Μονος, διπλος ή τριπλος δισκοβραχιωνας (τι να προτιμησει κανεις)

110 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

μα δεν υπαρχουν στην ουσια οι αλληλοκαλυπτομενες αν χρησιμοποιεις σαν βασικο τον μεσαιο και απλα χρησιμοποιεις τον μικρο για τις 2-3 επιπλεον σχεσεις κατω, και τον μεγαλο για τις 2-3 σχεσεις πανω.
Τωρα αμα δεν σ'ενδιαφερουν οι επανω σχεσεις και εισαι καλυμμενος στις καταβασεις, μπορεις να πας σε ενα 1x11 και αυτες οι 2-3 επιπλεον κατω σχεσεις ειναι ηδη μεσα στο 11αρι σου, και βαβαια ...εξω απο την τσεπη σου.
...

ntimitris wrote:
"Αρα βλεπω τον συμβιβασμο του μονου δικσου με 8 η 9 πισω ευεργετικο για την γυμναστικη στο βουνο."

...
Αυτο που λες για την γυμναστικη ειναι η μια αποψη (η πιο αναεροβια)
υπαρχει και η αλλη (η πιο αεροβια) με το πολυ στροφαρισμα.
Εξαρταται αν ο στοχος σου ειναι η ταχυτητα και να "βγαλεις το τερεν" ή τα πολλα χιλιομετρα αντοχης.
Παντως η παρομοιωση με τα καλωδια του πισι εχει πολυ πλακα
Οι παππαδες τι ειναι;
...
για τον 4ο δισκο ο
scarpedico wrote:
το γιατί θέλω να μας πει κάποιος

Ο ιδιος ο κος Gagnon μεσα στο σάιτ του λει οτι ο 4ος δισκος ειναι για οταν πρεπει να κουβαλησουν το φορτωμενο ταντεμ, οπου εκει προτιμαει να κατεβασει κι αλλο τις σχεσεις με ενα 18αρι δισκο μπροστα και να πηγαινει με 2-3χλμ την ωρα παρα να το σπρωχνει. Στην ερωτηση "μα δεν πεφτεις με 2χλμ/ω;" απανταει: "I typically climb at 4-5 km/h and I have climbed a few at 2.5 or 3 km/h! And in spite of what many think, it is definitely faster and easier than pushing the same heavily loaded bicycle on a steep incline."

Ntimitris
Απών/απούσα

didotou wrote:

Αυτο που λες για την γυμναστικη ειναι η μια αποψη (η πιο αναεροβια)
υπαρχει και η αλλη (η πιο αεροβια) με το πολυ στροφαρισμα.
Εξαρταται αν ο στοχος σου ειναι η ταχυτητα και να "βγαλεις το τερεν" ή τα πολλα χιλιομετρα αντοχης.
δεν ειμαι της λογικης να εχουμε μονιμα βαρυ πατημα,(εχω και χρονια τενοντιτιδα)
απλα οταν βαρυνει, να μην το αλλαξουμε για να ελαφρυνει και να μεινουμε στη σελα,
αλλα να σηκωθουμε ορθιοι. Δηλαδη η προπονηση να ειναι μικτη και οχι οπως συνηθως γινεται στο δρομο. Ειναι διαφορετικη η προπονηση στο βουνο. Πολλες φορες, αν πας με σταθερο πεταλι θα κουραστεις πιο γρηγορα απο το να μαθεις να επιταχυνεις και να επιβραδυνεις εκει που πρεπει.
Βεβαια δεν ειναι αυτο το θεμα, εγω απλα ηθελα να δειξω οτι και ο συμβιβασμος του 1χ8 ειναι κατα τη γνωμη μου ευεγερτικος. ΤΟ 1χ11 ουσιαστικα δεν εχει καν αυτο τον συμβισμο απο οτι λενε τα παιδια.
Οποτε γνωμη μου για βουνο ειναι 1χ10 μεχρι να γινουν συμβατα και φθηνα τα 11..
...
Στις αλληλοκλυωεις παντως το φαινομενο απο τον μεσαιο να πρεπει να πεσεις και ταυτοχρονα να ανεβασεις πισω για να μην πατησει αερα το ποδι σου, που περιεγραφει και πανω ο κκτσολ, ειναι πολυ ενοχλητικο για την συγκεντρωση κυριως. Αστικα δεν με εχει ενοχλησει ποτε αυτο, στο βουνο ειναι ενοχλητικο.
Υγ παππαδες λεγονται τα μπαλακια τα ασπρα που ειναι με τις σκονες, αν δεν κανω λαθος

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Διαβαζωντας αυτα που γραφετε καταλαβαινω οτι ουσιαστικα (εκτος απο το κοστος που λογικα θα πεσει εαν γινει πιο μαζικη παραγωγη) κανενας δεν εχει κανενα πλεονεκτημα του τριπλου που θα εμποδιζε την μαζικη παραγωγη και προσφορα του μονου.

Εντωμεταξυ εγω δεν μιλαω για μετατροπη (εχω ηδη 1χ8 για ενα χρονο στο ΜΤΒ και δεν ξαναβαζω μπροστα ντεραγιε με τιποτα). Μιλαω εαν σε δυο-τρια-πεντε κτλ χρονια ολα τα βασικα ειδη ποδηλατου (ΜΤΒ-urban κτλ.) εκτος απο κουρσες (αντε και κατι παραξενα) δεν εχουν μπροστα ντεραγιε. Εμενα δεν θα με χαλαγε. Αλλα λεω μηπως ειμαι εγω περιεργος. Για τα ΜΤΒ παντως το θεωρω δεδομενο και πολυ κοντα.

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

didotou wrote:
ετσι απλα για να εμπλουτισθει η συζητηση:
βλεπω καλα;
βλεπω καλα;

Ο άνθρωπος αυτός είναι ο θεός μου..!!

Πάντως τα επιχειρήματά σας υπερ του μονόδισκου δεν πείθουν ακόμα...

Από πλευράς αξιοπιστίας, το μπροστά ντεραγιέρ ρυθμίζεται πανεύκολα και είναι ό,τι πιο ανθεκτικό.

Από πλευράς απλότητας, είναι ό,τι πιο απλό στο ποδήλατο.

Από πλευράς κόστους, άστο καλύτερα, μοιάζει ανέκδοτο.

Από πλευράς βολικότητας και ταχύτητας, σου δίνει τη δυνατότητα να μεταπηδήσεις γρήγορα σε μικρότερη σχέση, και όχι να πας σειριακά.

Από πλευράς εύρους σχέσεων, καλύπτεσαι απόλυτα, ό,τι φυσική κατάσταση κι αν έχεις.
Αν δηλαδή σταματησω για 6 μήνες το ποδήλατο, θα πρέπει να αλλάζω μονόδισκο ανάλογα με την φθσική μου κατάσταση;

Ελάτε τώρα, η αφαίρεση δίσκων είναι πισωγύρισμα για τον ποδηλάτη...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Να ξεκαθαρισουμε οτι δεν μιλαμε για μετατροπη, δλδ να αφαιρεσουμε εμεις δισκους (αυτο το κανουμε καιρο τωρα).

Μιλαμε να ειναι ετσι εργοστασιακα.

Ας πουμε διαβαζωντας αυτο που εγραψε ο zoslen
"Από πλευράς εύρους σχέσεων, καλύπτεσαι απόλυτα, ό,τι φυσική κατάσταση κι αν έχεις.
Αν δηλαδή σταματησω για 6 μήνες το ποδήλατο, θα πρέπει να αλλάζω μονόδισκο ανάλογα με την φθσική μου κατάσταση;"
δεν εχετε καταλαβει γιατι ακριβως μιλαμε. Το ευρος πχ ειναι σχεδον το ιδιο (ειδικα στις μαλακες σχεσεις μπορει να ειναι και πιο μαλακο).
Απο την αλλη......
Δειλα δειλα παει και η shimano στο 1χ11
http://www.bicycling.com/mountainbikecom/bikes-gear/first-look-shimano-x...

Και οσο περισσοτεροι πανε προς τα εκει τοσο θα πεφτουν οι τιμες. ΠΧ. και η XT 1x11 ειναι ετοιμη και θα βγει προς πωληση σε λιγο καιρο. Αρα η αντιστοιχη slx θα ειναι διαθεσιμη στον επομενο χρονο.....και παει λεγοντας.
Αυτο λεω. Οτι οι κατασκευαστες πανε το μπροστα ντεραγιε (και shifter κτλ) προς καταργηση. Εκαναν το μεταβατικο με τους διπλους και τωρα πανε για τελειως καταργηση. Οδηγωντας 1χ8 (μετατροπη απο εμενα) και βλεποντας πρακτικα τα πλεονεκτηματα και οτι τα μειονεκτηματα που εχω εγω (γιατι τα κομματια που εχω χρησιμοποιησει δεν ειναι ειδικα κατασκευασμενα για 1χ ) τα εχουν διορθωσει δεν βλεπω τον λογο να μην γινει κανονας.

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Το ευρος πχ ειναι σχεδον το ιδιο (ειδικα στις μαλακες σχεσεις μπορει να ειναι και πιο μαλακο).

Εκαναν το μεταβατικο με τους διπλους και τωρα πανε για τελειως καταργηση. Οδηγωντας 1χ8 (μετατροπη απο εμενα) και βλεποντας πρακτικα τα πλεονεκτηματα και οτι τα μειονεκτηματα που εχω εγω (γιατι τα κομματια που εχω χρησιμοποιησει δεν ειναι ειδικα κατασκευασμενα για 1χ ) τα εχουν διορθωσει δεν βλεπω τον λογο να μην γινει κανονας.

Έχεις δίκιο, το 32-42 είναι σχεδόν ίδιο με το 22-30, δεν τίθεται θέμα εύρους πλέον.

Στα υπόλοιπα όμως δεν μπορώ να πειστώ.
Αν δηλαδή σήμερα μου χάριζαν ένα ποδήλατο και μ' έβαζαν να διαλέξω ανάμεσα σε μονόδισκο και τρίδισκο, θα επέλεγα το δεύτερο ελέω φθηνότερων ανταλλακτικών.

Το κόστος της 10-11άρας κασέτας-αλυσίδας-πίσω ντεραγιέρ είναι πολύ υψηλό και θεωρώ πως δεν πρόκειται να πέσει αρκετά για να μπορούμε να να το επιλέξουμε έναντι ενός 3χ8. (Αν πέσει χαμηλά, πόσο θα πάνε τα λοιπά ανταλλακτικά δηλαδή;)

Αν απ'την άλλη το κόστος δεν έχει σημασία, μάλλον θα διάλεγα ένα κλειστό κέντρο Rohloff, το οποίο έχει ακόμα λιγότερα θέματα και είναι ακόμη απλούστερο, καταργώντας κ το πίσω ντεραγιέρ με τη λεπτή 11άρα αλυσιδίτσα, και παράλληλα έχεις και δυνατότερο τροχό λόγω ... έλλειψης ελλειπτικοτητας.

Σε κάθε περίπτωση δυσκολεύομαι να δεχτώ πως το 1χ11 κάνει ευκολότερη τη ζωή μου.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

zoslen wrote:
Έχεις δίκιο, το 32-42 είναι σχεδόν ίδιο με το 22-30, δεν τίθεται θέμα εύρους πλέον.

Στα υπόλοιπα όμως δεν μπορώ να πειστώ.
Αν δηλαδή σήμερα μου χάριζαν ένα ποδήλατο και μ' έβαζαν να διαλέξω ανάμεσα σε μονόδισκο και τρίδισκο, θα επέλεγα το δεύτερο ελέω φθηνότερων ανταλλακτικών.

Το κόστος της 10-11άρας κασέτας-αλυσίδας-πίσω ντεραγιέρ είναι πολύ υψηλό και θεωρώ πως δεν πρόκειται να πέσει αρκετά για να μπορούμε να να το επιλέξουμε έναντι ενός 3χ8. (Αν πέσει χαμηλά, πόσο θα πάνε τα λοιπά ανταλλακτικά δηλαδή;)

Αν απ'την άλλη το κόστος δεν έχει σημασία, μάλλον θα διάλεγα ένα κλειστό κέντρο Rohloff, το οποίο έχει ακόμα λιγότερα θέματα και είναι ακόμη απλούστερο, καταργώντας κ το πίσω ντεραγιέρ με τη λεπτή 11άρα αλυσιδίτσα, και παράλληλα έχεις και δυνατότερο τροχό λόγω ... έλλειψης ελλειπτικοτητας.

Σε κάθε περίπτωση δυσκολεύομαι να δεχτώ πως το 1χ11 κάνει ευκολότερη τη ζωή μου.

Δεν θελω να σε πεισω. Για να θεσω το αρχικο μου ερωτημα πιο σωστα.
Οπως το βλεπω οι εταιρειες στις περισσοτερες κατηγοριες πανε για μονοδισκο μπροστα. Εαν πεσει το κοστος το θεωρειται ΟΚ ή οχι.

Και εσυ μονος σου παραπανω λες οτι ουσιαστικα δεν εχεις θεμα με το μονοδισκο μπροστα αφου μιλας για μονοδισκο μπροστα με rohloff. Η λυση του rohloff βεβαια οπως λεμε και αρκετα πιο πανω (το λεω βεβαια γενικα εσωτερικες ταχυτητες) δεν προκειται να πεσει στην τιμη λογω και μικρης παραγωγης και εταιρειας κατασκευης. Ο μονος τροπος να πεσει αρκετα ειναι καποια απο τις πιο μαζικης παραγωγης να βγαλει κανενα φτηνο (και καλο) πισω κεντρο με εσωτερικες. Πραγμα πιο δυσκολο γι'αυτες να εξελισουν παρα να βαλουν σε πολυ πιο μαζικη παραγωγη τα 1χ10 και 1χ11 ωστε να πεσουν οι τιμες. Υποψιν οτι το 1χ11 με εξωτερικα ντεραγιε κανει και για ΜΤΒ και για urban ποδηλατα ειναι δλδ πιο γενικης χρησης. Οσοι δοκιμασαν εσωτερικες ταχυτητες σε ΜΤΒ (μιλαμε μονο για xc και οχι σε πιο δυσκολα) ή χαλασαν το ζυγισμα (πολυ πιο βαρυ το πισω κεντρο) ή ειχαν θεμα με τον πισω αξονα (δεν ειναι φτιαγμενα για αυτη την δουλεια). Κιβωτια εσωτερικων ταχυτητων για ΜΤΒ εχουν φτιαχτει για την μεσαια τριβη (για να ειναι το βαρος στο κεντρο) αλλα και πολυ ακριβα ειναι και θελουν και σκελετο φτιαγμενο ειδικα για αυτα.

Για το 3χ8 (ή το 3χ7 που ειναι η βαση σημερα) που λες (μιλαμε για το μελλον και οχι για σημερα) ποσο δυσκολο το βλεπεις να καταργηθει (οπως ας πουμε το 3χ6 ή ολοι οι υπολοιποι συνδιασμοι που υπηρχαν πριν απο αυτο)???

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Διαβαζωντας αυτα που γραφετε καταλαβαινω οτι ουσιαστικα (εκτος απο το κοστος που λογικα θα πεσει εαν γινει πιο μαζικη παραγωγη) κανενας δεν εχει κανενα πλεονεκτημα του τριπλου που θα εμποδιζε την μαζικη παραγωγη και προσφορα του μονου.

Το βασικό πλεονέκτημα είναι η πολύ πιο μαζεμένη κασέτα. Το δεύτερο
είναι το βάρος το οποίο όταν βγουν οι "προσιτές" 11άρες" θα γυρί-
σουμε σε εποχές freewheel με 450-500γρ κασέτα....

Θεωρώ πλεονασμό και τελείως ανούσιο το οτιδήποτε πάνω από 1x6/7
για αστική μετακίνηση. Το να έχω 11άρα κασέτα το θεωρώ εξίσου γε-
λοίο με το να έχω σύστημα εσωτερικών ταχυτήτων τύπου Nuvinci με
360% εύρος και "άπειρες σχέσεις" και στο τέλος να καταλήξεις σε
5-6 από αυτές :P

Επισημαίνω ξανά ότι το γρανάζωμα δεν είναι κάτι σταθερό. Ξεκινάς
με κάτι και όσο βάζεις χιλιόμετρα το αλλάζεις κόβοντας συνήθως
γρανάζια ή μαζεύοντας την κασέτα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Το βασικό πλεονέκτημα είναι η πολύ πιο μαζεμένη κασέτα. Το δεύτερο
είναι το βάρος το οποίο όταν βγουν οι "προσιτές" 11άρες" θα γυρί-
σουμε σε εποχές freewheel με 450-500γρ κασέτα....

Ξεχνας κατι βασικο εαν το θεμα μας ηταν μονο το βαρος.
Απο την μια εχουμε κασσετα με βαρος οπως λες μισο κιλο.
Απο την αλλη ομως δεν εχουμε δυο δισκους μπροστα (αρκετα βαριοι στις μικρες σειρες), δεν εχουμε shifter, συρματοσχοινα, μπροστα ντεραγιε και το τριπλο θελει και πιο μακρια αλυσιδα. Πολυ πανω απο μισο κιλο ολα αυτα.

Eaglos wrote:
Θεωρώ πλεονασμό και τελείως ανούσιο το οτιδήποτε πάνω από 1x6/7
για αστική μετακίνηση. Το να έχω 11άρα κασέτα το θεωρώ εξίσου γε-
λοίο με το να έχω σύστημα εσωτερικών ταχυτήτων τύπου Nuvinci με
360% εύρος και "άπειρες σχέσεις" και στο τέλος να καταλήξεις σε
5-6 από αυτές :P

Και εκει που λεγαμε για 1χ10 ή 1χ11 και εαν μας φτανει, να και η προταση για 1χ6/7.

Περα απο την πλακα το να κανεις σημερα (και πολυ αξιοπιστα και φτηνα) 1χ8 ειναι πανευκολο και μια χαρα. ΑΠλως κατι τετοιο δεν καλυπτει τους παντες που λεγαμε που θα θελουν πολυ μαλακιες σχεσεις κτλ.
Υ.Γ. και εγω πιστευω οτι με 1χ8 θα ημουν πληρως καλυμμενος στην πολη αλλα εκει θα υπαρχει παντα ο αρχαριος που θα θελει κατι πιο ελαφρυ για να ανεβει την Αλεξανδρας.

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Αν καταργηθεί το 3χ7 - 3χ8 θα πρέπει να πάρει τη θέση του (όσων αφορά στην τιμή) το 3χ9 - 3χ10 και αντίστοιχα τη θέση του 1χ11 το 1χ12.

Μετά στην τιμή-πακέτο θα πρέπει να υπολογίσουμε και το πίσω ντεραγιέρ και αντίστοιχη αλυσίδα, αλλά και αντίστοιχης ποιότητας βραχίωνα για να είναι συμβατός με την 11άρα αλυσίδα. Δηλαδή μιλάμε για ΟΛΗ τη σειρά μετάδοσης που σήμερα βρίσκεται στο πάνω πάνω ράφι.
Η τιμή θα πέσει μόνο όταν εξελίξουν στην πρώτη γραμμή κάτι άλλο.

Ο βασικότερος λόγος που δεν θα άλλαζα τον τριπλό πάντως είναι τα μεγάλα πηδήματα που μπορείς να κάνεις.
(Το ιδανικό για μένα θα ήταν 3χ3!)

Ασφαλώς και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με μονό δίσκο μπροστά, αλλά, όπως προείπε ο Eaglos, το 9-44 είναι πανάκριβο, αντιαισθητικό, και έχει μπερδέψει τους δίσκους με τα γρανάζια.

Από κει και πέρα 2 προβληματισμοί:

α) Για να χωρέσει η 11άρα κασέτα στο κέντρο κάνουν τα γρανάζια πολύ λεπτά και (μάλλον-εικάζω) τα κάνουν πολύ σκληρά, μια διαδικασία χρονοβόρα και δαπανηρή. Αν πρόκειται να πέσει η τιμή τους στο μέλλον, θα πρέπει είτε να μην τα κάνουν τόσο σκληρά, είτε να μην τα κάνουν τόσο λεπτά, τότε όμως θα είχαν θέμα με το κέντρο και εν γένει το dishing. Οπότε ή θα πρέπει να κρατήσουν την τιμή-ποιότητα, είτε να αλλάξουν κέντρα(;).

β) Οι 11άρες αλυσίδες είναι ανέκδοτο. Έχουν φτάσει να τις κάνουν 5,5 χιλ σε πλάτος τη στιγμή που οι παλιές καλές 6άρες είχαν 7,8! Δεν ξέρω τι παίζει με την αντοχή τους, τη φθορά τους, τη διάρκεια ζωής τους, ιδίως σε χώμα. Κι εδώ ισχύουν τα όσα είπα παραπάνω για το θέμα τιμής-ποιότητας.

(Με το παλιό καλό 3χ8 δεν προβληματίζομαι για τίποτα απ'τα παραπάνω!)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

zoslen wrote:
Αν καταργηθεί το 3χ7 - 3χ8 θα πρέπει να πάρει τη θέση του (όσων αφορά στην τιμή) το 3χ9 - 3χ10 και αντίστοιχα τη θέση του 1χ11 το 1χ12.

Αυτο ακριβως λεω. Ποσο πιθανο το βλεπετε να γινει αυτο που λες και παραθετω. Εγω το εχω σιγουρο και δεν μπορω να βρω λογους να μην γινει.

Για ολα τα αλλα που λες οπως παραθεσαν και πιο πανω ηδη εχουν πατεντα για 14 πισω.

Ntimitris
Απών/απούσα

zoslen wrote:
ασφαλώς και δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με μονό δίσκο μπροστά, αλλά, όπως προείπε ο Eaglos, το 9-44 είναι πανάκριβο, αντιαισθητικό, και έχει μπερδέψει τους δίσκους με τα γρανάζια.
τα δυο τελευταια δεν τα βλεπω ως επιχειρηματα. ΤΙ παει να πει αντιαισθητικο? το να κοιτας τη μεσαια και να βλεπεις 3 γραναζια δεν ειναι αντιαισθητικο? ενα ποδηλατο > αμεσως σε εμφανιση αν του βαλεις μονο μπροστα,
και στο σημειο που ειναι τα τρια γραναζια αλλα και στο σκελετο που προσπαθουν να κρυψουν τα καλωδια σαν παλαβοι για να δωσουν σλικ εικονα. Για το τιμονι τα ειπαμε.
ΑΡα βλεπετε οτι δεν ειναι επιχειρημα, ισα ισα αν το καλοσκεφτειτε η εικονα του ποδηλατου > δραματικα.
Το μπερδευει τους δισκους με τα γραναζια, δεν ειναι προβλημα γιατι αυτο προσπαθει να κανει εξ αρχης, να προσεγγισει το θεμα πολλων ταχυτητων με πιο απλη λυση

zoslen wrote:
(Το ιδανικό για μένα θα ήταν 3χ3!)
αυτο πρεπει να το εξηγησεις παραπανω. Δηλαδη αυτο που το βλεπεις σαν σωστη λυση? και που υπερεχει ακομα και απο τα σημερινα 3χ8?
...
ΟΣο για την τιμη δεν προσπαθει να καποιος να βρει πως θα γινει, απλα ρωταει ο κκτσολ αν γινει σε ιδια τιμη-αντοχη αν θα το προτιμας. ΤΟ να αναλυσετε γιατι θα ειναι δυσκολο το βλεπω ατοπο. Τα παντα πεφτουν σε τιμη, θα πεσει και αυτο και ναι με την ιδια αντοχη.
Οσο για την αλυσιδα, εχω σπασει σχεδον τα παντα στα ποδηλατα, απο σκελετο μεχρι πιρουνι, αλλα αλυσιδα δεν εχω καταφερει να σπασω ακομα. Δεν σημαινει οτι απο το δικο μου παραδειγμα βγαζω γενικο συμπερασμα, απλα δεν ενστερνιστηκα ποτε την ανυσηχια καποιων για την αλυσιδα, ουτε καν την αλλαγη της στα χιλιομετρα που λενε, και πιστευω την ζοριζω αρκετα και εξαιτιας χρησης και εξαιτιας κακης συντηρησης

Ntimitris
Απών/απούσα

οδηγικα πλεονηκτηματα που βλεπω εναντι του τριπλου:
A)δεν σκεφτεσαι το ιδιο πολυ, ουτε συγκεντρωνεσαι στις ταχυτητες, αν βαρυνει κατεβαζεις αν ελαφρυνει ανεβαζεις
Β)δεν χρειζεται να εξηγεις στον πρωταρη οτι δεν εχει κατι το καινουργιο ποδηλατο που τριζει γιατι εβαλε πρωτο δισκο με την βαρια πισω ταχυτητα και εχει λοξα την αλυσιδα.
Γ)(περιπου ιδιο με αλφα). Βαρυνε ο δευτερος δισκος και βαζεις πρωτο. Εισαι με πρωτο δισκο 3η ταχυτητα. ΤΟ τεραιν ισιωνει και ανεβαζεις ταχυτητα σιγα σιγα. Πρεπει να εχεις το νου σου να μην φτασεις 8η με πρωτο δισκο αλλα να ανεβασεις δισκο και να ριξεις πισω ταχυτητα για να μην κανεις μεγαλη φθορα στην αλυσιδα. Θα χριεστεις μια η και δυο δοκιμες στο κατεβασμα για να πιασεις την ταχυτητα που θα κλιμακωνει σωστα απο τον πρωτο.
Δ) μικροτερη φθορα στην αλυσιδα. ΤΟ chainline θα ειναι σαν να εχεις μονιμα δευτερο δισκο στον τριπλο. Που σημαινει οτι δεν θα γινει ποτε τοσο ακραια επιλογη ταχυτητων, που εχουμε κανει ολοι, οσο συγκεντρωμενοι και αν ειμαστε.
Ε)το ειπε ο κκτσολ, το ειπα και εγω 3 φορες γιατι ειναι εκνευριστηκο στο βουνο. ΤΟ ποδι αν βρει αερα στο κατεβασμα δισκου, επεσες. Μιλαω για εντονη πετρα που με μια στραβοτιμονια εισαι κατω. Ειναι πολυ επικινδυνο, πρεπει να γινει ταυτοχρονα ανεβασμα πισω, και πολλες φορες με το ταυχρονο ανεβασμα κολλαει η αλυσιδα και μενει κουτσορο το πεταλι και συνηθως αν γινει αυτο πεφτεις παλι.
ΣΤ)θεματα καθαρισμου. ΔΕν ειμαι και ο πιο ειδικος, αλλα το σημειο των δισκων με δυσκολευει περισσοτερο απο ολα στον καθαρισμο.
Τελος να πω οτι λιγο πολυ οσες και αν εχουμε. 24, 30 πραγματικα χρησιμοποιουμε πολυ λιγοτερες ή πολυ παρομοιες σχεσεις μιας και αλληλοκαλυπτονται. Αν κανουμε ενα πειραμε και μετρησουμε ποσες ειναι πραγματικα δισφορετικες, χωρις αυτες που μοιαζουν, οπως ειπε και ο ιγκλος και 8 ισως ειναι αρκετες. ΑΡα ενα πιο απλο συστημα με ολες τις απαραιτητες(ευρος) και ικανοποιητικη κλιμακωση σαν το 1χ11 ειναι ο συντομοτερος δρομος, η ευθεια. Τα αλλα μοιαζουν με ζικ ζακ, παλι φτανουμε στον προορισμο απλα με περισσοτερη βαβουρα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Για να το κανω πιο απλο και να μην φιλοσοφουμε αδικα.

Εχουμε δυο ιδια ποδηλατα, ας πουμε urban(γιατι σε ΜΤΒ δεν θα υπηρχε θεμα ουτε καν προβληματισμος). Το ενα εχει 3χ8 (κλασικο 28-38-48 με 11-28 κασσετα, κλασικοτατο δλδ) και το αλλο 1χ11 (34 μπροστα 10-42 πισω). Εαν η τιμη ηταν ιδια θα ελεγε κανενας σε καποιον που ρωταγε για το ποδηλατο μην παρεις το 1χ αλλα το αλλο και γιατι.

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

Εχει υπολογιστει ποσες σχεσεις ακριβως αλληλοεπικαλύπτονται και ποσες 'καθαρες' μενουν τελικα στο κλασσικο 3χ8 παραδειγμα που εφερε ο kktsol;

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

LowInertia wrote:
Εχει υπολογιστει ποσες σχεσεις ακριβως αλληλοεπικαλύπτονται και ποσες 'καθαρες' μενουν τελικα στο κλασσικο 3χ8 παραδειγμα που εφερε ο kktsol;

Μπορείς να τρέξεις ένα παράδειγμα εδώ... http://sheldonbrown.com/gears/
Με ένα πρόχειρο που έκανα για το παραπάνω π[αράδειγμα φαίνεται να καλύπτονται οι τα 5-6 γρανάζια μεταξύ μικρού και μεσαίου και τα 6 γρανάζια μεταξύ μεσαίου και μεγάλου... δλδ στην πραγματικότητα έχεις 12-13 πραγματικές διαφορετικές ταχύτητες αντί για 24.

Να οι σχέσεις που προκύπτουν για κάθε δίσκο (με έντονα οι καθαρές σχέσεις)...

28----38----48
------------------
5.1 / 7.0 / 8.8
4.3 / 5.9 / 7.5
3.8 / 5.1 / 6.5
3.3 / 4.5 / 5.7
3.0 / 4.0 / 5.1
2.6 / 3.5 / 4.4
2.4 / 3.2 / 4.0
2.0 / 2.7 / 3.5

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... προσωπικά... θα ήμουν λίγο πιο ανοιχτοχέρης και θα έβαζα μερικές ακόμα
28----38----48
------------------
5.1 / 7.0 / 8.8
4.3 / 5.9 / 7.5
3.8 / 5.1 / 6.5
3.3 / 4.5 / 5.7
3.0 / 4.0 / 5.1
2.6 / 3.5 / 4.4
2.4 / 3.2 / 4.0
2.0 / 2.7 / 3.5[/quote]

μαζεύω κάπου 17, μετα βίας 18.
όχι ότι έχει μεγάλη σημασία.
Άλλωστε, για αστική ασφάλτινη μετακίνηση, (υπολογίζοντας τεραίν με τις τυπικές Αθηναϊκές "ανηφόρες" πχ Λ. Αλεξάνδρας, Συγγρού ... και όχι ανάβαση Υμηττού ή Λυκαβυτού ....) κάπου 7 ή 8 άντε 9 φτάνουν και αρκούν.

Ntimitris
Απών/απούσα

[quote=RockaRolla]συμφωνω με βασκοτ, γιατι πες οτι εισαι στο 2ο δισκο με 3η ταχυτητα αρα στο 3.5
αποκλειεται να πας 1ο δισκο 6η ταχυτητα για το 3.8,
ανεβαζεις και πας στο 4 μετα δεν ξαναβαζεις 1ο και 7η για το 4.3 πας στο 4.5. Παρ' ολα αυτα ο 1ος με 7η ειναι και απογορευτικος για την αλυσιδα. Αν βγαλεις τις παρομοιες γιατι ιδιες ακριβως δεν μπορει να ειναι, ειναι καπου 12, βεβαια δεν εχει σημασια οπως λες. ΚΑι εγω νομιζω 8 ειναι αρκετες απλα με το 11αρι καλυπτεις και τις περιπτωσεις που αναφερθηκαν πριν για μεγαλες παυσεις αθλησης για αρχαριο'για πιο μεικτες χρησεις κτλ

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Σωστός μεν αλλά βασίστηκα στο συνολικό εύρος και όχι στις ενδιάμεσες.
Οι ενδιάμεσες αλλάζουν κατά πως μας βολεύουν τροποποιόντας τα πίσω γρανάζια.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Vasscott wrote:

Να οι σχέσεις που προκύπτουν για κάθε δίσκο (με έντονα οι καθαρές σχέσεις)...

28----38----48
------------------
5.1 / 7.0 / 8.8
4.3 / 5.9 / 7.5
3.8 / 5.1 / 6.5
3.3 / 4.5 / 5.7
3.0 / 4.0 / 5.1
2.6 / 3.5 / 4.4
2.4 / 3.2 / 4.0
2.0 / 2.7 / 3.5


...
και θα ελεγα οτι ειτε η 2.6 (1χ3) δεν θα μπει ειτε η 2.7(2χ1), πολυ απλα γιατι ειναι ...ιδιες οποτε για ενα συστημα 3χ8 εχουμε 2+8+2=12 σχεσεις.
...
οι υπολοπες ειναι εντελως τρελοι συνδυασμοι συγχρονισμενων ανεβοκατεβασματων που για να τους πετυχει κανεις, οχι τη συγκεντρωση του χανει, αλλα μπορει να χασει και καμια ...διασταυρωση!
...
Αρα:
kktsol wrote:
Υ.Γ. και εγω πιστευω οτι με 1χ8 θα ημουν πληρως καλυμμενος στην πολη αλλα εκει θα υπαρχει παντα ο αρχαριος που θα θελει κατι πιο ελαφρυ για να ανεβει την Αλεξανδρας.

και
RockaRolla wrote:
Άλλωστε, για αστική ασφάλτινη μετακίνηση, (υπολογίζοντας τεραίν με τις τυπικές Αθηναϊκές "ανηφόρες" πχ Λ. Αλεξάνδρας, Συγγρού ... και όχι ανάβαση Υμηττού ή Λυκαβυτού ....) κάπου 7 ή 8 άντε 9 φτάνουν και αρκούν.

οποτε για να ανεβεις και κανα Λυκαβηττο (να πας ενα σινεμα στη Δεξαμενη βρε αδελφε) βαζεις εκει ενα 1χ11 και τελειωσες.
Μαλλον για τις "κατω"σχεσεις οσο εισαι αρχαριος και για τις "πανω", οταν δεσεις, με μια αλλαγη στο μπροστινο δισκο.
Αυτο δε οοοοταν θα βγει σε σωστη τιμη.
...
και μετα θα εχουμε ερωτησεις στο φορουμ του τυπου:
"ψαχνω βιντατζ κασσετα 8αρα του '14"
"γινεται αλλαγη απο 1χ11 σε 3χ8;"
"εχω το ταδε ποδηλατο αγορασμενο φετος απο Πρακτικερ και θελω να κανω ἁλλαγη απο 1χ11 σε 3χ11. Γινεται;"

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

[αφού το ρίξαμε στην πλάκα.......]
χχμ... γκουχ-γκουχ.... ονόματα δεν λέμε.. οικογένεις δεν θίγουμε...
... αλλά κάπου - κάπως - κάποτε, ακουστηκε ότι ένα παλικάρι κουβαλούσε μαζί του spare μικρότερου μεγέθους δίσκο, και πριν τις μεγάλες ανηφόρες, άλλαζε και συνέχιζε.
Βέβαια το παλικάρι έκανε 1.000αρι brevet, γύρω-γύρω την Πελοπόννησο...
οπότε προσωπικά το δικαιολογώ... και αν ποτέ καταφέρω να κάνω κάτι αντίστοιχο θα σας πω αν έκανε καλά ή άσχημα...
.
.
.
[πλάκα-πλάκα ... είναι αλήθεια...]

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

ετρεξα ενα παραδειγμα αλλα δεν καταλαβαινω τι ειναι τα ποσοστα που βλεπω κατω απο καθε γραναζι και διπλα απο τους δισκους.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μην κοιτατε το θεμας κοστους. Θα πεσουν σιγουρα.
Και μην κοιτατε "το θα βαλω χχχχχχχχχ". Θα εξηγησω μετατροπη παρακατω με πολυ μικρο κοστος. Μιλαμε να ειναι εργοστασιακα το ποδηλατο με μονο μπροστα.

Για τις μετατροπες τωρα. Ειδικα για ΜΤΒ γιατι για πιο ηπιες χρησεις δεν υπηρχε τοσο προβλημα ετσι και αλλιως.

Ας πουμε θελουμε να κανουμε ενα σετακι 1χ10 (μεσης τιμης δλδ για να μπορει να εχει και αρκετο ευρος) αντιστοιχα μπορει να γινει και 1χ9 ή 1χ8 για ακομα μικροτερο κοστος.
Τα μεγαλα προβληματα που ειχε καποιος ηταν ή οτι θα εβγαινε απο μπροστα η αλυσιδα ή λογω slapping ή λογω δοντιων δισκοβραχιωνα οποτε αναγκαστικα εβαζαν ή chain tensioner ή chainguide ή αφηναν το μπροστα ντεραγιε οποτε να κραταει την αλυσιδα πανω στον δισκοβραχιωνα.
Σημερα ομως παιρνεις ενα medium cage ντεραγιε (σε καποιες περιπτωσεις και short cage) ή εαν θελει και καθολου slapping ενα ντεραγιε με clutch και ενα μπροστα φυλο δισκοβραχιωνα narrow-wide (δλδ με δοντια που θηλυκωνουν ακριβως στα κενα της αλυσιδας) και το θεμα ληγει με πολυ μικρο κοστος. Με μια κασσετα 11-36 και ενα 34αρι ή 32αρι μπροστα δεν θα υπαρχουν πολλοι που κανουν ΜΤΒ που θα θελουν κατι παραπανω.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

για τον φιλο LowInertia:
προφανως χρησιμοποιησες και εσυ τον Sheldon Brown που σου προτεινε ο Vasscott και εχεις αποριες.
Λοιπον εχουμε και λεμε:
gear inches: Η διαμετρος τροχου (μετρημενη σε ιντες) που αντιστοιχει σε καθε μαθηματικη σχεση εμπρος και πισω γραναζιου.
πχ η σχεση 48χ11 για μια ροδα 28 ιντσων αντιστοιχει στο να ειχες πισω μια ροδα με διαμετρο 122.2 ιντσων.
Στην ουσια η πραξη ειναι (28ιντσες χ48/11)=122.2 ιντσες.Ειναι δηλαδη σαν να εχεις να κινησεις μια τεραστια ροδα.
ενω το 28Χ(28χ32) για την ιδια ροδα αντιστοιχει σε μια διαμετρο τροχου 24.5ιντσων.
...
meters developement: ποσο μηκος δρομου (σε μετρα) κανεις με μια πληρη περιστροφη των πεταλιων.Πχ με το γνωστο 48χ11 για 28αρη τροχο διανυεις με μια περιστροφη του δισκοβραχιωνα 9.7 μετρα.
Αντιστοιχα 28χ32 αποδιδει 2 μετρα.
Στην ουσια η πραξη ειναι o τυπος της περιφερειας κυκλου (πR) επι την αναλογια 48/11 επι την αντιστοιχια της ιντσας σε εκατοστα (1ιντσα=2.54εκ)
Οποτε εχουμε 28χ2.54χ3.14χ48/11=9.7μετρα.
...
για να τα συνδεσουμε αυτα τα δυο: μια ροδα με διαμετρο 122.2 ιντσες (δηλ 122.2χ2.54=310εκ=3.10 ...μετρα διαμετρο -φαντασου το λιγο τωρα αυτο σε παρακαλω πολυ- εχει περιφερεια κυκλου και αρα αναπτυγμα (development) στο δρομο οταν αυτη περιστραφει πληρως πR=3.10χ3.14=9.7μετρα
...
gain ratio:http://sheldonbrown.com/gain.html ειναι καθαρη μαθηματικη αναλογια (χωρις μοναδες μετρησης) και περνει υπὀψιν της και το μηκος της πεταλιερας. Παραπανω μη ρωτας. Δεν το χρησιμοποιω ποτε. Δεν γνωριζω δεν απαντω.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

kktsol wrote:

Εχουμε δυο ιδια ποδηλατα, ας πουμε urbanΤο ενα εχει 3χ8 (κλασικο 28-38-48 με 11-28 κασσετα, κλασικοτατο δλδ) και το αλλο 1χ11 (34 μπροστα 10-42 πισω). Εαν η τιμη ηταν ιδια θα ελεγε κανενας σε καποιον που ρωταγε για το ποδηλατο μην παρεις το 1χ αλλα το αλλο και γιατι.

Κώστα, κανένα δεν είναι σωστό για αστική μετακίνηση. Ούτε η τριπλετα
θα πιάσει τόπο, ούτε τα 11 γρανάζια πίσω. Όσο κόσμο ξέρω το έχουν στο
μεσαίο ή στο μικρό δίσκο και απλά παίζουν με 6-7 σχέσεις πίσω.

Επομένως η απάντησή μου είναι "το πιο φθηνό από τα δυο".

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Εχουμε δυο ιδια ποδηλατα, ας πουμε urban(γιατι σε ΜΤΒ δεν θα υπηρχε θεμα ουτε καν προβληματισμος). Το ενα εχει 3χ8 (κλασικο 28-38-48 με 11-28 κασσετα, κλασικοτατο δλδ) και το αλλο 1χ11 (34 μπροστα 10-42 πισω). Εαν η τιμη ηταν ιδια θα ελεγε κανενας σε καποιον που ρωταγε για το ποδηλατο μην παρεις το 1χ αλλα το αλλο και γιατι.

Eντάξει, αν εξισώσουμε τα 2 ποδήλατα, αφαιρώντας κόστη και τεχνικές λεπτομέρειες (όπως αυτά που ανέφερα παραπάνω για την αλυσίδα και το κέντρο του τροχού), μάλλον θα πρότεινα το 1χ, ως απλούστερο σύστημα μετάδοσης.

Προσωπικά πάντως με βολεύει η δυνατότητα μεγάλων πηδημάτων στη μετάδοση, γι αυτό κ δεν θα άλλαζα τον τριπλό.

