Δισκόφρενο ή v-brake για την πόλη;

76 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
smalef
Απών/απούσα

Το πρόβλημα μου είναι απλό.

Έχω βρει διάφορα σε αυτή την τιμή στο ποδηλατάδικο της γειτονιάς με δισκόφρενο και χωρίς.

Το ποδηλατο θα το χρησιμοποιώ κυριως για μέσα στην πόλη αλλά και για καμιά εκδρομούλα.

Τι είναι καλύτερο;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
3
Μέση αξιολόγηση: 3 (1 ψήφος)
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

basika sta xrimata afta tha protimiseis ena v-brake mias kai opos exo pei to theorw kalitero freno apo ena mixaniko diskofreno
apo ekei kai pera gia na sou pw kapia alla pragmata
prospathise to podilato na exei 8 taxytites pisw kai dipati zanta
episis tha mporouses na xrisimopiseis ena pio slik lastixo apo ta klasika mtb an den skopeveis na vgeis xoma i elaxisto kai bato xomatodromo... tote mporeis na baleis lastixa 1.25 tha se boithisoune mesa sti poli
an theleis kati demi
mporeis na pareis kati 1.7-1.9 pou na exei takakia stis akres mono
megali simasia sto megethos na einai entaksi
kai sti sela
an exei selles to magazi na ton baleis na sou alazei selles kai na dokimaseis
den tha dialekseis tin pio malakia
alla afti pou niotheis oti efarmozei pio kala...
na agkaliazei to popouli sou
ksereis seksoualiki parenoxli apo tin sela sou

tora an eleges kai ti markes exei o podilatas sou mporousa na sou protinw kai panw stis markes pou fernei an kai distixos den exeis polles epiloges se afta ta xrimata... alla an eisai prosektikos mporeis na pareis kati kalo...

alithia apo pou eisai???

plannet an eristic dark cycling deamon

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Με αυτά τα χρήματα και αυτή τη χρήση θα είναι πεταμένα λεφτά τα δισκόφρενα...

smalef
Απών/απούσα

Απο Αθηνα ειμαι και μενω Καλλιθεα.
Βασικα το ποδηλατο το θελω για να πηγαινω στη σχολη στο κεντρο...Τωρα εχω ενα απο super market και δεν το εμπιστευομαι.Ο ποδηλατας μου εδειξε κυριως GT με v-brake και κατι αλλο(δε θημαμαι την μαρκα)με δισκοφρενα.Περιπου στα ιδια λεφτα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

protimise ta gt
all time clasic :)
apla na baleis slik lastixa kata protimisi 1.25 mia xara tha eisai mesa sti poli...:D
kai krata kana trakteroto gia otan vgeneis eksoxi na alazeis apla lastixa

plannet an eristic dark cycling deamon

spirosta
Απών/απούσα

Μπράβο φίλε Καλλιθεότη.. Και εγώ από Καλλιθέα είμαι και ανεβαίνω ζωγράφου στη σχολή.. Στην Καλλιθέα πήγες σ ποδηλατά? Ξέρω έναν ο οποίος είναι αρκετά φραγκοφονιάς στη Θησέως... Μακρια...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Θεωρητικά, από τι στιγμή που το θες για πόλη, ό,τι και να πάρεις θα σου κάνει διότι θα κινήσαι με χαμηλές ταχύτητες. Πρακτικά όμως η κατηφόρα είναι γλυκιά και ουδείς μίσησε την ταρζανιά :)

Σου προτείνω λοιπόν V-Brake όχι επειδή στα 300 ευρώ θα είναι καλύτερα από τα μηχανικά δισκόφρενα (τα ίδια "χάλια" θα είναι) ΑΛΛΑ επειδή τα καλά v-brake έχουν 40 ευρώ το σετ ενώ τα καλά δισκόφρενα πολύ παραπάνω :)

Γενικά αν είναι να πας σε δισκόφρενο τότε πας μόνο σε (καλό) υδραυλικό ή (έστω) ακριβό μηχανικό αλλά δεν έχει νόημα διότι πάλι σύστημα με ντίζα θα έχεις. Τα (φθηνά) μηχανικά είναι για τα μάτια μόνο. Φυσικά και τα φθηνά v-brakes είναι για κλωτσιές.

Λάβε υπ' όψην ότι το φρένα δεν είναι μόνο τα τακάκια που ακουμπάνε στη ζάντα. Είναι όλο το σύστημα μανέτα, ντίζες, δαγκάνες, τακάκια. Οπότε αλλάζοντας πχ μόνο τακάκια μπορεί να μην δεις διαφορά επειδή η ντίζα σου θα είναι πολύ ελαστική και θα πρέπει να στίβεις τη μανέτα για να φρενάρεις. Επομένως αν είναι να αλλάξεις φρένα κοίτα να αλλάξεις μαζί και ντίζες με κάποιες καλές και σκληρές.

ΥΓ: Ναι, κράτα τα τρακτερωτά λάστιχα. Έχει κάτι καλές εξοχές στο Μοσχάτο, χαχαχαχχααχαχ Μας δουλεύεις ρε plannet :) Παίζεις με τον πόνο μας....

smalef
Απών/απούσα

Τον ξερω καιεγω αυτον στην Θησεως και προσφατα ανακαλυψα οτι ειναι πολυ ακριβος.Υπαρχει ενας στην Αγιων Παντων(νομιζω μετα τη Θησεως προς τον σταθμο του Ταυρου)ο οποιος για καθε ποδηλατο GT μου "εκοβε" 50 ευρω απο την αρχικη τιμη,και γενικα για ρυθμισεις φρενων και ταχυτητων ειναι πολυ πιο φθηνος απο τον αλλον.

spirosta
Απών/απούσα

Ναι τον ξέρω και αυτόν στην Αγίων Πάντων... Πάντως από όπου και αν το πάρεις πρόσεξε να είναι το σωστό μέγεθος...

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

Επειδή έχω και εγώ το ίδιο δίλημμα για το ποδήλατο μου. Δηλαδή τι φρένα να προτιμήσω για καλύτερα? Χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις σύμφωνα με την λογική και τις γνώσεις μου από φυσική και μηχανολογικής θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο το δυνατόν καλύτερα τον προβληματισμό μου ώστε να καταλαβετε όλοι ποιες είναι οι διαφορές σε αυτά τα 2 διαφορετικά συστήματα των φρένων.

Συγχωρέστε αν κάνω κάπου λάθος και αν θέλετε και εσείς προκειμένου να λύσουμε αυτή την απορία διορθώστε με ή συμπληρώστε κάτι το οποίο δεν ανάφερα ώστε να υπάρχει στο φόρουμ μία ανάλυση που να λύνει το δίλημμα για την επιλογή φρένων.

Πιστεύω ότι τα δισκόφρενα επειδή είναι στο κέντρο του τροχού λόγο ροπής χρειάζονται περισσότερη δύναμή να ασκήσουν στο δίσκο που περιστρέφετε ώστε να σταματήσει το ποδήλατο. Αλλά η ταχύτητα που γυρίζει ο δίσκος του δισκόφρενου είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που γυρίζει ο τροχός και αυτό λογικά δευκολίνει το φρενάρισμα.

Και για να το καταλάβετε καλύτερα αυτό που λέω. Η γωνιακή ταχύτητα ναι μεν είναι ή ίδια σε όποιοδήποτε σημείο του τροχού που γυρίζει αλλά το μέτρο της διανυσματικής ταχύτητας της εφαπτομένη του κύκλου σε κάποιο σημείο του τροχού αυξάνετε όσο αυξάνετε και η ακτίνα του κύκλου. Δηλαδή με πιο απλά λόγια η ταχύτητα του τροχού αυξάνετε όσο μεγαλώνει η απόσταση από το κέντρο του τροχού. Άρα η ταχύτητα στο σημείο που βρίσκονται τα V-brakes είναι πολύ πολύ μεγαλύτερη από ότι η ταχύτητα στο κέντρο του τροχού εκεί δηλαδή που βρίσκονται τα δισκόφρενα. Οπότε τα δισκόφρενα έχουν ένα πλεονέκτημα σε αυτό το σημείο διότι λόγο της μικρότερης ταχύτητας η τριβή είναι πολύ μικρότερη και άρα και η φθορά των δισκόφρενων είναι λιγότερη, αλλά ακόμη τα δισκόφρενα έχουν να μειώσουν κατά λιγότερο ποσοστό την ταχύτητα από ότι τα V-brakes.

Υπάρχει όμως και μία άλλη σημαντική παράμετρος η οποία είναι η ροπή. Όσο αυξάνετε η απόσταση από το κέντρο του τροχού αυξάνετε και η ροπή. Δηλαδή η δύναμη που απαιτήτε για να σταματήσουμε τον τροχό να γυρίζει μειώνετε όσο αυξάνετε η απόσταση από το κέντρο του τροχού. Οπότε τα V-brakes τα οποία ασκούν δύναμη στην άκρη του τροχού χρειάζονται λιγότερη δύναμη για να σταματήσουν τον τροχό από ότι τα δισκόφρενα που βρίσκονται στο κέντρο του τροχού. Αυτό είναι εύκολο να το καταλάβετε αν κάνετε το εξής πείραμα. Σηκώστε τον τροχό του ποδηλάτου σας, γυρίστε τον τροχό και μετά προσπαθήστε να τον σταματήσετε με το χέρι σας ακουμπώντας τον κοντά στο κέντρο του τροχού και κοντά στην άκρη του τροχού. Θα δείτε ότι στην άκρη του τροχού απαιτείται μικρότερη δύναμη για να σταματήσει...

Το τελικό συμπέρασμα όμως πιο είναι?
Όπως εξήγησα και παραπάνω λόγο ροπής στο δισκόφρενο πρέπει να ασκηθεί περισσότερη δύναμη στο δίσκο που περιστρέφετε για να μειωθεί η ταχύτητα , οπότε το υδραυλικό δισκόφρενο είναι πιο αποτελεσματικό γιατί μπορεί να ασκήσει περισσότερη δύναμη από ότι το μηχανικό. Επίσης τα δισκόφρενα λόγο τις τοποθεσίας που βρίσκονται δεν έρχονται το ίδιο συχνά σε επαφή με νερά λάσπες και χώματα που και αυτό παίζει πολύ μεγάλη σημασία στην απόδοση του φρεναρίσματος...Επίσης επειδή τα δισκόφρενα δεν έρχονται σε επαφή καθόλου με τον τροχό δεν επιρρεάζονται από το στράβωμα της ζάντας ούτε φθήρουν την ζάντα του τροχού όπως συμβαίνει με τα V-Brakes. Ακόμη αν δούμε και από την τεχνολογία των αυτοκινήτων και των μηχανών τα δισκόφρενα είναι πολύ καλύτερα. Βέβαια στα αυτόκινητα δεν υπάρχουν V-Brakes για να τα συγκρίνουμε αλλά αν ήταν καλύτερα τα v-Brakes τότε θα τα συναντούσαμε και σε άλλα μηχανοκίνητα... Το μόνο μειονέκτημα τους είναι το λίγο μεγαλύτερο βάρος τους και η πιό περίπλοκη συντήρηση τους που όμως δεν απαιτήτε αρκετά συχνά για τον λόγο ότι τα δισκόφρενα των ποδηλάτων όπως είπα και πιο πρίν έχουν λιγότερη τριβή και δεν επιρρεάζονται από χώματα λάσπες πέτρες, στράβωμα της ζάντας και άλλες τέτοιες περιπτώσεις.

Τι πλεονεκτήματα όμως έχουν τα V-Brakes σε σχέση με τα δισκόφρενα? Καταρχήν έχουν πιο απλή κατασκευή δεν χρειάζονται τον έξτρα δίσκο και την βάση για να στηριχτεί το δισκόφρενο και αυτό έχει σαν συνέπεια τα V-Brakes να μειώνουν λίγο το βάρος του ποδηλάτου μας. Για αυτό κιολας τα v-brakes νομίζω προτειμούνται συνήθως στα αγωνιστικά ποδήλατα είτε είναι κούρσας είτε είναι ΜΤΒ γιατί εκτός από το μειωμένο βάρος στους αγώνες (ειδικά στις κούρσες σε πίστα) δεν χρειάζονται τόσο καλά φρένα γιατί δεν έχουνε δυνατά φρεναρίσματα (στην ουσία χρειαζονται μόνο για το τέλος του αγώνα για να σταματήσει το ποδήλατο). Για αυτό μάλιστα σε μερικά αγωνιστικά ποδήλατα δεν υπάρχουν καθόλου φρένα. Αλλά εκτός από αυτό κυρίως στους αγώνες κούρσας σε πίστα δεν επιρρεάζονται τα φρένα από λάσπες και νερά.

Βέβαια τα φρένα δεν αποτελούνται μόνο από τα δισκόφρενα και τα τακάκια των V-brakes αλλά αποτελούνται και από το συρματόσχινο και από τις μανέτες των φρένων που και αυτά πρέπει να είναι ποιοτικώς καλά ώστε να έχουμε καλά φρένα στο σύνολο τους.

Τώρα στην ερώτηση τι φρένα να διαλέξω στο ποδήλατο μου η προσωπική μου γνώμη είναι η εξής.
Το ποδήλατο δεν αυξάνει πολύ μεγάλες ταχύτητες και το συνολικό βάρος που επιβαρύνουν τα φρένα είναι πολύ μικρό σε σχέση με άλλα μηχανοκίνητα όπως οι μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα. Οπότε το ποδήλατο μας ακόμα και με V-brakes αλλά και με μηχανικά δισκόφρενα θα είναι μια χαρά και θα έχει καλά φρένα. Τώρα αν θέλετε να έχετε πάντα το καλύτερο δυνατό φρενάρισμα σε όλες τις συνθήκες (σε βροχή ,σε λάσπες ,σε νερά σε χώματα κλπ) και να έχετε τα καλύτερα και τα TOP φρένα τότε υπάρχει η λύση των υδραυλικών δισκόφρενων που αναμφισβήτητα είναι τα πιο αποτελεσματικά και καλύτερα φρένα... Προσωπικά με βάση την ανάλυση που έκανα παραπάνω προτειμώ σε κάθε περίπτωση υδραυλικά δισκόφρενα...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καλημέρα.

Οι περισσότεροι αναφερόμαστε στα καλα υδραυλικά δισκόφρενα όπου η απαιτούμενη δύναμη είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με τα vbrakes.

Βεβαια δεν υπάρχει σύγκριση στην τιμή αγοράς και στο κόστος συντήρισης. Τα XTR vbrakes κοστίζουν γύρω στα 120 Ευρω όταν τα αντίστοχα XT δισκόφρενα κοστίζουν 210 Ευρω + δίσκους. Η σημαντική διαφορά είναι στα φθηνά κομμάτια όπου με vbrakes των 40-50 ευρώ το σετ κάνεις κανονικά τη δουλειά σου ενώ με φθηνά υδραυλικά ψάχνεσαι.

tangosalonika
Απών/απούσα

φιλε mangelasakis, τρομερη η αναλυση σου........

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

@Eaglos όταν αναφέρω ότι στα δισκόφρενα απαιτήτε περισσότερη δύναμη, εξηγώ ότι απαιτήτε περισσότερη δύναμη στα τακάκια του δισκοφρένου να πιέσουν το δίσκο. Ωστώσο το υδραυλικό σύστημα είναι τέτοια η τεχνολογία του που προσφέρει την απαραίτητη δύναμη στα τακάκια του δισκόφρενου χωρίς να χρειάζετε να πιέσουμε με μεγάλη δύναμη την μανέτα του ποδηλάτου μας. Δεν αναφέρομαι για την δύναμη που πρέπει να βάλεις στην μανέτα με το χέρι σου. Η σωματική δύναμη που απαιτήτε για να πιέσεις την μανέτα ασφαλώς και είναι πολύ μικρότερη στα υδραβλικά δισκόφρενα...

