Προβληματισμός για τους ποδηλατόδρομους στην Κηφισιά

Εκδότης: 
Καθημερινή

Η Κηφισιά κάποτε φημιζόταν για τους περιπάτους με τα αμαξάκια. Οι εποχές άλλαξαν, τα άλογα αντικαταστάθηκαν από αυτοκίνητα που προκαλούν κυκλοφοριακό κομφούζιο. Από τον Δεκέμβριο, όμως, «κάτι» αλλάζει στην Κηφισιά, με τους ποδηλατόδρομους. Αν οι κάτοικοι υιοθετήσουν ένα νέο κώδικα «κυκλοφορίας», τότε το ποδήλατο μπορεί να γίνει το νέο σήμα κατατεθέν της πόλης τους, που θα κοσμεί τις καρτ ποστάλ του μέλλοντος. Τη «ρομαντική» αυτή προοπτική, ωστόσο, δεν συμμερίζεται ο εμπορικός κόσμος της Κηφισιάς, που τα έχει κυριολεκτικά βάψει «μαύρα», επιρρίπτοντας στους ποδηλατόδρομους μια πτώση 60% της εμπορικής κίνησης. Η πρόσβαση των καταναλωτών στα μαγαζιά απαιτεί ομολογουμένως περισσότερη «θέληση», αφού πολλές θέσεις πάρκινγκ έχουν καταργηθεί. «Αυτός ο ποδηλατόδρομος δεν θυμίζει τους ευρωπαϊκούς», λέει στην «Κ» καταστηματάρχης, «τα κολονάκια που τοποθετήθηκαν τον καθιστούν επικίνδυνο». Ο ποδηλάτης κ. Χρήστος Μαντάς, ωστόσο, απαντάει ότι «ουσιαστικά, αυτά τα κολονάκια μας προστατεύουν από τα Ι. Χ., τα οποία διαφορετικά θα πάρκαραν μέσα στους ποδηλατόδρομους». «Οι ποδηλατόδρομοι αποτελούν ένα σημαντικό βήμα, ώστε να συνειδητοποιήσουν τα Ι. Χ. ότι ο δρόμος δεν ανήκει μόνο σε αυτούς», δηλώνει ο κ. Βιανέλλο Φραντζέσκο, πρόεδρος του Συλλόγου Πεζών, που στηρίζει το έργο «παρά τα κάποια ελαττώματα».

Ο κ. Αντώνης Βάρσος, μέλος της οικογενείας που ίδρυσε το ιστορικό ζαχαροπλαστείο, έχει πολλές ενστάσεις για τη νέα μορφή της πόλης και επ’ αυτού έχει προσφύγει στο ΣτΕ. «Οι ποδηλατόδρομοι είναι μεικτής χρήσης, εγκυμονώντας κινδύνους για όσους κυκλοφορούν με καροτσάκια, ενώ δεν έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης των ποδηλάτων», σημειώνει ο κ. Βάρσος. Από τη δική του σκοπιά, ο κ. Γεράσιμος Πόλης, που λόγω κινητικών προβλημάτων κυκλοφορεί με αμαξίδιο, σχολιάζει: «Kυκλοφορώ χωρίς ενδοιασμούς στους ποδηλατόδρομους, που διευκολύνουν τη μετακίνησή μου, μια που τα προσπελάσιμα πεζοδρόμια σπανίζουν και στην Κηφισιά». «Είμαι υπέρ των ποδηλατόδρομων, όμως, στην εν λόγω περίπτωση κατασκευάστηκαν χωρίς μελέτη», ισχυρίζεται ο κ. Βάρσος.

«Οι τυπικές διατάξεις, το πλάτος δύο μέτρων με κολονάκια, το κανάλι απορροής ομβρίων, η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, δόθηκαν από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Θεόδωρος Μαυρογεώργης, πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος που εκπόνησε τη μελέτη. «Το σκεπτικό ήταν να ενισχυθούν οι συνδυασμένες μετακινήσεις (ποδήλατο - τρένο), γι’ αυτό οι ποδηλατόδρομοι οδηγούν στον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς και στον υπό σχεδιασμό σταθμό της Νέας Ερυθραίας». Ο ΚΟΚ προβλέπει τη «μεικτή» χρήση, όπως άλλωστε υποδεικνύει και η σηματοδότηση. «Από δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, όπως η οδός Στροφυλίου, περνάει ο ποδηλατόδρομος, ώστε πεζοί και ποδηλάτες να απολαμβάνουν μια σπάνιας ομορφιάς διαδρομή». «Εχουμε δεχθεί αιτήσεις για επέκταση του δικτύου, ώστε να συνδεθεί με το Γυμνάσιο και το Λύκειο Κηφισιάς», σημειώνει στην «Κ» ο δήμαρχος Κηφισιάς. «H πόλη μας έχει ομορφύνει, αυτό δεν το αμφισβητούν ούτε οι πολέμιοι των αλλαγών».