@ntimitris : λέω 3χ3 μιας και κυριολεκτικά χρησιμοποιώ μόνο αυτά τα γρανάζια. Νομίζω οι περισσότεροι καλλιεργούμε ένα τέμπο με το οποίο κινούμαστε και σπάνια παρεκκλίνουμε.

@kktsol : Ας προχωρήσω λίγο το ερώτημα: για αστική μετακίνηση, πού θεωρείς πως υπερέχει το 1χ11 έναντι ενός Alfine;

Ntimitris
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Κώστα, κανένα δεν είναι σωστό για αστική μετακίνηση. Ούτε η τριπλετα
θα πιάσει τόπο, ούτε τα 11 γρανάζια πίσω. Όσο κόσμο ξέρω το έχουν στο
μεσαίο ή στο μικρό δίσκο και απλά παίζουν με 6-7 σχέσεις πίσω.

Επομένως η απάντησή μου είναι "το πιο φθηνό από τα δυο".

ναι αλλα πρεπει να πουμε πιο σεταρισμα ειναι το σωστο απο την αρχη
Και το 99 τα 100 ερχονται με τριπλετα.
Εγω νομιζω με αυτο που λες, απαντας καθαρα οτι το 1χ11 ειναι πιο σωστο, και εξηγω:
Αυτο που λες τωρα ειναι οτι το 1x ειναι πιο σωστο μιας και σπανια αλλαζουν δισκο.
Τωρα το θεμα ειναι ποσες θα εχεις πισω. Εσυ υποστηριζεις μαξ 8.
Επειδη ομως δεν ειπες:
παιζουν με μεσαιο (σκετο) ή παιζουν με μικρο (σκετο),
αλλα λες οτι παιζουν ή με μεσαιο ή με μικρο και 6-7 πισω
εκει ερχεται το 11 να καλυψει το 8αρι, στο ηττα το διαζευκτικό. Δηλαδη ενας γωνστος σου που 90 τα 100 παιζει με μεσαιο δισκο και 7-8 πισω, αν μια στιγμη θελησει κατι πιο ελαφρυ θα το βρει στο 11αρι, το ιδιο και αν ο αλλος με τον μικρο θελησει λιγο παραπανω ταχυτητα σε κατηφορα. Η το ιδιο και αν χρηση του ποδηλατου ειναι πιο μεικτη και οχι τοσο εξειδικευμενη. Αν το αρχικο σεταπ ηταν 1χ(6-7) θα επρεπε να βγαινει σε εκδοσεις το ποδηλατο,
πχ σιρους με κασσετα για 20αρηδες που πανε σε ανηφρικο τεραιν, ή για παππουδες με ισιαδα. ΠΡεπει το ποδηλατο απο το καταστημα να ειναι οδηγισιμο απο διαφορετικες ομαδες καταναλωτων χωρις καμια μετατροπη. Με αυτο το δεδομενο επικρατει η τριπλετα, γιατι οντως ειναι λαθος να βγαλεις πποδηλατο 1χ7
Ωραιο θα ηταν να ερχονταν εξειδικευμενα για τον καθε αναβατη με την 8πλετα πισω που του ταιριαζει και χαμηλοτερο κοστος, αλλα επειδη δεν γινεται αυτο (μονο με αλλαγες μετεπειτα) και η αρχικη παραγωγη πρεπει να καλυψει διαφορετικους καταναλωτες με το ιδιο προιον το 1χ11 ειναι το σωστο να σου ερθει απο την αρχη.
ΤΟ κοστος ειναι αλλη ιστορια

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

zoslen wrote:
@kktsol : Ας προχωρήσω λίγο το ερώτημα: για αστική μετακίνηση, πού θεωρείς πως υπερέχει το 1χ11 έναντι ενός Alfine;

Για αστικη μετακινηση το alfine υπερεχει. Δεν υπαρχει καμμια αμφιβολια για αυτο. Αλλα η τιμη του alfine δεν προκειται να πεσει πολυ λογω κατασκευης. Σε λιγο καιρο θα το περασει στην nexus θα πεσει λιγο η τιμη και εως εκει. Και παλι ομως θα ειναι ακριβο για να το βαλει σε ποδηλατα μαζικης παραγωγης (δες τωρα ποσα υπαρχουν με εσωτερικες). Το αλλο θα πεσει στην τιμη ειναι δεδομενο. Λιγο πιο πανω λεω για το πως μπορει καποιος να κανει μετατροπη σε 1χ10 αξιοπιστα. Αυτο που περιγραφω για το 1χ10 ειναι με ελαχιστα χρηματα. Και αυτο γιατι βγηκε το 1χ11. Σε λιγο (αντε σε λιγο παραπανω) καιρο, αφου μπηκε και η shimano στο παιχνιδι του 1χ11, θα περασει και στην deore οποτε θα μιλαμε για λογικο κοστος.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

To alfine είναι όντως σχεδιασμένο για την πόλη και προσφέρει πολύ ωραία ποιότητα στη μετακίνηση.
Έχει μεν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με το συμβατικό αλλά έχει και ένα βασικό μειωνέκτημα. Δεν μπορείς να αλλάξεις εσωτερικά τις σχέσεις, τις αποστάσεις δλδ. μεταξύ των ταχυτήτων.
Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τις ανεβάσεις ή να τις κατεβάσεις όλες μαζί αλλάζοντας γραναζάκι ή δίσκο.
Όταν το πρωτοχρησιμοποίησα στο ποδήλατο μου, με 18άρι γρανάζι πίσω και 45 δίσκο μπροστά, με ενοχλούσε πάρα πολύ η μεγάλη απόσταση που έχει μεταξύ 5ης και 6ης.
Δεν είχα δυνατότητα να το διορθώσω αυτό, αλλά το μόνο που έκανα ήταν να αλλάξω το 18άρι σε 20άρι και έτσι να παίζω λίγο διαφορετικά τις ταχύτητες και να μη χρειάζομαι τόσο συχνά τις 5 και 6 όσο πριν.
Αντίθετα, με κασέτα πίσω, έχεις άπειρες επιλογές στο πως θα είναι στημένη, μέχρι και να επιλέξεις ένα ένα τα γρανάζια, όπως είπε και ο rocka.