Ποδήλατο για ταξίδια >300km

183 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το Cinelli είναι ένα σπορτίφ ποδήλατο με μια μικρή
δυνατότητα μεφοράς πραγμάτων. Ο σκοπός του είναι η
γρήγορες "βόλτες" με ελάχιστα πράγματα. Δεν απευθύ
νεται σε κάποιον που θα βάλει μπαγκάζια και θα κά-
νει ταξίδι στο άγνωστο.

Αυτά που βλέπεις με τριπλό θα πρέπει να μου τα δείξεις
για να σου πω τι παίζει. Γενικά τριπλό βάζουν στα εισα-
γωγικά μοντέλα ή σε αυτά που προορίζονται για ταξιδιωτική
χρήση.

Οι ανηφόρες θέλουν χιλιόμετρα, προπόνηση, πόδια και πάλι
από την αρχή. Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο, αν μπο-
ρείς την ανεβαίνεις, αν δεν μπορείς το παλεύεις μέχρι να
μπορέσεις.

Για να βάλεις τριπλό μπροστά θα χρειαστείς εκτροχιαστή
μπροστινό, λογικά και πισινό, δισκοβραχίωνα (προφανώς)
και λογικά χειριστήρια για τριπλό εκτός αν για κάποιο
λόγο έχεις Campagnolo Ultra Shift χειριστήριο το οποίο
πρακτικά δεν θα το έχεις αν πας σε έτοιμο ποδήλατο.

Η απάντηση είναι ότι δεν συμφέρει καθώς θα πληρώσεις
διπλά και τριπλά λεφτά για την μετατροπή. Το ποδήλατο
κοιτάμε να το αγοράσουμε όσο το δυνατόν πιο πλήρες με
βάση αυτά που θέλουμε. Σε έτοιμο σύνολο είναι σχετικά
δύσκολο κάτι τέτοιο, σε custom σύνολο απαιτείται γνώ-
ση και εμπειρία. Γι' αυτό κοιτάμε πάντα τη λύση μετα-
χειρισμένων μέχρι να αποκτήσουμε αυτά τα δύο.

gkolfin
Απών/απούσα

Θέλω να υπενθυμίσω ότι η αναφορά μου σε μεγάλα ταξίδια ήταν καθαρά υποθετική και πληροφοριακού χαρακτήρα. Η χρήση που το θέλω εγώ είναι για μεγάλες/μονοήμερες "βόλτες".

Αυτά που κοιτάζω και με ενδιαφέρουν περισσότερο (όλα με πιο "αγωνιστικό" στυλ και δύο γρανάζια) είναι:
-Gazzetta della strada
-Honky tonk
-Genesis equilibrium 00

Αυτά με τριπλό γρανάζι είναι όντως πιο "τουριστικά" (και δεν τα πολυκοιτάω):
-Cinelli Hobo
-Kona Sutra
- όπως και όλα (υποθέτω) τα trekking.

Να σημειώσω ότι προς το παρόν ψάχνω μόνο ιντερνετικά και δεν ξέρω τι υπάρχει στην ελληνική αγορά (απ'οπου προτιμώ να κάνω την αγορά).
Αν έχεις άλλες προτάσεις που δεν τις γνωρίζω, είναι ευπρόσδεκτες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αναλύθηκε μέσα έξω και διαγώνια το θέμα.
Τα Kona τα φέρνει ο Τσιρίκος, τα Cinelli
νομίζω ο τζωρτζόπουλος αλλά δεν ξέρω αν
έχει στοκ.

Όλα θα σε πάνε μονοήμερες με τον ένα ή τον
άλλο τρόπο.

pGranazis
Εικόνα pGranazis
Απών/απούσα

Από τα "γρήγορα" που κοιτάς το Cinelli έχει αναμονές για σχάρες μπροστά και πίσω και το Kona για πίσω μόνο. Για εμένα που συχαίνομαι να κουβαλάω πράγματα στην πλάτη μου θα αποκτούσαν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του Genesis που δεν έχει αναμονές. Και τα τρία παίρνουν λασπωτήρες επίσης σημαντικό για τη χρήση που θέλεις.
Τα Kona τα φέρνει ο Τσιρίκος και τα Cinelli ο Τζωρτζόπουλος στη συμβολη της Ζίννη με τη Συγγρού. Για τα Genesis δεν εχω ιδέα εαν μπορείς να τα βρείς στην Ελλάδα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

pGranazis wrote:
.... Τζωρτζόπουλος στη συμβολη της Ζίννη με τη Συγγρού. ....