Αρθρογράφος: 
Ιωάννα Φωτιάδη
Ημερομηνία: 
Σάββατο, 3 Ιούλιος, 2010
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

"ενώ δεν έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης των ποδηλάτων», σημειώνει ο κ. Βάρσος"

Εμ βάλε εσύ κάνα κάγκελο μπροστά απ' το μαγαζί σου, κ. Βάρσο.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Αλλιώς θα πάμε παρακάτω που θα έχει πάρκινγκ ποδηλάτων.

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Μια κυρία μου είχε πει ότι οι ποδηλατόδρομοι στην Κηφισιά της έχουν...μειώσει το επίπεδο της ποιότητας ζωής της γιατί ο γιατρός που εξετάζει τη μητέρα της δεν βρίσκει να παρκάρει!!!! (προφανώς κάτω ακριβώς από το σπίτι).
Προσπάθησα (και ξαναπροσπάθησα) να της περιγράψω το πόσο μίζερη έχει κάνει τη ζωή μας η υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου, αλλά φυσικά δεν τα κατάφερα να την πείσω.
Έχοντας μικρά παιδιά και αυτή (όπως και εγώ) την άκουσα πάμπολλες φορές να μιλάει με μία άλλη κυρία (που επίσης όχι μόνο μου "επιτέθηκε" αλλά και δεν μου ξαναμίλησε ποτέ) για το "σούπερ γουάου" σχολείο που θα στείλουν τα παιδιά τους, το καραγκλαμουράτο ιδιωτικό που έχει τούτο, έχει 'κείνο κτλ κτλ.
Ας προσφέρουμε λοιπόν στα παιδιά μας ακριβά σχολεία (που δεν αξίζουν και τίποτα, σίγουρα όχι τα υψηλά δίδακτρα που χρεώνουν) αλλά όχι ελεύθερους χώρους για να παίξουν; Αυτή είναι η λύση;

Υ.Γ. Όταν της πρότεινα να προσπαθήσει να βγάλει έστω και για μία ημέρα το αυτοκίνητο από τη ζωή της με κοίταξε με πολλή συμπάθεια με ένα βλέμμα που έμοιαζε να λέει "αχ το κακόμοιρο"...

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

....είναι όντως αρκετά επικίνδυνα. Το μόνο που μου άρεσε σε επιλογή διαχωρισμού του ποδηλατοδρόμου από το δρόμο, είναι η συστοιχία με crest (αν θυμάμαι καλά) που έχει στη Δάφνη με μειονεκτήματα μόνο το ότι θέλουν συντήρηση (πότισμα, κλάδεμα) και ότι δεν κάνουν για εμπορικές συνοικίες (δε θα φαίνονται τα μαγαζιά από μέσα και θα γκρινιάζουν οι νοικοκυραίοι). Κατά τα άλλα είναι απείρως ασφαλέστερα τα παρτέρια, ειδικά αν έχουν κάποιο θάμνο όπως το λιγούστρο ή κάποια ποικιλία από ευώνυμα.

vang
Απών/απούσα

τα κολωνάκια δέν έιναι η καλύτερη λυση αλλά άν δέν μπούν οι ποδηλατόδρομοι θα γίνουν πάρκινγκ μέσα στην βδομάδα...το μη χέιρον βέλτιστο.

Τα φυτά έχουν το πρόβλημα ότι μειωνουν την ορατότητα, δεδομένου δέν οτι δέν θα μέινουν πάντα τριάντα πόντους και ότι ακόμα και άν ο δήμος τα φροντίζει σίγουρα θα υπάρχουν περίοδοι πού θα ξεπερνάνε σε ύψος και φούντωμα το οπτικό πεδίο του καθήμενου οδηγού αυτοκινήτου ο οποίος με αυτό τον τρόπο δέν θα βλέπει ότι δίπλα του κνέιται ποδήλατο και στην πρώτη στροφή θα έχουμε ατύχημα...

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

...γι'αυτό ακριβώς χρησιμοποιούνται αυτά που είπα, τα οποία αναπτύσσονται αργά και τα διατηρούν στους 70-80 πόντους περίπου.
Και είναι και απείρως ομορφότερα.

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact