Καλημέρα σας,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (ΕΥΟΑ) το οποίο ανήκει στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Κρήτης συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα COST Action TU1101 (http://www.bicycle-helmets.eu/). Το COST Action TU1101 είναι ένα δίκτυο εμπειρογνωμόνων, από χώρες της Ευρώπης και της Αυστραλίας, που επικεντρώνεται στη βελτίωση της ασφαλούς χρήσης ποδηλάτου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη χρήση κράνους. Οι κυριότεροι στόχοι της Δράσης, η οποία χρησιμοποιεί τα ακρωνύμια “HOPE” («ΕΛΠΙΔΑ») (Helmet OPtimization in Europe) (Βελτιστοποίηση Κράνους στην Ευρώπη), είναι οι εξής:
- Να αυξήσει το επιστημονικό ενδιαφέρον ως προς τη χρήση κράνους σε συνάρτηση με την οδηγική ασφάλεια.
- Να διαδοθεί αυτή η γνώση στους αρμόδιους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων, των νομοθετών, των κατασκευαστών και της επιστημονικής κοινότητας.
- Να εγείρει τη διεθνή συνεργασία στον χώρο της ασφαλούς χρήσης ποδηλάτου και κράνους.
Σε αυτό το πλαίσιο παρακαλούμε πολύ να παροτρύνετε τα μέλη σας να συμμετάσχουν ηλεκτρονικά στην εν λόγω έρευνα η οποία θα συμβάλει στη συλλογή στοιχείων και από την Ελλάδα.
Παρακαλώ πολύ επισκεφτείτε τον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο και απαντήστε στις αντίστοιχες ερωτήσεις.
http://survey.qut.edu.au/f/181753/95b8/
“Towards safer bicycling through optimization of bicycle helmets and usage”
Ευχαριστώ.
Με εκτίμηση,
Μαριλένα Ανηψητάκη
Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (EYOA)
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Κρήτης
710 04 Εσταυρωμένος
Ηράκλειο Κρήτης
+302810379528, +302810379514
http://lahers.seyp.teicrete.gr/
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 133.96 KB |
'Η έρευνα αυτή αναζητά να διερευνήσει τη χρήση ποδηλάτου και κράνους στην Ελλάδα. Έχει σχεδιαστεί για να συμπληρωθεί από ενήλικες που έχουν κάνει ποδήλατο, για οποιοδήποτε λόγο, τον περασμένο μήνα.
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου θα διαρκέσει 10 -15 λεπτά.'
Αυτό γράφει στην πρώτη σελίδα της έρευνας.
Το χάρηκα πραγματικα,αν και χρονοβόρο.
Επίσης αν προσπαθήσεις να το ξανασυμπληρώσεις δεν μπορείς γιατί σε αναγνωρίζει και σε αφήνει να κάνεις διορθώσεις.
Απλά εγω που δεν μετράω τα χιλ που κάνω δεν είναι σωστο να βάλω 100,200,300 θα ήταν καλύτερα να ρωτάει πόσο τις εκατο των χιλιομέτρων κάνεις σε δρόμο π.χ 80%,σε ποδηλατοδρομους 5%,σε μονοπάτια 2%.
Εγώ πάλι δεν το χάρηκα και τόσο. Έμεινα με την αίσθηση ότι πρόκειται για προπαγανδιστική ενέργεια υπέρ της χρήσης του κράνους, και όχι για έρευνα. Και ότι είναι συνειδητή επιλογή των ερευνητών να στρεβλώσουν το αποτέλεσμα της έρευνάς τους.
Έχω την άποψη ότι πρέπει να είναι επιλογή του κάθε ποδηλάτη η χρήση ή όχι του κράνους, χωρίς ούτε επιβολή (για να), ούτε κοροϊδία (που/που δεν). Η προσωπική μου επιλογή είναι να φοράω κράνος μόνο όταν είμαι υποχρεωμένος (από διοργανωτές).
Περίμενα ότι θα μπορέσω αβίαστα να συμπληρώσω το ερωτηματολόγιο, αλλά ανακάλυψα ότι, σε πολλά σημεία, για να απαντήσεις πρέπει είτε να παραδεχτείς την αξία του κράνους, ή ίσως να του κηρύξεις πόλεμο.
Κορυφαίο παράδειγμα η ερώτηση 26:
Δεν είχα και κανέναν να πω το "αυθόρμητα προαιρετική", αντίστοιχο του "αυθόρμητα κανένας". Ένοιωσα μάλιστα ότι προσπαθούν να με ξεγελάσουν, καθώς βγήκε ένα ασαφές μήνυμα επιβεβαίωσης που ουσιαστικά με προέτρεπε να επιστρέψω και να συμπληρώσω κάποια απάντηση. Σημειώνω ότι αντίστοιχο μήνυμα ΔΕΝ είχε εμφανιστεί όταν δεν επέλεξα τίποτα στην ερώτηση 9, που επίσης ήταν με check boxes. Αργότερα που το έψαξα ανακάλυψα ότι στις περισσότερες ερωτήσεις, ακόμα κι αν έχουν radio buttons, δεν τρέχει τίποτα αν τις αφήσεις κενές.
Για να μην το κουράζω περισσότερο, όποιος θέλει μπορεί να δει το ερωτηματολόγιο χωρις να το συμπληρώσει, πατώντας "επόμενο" / "πίσω" και κάνοντας ελάχιστα κλικ σε απαντήσεις, μόνο μία είναι υποχρεωτική.
Αν το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας έχει να πει κάτι για το θέμα, με χαρά να το ακούσω.
Αγαπητό εργαστήριο υγείας και οδικής ασφάλειας, μέχρι να συμπληρωθούν τα στατιστικά σας και να καταλήξουν εκεί που συνήθως καταλήγουν οι έρευνες και οι στατιστικές, θα πρότεινα να διαβάσετε το ακόλουθο και πολύ χρήσιμο άρθρο στον ακόλουθο σύνδεσμο.
Στην έρευνά σας δεν μπορώ να συμμετέχω διότι ζητάτε να πάρω θέση για το αυτονόητο (δηλαδή την προαιρετική χρήση κράνους) και εάν το κάνω νομιμοποιώ την αντίθετη άποψη (δηλαδή την υποχρεωτική χρήση κράνους).
Εσείς ειδικά, ως ειδικοί επιστήμονες, θα έπρεπε να σταματήσετε να αγνοείτε τον ταύρο και να μην προωθείτε την κουλτούρα του φόβου.
Δεν έκανα καν τον κόπο να διαβάσω το ερωτηματολόγιο, γιατί από το post σας είναι προφανές ότι επιδιώκετε να βγάλετε συγκεκριμένα αποτελέσματα, κάτι που επιβεβαίωσε και η ερώτηση που αναδημοσίευσε ο derailed gear. Μια στάση που δεν σας τιμά καθόλου ως επιστήμονες.
Δεν θα με εξέπλητε καθόλου αν μάθαινα ότι βασικοί χρηματοδότες του "Helmet OPtimization in Europe" (έλεος δηλαδή!) είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το έχει πει καθαρά και ο mr. copenhagenize, πράγματι οι αυτοκινητοβιομηχανίες προπαγάνδιζαν το κράνος. Για τους ποδηλάτες όμως, όχι για τους οδηγούς ΙΧ που πραγματικά θα έπρεπε να το φοράνε!
Καλα το καταλαβατε
Γιατι να εχει προαιρετικο χαρακτηρα η χρηση κρανους οταν
ζουνε απο το " optimization of bicycle helmets and usage" ?
Δεν καταλαβα καποια ερωτηση να εχει σχεση με το optimization..
Ολες προς το αναγκαιο-υποχρεωτικο της χρησης ετειναν
ΥΓ Με προλαβε ο φιλος i.alli.ellatha ενω το εγραφα
Είναι δεδομένο ότι η έρευνα θα βγάλει τα συμπεράσματα που η ερευνητική ομάδα πιστεύει ανεξάρτητα από τις απαντήσεις.
Έχει γίνει και έρευνα για τις έρευνες που αναφέρει πως είναι σχεδόν αδύνατον να βγάλουν συμπεράσματα διαφορετικά από αυτά που επιθυμούν.
Άλλωστε κάποιος χρηματοδοτεί την έρευνα και για να την χρηματοδοτεί πρέπει να είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα.
Για να δω και εγώ τι παίζει,τα ξαναλέμε σε κανένα τέταρτο.
Απάντησα το ερωτηματολογιο, μακάρι να γίνει το κράνος υποχρεωτικό.
Διαφορετικά θα καταλήξουν όλοι σαν του μηχανάκιδες με κράνη
των 5 ευρώ "για να μην τρώνε πρόστιμο"...
Μακάρι ο καθένας να το φοράει όποτε θέλει.
Και αυτοί που σκέφτονται το καλό μας και θέλουν επιβολή, ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον.
- Για εσενα που χρησιμοποιεις το ποδηλατο μονο για βολτες οκ, για τους υπολοιπους που πανε στην δουλεια τους μες στον ηλιο και ανηφορες;
- Οπου εγινε υποχρεωτικο το κρανος μειωθηκαν οι ποδηλατες και τα χλμ, ενω παραλληλα εμειναν ιδια ή και αυξηθηκαν οι τραυματισμοι-θανατοι ποδηλατων.
http://www.cyclehelmets.org/1012.html
http://www.bmj.com/content/346/bmj.f2674
- Ολλανδια (χροονια ποδηλατες) π.χ. ενω το 99,5% δεν φοραει κρανος, το 13,3% που παει στο νοσοκομειο φοραει κρανος! http://www.cyclehelmets.org/1261.html
- Η μονη χωρα που ειναι υποχρετικο το κρανος ειναι η Αυστραλια και ενα μερος του Καναδα: http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_helmet_laws_by_country
Τυχαιο αραγε που το URL της ερευνας ειναι απο Αυστραλια;
Προσπαθουν να υπερασπίσουν την μοναδικα παγκοσμια μ@@@κια που εχουν κανει http://sydney.edu.au/news/84.html?newsstoryid=9507
ναι καλά..!!.. ερωτηματολόγιο για ασφάλεια και κράνος σε ποδηλατικό φόρουμ...
Μπούρδες...
Βάλτε ρε καμιά έρευνα για σοκολάτες, για ποδόσφαιρο, για κινητή τηλεφωνία, για ταχύτητες ιντερνετ.
Βάλτε κάτι ποιό σοβαρό ρε....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[κάποιες ερωτήσεις δεν ήταν και πολύ σωστά διατυπωμένες. Κάποιες όντως δεν ήταν και τόσο "αμερόληπτες". Έλειπε χώρος για σχόλια. Ελάχιστοι θα έγραφαν, αλλά αυτοί που συνήθως γράφουν ΔΙΝΟΥΝ ΑΙΧΜΕΣ.....
Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι την ακυρώνουμε έτσι χαλαρά.
Προσωπικά, μετά και από τα σχόλια που γράφτηκαν θεωρώ ότι ΜΠΟΡΟΥΜΕ σαν φόρουμ να φτιάξουμε ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ερωτηματολόγιο, τι λέτε?]
1. Πιστευετε οτι η κυκλοφορια των ταξι επιβαρυνει ή οχι το κυκλοφοριακο;
2. Πιστευετε οτι οι οδηγοι αυτοκινητων σεβονται ή οχι τους πεζους;
3. Πιστευετε οτι η τροχαιοι στην χωρα σας πρεπει ή οχι γραφουν οσους δεν τηρουν τον κοκ;
4. Ειστε υπερ ή κατα του παρκαρισματος αυτοκινητων και της εναποθεσης μπαζων και κλαδεματων οπως και τοποθετησης τραπεζοκαθισματων και περιπτερων ή ακομη και μαγαζιων ολοκληρων πανω σε πεζοδρομια, πεζοδρομους, ποδηλατοδρομους, πλατειες και παρκα;(μπορείτε να επιλέξετε παραπάνω από μία απάντηση)
5. Πιστευετε οτι τα οχηματα με μηχανες εσωτερικης καυσης μολυνουν ή οχι την ατμοσφαιρα ;
6. Πιστευετε οτι οι πεζοι πρεπει να κυκλοφορουν με ασφαλεια στην πολη ή οχι;
7. Πιστευετε γενικα οτι η κυκλοφορια στην πολη ειναι μια κολαση και αρα πρεπει να φοραμε πανοπλιες για να προστευθουμε ή οτι πρεπει να γινουν σαφεις ενεργειες και να υπαρξει βουληση για να βελτιωθει αυτη η κατασταση κολασης;
8. Πιστευετε οτι πρεπει να επιδοτουνται ή οχι οι επιχειρησεις που προωθουν το "με ποδηλατο στη δουλεια";
9. Πιστευετε οτι στους πεζοδρομους τυπου Αρεοπαγιτου εχουν δικαιωμα να κυκλοφορουν ΙΧ, ταξι και μηχανακια;
10.Πιστευετε οτι γενικα το ποδηλατο ειναι κατι καλο που πρεπει να διευκολυνθει η κινηση του στην πολη ή οχι;
...
