Μονος, διπλος ή τριπλος δισκοβραχιωνας (τι να προτιμησει κανεις)

110 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Επειδη δημιουργηθηκε ενα θεματακι θεωρω οτι ειναι καλο να συζητηθει (εκτος απο κουρσες) το τι θα ηταν καλυτερο να ειναι ο δισκοβραχιωνας. Με ενα φυλλο (μονος) ή με παραπανω και γιατι??? Πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα και γιατι. Καλο θα ηταν να αναφεραμε και σε σχεση με τον αναβατη αν και στα περισσοτερα βγαινει εκ των πραγματων off. Επισης σιγουρα θα πρεπει να αναφερθει και για τι τυπο ποδηλατου μιλαμε.

knock yourself out.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
georgegreek81
Απών/απούσα

πιστεύω οτι έχει να κάνει καθαρά με το πόσο αντέχουν τα πόδια....εγώ ας πούμε έχω ένα 26άρι Dirt KTM SOUL '10 με 36άρι δίσκο και το έχω κάνει urban με λάστιχο ασφάλτινο καθαρά για μετακίνηση στην πόλη αλλά πηγαίνω και Λαγονήσι με μέση ταχύτητα 24 - 27 χλμ χαλαρά.
Σίγουρα παίζει ρόλο η χρήση αλλά πάνω απ'όλα πιστεύω το τι μπορούν να αντέξει και το σώμα μας χωρίς προβλήματα

vlkr
Απών/απούσα

Ποσο αντεχουν τα ποδια σου και τι ανηφορες εχεις ναανεβεις
Απλα πραγματα.
Στη περιοχη μου κατι ss δεν παλευονται.εκτος αν πηγαινεις μεχρι το περιπτερο και γυρνας
Αν εχεις ομως 8 χλμ αποτομη ανηφορα;τριπλο δισκοβρχιονα και σωστες αλλαγες για να αγαπησεις το ποδηλατο και μην αγανακτησεις.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

XC

3δισκο 2δισκο

Αν πούμε οτι είμαστε αγωνιάριδες και μας αρέσει η κλιμάκωση που μας δείνει , απλά συνήθως βρίσκεις 3πλό για να έχεις επιλογές (αγώνας απο αγώνας διαφέρουν οι απαιτήσεις )

1δισκο βλέπεις περισσότερο απο άτομα που έχουν πόδια ,τεχνική και ξέρουν τα όρια τους ( βγαίνουν φυσικά στα γρανάζια που έχουν )

trail

1 ή 2 δίσκοι ( και πολλοί είναι)

εδώ πάει περίπατο το "βάλε ελαφρύ μεσαίο βαρύ πάτημα " μονοπάτια είναι!
μπορεί να βρίζουμε θεούς και δαίμονες στο ανέβα αλλα πάντα περιμένουμε το στενό κομμάτι γής που θα μας ψυχολογήσει και θα μας κάνει να χαμογελάμε μετά .

η μεγαλύτερη παγίδα - υπερ στο μονοδισκο είναι τα λιγότερα καλώδια χειριστήρια ντεραγιέ .Μπορεί να χάσεις απο σχέσεις αλλα αν το στιλ σου και το τεραιν το επιτρέπουν μπορείς να συμβιβαστείς .Μάθαμε οτι το πλουσιότερος εξοπλισμός καλύτερο ..αμ δε!

Γενικά αν δεν είσαι ο Περικλής Ηλίας

Το κακό έρχεται οταν έχεις ποδήλατο λίγο απ'ολα μ έξτρα σος , εκεί θα πεις οτι ο διπλός είναι καλά (μπροστά στο μονο )

τα single speed που λέτε είναι για τρίτο (αντε δεύτερο) ποδήλατο

θέλει πόδια και καλό ορθοπεδικό για οταν χρειαστούν σέρβις τα γόνατα

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Χασατε το νοημα.

Η συζητηση ειναι τι προσφερει ας πουμε ενας τριπλος που δεν στο δινει ενας μονος.

πχ. ειπαμε οτι με τον τριπλο εχεις πιο μαλακες σχεσεις (μιλαγαμε για urban ποδηλατο). Αλλα αυτο πια δεν ισχυει αφου το κλασικο 28χ32 (αν εχει και το 32 πισω γραναζι) δεν εχει διαφορα απο το καινουργιο 34χ42 (απο την στιγμη που υπαρχουν πια και 42-χχ κασσετες, και πολυ παραπανω εαν βαλεις και 44-χχ κασσετα που παλι υπαρχει, και 46 γραναζι που παλι υπαρχει σαν ανταλλακτικο σκετο).

scarpe εισαι λιγο λαθος. Οταν εχεις διπλο δεν ταλαιπωρησε στην ανηφορα (τα δυο μικρα εχεις). Τελικη χανεις (που δεν την χανεις αφου ολες οι εταιρειες πια ετοιμαζουν 10αρι μικρο γραναζι και καποιοι πατενταρουν και 9αρια).

Μιλαμε ομως για μονο μπροστα. Δλδ ολη την αριστερη μερια αδεια στο τιμονι και χωρις ντεραγιε και chain tensioner κτλ στον δισκοβραχιωνα. Ειδικα στον σχεδιασμο FS τον να μην εχεις ντεραγιε τους δινει τεραστιες δυνατοτητες σχεδιασμου διαφορετικων μοχλικων.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

τί προσφέρει ένας τριπλός που δέ προσφέρει ένας διπλός?!
δίκιο έχεις.Σε φίτνες με 30Χ42Χ52 και ανοιχτό δρόμο, στη χαλαρουΐτα προπονητικά ελαφρά (60 χιλιόμετρα δύο φορές την εβδομάδα π.χ.)
έβγαλα το μεγάλο δίσκο, άλλαξα τη ρύθμιση, "έχασα" πενήντα γραμμάρια και όλα οκ! πρακτικά, χρησιμοποιούσα ελάχιστα το μεγάλο μεγάλο δίσκο.
Πιό πολύ ο φραμπαλάς της αλλαγής για την αλλαγή, που άλλωστε με πόσα να πάς στη κατηφόρα?!
άσε που τώρα ...κουρσοφέρνει

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Στην αρχή ο διπλός δίσκος μπροστά μου είχε φανεί κάπως, με 27-39 γρανάζι πέρασε 1-2 μήνες να συνηθίσω το 27, για τις τελικές δεν είχα θέμα, αφού είχα 10άρι πισω. Αν με ρωτούσαν τώρα, θα πήγαινα σε μονό 1×11 με 24 ή 25 μπροστα, ενα καλό ντεραγιέ πίσω πχ sram x0 ή xx και τέλος. Ουτε να έχεις θέματα με ρυθμίσεις του μπροστινού, ούτε βγήκε η καδένα, ούτε μάγκωσα στην αλλαγή σε ξαφνικό απότομο ανηφορικό, ούτε τίποτα. Ειδικά η sram το δικό μου ποδήλατο το βγάζει με 1Χ11 φέτος και έχει βάλει πολύ καλύτερο δισκοβραχίονα από αυτόν που φοράει το δικό μου περσινό. Ακόμα και για κάποιον αρχάριο πιστεύω ότι είναι προτιμότερο να ξεκινήσει με 1x11 και θα τον βοηθήσει να ξεανχωθει με την σωστή η λάθος αλλαγή. Αν πάλι μετά από συνεχή χρήση δει οτι τα πάει καλά, κρατάει το 24άρι καβάτζα και πέρνει μεγαλύτερο. Εγώ πάντως αυτό θα έκανα τώρα.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Πάντα με μπέρδευαν οι "αριστερές" αλλαγές και συνήθως,
έχω μόνιμα κατά κύριο λόγο τον μεσαίο δίσκο -34- μπροστά. [24-34-42]
Όταν χρειάστηκε, [κυρίως σαν νέος αναβάτης] λόγω κάποιας υπερβολικής ανηφόρας κατέβαινα για πολύ λίγο στον 24.
Τώρα αν και με 28 πίσω, ο 24 μπροστά μοιάζει περιττός...
Ποτέ δεν έχει τύχει να χρησιμοποιήσω και τους τρεις δίσκους σε μια διαδρομή, το σύνηθες είναι να χρησιμοποιώ τους 34-42.
Σαφώς θα προτιμούσα [για την πόλη] ένα σχήμα με μονό μπροστά, 42 ας πούμε, και 10άρα 11-34ή36 πίσω.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

bp wrote:
Πάντα με μπέρδευαν οι "αριστερές" αλλαγές και συνήθως,
έχω μόνιμα κατά κύριο λόγο τον μεσαίο δίσκο -34- μπροστά. [24-34-42]
Όταν χρειάστηκε, [κυρίως σαν νέος αναβάτης] λόγω κάποιας υπερβολικής ανηφόρας κατέβαινα για πολύ λίγο στον 24.
Τώρα αν και με 28 πίσω, ο 24 μπροστά μοιάζει περιττός...
Ποτέ δεν έχει τύχει να χρησιμοποιήσω και τους τρεις δίσκους σε μια διαδρομή, το σύνηθες είναι να χρησιμοποιώ τους 34-42.
Σαφώς θα προτιμούσα [για την πόλη] ένα σχήμα με μονό μπροστά, 42 ας πούμε, και 10άρα 11-34ή36 πίσω.

Αυτο ακριβως λεω. Εαν στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν ειχες 28 πισω αλλα 36 δεν θα κατεβαζες ποτε. Αρα το ολο Ντεραγιε-shifter-καλωδια-δισκακια ειναι περιτο.

Αυτο λενε και ολα τα r&d των εταιρειων σημερα. Ειδικα τωρα που βρηκαν λυση και δεν θα βγαινει η αλυσιδα απο τον μπροστα δισκο χωρις chain tensioner και τετοια δεν υπαρχει λογος να υπαρχουν.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η επιλογή γραναζώματος δεν έχει σχέση με το είδος του ποδηλάτου.
Έχει να κάνει με τον αναβάτη, τη χρήση και το εύρος στροφών στο
οποίο θέλει να κινείται.

Ο τουρίστας θέλει το τριπλό, ο αστικός την παλεύει και με μονό,
ο βουνίσιος με ένα ή δυο ανάλογα το είδος.

Το βασικό πλεονέκτημα του τριπλού είναι ότι επιτρέπει τη χρήση
μαζεμένης κασέτας χωρίς πολλά κενά. Μιλάμε βέβαια για σωστό τρι-
πλό και όχι "παιδικό" με 22 ή 24 δόντια στον οποίο ο μικρός δί-
σκος πιάνει αράχνες.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

kktsol τώρα που το ξαναδιάβασα κατάλαβα πώς εκφράζετε :P

πατεντάρουν κ καλά κάνουν , αν δεν βγει οικονομικά πάλι να το βάλουν εκεί που δεν φτάνει ήλιος .Δεν θα δωσω 90Ε για μια κασέττα

και αλλα 150 για δισκοβαχίωνα με μονο δισκό

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Λατρεύω το μονόδισκο μπροστά για αστική μετακίνηση στην Αθήνα.
Για εμένα, απλά σου λύνει τα χέρια και είναι ιδανικό ακόμα και για αρχάριο αναβάτη γιατί δεν προβληματίζεται με τις αλλαγές καθόλου.
Πέρα δλδ. από δικά μου ποδήλατα, έχω στήσει και αντίστοιχο ποδήλατο για άτομο που έχει λίγη επαφή και βόλεψε τρελά.
μετά, όσο μαζεύεις χλμ. τόσο μαζεύεις και το εύρος της κασέτας πίσω για να μην έχεις μεγάλες αποστάσεις στα γρανάζια που λέει και ο eaglos.
Στο παλιό υβριδικό που είχα δλδ. άλλαξα τον τριπλό μπροστά με 42άρι και σε 2η φάση άλλαξα την 8άρα κασέτα από 11-32 σε 11-28.

Ίσως μπορούμε να βάλουμε στο αρχικό ποστ και παραπομπές από παλιότερα αντίστοιχα θέματα ή θέματα μετατροπών για να υπάρχει και σα μπούσουλας για παιδιά που ρωτάνε πολλές φορές.
π.χ. αυτή είναι η πρώτη μου μετατροπή... http://www.podilates.gr/node/15998

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Η επιλογή γραναζώματος δεν έχει σχέση με το είδος του ποδηλάτου.
Έχει να κάνει με τον αναβάτη, τη χρήση και το εύρος στροφών στο
οποίο θέλει να κινείται.

Ο τουρίστας θέλει το τριπλό, ο αστικός την παλεύει και με μονό,
ο βουνίσιος με ένα ή δυο ανάλογα το είδος.

Το βασικό πλεονέκτημα του τριπλού είναι ότι επιτρέπει τη χρήση
μαζεμένης κασέτας χωρίς πολλά κενά.
Μιλάμε βέβαια για σωστό τρι-
πλό και όχι "παιδικό" με 22 ή 24 δόντια στον οποίο ο μικρός δί-
σκος πιάνει αράχνες.

Αυτο στα bold ειναι το μονο που δεν ξερω ακομα πως θα το καταφερουν.

Επισης δεν ξερω για τον τουριστα (δεν εχω κανει ποτε, δεν εχω εμπειρια και δεν ξερω τι πρεπει να προσεξει καποιος).

Κατα τα αλλα ο βουνισιος σε λιγο καιρο θα ειναι επιλογη μονοδρομος ο ενας δισκος. Ηδη ολοι εχουν τρελαθει με το xx-1 (που ειναι και πανακριβο) και ηδη βγηκε το x-1 και ακολουθουν και οι αλλοι κατασκευαστες.

Για τον αστικο ολοι λενε οτι το ιδανικο θα ειναι μονο μπροστα και 11 εσωτερικες αλλα λογω κοστους το συνδιαζουν με ΜΤΒ κομματια πισω με εξωτερικα ντεραγιε.

Το προβλημα που ειχαν δεν ειναι τοσο του ευρους (υπαρχει σημερα κασσετα 44-10) αλλα οτι με την παλια τεχνολογια πεταγε την αλυσιδα μπροστα. Φτιαξανε το ντεραγιε με clutch κανανε και τους narrow-wide δισκοβραχιωνες και για εμενα αν ριξουν και το κοστος (κατι αναμενομενο οσο μεγαλωνει η παραγωγη και θα προοριζεται για πιο πολλους χρηστες) το ντεραγιε-shifter-δισκακια-καλωδια το ξεχναμε.

Ειδικα στα FS ΜΤΒ υπαρχουν κατασκευαστες που εχουν σχεδιασει σκελετους που δεν παιρνουν μπροστα ντεραγιε ουτε με πατεντα. Τους ελυσε τα χερια στον σχεδιασμο μοχλικου(Δεν μιλαω για downhill κτλ).

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Eaglos wrote:
...Το βασικό πλεονέκτημα του τριπλού είναι ότι επιτρέπει τη χρήση
μαζεμένης κασέτας χωρίς πολλά κενά.
....

Αυτο στα bold ειναι το μονο που δεν ξερω ακομα πως θα το καταφερουν.
....

απλό μου φαίνεται. 11αρα κασέτα πίσω με γρανάζια 12-14-16-18-20-22-24-26-28-30-32 και δισκοβραχίωνας 42 ή 44.
Κάργα μαζεμένες σχέσεις και 32αρι γρανάζι για τις "δύσκολες μέρες"
Η επιλογή του δίσκου θα έχει να κάνει ή με το "επίπεδο του ποδηλάτη" ή με την "συνηθέστερη κλίση τερραίν" που θα ποδηλατεί.

....
Κατά τα άλλα, Άρης και Βασίλης απαντήσανε.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

Το βασικό πλεονέκτημα του τριπλού είναι ότι επιτρέπει τη χρήση
μαζεμένης κασέτας χωρίς πολλά κενά. Μιλάμε βέβαια για σωστό τρι-
πλό και όχι "παιδικό" με 22 ή 24 δόντια στον οποίο ο μικρός δί-
σκος πιάνει αράχνες.

Παράκληση!
Αυτό θα ήθελα αν έχεις την διάθεση, φίλε Εaglos, να το εξηγήσεις πιο αναλυτικά!
Θεωρείς μειονέκτημα ας πούμε, τη χρήση μιας 10αρας κασσέτας με μονό μπροστά
έναντι μιας 7άρας με τριπλό, και γιατί;
Ή κατάλαβα άλλ' αντ' άλλων;

edit: Μάλλον δώθηκε η απάντηση από τον κύριο από πάνω μου!!!
εννοώ, ότι κατάλαβα πως εννοούσες τα κενά...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ο Eaglos μιλάει για συγκεκριμένο αριθμό γραναζιών πίσω είτε αυτό είναι 8, είτε 9, είτε 10 και όχι σύγκριση μεταξύ διαφορετικών συστημάτων.
Αν έχεις μονό μπροστά, θα χρειαστεί ίσως να επιδιώξεις το μεγαλύτερο εύρος... π.χ. 11-32 ή 11-34 κ.ο.κ.
Αυτό θα σε αναγκάσει σε μεγάλα κενά-αποστάσεις ανάμεσα στα γρανάζια.
Ίσως 3-4 δόντια διαφορά από γρανάζι σε γρανάζι.
Αν όμως έχεις περισσότερους δίσκους μπροστά, τότε μπορείς να πετύχεις συνολικό εύρος ταχυτήτων με πιο στενή κασέτα πίσω... π.χ. 11-26 ή 11-28 και έτσι να έχεις μικρότερες αποστάσεις (βήμα) στα γρανάζια πίσω.
Αυτό όμως, όπως ειπώθηκε κιόλας, αφορά κυρίως τις 8άρες κασέτες (που ήταν και οι κλασικές που μπορούσε να δουλέψει παλιότερα μονός δίσκος μπροστά χωρίς πρόβλημα).
Σιγά σιγά και καθώς βρίσκονται νέες λύσεις στο τεχνικό κομμάτι, μια 11άρα κασέτα πίσω μπορεί να έχει και μεγάλο εύρος και μικρό βήμα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
.... μια 11άρα κασέτα πίσω μπορεί να έχει και μεγάλο εύρος και μικρό βήμα.

.. έχουμε φτάσει ακόμα παραπέρα.
Μια 10αρα ή 11αρα, μπορεί να έχει ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ (επιλέγουμε 1 προς 1 τα γρανάζια που θέλουμε).
Και το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τον δίσκο μπροστά, ... ανεξάρτητα από το BCD που έχουμε, μπορούμε πλέον να επιλέξουμε ΑΚΡΙΒΩΣ τον αριθμό δοντιών που θέλουμε (σε λογικά πλαίσια... πχ δεν γίνεται να έχω BCD από standard και να θέλω 30αρι δίσκο......, ούτε compact και να θέλω 56αρι δίσκο...)

Μιλάμε για Custom made πατήματα 101%
(... thank you MICHE...!!!!!)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Εχετε οντως ξεφυγει.

Η αρχικη "διαφωνια" που ειχα με τον rocka ηταν κατα ποσο μπορει να καλυφθει ο οποιοσδηποτε αναβατης (εκτος κουρσας) με μονο μπροστα και κατι πισω. Γιατι εκει πανε οι εταιρειες για τα επομενα χρονια.

Τα συστηματα που εχουν στο μυαλο τους ειναι 1χ10 ή 1χ11 και με το κοστος σημερα στο 1χ11 να ειναι απαγορευτικο (sram xx-1) αλλα θα μειωθει αρκετα στα επομενα χρονια.
Στο ΜΤΒ το θεωρω δεδομενο το 1χκατι για τα επομενα χρονια.
Η απορια μου ειναι κατα ποσο οι υπολοιποι αναβατες θα το δεχθουν και θα φυγουν απο το καθιερωμενο τριπλο οταν τελικα εκτος απο το βημα μεταξυ των πισω γραναζιων (γι'αυτο δεν γινεται στις κουρσες) δεν θα υπαρχει κανενα αλλο μειονεκτημα.

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Ναι ναι φίλε Vasscott, το πιασα!
μετά το ποστ του RockaRolla "μπήκα" ακριβώς στο πνεύμα του Eaglos.
Απλά γράφαμε περίπου συγχρόνως!!!
Αν είχε προηγηθεί, λίγο το σχόλιό του φίλου RockaRolla,
[που λες και ήταν στο μυαλό μου] χαχα!]
δεν θα έκανα καθόλου την ερώτηση στον Eaglos.
Thanks a lot !

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
Εχετε οντως ξεφυγει.

Η αρχικη "διαφωνια" που ειχα με τον rocka ηταν κατα ποσο μπορει να καλυφθει ο οποιοσδηποτε αναβατης (εκτος κουρσας) με μονο μπροστα και κατι πισω. ....

έχει πλάκα, γιατί είμαι φανατικά υπέρμαχος του μονόδισκου μπροστά....
[όπως και του ξερού πιρουνιού, όπως και του καλουπιέ / ή μισού καλουπιέ / ή κουμπωτού παπουτσιού].

Με τη μόνη διαφορά ότι ΠΙΣΤΕΥΩ πως αυτά τα σεταρίσματα αφορούν ΟΧΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ... (αρά εκεί ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ είναι η "διαφωνία μας"...)
.
.
Θυμάμαι πολύ καλά όταν "ξανα_πρωτοξεκίνησα" το ποδήλατο εν έτη 2002.
Με ΜΤΒ από καρφουρ, τρίδισκο 22-32-42 νομίζω (και καμιά 10αριά νούμερα μιρκότερό μου). Για να το πάω από Πέτρου Ράλλη στην Ακρόπολη / Κουκάκι, νόμιζα ότι θα πεθάνω......
Το ίδιο ξαναέπαθα 2 χρόνια μετά, που συνάδελφος μου πούλησε fs MTB (πάλι πολύ μικρότερό μου) και δοκίμασα να ανέβω την Αλεξάνδρας (το έχω καταγράψει και εδώ στο φόρουμ). Πάλι νόμισα ότι θα μείνω στον τόπο....(φυσικά το επέστρεψα την άλλη μέρα....).

Φυσικά, πλέον, δεν μπορώ να διανοηθώ ότι θα καβαλήσω ποδήλατο με ανάρτηση μπροστά, ή με τρίδισκο ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΧΡΗΣΗ ή και για βόλτες μέχρι 30-40χλμ.

Και αν θέλεις και την άλλη άποψη, στο τάντεμ έχουμε 28-38-48 και 11-32 κασέτα. Φορτωμένο με σαμάρι πίσω, σε κάτι ανηφόρες, αν είναι και κουρασμένη η κα RockaRolla, ΖΟΡΙΖΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Αν βαράει και ο ήλιος.... θάνατος.... (γυρνάω στο 2002... νομίζω ότι θα μείνω στον τόπο). Εκεί ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση για τίποτα άλλο πέραν από τρίδισκο.

Δεν μπορύμε να γενικεύσουμε τόοοοσο πολύ. Πάντα θα "μετράει" σημαντικά ο ίδιος ο αναβάτης και το τεραίν / η φάση που ποδηλατούμε.
.
.
.
.
.
.
άλλωστε (και επιστώ την προσοχή σου εδώ Κώστα, θα φέρεις ευθύνη μετέπειτα) το σκεπτικό αυτό μπορεί να γενικευτεί ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ... και να φτάσουμε στην ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟΨΗ ότι χρειαζόμαστε ΜΟΝΟ 3 ΠΟΔΗΛΑΤΑ, 1 ΜΤΒ, 1 πόλης και 1 κούρσα.... που όπως όλοι μας καταλαβαίνουμε είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ και ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Το έχουμε αναλύσει πολλές φορές, ο Βασίλης μπορεί εύκολα να θυμηθεί την ανάλυση που είχαμε κάνει (νομίζω κάπου στα 5-6 ποδήλατα είχαμε φτάσει)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
...άλλωστε (και επιστώ την προσοχή σου εδώ Κώστα, θα φέρεις ευθύνη μετέπειτα) το σκεπτικό αυτό μπορεί να γενικευτεί ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ... και να φτάσουμε στην ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟΨΗ ότι χρειαζόμαστε ΜΟΝΟ 3 ΠΟΔΗΛΑΤΑ, 1 ΜΤΒ, 1 πόλης και 1 κούρσα.... που όπως όλοι μας καταλαβαίνουμε είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ και ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Το έχουμε αναλύσει πολλές φορές, ο Βασίλης μπορεί εύκολα να θυμηθεί την ανάλυση που είχαμε κάνει (νομίζω κάπου στα 5-6 ποδήλατα είχαμε φτάσει)

αχαχαχαχα

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Δεν μπορύμε να γενικεύσουμε τόοοοσο πολύ. Πάντα θα "μετράει" σημαντικά ο ίδιος ο αναβάτης και το τεραίν / η φάση που ποδηλατούμε.
.
.
.
.
.
.
άλλωστε (και επιστώ την προσοχή σου εδώ Κώστα, θα φέρεις ευθύνη μετέπειτα) το σκεπτικό αυτό μπορεί να γενικευτεί ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ... και να φτάσουμε στην ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΑΠΟΨΗ ότι χρειαζόμαστε ΜΟΝΟ 3 ΠΟΔΗΛΑΤΑ, 1 ΜΤΒ, 1 πόλης και 1 κούρσα.... που όπως όλοι μας καταλαβαίνουμε είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ και ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. Το έχουμε αναλύσει πολλές φορές, ο Βασίλης μπορεί εύκολα να θυμηθεί την ανάλυση που είχαμε κάνει (νομίζω κάπου στα 5-6 ποδήλατα είχαμε φτάσει)

Πιανω πρωτα το δευτερο. Τοτε εγω ειχα βγαλει οτι επρεπε να εχουμε 8-9 ποδηλατα.

Για το αλλο εγω θα το γενικευσω ακομα παραπανω. Και επειδη το βλεπω για το μελλον.

Αυτο που προσφερει ενας τριπλος δισκοβραχιωνας (ανεξαρτητως αναβατη) ειναι μεγαλυτερο ευρος ή πιο "κλειστες σχεσεις". Μεγαλο θεμα επισης των τριπλων ειναι οι αλληλοκαλυπτωμενες σχεσεις.
Η σκεψη (οχι δικια μου) ειναι οτι εαν βρουμε αυτο το μεγαλυτερο ευρος εκει που χρειαζεται απο αλλο σημειο (βλεπε πιο απλωμενη κασσετα (πολυ πιο απλωμενη)) τοτε ποιος ο λογος να υπαρχουν μπροστα ντεραγιε, shifter, καλωδια, δισκακια με οτι προβληματα δημιουργουν αυτα (βλ.συντηρηση, ρυθμισεις, προβληματα λειτουργειας κτλ). Εαν σε αυτα προσθεσεις οτι δινει μεγαλυτερη ευχερια σχεδιασμου στον σκελετο, λιγοτερο βαρος, οτι δεν υπαρχει δεν κοστιζει και δεν χαλαει, και ειδικα στο ΜΤΒ και περισσοτερο χωρο στο τιμονι αριστερα ωστε να βαλεις το χειριστηριο του παλουκοσελου και του remote των αναρτησεων και δεν εχεις και το μπερδεμα των αλληλοκαλυπτωμενων σχεσεων (που στο ΜΤΒ ειναι θεμα οταν πρεπει να ανεβασεις ας πουμε μπροστα και ταυτοχρονα να κατεβασεις και δυο πισω ωστε να μην βαρυνει αποτομα και το αναποδο) αρχιζει και φαινεται πολυ λογικη λυση το μονοδισκο. Το μονο σοβαρο θεμα για εμενα σημερα ειναι το μεγαλο κοστος (αυτα τα εξαρτηματα υπαρχουν μονο σε hi end σειρες) αλλα σε λιγο που θα βγουν σε πιο μαζικη παραγωγη θα πεσουν και οι τιμες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Γενικότερα το "1 x κάτι" χάνει σε σχέση με το "3 x κάτι"
τόσο σε τελικές όσο και σε ανηφόρες. Το οποίο μας φέρνει
στο αρχικό ερώτημα "τι χρειάζεται ο κάθε αναβάτης, τι
δυνατότητες έχει, πόσο είναι διατεθιμένος να συμβιβα-
στεί κτλ"...

Η πράξη έχε δείξει ότι όσο βάζουμε τακτικά χιλιόμετρα,
περιορίζουμε τόσο το πόσους δίσκους χρησιμοποιούμε όσο
και το πόσα γρανάζια στην κασέτα χρησιμοποιούμε.

Επομένως το να μιλάμε για 10, 11, 111 γρανάζια για αστι-
κή μετακίνηση το θεωρώ πισωγύρισμα. Θυμίζει κάτι συστή-
ματα εσωτερικών ταχυτήτων τα οποία διαφημίζουν ακριβώς
αυτό, "άπειρες σχέσεις" όταν όλοι γνωρίζουμε ότι μετά
από λίγο καιρό καταλήγουμε σε μονό μπροστά και 6-7 γρα-
νάζια πίσω.

Η δική μου λογική λέει: 1 μεγάλο γρανάζι για ανηφόρες,
1 μικρό για γκάζια και 1 μεσαίο γενικής χρήσης. Πρόσθε-
σε άλλα 3-4 για να γεμίσει και έτοιμος.

Στο θέμα πάντως του τριπλού vs μονού είναι καθαρά θέμα
χρήσης. Ένα ποδήλατο "τα πάντα όλα" το οποίο θα το έχεις
και για αστικό και για brevet και για ότι κάτσει, πρέπει
να έχει επιλογές στο γρανάζωμα οπότε δεν μπορείς να το
περιορίσεις με μονόδισκο.

ΥΓ: Το ιδανικό θα ήταν να πατούσαμε όλοι 1x1 και να μην
είχαμε κανένα πρόβλημα και να μπορούσαν οι εταιρίες να
βγάζουν αισχρό κέρδος πουλώντας μονοτάχυτα στις ίδιες
τιμές :)

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

ετσι απλα για να εμπλουτισθει η συζητηση:
βλεπω καλα;
βλεπω καλα;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Γενικότερα το "1 x κάτι" χάνει σε σχέση με το "3 x κάτι"
τόσο σε τελικές όσο και σε ανηφόρες. Το οποίο μας φέρνει
στο αρχικό ερώτημα "τι χρειάζεται ο κάθε αναβάτης, τι
δυνατότητες έχει, πόσο είναι διατεθιμένος να συμβιβα-
στεί κτλ"...

1.δεν μιλαμε για κανενα συμβιβασμο.
2.Δεν χανει τιποτα σε ανηφορες αφου οτι θα επαιρνες απο το 20κατι γραναζι μπροστα στο δινει απο το (πολυ) μεγαλυτερο γραναζι πισω.
3. το ιδιο ισχυει και για τις τελικες (αφου θα εχει κασσετα με 9 δοντια πισω).

Αυτο που λες για brevet κτλ και συνολικη χρηση αρα κουρσοειδες, το γραφω στην αρχη αρχη οτι ισχυει για ολα εκτος απο κουρσες.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

didotou wrote:
ετσι απλα για να εμπλουτισθει η συζητηση:
βλεπω καλα;
βλεπω καλα;

καλα βλέπεις το γιατί θέλω να μας πει κάποιος

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Κοίταξε, αν είναι να γυρίσουμε σε εποχές Shimano Megarange,
να μου λείπει το βύσινο. Ναι, μπορείς να βάλεις μια κασέτα
9-42 ή 0,9-142 και είσαι καλύτερος σε τελικές και ανηφόρες
αλλά θα γελάνε και οι πέτρες με τα κενά, το βάρος και την
τραγικά χάλια εμφάνιση.

Είπαμε, γίνεται με μονό μπροστά αλλά το να το ξεχειλώνουμε
βάζοντας τους δίσκους για κασέτες και τις κασέτες για δί-
σκους, δεν έχει νόημα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα


Να σε φερω λοιπον στην σημερινη εποχη

αβψ

Στην πρωτη φωτο φαινεται η διαφορα μεγεθους με την σημερινη συμβατικη κασσετα. Δεξια ειναι η 44-κατι. Η 42-κατι δειχνει ακομα πιο νορμαλ.
Για εμενα το προβλημα ειναι το ακομα υπερβολικο κοστος.
Εαν πεσουν οι τιμες ομως σκεψου:
Δεν υπαρχουν αλληλοκαλυπτωμενες σχεσεις.
Δεν εχεις τα θεματα του μπροστα ντεραγιε.(δεν εχεις μπροστα ντεραγιε)
Εχεις πολυ λιγοτερο slaping λογω κατασκευης.
Και δεν εχεις και το μπερδεμα οτι "τωρα θα βαλω τον μικρο μπροστα αλλα θα "μαλακωσει" πολυ οποτε ταυτοχρονα πρεπει να ανεβασω και δυο πισω για να μην ..........."

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

αν δεν βγάλουν σε σωστή τιμή εσωτερικές για mtb απλά κοροϊδευόμαστε

Για το βουνό δεν σε ενδιαφέρουν τα κενά (αν υπάρξουν) οι σχέσεις είναι συγκεκριμένες και τις χρησιμοποιούμε ανάλογα

τώρα με τόσο στοκ κλπ στην αγορά προσιτή σειρά με μονόδισκο θα αργήσουμε να δούμε

η Χ1 που βγάλανε δεν την λες και προσιτή νομίζω

ασε που προσωπικά θέλω και το bashguard

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είναι τραγικά μεγάλα και στα δικά μου μάτια τελείως γελοία.

Είναι πολύ πιο ακριβά από τα XTR για 10-20γρ διαφορα.

Όταν θα σταματήσουν να είναι ακριβά, θα γίνουν απίστευτα
βαρυά, στη γειτονιά των 400γρ.

Δεν υπάρχουν αλληλοκαλυπτέμενες σχέσεις αλλά υπάρχουν αστεία
κενά ανάμεσα στην κάθε σχέση κτλ.

Για το μπέρδεμα μπροστά πάσο.

Ntimitris
Απών/απούσα

Στο βουνο ειναι γνωστο οτι ο μεγαλος δισκος στον τριπλο ειναι αχρειαστος,
Ακομα και να γυρισεις απο το βουνο για λιγα χιλιομετρα δεν κανεις και τρομερους σμβιβασμους χωρις αυτον, η τελικη θα ειναι ικανοποιητικη.
..
Εγω πριν κανενα χρονο δοκιμασα να σταματησω να βαζω τον μικρο και να βγαλω οτι τερεν παω με τον δευτερο.
Το αποτελεσμα ηταν να σηκωνομαι πολυ περισσοτερο απο τη σελα για να βγαλω το τερεν μου που ειναι πολυ ανηφορικο με εντονη πετρα.
Αφου περασε λιγο καιρος μεχρι να κατεφερω να βγαλω ολες τις διαδρομες μου χωρις να κατεβαζω ή ακομα χωρις να χαιδευω και να γλυκακοιταω το λεβιε για το κατεβασμα ειπα ειναι η ωρα να παμε για μονο.
Η ιστορια δεν βγαζει καπου, την αλλαγη δεν την εκανα απο βαρεμαρα, αλλα αυτο που θελω να πω ειναι οτι το στραφαρισμα στο βουνο κατα τη γνωμη μου δεν πρεπει να ειναι ιδιο με το δρομο η τις κουρσες. Ειναι προτιμοτερο να αλλαζει συχνα το πατημα σου ακομα και αν στιγμιαια θα εχεις πολυ βαρια πατηματα η τον πρωτο καιρο θα χρειαστει καποιες φορες να το παρεις στα χερια. Αρα βλεπω τον συμβιβασμο του μονου δικσου με 8 η 9 πισω ευεργετικο για την γυμναστικη στο βουνο. Με τις παραπανω ταχυτητες πισω δεν βλεπω λογο περα απο το χρηματικο γιατι να μην το κανεις. ΑΝ και τη στιγμη που θα εμπαινα σε τετοια διαδικασια θα ξεκιναγα με πιο φθηνη λυση το 1χ9 η 1χ10.
...
Χωρια οτι εχουν καταντησει και λιγο γραφικα τα καλωδια μπροστα. Μου θυμιζουν το πισω μερος του πισι μου χωρις τους παππαδες
οκ
.....
αυτο που ειπε ο κκτσολ για την διπλη αλλαγη και το πιασιμο του σωστου στροφαρισματος ειναι πολυ εξουθενωτικο για την συγκεντρωση που πρεπει να εχεις στο βουνο, και γινεται γιατι μπαινεις στη διαδικασια να διατηρησεις σταθερο στροφαρισμα με τον τριπλο, και ολες αυτες τις αλληλοκαλυπτωμενες ταχυτητες οπως ειπατε και παραπανω.

contact