έφυγε από εκεί,
νέο μεγαλύτερο κατάστημα επί της Καλλιρόης, όπως κατεβαίνεις προς θάλασσα, πριν το ΦΙΞ.

mosquito
Απών/απούσα

Σκέφτομαι εδώ και αρκετό καιρό να κάνω ένα ταξίδι αρχικά στην ελλάδα κ ανάλογα πως θα μου φανεί βλέπουμε..
Αυτές τις μέρες ψάχνω για ποδήλατο. Μέχρι τώρα έχω καταλήξει σε ατσάλινο σκελετό κ σε 26' ρόδες. Ο προυπολογισμός είναι 600 ευρώ.
Βέβαια επειδή δεν ξέρω ακόμα πολλά ώστε να φτιάξω custom ποδήλατο, προσανατολίζομαι στο να το αγοράσω έτοιμο και να έχει χαρακτηριστικά όσο πιο κοντά γίνεται με αυτά που θέλω.
Ξέρετε μαγαζιά στην αθήνα με έτοιμα ποδήλατα με ατσάλινο σκελετό;
Οποιαδήποτε επιπλέον βοήθεια για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι ευπρόσδεκτη!

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

mosquito wrote:
Σκέφτομαι εδώ και αρκετό καιρό να κάνω ένα ταξίδι αρχικά στην ελλάδα κ ανάλογα πως θα μου φανεί βλέπουμε..

Σε αυτή τη λογική που είσαι, θα σού πρότεινα να βρεις κανένα παλιό απλό ατσάλινο σκελετό, και να τον ντύσεις εσύ, με επίσης απλά ανταλλακτικά.
Πρώτο γιατί δεν έχεις πείρα, και δεύτερο επειδή με λάστιχο σχετικά χοντρό (1.75) σε τέτοιες συνθήκες ένα τέτοιο ποδήλατο συμπεριφέρεται ικανοποιητικά.
Μετά, αν σού αρέσει αυτό, θα έχεις εμπειρία και θα ξέρεις τι θέλεις, για να εκτιμήσεις τις διαφορές. Προς το παρόν κράτησε τα χρήματά σου για το ίδιο το ταξίδι.

mosquito
Απών/απούσα

Το θέμα είναι ότι δεν έχω τις γνώσεις για να το ντύσω μόνος μου + ότι το ταξίδι σκεφτόμαστε να το κάνουμε μέσα στην άνοιξη οπότε δεν έχω κ πολύ καιρό για να ψάξω τα πάντα...
Γενικά ατσάλινους σκελετούς καλής ποιότητας(όχι πολύ ακριβούς) που μπορώ να βρω?

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

mosquito wrote:
Γενικά ατσάλινους σκελετούς καλής ποιότητας(όχι πολύ ακριβούς) που μπορώ να βρω?

Εάν επιμένεις, είτε από εμπόριο, είτε μια ερώτηση σε κατασκευαστή όπως π.χ. μίστερ fidusa.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν ξέρεις πολλά για να κάνεις custom, δεν έχεις τις γνώσεις
για να το ντύσεις, δεν έχεις ιδέα από το πως πρέπει να είναι,
το ταξίδι θα γίνει σε 90-100 μέρες, δεν έχεις καιρό να ψάξεις.

Χωρίς αμφιβολία, είναι η συνταγή της επιτυχίας...

Πρόταση, βρες ένα ποδήλατο γύρω στα 300 που να παίρνει σχάρες
και κάτσε μέχρι την Άνοιξη να μάθεις όλα τα τεχνικά πράγματα
που θα σου χρειαστούν για να υποστηρίξεις το ταξίδι.

Φυσικά όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι έχεις την απαραίτητη
εμπειρία από διαδρομές πολλών ωρών, έχεις καλή φυσική κατά-
σταση, έχεις εμπειρία από κάμπινγκ και γνωρίζεις τα απαραί-
τητα των Α βοηθειών.

Ο λόγος που δεν σου λέω να πας σε καινούργιο είναι διότι κατά
99% θα πετάξεις τα λεφτά σου και δεν θα πιάσουν τόπο. Κάνε 2-3
ταξίδια, δες αν το γουστάρεις, δες τι σου χρειάζεται και μετά
μάζεψε ξανά λεφτά για να στήσεις εργαλείο.

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Τι ταξίδι σκέφτεσαι mosquito? Πολυήμερο με κατασκήνωση;

Τα του ποδηλάτου τα είπανε οι παραπάνω. Στο χωριό μου συνάντησα ένα ζευγάρι 60+ ολλανδών που ήταν τρεις μήνες στο δρόμο με αλουμινένιο hardtail scott.

mosquito
Απών/απούσα

Εμπειρία από κάμπινγκ έχω. Δηλαδή πάμε για πολυήμερο ταξίδι με κατασκήνωση σε προεπιλεγμένα σημεία(ή όσο περισσότερο γίνεται σε αυτά, γιατί σε ένα τέτοιο ταξίδι ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκύψει).
Το θέμα είναι ότι θέλω περισσότερο ατσάλινο σκελετό για την άνεση και την αντοχή.
Έτσι όπως το έχουμε σκεφτεί με το άλλο παιδί που σχεδιάζουμε το ταξίδι είναι να πάρω το πολύ σε ένα μήνα(δηλαδή τέλη γενάρη) ποδήλατο, να αρχίσουμε σιγά σιγά προπόνηση με μακρινές διαδρομές - ίσως και καμιά εκδρομή με κατασκήνωση το βράδυ- και προς το τέλος απρίλη, αρχές μάη να ξεκινήσουμε το ταξίδι. Γενικά έχω ακόμα χρόνο να ψάξω ποδήλατο, αλλά δεν θεωρώ ότι μου φτάνει ώστε να βρω κάθε εξάρτημα ξεχωριστά μόνος μου και να το συνδέσω πάνω στο ποδήλατο...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Θα καβαλήσεις μερικά ποδήλατα, θα τα κάνεις μια γύρα
στο τετράγωνο, θα σου φανούν όλα ψιλοίδια και θα κά-
νεις μια ψιλοτυχαία επιλογή με βάση τα λεγόμενα του
πωλητή, το χρώμα και ένα σωρό άλλου τυχαίους παράγο-
ντες.

Μετά θα αρχίσεις να κάνεις μικρές διαδρομές 20-30χλμ
και όλα θα σου φαίνονται οκ μέχρι τη στιγμή που θα
ξεκινήσετε για το ταξίδι όπου θα πρέπει να είστε 2,
3, 5 ώρες στη σέλα και τότε είναι που θα δεις την
πραγματικότητα σχετικά με το "άνετο" ποδηλατο.

Αυτά τα επιπλέον εκατοστά φάρδους στο τιμόνι θα αρχίσουν
να χτυπάνε, το ύψος/μήκος του λαιμού επίσης, μερικά εκα-
τοστά λάθος μήκους στον οριζόντιο, η σέλα που τόσο πολύ
σε είχε βολέψει στην αρχή, τα λάστιχα που είναι θεόβαρυα,
οι λαβές στο τιμόνι που τελικά σου πιέζουν τα νεύτα της
παλάμης κτλ.

Θέλω να καταλήξω στα εξής

Α. Υπάρχουν πολλά κρυφά έξοδα τα οποία βγαίνουν όσο σοβαρεύει
η χρήση και μεγαλώνουν οι απαιτήσεις.

Β. Θα πρέπει να έχεις προπονηθεί σωματικά και ψυχολογικά για
τις αποστάσεις και τις ώρες που σκοπεύεις να είσαι πάνω στη
σέλα.

Γ. Αυτά θα πρέπει να τα έχεις κάνει προτού ξεκινήσεις το τα-
ξίδι καθώς δεν έχει καθόλου πλάκα να ανακαλύψεις στη μέση του
πουθενά ότι η σέλα δεν σε βολεύει και ότι ο σβέρκος σου πιάνε-
ται επειδή κάποια διάσταση είναι λάθος.

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Eaglos συμφωνώ και δεν μπορώ να προσθέσω κάτι. Απλά θα ήθελα να γράψω πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποθαρρυνθεί ο mosquito!

Η απώλεια του να μην πάει την εκδρομή επειδή δεν έχει το τέλειο ποδήλατο θα είναι πάρα πολύ μεγαλύτερη απο το να πάει και να πιαστεί η μέση του στις 4 ώρες, να πονέσει ο κώλος του ή να μουδιάσουν τα χέρια του το βράδυ. Σιγά τα αυγά. Αφού ρε παιδιά στην πρώτη κατηφόρα τα ξεχνάς όλα και την επόμενη μέρα
Και όσο μεγαλύτερη η ταλαιπωρία τόσο καλύτερη η ιστορία που θα λέει αργότερα! Mosquito αν έχεις και παρέα θα είναι γαμώ!

αυτό θα το ξαναγράψω με bold για να δείτε πόσο σοβαρά το λέω
Mosquito πήγαινε και με πατίνι με σακίδιο στην πλάτη!

Στο σύλλογο φίλοι του ποδηλάτου είχαν έρθει ένα ζευγάρι γάλλων 20-30 χρονών που έκοβαν βόλτες στην ευρώπη για μήνες με κάτι ποδήλατα που δε θα ανέβαινα ούτε για να δω πως πάει.

mosquito
Απών/απούσα

jellosky wrote:
Eaglos συμφωνώ και δεν μπορώ να προσθέσω κάτι. Απλά θα ήθελα να γράψω πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποθαρρυνθεί ο mosquito!

Η απώλεια του να μην πάει την εκδρομή επειδή δεν έχει το τέλειο ποδήλατο θα είναι πάρα πολύ μεγαλύτερη απο το να πάει και να πιαστεί η μέση του στις 4 ώρες, να πονέσει ο κώλος του ή να μουδιάσουν τα χέρια του το βράδυ. Σιγά τα αυγά. Αφού ρε παιδιά στην πρώτη κατηφόρα τα ξεχνάς όλα και την επόμενη μέρα
Και όσο μεγαλύτερη η ταλαιπωρία τόσο καλύτερη η ιστορία που θα λέει αργότερα! Mosquito αν έχεις και παρέα θα είναι γαμώ!

αυτό θα το ξαναγράψω με bold για να δείτε πόσο σοβαρά το λέω
Mosquito πήγαινε και με πατίνι με σακίδιο στην πλάτη!

Στο σύλλογο φίλοι του ποδηλάτου είχαν έρθει ένα ζευγάρι γάλλων 20-30 χρονών που έκοβαν βόλτες στην ευρώπη για μήνες με κάτι ποδήλατα που δε θα ανέβαινα ούτε για να δω πως πάει.

Δεν με αποθαρρύνουν όσα διαβάζω, απλά ρώτησα κ εδώ για να μου πείτε γνώμες. Σκοπός μου είναι να βρω όσο το δυνατόν καλύτερο ποδήλατο με τα λεφτά που μπορώ να διαθέσω.
Ακόμα είμαι σε σημείο ψαξίματος, οπότε οποιαδήποτε γνώμη και πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.

aldro
Απών/απούσα

Απλά για ενημέρωση
Δεν έχω φτιαξει ποδηλατο τουρισμού οπότε δεν ξερω ποιοι ειναι καλύτεροι
ποδηλατα τουρισμού
. . http://action3.gr/thorn .
. http://48x17.com/en/shopfront/2013/01/17/english-spyros-surly-corsscheck... .
. http://www.cyclelovers.com/gr/departments/%CE%A3%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%B5... .
. http://www.planetbikes.gr/component/eshop/?app=catalog&view=category&id=81 .

χειροποιητα ποδηλατα
http://oktocycles.com/

AlabaiThess
Απών/απούσα

Είχα στήσει ένα cyclocross με αυτόν τον σκελετό http://www.ebay.co.uk/itm/Tifosi-Ck1-Tempo-Cyclo-Cross-Trekking-Frame-Bl...
που είναι σκύλος και έχει τρομερή γεωμετρία και είχα κάνει τρελά χιλιόμετρα στην Ελλάδα.
180euro θα σου βγει μόνο ο σκελετός. Ψαξου για πιρούνι, headset, τιμόνι και φρενάκια από ebay ή chainreaction. Τροχούς και τα υπόλοιπα περιφερειακά από αγγελίες από εδώ με υπομονή και αν είσαι τυχερός θα έχεις ένα πανάλαφρο cyclocross που θα πηγαίνει παντού και ίσως σου στοιχίσει 500 - 650 euro. Εμένα μου βγήκε στα 550 euro.
Τα περιφερειακά που έβαλα περίπου επάνω αν σε βοηθήσει είναι, λαστιχάκι 700 x 33c, δεκάρα κασέτα πίσω, διπλό δισκοβραχίονα 36-46, μπρος πίσω φρενάκια cantilever. Το πιρουνάκι που του φορούσα ήταν Κινέζος carbon και όλο το groupset εκτός από τον δισκοβραχίονα και τα φρένα SRAM Apex.
Τώρα κλαίω που το πούλησα για να πάρω κούρσα γιατί ήταν το ίδιο ελαφρύ και πήγαινε παντού και γρήγορα.

Marios90
Εικόνα Marios90
Απών/απούσα

Βλέποντας το συγκεκριμένο θέμα πάνω από 6μηνο, δεν μπορώ να κρατηθώ άλλο και θα το ανανεώσω όσο γίνεται.

Φέτος πήγα για πρώτη μου φορά ταξίδι με ένα hartail 27,5 με σχάρες μπρος πίσω και τσάντες ortlieb (ας πούμε καλά ως εδώ). γύρισα 2 νησιά με αρκετό υψόμετρο θα μπορούσα να πω, και γενικά (ευτυχώς ή δυστυχώς) τα περισσότερα χιλιόμετρα που κάνω είναι με μεγάλες κλίσεις (βλέπε Θάσο, με εξοπλισμό για 2 άτομα).
Όμως το συγκεκριμένο ποδήλατο το πήρα για βολτούλες στα κοντινά μονοπάτια της πόλης που ζω και όχι για μεγαλύτερες βόλτες-ταξίδια. έτσι σκέφτηκα να το κρατήσω και να ξεκινήσω ένα νέο εγχείρημα. Εδώ ξεκινούν τα "προβλήματα" καθώς κάθε μέρα γλυκοκοιτάζω οποιοδήποτε τουριστικό ποδήλατο βλέπω σε διάφορα site-forum. αρχίζουν να με κάνουν και πέρα σιγά σιγά οι κοντινοί μου άνθρωποι καθώς μου λένε εδώ και ένα χρόνο ότι σκέφτομαι μόνο αυτό οπότε είπα και εγώ αν είναι να μείνω μόνος να έχω ένα καινούργιο φίλο να καβαλάω να με πάει μακριά.

Ας ξεκινήσω με τα προβλήματά μου λοιπόν καθώς είμαι τελείως αναποφάσιστος, στον σκελετό. Μου αρέσουν αρκετά οι παρακάτω αλλά δεν θα έλεγα και σε άλλους όχι, πρώτον είμαι ανάμεσα στους surly disc trucker (σε χρώμα maroon) kai surly troll (και τα 3 χρώματα, μοβ, πορτοκαλί και μαύρο, που βγαίνει μου αρέσουν), αλλά δεν μπορώ να αποφασίσω, καθώς το ένα μου αρέσει η πιο άνετη θέση οδήγησης που έχει και η πιο κλασική γεωμετρία του, που γίνεται κουκλί με τις σχάρες, τα φώτα-δυναμό και τους λασπωτήρες, απ την άλλη μου αρέσει το troll καθώς είναι πολυμορφικό, το έχεις με ότι λάστιχο θες, με ότι μέγεθος τροχού το θες (εγώ αρχικά με 26 θα το χω) και με ότι είδος φρένου θες όποτε θες. (πφφφ μπερδεύτηκα πάλι). Στην συνέχεια έχω δει και κατά καίρους και μου άρεσαν και άλλα ατσάλινα όπως το thorn (σαν του συμφουρίτη strouf, καταπληκτικό) αλλά και το genesis tour de fer και planet x kaffenback 2 σε καφετί (πολύ όμορφο και πολύ πιο οικονομικό, αλλά με λιγότερες υποδοχές για σχάρες-παγούρια).

Αφήστε που για να καταλάβετε που έχω φτάσει, σταματάω σε σημεία με κλειδωμένα ποδήλατα (θα με περάσουν και για κλέφτη στο τέλος) και να κοιτάω παλιά mtb ατσαλάκια που μερικές φορές είναι και cro-mο και ο ιδιοκτήτης τους δεν το ξέρει καν (φαίνεται απ την κατάσταση που το χει και από τον καιρό που είναι κλειδωμένο στην ίδια θέση).
Όμως εδώ εμφανίζεται και ένα άλλο πρόβλημα με αυτά τα ποδήλατα, ότι εγώ θέλω να τα χρησιμοποιώ και καθημερινά και αν χρειαστεί να τα κλειδώσω (σε σημεία που κλειδώνω και τώρα και είναι ασφαλή, αλλά τέτοια ποδήλατα εγώ φοβούμαι) ε πως θα γίνει μετά, οπότε μου μπαίνουν και ιδέες για κάτι πιο απλό μήπως γλιτώσω το εγκεφαλικό σε περίπτωση κλοπής (δεν μου έχουν κλέψει ποτέ μέχρι τώρα και ελπίζω να μην γίνει ποτέ, καθώς προσέχω πολύ, και έχω καλή κλειδαριά+πέταλο αν τύχει και χρειαστεί κλείδωμα για λίγο).

Έχοντας πει μερικά από τα προβλήματά μου θα ήθελα να μου πείτε την γνώμη σας μερικοί πιο έμπειροι, και για να σας προλάβω μερικούς μερικούς είμαι μακριά απ τους Φίλους του ποδηλάτου, στην Επταχάλκου 3 στο Θησείο :p

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μπερδεύτηκες πρώτη φορά ως αρχάριος και είναι κάπως αναμενόμενο με όλα αυτά που βλέπεις κάθε μέρα. Θα σου το πω απλά. Χτύπα ένα τέτοιο χρέπι σκελετό σαν αυτά που βλέπεις δεμένα. Αφού έχεις τη μέντα του ταξιδιού σίγουρα αυτό που μετράει για σένα είναι το να κάνεις ποδήλατο και όχι το ίδιο το ποδήλατο. Άσε τα ακριβοπληρωμένα και τις γκατζετιές για αυτούς που έχουν λεφτά και δεν ξέρουν τι να τα κάνουν. Στο είπα αρκετά απλά;

Marios90
Εικόνα Marios90
Απών/απούσα

πάρα πολύ καλά κατάλαβα και διαβάζοντας "κρυφά" καθημερινά το φόρουμ εδώ και πάνω από δύο χρόνια (και το δικό σας blog) σέβομαι και επηρεάζομαι απ την γνώμη σας, αλλά έλα που δεν βρίσκω κάποιο τέτοιο χρέπι στο μέγεθός μου και έστω και λίγο κοντά στα γούστα μου. έχω και εγώ ένα χρέπι που όμως μου είναι αρκετά μικρό και το έχω γύρω στα 15 χρόνια και κάνω πάνω από 20 χιλιόμετρα καθημερινώς (για μεγαλύτερες βόλτες χρησιμοποιώ το hartail καθώς είναι στο μέγεθός μου) και αυτός είναι ο λόγος που θέλω να χτίσω κάτι καλύτερο. (ευτυχώς δεν θα πάει χαμένο και θα φάει κι αλλά χιλιόμετρα απ την κοπέλα μου-είναι στο νούμερο της - καθώς το συντηρώ πολύ καλά μόνος μου, και είναι φουλ από σχάρες λασπωτήρες κλπ).

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Δεν θα έλεγα ότι είμαι ο πλέον ειδικός αλλά επειδή έχω βρεθεί στην ίδια θέση με εσένα,
θα πω ότι συμφωνώ με τα λόγια του i.alli.ellatha και έτσι ακριβώς κινήθηκα κι εγώ.
Βέβαια εσύ ξέρεις καλύτερα από τον καθένα μας τα οικονομικά σου και πρέπει για αρχή, απαραίτητα, να ορίσεις ένα προυπολογισμό για να πάρει μπρος η συζήτηση,
για να ξέρουμε όλοι για τι πράγμα μιλάμε.

Marios90 wrote:
...απ την άλλη μου αρέσει το troll καθώς είναι πολυμορφικό, το έχεις με ότι λάστιχο θες, με ότι μέγεθος τροχού το θες (εγώ αρχικά με 26 θα το χω) και με ότι είδος φρένου θες όποτε θες.
Αυτό με τα φρένα δεν ξέρω πως το εννοείς αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται...
Αν εννοείς ότι μετά από 2-3 χρόνια αποφασίσεις να αλλάξεις τροχούς και φρένα έχει καλώς. Αλλά αν εννοείς ότι αλλάζω στο μήνα τα "Α" φρένα με τα "Β" και μετά από ένα μήνα ξανα αλλάζω τα "Β" με τα "Α" ή τα "Γ" τότε τίθεται θέμα, γιατί φρένα δεν είναι μόνο οι δαγκάνες, είναι οι μανέτες, τα μήκη των συρματόσκοινων και οι συμβατότητες όλων αυτών που τυχόν θα υπάρχουν μεταξύ τους, που σίγουρα θέτουν κάποιους περιορισμούς.
.
Όπως και να έχει πάντως.
Καλώς όρισες!

Marios90
Εικόνα Marios90
Απών/απούσα

Καλώς σας βρήκα,

Για τον προυπολογισμό που αναφέρεις πιστεύω δεν έχω θέσει κάποιο όριο, καθώς τα λεφτά δεν έχουν μαζευτεί ακόμα (κάνω οικονομία ήδη 5 μήνες), αλλά πιστεύω μέχρι την άνοιξη θα έχουν μαζευτεί και επίσης θα έχω μαζέψει αρκετές γνώσεις ακόμη επί του θέματος. Επίσης νομίζω ότι δίνω και κάποιο χρόνο έτσι στον εαυτό μου να αποφασίσει ακριβώς για επιλογές όπως γεωμετρία,φρένα,τροχούς κλπ και να μην κάνω βιαστικές κινήσεις. πάντως το σκεφτόμουν κάπως σαν επένδυση ζωής άρα θα κάνω οικονομία να μαζέψω όσα χρειάζονται ώστε να μπούνε όλα όπως τα "ονειρεύομαι". ας πούμε για σκελετό-τροχούς-φρένα-μετάδοση δεν θέλω να ξεπεράσω τα 800-1000 ευρώ (νομίζω είναι πάρα πολλά για ένα αρχάριο όπως εγώ, αλλά σας είπα "επένδυση ζωής")

Για τα φρένα που λες, εννοούσα ότι στο μέλλον θα μπορούσα να αλλάξω φρένα+ζάντες αν επιθυμούσα να μεταβώ σε άλλου είδους φρένα (χωρίς να υπάρχει στο μυαλό μου απλά ότι δίνεται η δυνατότητα μου φαίνεται καλό)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

να βγεις από τη λογική της "επένδυσης". Το να βρίσκεσαι με το ποδήλατό σου σου διαβόλου τη μάνα είναι "πρωτόγονη κατάσταση", θες όσο γίνεται πιο απλά πράγματα που δεν θα σου τρώνε πόρους ώστε να έχεις "επεξεργαστή και μνήμη" για να απολαμβάνεις άλλα πράγματα. Τα ποσά που ανέφερες είναι πολλά. Μη ξεκινάς παίρνοντας από την αρχή το "απόλυτο", ξεκίνα με όσο γίνεται απλά πράγματα, και στη συνέχεια βλέποντας και κάνοντας. Ξέρω πολλούς (κι εμένα μέσα) που ξεκίνησαν με αστεία πράγματα αλλά το απολάμβαναν πάρα πολύ στην αρχή όσο και αργότερα "πιο οργανωμένοι".

bp
Εικόνα bp
Απών/απούσα

Marios90 wrote:
Για τα φρένα που λες, εννοούσα ότι στο μέλλον θα μπορούσα να αλλάξω φρένα+ζάντες αν επιθυμούσα να μεταβώ σε άλλου είδους φρένα (χωρίς να υπάρχει στο μυαλό μου απλά ότι δίνεται η δυνατότητα μου φαίνεται καλό)
Οκ τότε, κανένα θέμα.
Απλά το "όποτε θες" είχε διπλή ανάγνωση.

Marios90 wrote:
Επίσης νομίζω ότι δίνω και κάποιο χρόνο έτσι στον εαυτό μου να αποφασίσει ακριβώς για επιλογές όπως γεωμετρία,φρένα,τροχούς κλπ και να μην κάνω βιαστικές κινήσεις.
Σωστός!

Προχώρα αβίαστα!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

και ναι και οχι..