α και κατι ασχετο για το τελος επ'ευκαιρια να μην το ξεχασω που με ειχε ρωτησει ενας φιλος μου:
11.Πιστευετε οτι ο δρομος που οδηγει τα πουλμαν μεχρι την σημερινη εισοδο του αρχαιολογικου χωρου της Ακροπολης πρεπει ή οχι να επεκταθει μεχρι και τον Παρθενωνα;
...
προς συμπληρωση.
Τα ερωτηματα εαν εξαιρέσεις τα 2 προτελευταία ,ειναι για τους πεζους.....για το κρανος και το ποδηλατο δεν μιλαμε...μηπως ειναι λιγο ασχετα..
Δεν εχω φρατζα ειμαι cabrio
Αν διαβαζες τα link ισως καταλαβαινες τι λεω. Μην θεωρεις δεδομενο οτι το ποδηλατικο κρανος σωζει, οποτε αυτα για τα μυαλα στην ασφαλτο, ποιο πιθανο τελικα ειναι για εσενα που το φορας.
Απο φίλους και συναθλητές που εάν δεν είχαν το κράνος,μάλλον θα είχαν χαιρετίσει....δεν χρειάζεται να διαβάσω καμία μελέτη...όταν κάποια πράγματα γίνονται μπροστά στα μάτια σου..
Το οτι εισαι cabrio δεν σε κανει ποιο αεροδυναμικο
όλα τα άλλα κολλάνε.
Σπάσε χέρι, πόδι, λεκάνη, ώμο, σαγόνι, πλευρά... οτιδήποτε. ΚΟΛΛΑΕΙ. ΟΚ, θα πονάς, θα πάρει κάποιο χρόνο, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα τη βγάλεις καθαρή.
Με το κεφάλι είναι κάπως διαφορετικά τα πράγματα.
) δεν είναι και τόσα πολλά.....
]
Είναι εκεί απάνου, μόνο του, εκτεθειμένο, και έχει μέσα πολύ πράμμα.... ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΑΜΜΑ......
... και 50 ευρώ για να το προστατέψω (και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο...
Αν με το κράνος έχω κάποια ποσοστά παραπάνω καλυψης, προτιμώ να το φορώ από το να μην το φορώ.
Προφανώς και δεν είναι Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
Η απόλυτη προστασία θα ήταν να μένω κλεισμένος σε ένα δωμάτιο-κλουβί με προστατευτικά μαξιλάρια ολόγυρα (βλ. Iron Maiden, piece of mind).
Αφού επιλέγω να μην μένω εκεί μέσα, και αφού το κράνος μου παρέχει μια στοιχειώδη ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστασία (από ότι αν είμαι χωρίς κράνος) ... για ΕΜΕΝΑ είναι απλά τα πράγματα.
.
.
.
.
[... ακόμα και μετά από 3 προσωπικά ατυχήματα.... εννοείται ότι δεν υποστηρίζω την υποχρεωτική χρήση κράνους από όλους. Όσοι θέλουν..... ήδη είμαστε πάρα πολλοί σε αυτον τον πλανήτη .... !!!
