Αερόσακοι που σώζουν ποδηλάτες

Στην Ολλανδία ένας στους 4 νεκρούς από τροχαία είναι ποδηλάτης. Ένας απλός ειδικός αερόσακος στο αμάξι θα έκανε τη διαφορά μεταξύ ενός νεκρού και ενός ζαλισμένου ποδηλάτη, σώζοντας ετήσια 60 νεκρούς και 1500 βαριά τραυματισμένους ποδηλάτες. Με χρηματοδότηση του υπουργείου μεταφορών, έγινε έρευνα για τα ατυχήματα μεταξύ αυτοκινήτων και ποδηλατων. Μελετήθηκε ένας νέου τύπου αερόσακος που θα βρίσκεται στο καπό του αυτοκινήτου και ανήγει μετά την πρόσκρουση με ποδηλάτη.

Αερόσακος ποδήλατο

Η έρευνα μελέτησε τα ποδήλατα και τις ιδιαιτερότητες που έχουν σε σχέση με τους πεζούς, λόγω της διαφορετικής κινητικής και γεωμετρίας τους.
Περίληψη της έρευνας pdf (Aγγλ)
Πηγή στο διαδίκτυο (Ολλ)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ebersi
Εικόνα ebersi
Απών/απούσα

Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Αν δεν έχετε το χρόνο ή το κουράγιο να διαβάσετε όλη τη μελέτη, γράφω το ζουμί της

Α) Το πιο ευάλωτο σημείο σε σύγκρουση αυτοκινήτου με ποδήλατο, ανεξάρτητα από τη γωνία πρόσκρουσης, τις ταχύτητες, τον σωματότυπο του ποδηλάτη κτλ είναι το ΚΕΦΑΛΙ. Ο θώρακας είναι σχετικά προστατευμένος λόγω χεριών, ενώ πάρα πολύ ευάλωτο, αλλά όχι απειλητικό για τη ζωή του ποδηλάτη είναι το καλάμι του ποδιού.

Β) Οι ποδηλάτες χτυπάνε πάνω στα αυτοκίνητα με διαφορετικό τρόπο απ ό,τι οι πεζοί. Οι πεζοί (καθώς και οι ποδηλάτες με βάρος κάτω από 50 κιλά και ύψος κάτω από 150) χτυπάνε κυρίως στο καπό, οι περισσότεροι ποδηλάτες κυρίως στο παρμπρίζ. Ποδηλάτες με ύψος πάνω από 180 έχουν σημαντικές πιθανότητες να χτυπήσουν και στη στέγη του αυτοκινήτου.

Γ) Στις προδιαγραφές για την ασφάλεια των αυτοκινήτων πρέπει να μελετάται όχι μόνο η πρόσκρουση με πεζό αλλά και η πρόσκρουση με ποδηλάτη
΄
Δ) Σε πολλές περιπτώσεις σύγκρουσης ποδηλάτου με αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο δεν έχει καν αντιληφθεί την ύπαρξη του ποδηλάτου

Ε) Τα μέτρα ασφαλείας που προτείνονται είναι πρώτον τα ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα ανίχνευσης κίνησης, που υπολογίζουν την τροχιά των πεζών-ποδηλατών γύρω από το αυτοκίνητο και φρενάρουν απότομα για την αποφυγή της σύγκρουσης
και δεύτερον οι ειδικοί εξωτερικοί αερόσακοι

ΣΤ) Τέτοιοι αερόσακοι μελετώνται από την σουηδική εταιρεία autoliv. Οι αερόσακοι είναι πολύ χρήσιμοι για να αποφεύγονται οι σοβαροί τραυματισμοί των πεζών, αλλά πρέπει το σχέδιό τους να προσαρμοστεί έτσι ώστε να γίνουν όσο το δυνατόν πιο βοηθητικοί και για τους ποδηλατες.

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
wp