Οντως με κάθε ποδήλατο πας οπουδήποτε ανάλογα τις δικές σου αντοχές και ορέξεις.
Αλλά "χρέπι" με "χρέπι" έχει διαφορά! Ενα καλοσυντηρημένο "χρέπι" μπορεί να ειναι καλύτερο απο ένα φθηνό καινούριο γυαλιστερό, αλλά μη ξεχνάμε οτι συνήθως τα χρέπια που λέτε, είναι κυρίως ποδήλατα με χίλια δυο προβλήματα, ξεκινώντας απο΄τροχούς μαντάρα (ζάντες-κέντρα- ακτίνες - λάστιχα) και φθάνοντας σε περιφερειακά (φρένα που δεν φρενάρουν και δεν ρυθμίζονται, ταχύτητες που δεν μπαίνουν σωστά, παλουκόσελο κολλημένο κλπ).
Οπότε ποιά η χαρά του ταξιδιού όταν πάνω στη διαδρομή σου σπάσει ό άξονας του τροχού, ξεχαρβαλωθεί το σασμαν, διαλυθούν τα φρένα , οι τροχοί στραβώσουν ανεπανόρθωτα, η μεσαία τριβή αφήσει την τελευταία της πνοή, τα πετάλια σπάσουν , κλπ κλπ για να αναφέρω μόνο λίγες από τις βλάβες που έχουν δει τα μάτια μου σε εκδρομές ποδηλάτων και μάλιστα όχι ακριβώς σε "πδήλατα-χρέπια" - απλώς σε φθηνά ποδήλατα (με την ένοια του φτηνιάρικου) ακατάλληλα για φορτώματα και εξοχές...
Δεν λέω οτι χρειάζεσαι ένα πανάκριβο ποδήλατο, αλλά πχ τα surly που λες είναι αρκετά δοκιμασμένα (αν και φίλος που δουλεύει σε ποδ. συνεργείο στο εξωτερικό αποκλειστικά για τουριστικά ποδήλατα μεγάλων ταξιδιών, ισχυρίζεται οτι έχει δέι πολλούς surly σπασμένους σκελετούς...) και καλή τιμή σε σχέση με άλλα αντίστοιχα.
Θες λοιπόν ένα ποδήλατο που πρώτον και καλύτερο θα το αγαπήσεις. Και θα το αγαπήσεις όταν το βολευτείς, σου ταιριάζει, δεν σε ταλαιπωρεί με βλάβες και το βλέπεις και δακρύζεις από συγκίνηση για το πόσο καλά σου φέρεται.
Ο i alli ellada έχει δίκιο στο οτι δεν χρειάζεται να του βάλεις παράξενα (και συνήθως πιο ακριβά) πράγματα που δεν θα μπορείς να τα επισκευάσεις μόνο σου ή στη μέση του πουθενά, και οτι θα μπορούσες με κάποιο απλό ποδήλατο να κάλυπτες κάποιες αποστάσεις, φτάνει να το θέλεις. Το απλό ποδήλατο όμως δεν σημαίνει και "χρέπι", δεν σημαίνει με δεύτερης ποιότητας περιφερειακά, δεν σημαίνει οτι δεν χρειάζεται να επενδύσεις κάποια χρήματα. Οχι τεράστια ποσά και μάλιστα αν έχεις τα μάτια σου ανοιχτά για προσφορές ..
Το να πηγαίνεις πιο άνετα με κάποιο καλύτερο ποδήλατο σε κάνει και να μη το παρατήσεις ποτέ.

Marios90
Εικόνα Marios90
Απών/απούσα

όπως είπα και πιο πάνω σέβομαι και επηρεάζομαι απ την γνώμη του i alli ellada καθώς είναι πολύ έμπειρος και μου αρέσει απίστευτα η λογική του και η φιλοσοφία αυτών που λέει. Ωστόσο το σκεφτικό μου ήταν λίγο πιο κοντά με lyhadj καθώς όπως προείπα έχω ήδη ένα χρέπι που χρησιμοποιώ καθημερινά και κάνω πάνω από 20 χιλιόμετρα καθημερινά με οποιοδήποτε καιρό, αλλά για μεγαλύτερες αποστάσεις με κουράζει και δεν θέλω να καταπονώ τα γόνατά μου γιατί είναι και 2 τουλάχιστον νούμερα μικρότερο αλλά καλά συντηρημένο με πολύ οικονομική σειρά μετάδοσης (tourney) και φρένα (acera v-brakes). Επίσης για ανταλλακτικά δεν αναφέρθηκα πουθενά, ας πούμε ότι θα χρησιμοποιήσω σπάνια ή πανάκριβα, αλλά θέλω να καταλήξω πρώτα στον σκελετό και μετά θα αναφερθώ στην επιλογή των ανταλλακτικών που σκέφτομαι να τον ντύσω.

"Θες λοιπόν ένα ποδήλατο που πρώτον και καλύτερο θα το αγαπήσεις. Και θα το αγαπήσεις όταν το βολευτείς, σου ταιριάζει, δεν σε ταλαιπωρεί με βλάβες και το βλέπεις και δακρύζεις από συγκίνηση για το πόσο καλά σου φέρεται."

"Το να πηγαίνεις πιο άνετα με κάποιο καλύτερο ποδήλατο σε κάνει και να μη το παρατήσεις ποτέ."

Αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που σκέφτομαι τις παραπάνω επιλογές και η χρονική περίοδος και ο κόπος για να το στήσω σιγά σιγά πιστεύω θα με κάνει να δεθώ πιο πολύ ακόμη μαζί του για τα υπόλοιπα χρόνια που θα ταξιδεύουμε-βολτάρουμε μαζί!