Ναι, για κάποιον που έχει δουλειά και πληρώνεται στην ώρα του.
Εγώ είχα το ίδιο κράνος από το 2005, ένα Bell των 20 Ευρώ. Κα-
τάφερα αρχές του 2014 να μαζέψω το ποσό που ήθελα για να πάρω
ένα "καλό" να το κρατήσω 7-8 χρόνια. Στην πρώτη βόλτα έσπασε
από στατικό πέσιμο του παρκαρισμένου ποδηλάτου, η εταιρία θε-
ώρισε φυσιολογική τη ζημιά και μου έδωσε απλά μια έκπτωση ό-
ταν και άμα αγοράσω ξανά κράνος από αυτήν.
Από τότε κυκλοφορώ πάλι με το κράνος του 2005 καθώς είμαι 5
μήνες πίσω σε μισθους και όχι 50, ούτε 15 δεν περισεύουν.
Τα υποχρεωτικά πράγματα πρέπει να είναι τραγικά φθηνά. Δια-
φορετικά δεν μας ενδιαφέρει η ασφάλεια των πολιτών μας, αλ-
το άρμεγμα ξυγκιού από τη μύγα.
Ορίστε και ένα κοινό θέμα με τους μοτοσυκλετιστές ;)
Δεν το συνεχιζω αφου επικαλεισε τους Maiden
Θα μπορουσαμε να ξεκινησουμε ατερμων συζητήσεις για το ποσους ξερεις που σκοτώθηκαν κλπ. Επισης αλλο οι αγωνες και αλλο η καθημερινη οδήγηση. Ειναι δυσκολο να αποδειξω μεσα απο απο το φορουμ την χρησιμότητα ή οχι του κρανους στο ποδηλατο. Απλα ενα link για οποιον θελει, και δεν ξανακανω update:
http://www.cyclehelmets.org/1209.html
Οσο για το αεροδυναμικο ναι, και γι'αυτο βαζω ειδικη αλειφη στο κεφαλι να γυαλιζει (σαν τον Γκουσγκουνη!)
Την ερώτηση που ανέφερε ο "derailed gear" την παρατήρησα κι εγώ, την οποία φυσικά δεν απάντησα. Επίσης σίγουρα πολλές ερωτήσεις της, έδιναν μπόνους στο κράνος.
Δεν είμαι σίγουρος ότι η έρευνα είχε πονηρό σκοπό καθώς δεν είναι απαραίτητο κάποιος να πληρώνεται για να υποστηρίζει κάτι. Μπορεί να φταίει και η πλύση στο ίσως προστατευμένο από το κράνος κεφάλι του, απλά.
Και για να βγω πολύ λίγο εκτός τόπικ, για παράδειγμα υπάρχει βόλτα στους podilates.gr που συνέχεια λέει "όποιος δεν έχει κράνος θα του ζητηθεί ευγενικά να φύγει" ή κάπως έτσι το λέει. Μάλλον δεν χρηματοδοτούνται από αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά προφανώς είναι υπέρ των δέων σωστοί, ευπρεπείς και έστω ευθυνόφοβοι και προσωπικά αυτό δεν το θεωρώ καλό.
Άρη, έπεσες στην κακιά την ώρα (... στην καλή "κακιά ώρα" ..χεχε. Φαντάσου να ήταν και το κεφάλι σου μέσα στο κράνος).
Έσπασε έτσι απλά ολοκαίνουργιο κράνος. Και σε δύσκολη περίοδο. Σε καταλαβαίνω.
Άλλωστε παμπολλές φορές έχω γράψει ότι τα κράνη είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ακριβά. Σε σημείο αηδίας. Με κόστος πρώτης ύλης κάτω από 1-2 ευρώ, ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΙΑ να φτάνουν να πωλούνται 50 - 60 - 100 - 150 ευρώ !!!!!
Όμως, όπως και εσύ έγραψες, αξιολόγησες τις προτεραιότητές σου και έβαλες στην άκρη ένα ποσό για νέο κράνος. Προφανώς, γιατί κυκλοφορείς ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ και ξέρεις.
]
Είχες την ατυχία .....