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

όσον αφορά το πλαίσιο του χρεπιού: HiTen παίζει ή μόνο cromoly; Τι άποψη έχετε φίλοι i.alli.ellada και lyhadj;

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Λέγοντας χρέπι εννοούσα το απλό που δεν "γεμίζει το μάτι", και μόνο για το σκελετό. Τα περιφερειακά εννοείται πρέπει να κυλάνε τέλεια - και δε χρειάζεται κι αυτά να είναι ακριβά, αλλά προσεκτικά διαλεγμένα έστω και μεταχειρισμένα και καλά συντηρημένα.

Hiten είναι φτηνότερα μέταλλα αλλά κι έτσι δε νομίζω να υπήρχε θέμα, αν σού κάτσει τέτοιο, εγώ πάντως θα προτιμούσα chromo.

Μια φορά μού είχε δώσει ένας ένα "χρέπι" εντελώς της πλάκας μιλάμε, μου το άφησε για κανένα χρόνο με αντάλλαγμα να του το φτιάξω. Λοιπόν με εκείνο το ασήκωτο πράγμα, μέταλλο επιπέδου σιδεροσωλήνα, όργωνα τους δρόμους και το φχαριστιόμουνα κιόλας. Όμως όλα κυλούσαν βούτυρο, και πήγαινε σφαίρα. Το τσούλημα είναι που μετράει βασικά σε ένα βαρύ ταξιδιωτικό ποδήλατο, αυτό έχει σημασία, όχι η ταχύτητα και η απόδοση.

Marios90
Εικόνα Marios90
Απών/απούσα

Συμφωνώ απόλυτα με i.alli.ellatha αλλά το θέμα είναι πως δεν είναι εύκολο να βρω ένα τέτοιο χρέπι από cromo και να είναι στα γούστα μου και κυρίως στα "μέτρα" μου. Αν είναι να πάρω κάτι που δεν θα είναι στο μέγεθός μου δεν θα με αποτρέψει και σωματικά και ψυχολογικά στο να κάνω μεγαλύτερες και περισσότερες αποστάσεις? δηλαδή αυτό που είπε και lyhadj ότι πρέπει να αγαπάς και να σου αρέσει το ποδήλατό σου, άσχετο αν είναι χρέπι ή όχι.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

@ i alli ellada = τώρα συμφωνούμε. Με την προϋπόθεση οτι ο σκελετός σου ταιριάζει έτσι ώστε να μην πιάνεται ο αυχένας σου, να μην πονάνε οι καρποί σου, να μην ταλαιπωρείται η μέση σου, να μη σακατέψεις τα γόνατά σου. Αν δεν θέλεις ποδήλατο για τουρισμό, μπορεί να μην πάθεις ποτέ τίποτα από όλα αυτά, ό,τι ποδήλατο και να καβαλάς. Αλλά σε τααξίδι, που είσαι όλη ημέρα πάνω στο ποδήλατο, ή και πολλές ημέρες με φορτία, ανηφόρες-κατηφόρες-εκπλήξεις οδοστρώματος, θεωρώ οτι καλύτερα είναι να μην σου χαλάσει ούτε το ποδήλατο ούτε και το σώμα σου.
Κι εγω πήγαινα για σχεδόν 2 δεκαετίες με ένα παλιό ποδήλατο μεγαλύτερο από ο,τι θα έπρεπε, φτιαγμένο από "νεροσωλήνες" όπως μου έλεγαν, και έκανα με αυτό πάμπολλα ταξίδια χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Για κάποιο λόγο μου ταίριαζε η γεωμετρία του, τα δε περιφερειακά του ήταν πολύ καλα΄(τουλάχιστον για την εποχή του). Τέτοια ποδήλατα - από τα πρώτα mountain της δεκαετίας '80 '90 μακάρι να ξανάβγαιναν.
(Κάποιοι στην παρέα είχαν τα IDEAL που ήταν και αυτά (κάποτε) πολύ "σκυλιά" - τότε που η IDEAL είχε πολύ χαμηλές τιμές σε ποδήλατα με πολύ καλές σειρές περιφερειακών.Ηταν φτιαγμένα από ατσάλι, και κάποια είχαν τον κάθετο σωλήνα chromoly.)
Οταν απέκτησα όμως σκελετό στα μέτρα μου, χρωμολυ (και αυτός παλιό μοντέλο ως εκ τούτου όχι ακριβός) είδα τη διαφορά και τι πάει να πει άνεση και αποτέλεσμα... Οπότε, επιμένω : με όλα τα ποδήλατα πας, με κάποιο καλό πας όμως καλύτερα και χωρίς προβλήματα...
Πάντως σίγουρα ένα ατσάλι ακόμα και να μην είναι χρωμόλυ είναι καλύτερο για τουρισμό από ένα αλουμινένιο που είναι σκληρό και χρειάζεσαι πιρούνι με ανάρτηση (έξτρα βάρος, έξοδα και μπελάδες).