... αλλά και την πολυτέλεια να έχεις ακόμα το παλιό.
Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε παλιό? Δεν θα έπαιρνες άλλο κράνος? Θα προτιμούσες να κυκλοφορείς χωρίς?
.
.
.
.
.
.
.
.
[να ειδοποιήσεις το νέο μέλος, να σου φέρει ένα κράνος...
Αυτο ειναι πολυ σωστο (και θα επρεπε να υπαρχει και σχετικη ερωτηση).
Στην περιπτωση του κρανους για ποδηλατο (δεν ειναι υποχρεωτικο eaglos) αλλα βοηθαει στην ασφαλεια (δεδομενο. Τωρα οτι αλλες μελετες εχουν βγει που λενε για το αντιθετο και αλλα μπλα μπλα να μην τις χαρακτηρισω). Και υπαρχουν και τοσα πολλα και σε τοσα σχεδια και χρωματα που δεν μπορει καποιο θα σου αρεσει. Αλλα δυστυχως (και αυτο ειναι κοινο με τους μοτοσυκλετιστες) ειναι ακριβα (edit υπαρχουν και καποια φτηνα (σε λογικες τιμες) αλλα δεν μου αρεσουν τοσο πολυ). Αν τους ενδιεφερε το καλο μας δεν θα ειχαν τοσο φπα και (καλα αυτο μιλαμε για τρελη φαντασια) θα μπορουσε να επιδοτειται κιολας.
Για να μην παρεξηγιεμαι να πω οτι και εγω στην πολη σπανια φοραω (κακο δικο μου κανω, δεν κρυβομαι πισω απο το δαχτυλο μου) αλλα ειναι απο δικη μου μ@λ@κια. Στο βουνο αντιθετα φοραω παντα. Πως μου εχει κατσει ετσι δεν μπορω να το εξηγησω (χρειαζομαι ιατρικη βοηθεια ειναι δεδομενο αυτο).
θυμάμαι οταν έβγαινε ο νόμος για το κράνος, που άλλαζε απο το να ΦΕΡΟΥΝ κράνος...και όλοι το έφερναν στον αγκώνα, υπήρχαν διαμαρτυρίες στους πολιτικούς και τρομολάγνους τύπου Αs32, ΑΦΟΥ εγινε υποχρεωτικό να μην έχουν ΦΠΑ τα κράνη ¨Η όταν γίνεται εισαγωγή της μηχανής να έρχεται στον εξοπλισμό με κράνος.
Βέβαια...τι να λέμε τώρα.
Εγω εχω φίλο που φορούσε κράνος και έμπλεξε σε ατύχημα...ΣΩΘΗΚΕ από βέβαιο ΘΑΝΑΤΟ με σπάσιμο σβέρκου (μην πω ΞΕΡΙΖΩΜΑ κεφαλιού) επειδή είχε ξεχάσει (1η φορά) να το δέσει...και έφυγε από το κεφάλι του χωρίς αυτό μέσα.
Αυτοί που θέλουν ας το φοράνε, απορώ γιατί σώνει και ντε να θέλουν να το κάνουν υποχρεωτικό.
Η θέση του rocka rolla με την τελευταια παράγραφο ειναι η πιο σωστή θέση.
Τα χυμένα μυαλά τώρα που αναφέρθηκαν μου θυμίζουν τακτικές τρόμου, παραπλάνησης, εκφοβισμου όπως οι διαφημίσεις των υπουργείου με αυτοκίνητα να τουμπάρουν και αμάξια να πέφτουν σε νεαρό που τον κολλάει στην μάντρα.
TRAGIC σαν σκέψη και σαν απόλυτη διατύπωση.
εγώ όταν ακούω έρευνα λέω δε με ενδιαφέρει και κλείνω το τηλέφωνο.
δεν αφήνω ούτε για τι έρευνα πρόκειται.
Στο δικο σου (αδειο) κεφαλι κανε οτι θες.
Μακρυα απ το δικο μου as...shole!!!
ΥΓ φοραω παντου και παντα κρανος,αλλα σεβομαι απολυτα το δικαιωμα αυτοδιαθεσης-επιλογης του καθενος.