Πολύ σωστό όμως αυτό που λές όσον αφορά το κόστος των καλών υδραυλικών δισκόφρενων σε σχέση με το κόστος των V-Brakes. Αλλά και αυτό είναι κάτι που δικαιολογεί την αξία και την αποτελεσματικότητα των δισκόφρενων...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:

Πιστεύω ότι τα δισκόφρενα επειδή είναι στο κέντρο του τροχού λόγο ροπής χρειάζονται περισσότερη δύναμή να ασκήσουν στο δίσκο που περιστρέφετε ώστε να σταματήσει το ποδήλατο. Αλλά η ταχύτητα που γυρίζει ο δίσκος του δισκόφρενου είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που γυρίζει ο τροχός και αυτό λογικά δευκολίνει το φρενάρισμα.

Και για να το καταλάβετε καλύτερα αυτό που λέω. Η γωνιακή ταχύτητα ναι μεν είναι ή ίδια σε όποιοδήποτε σημείο του τροχού που γυρίζει αλλά το μέτρο της διανυσματικής ταχύτητας της εφαπτομένη του κύκλου σε κάποιο σημείο του τροχού αυξάνετε όσο αυξάνετε και η ακτίνα του κύκλου. Δηλαδή με πιο απλά λόγια η ταχύτητα του τροχού αυξάνετε όσο μεγαλώνει η απόσταση από το κέντρο του τροχού. Άρα η ταχύτητα στο σημείο που βρίσκονται τα V-brakes είναι πολύ πολύ μεγαλύτερη από ότι η ταχύτητα στο κέντρο του τροχού εκεί δηλαδή που βρίσκονται τα δισκόφρενα. Οπότε τα δισκόφρενα έχουν ένα πλεονέκτημα σε αυτό το σημείο διότι λόγο της μικρότερης ταχύτητας η τριβή είναι πολύ μικρότερη και άρα και η φθορά των δισκόφρενων είναι λιγότερη, αλλά ακόμη τα δισκόφρενα έχουν να μειώσουν κατά λιγότερο ποσοστό την ταχύτητα από ότι τα V-brakes.

Υπάρχει όμως και μία άλλη σημαντική παράμετρος η οποία είναι η ροπή. Όσο αυξάνετε η απόσταση από το κέντρο του τροχού αυξάνετε και η ροπή. Δηλαδή η δύναμη που απαιτήτε για να σταματήσουμε τον τροχό να γυρίζει μειώνετε όσο αυξάνετε η απόσταση από το κέντρο του τροχού. Οπότε τα V-brakes τα οποία ασκούν δύναμη στην άκρη του τροχού χρειάζονται λιγότερη δύναμη για να σταματήσουν τον τροχό από ότι τα δισκόφρενα που βρίσκονται στο κέντρο του τροχού. Αυτό είναι εύκολο να το καταλάβετε αν κάνετε το εξής πείραμα. Σηκώστε τον τροχό του ποδηλάτου σας, γυρίστε τον τροχό και μετά προσπαθήστε να τον σταματήσετε με το χέρι σας ακουμπώντας τον κοντά στο κέντρο του τροχού και κοντά στην άκρη του τροχού. Θα δείτε ότι στην άκρη του τροχού απαιτείται μικρότερη δύναμη για να σταματήσει...

Ειναι προσπαθεια να θυμηθω την φυσικη που ηξερα. Αν εχω λαθος απλως πειτε το ωστε να διορθωθω

Η αναλυση σου παρολο που ειναι σωστη σαν φυσικη εχει λαθος συλλογισμο. Ολα αυτα που αναφερεις εχουν καποια βαση αν θελεις να σταματησεις τους τροχους απο το να γυριζουν αλλα μονο τους τροχους. Οταν πρεπει να σταματησεις ενα οχημα πρεπει να λαβεις υποψιν σου και πολλους αλλους παραγοντες τους οποιους εχεις παραληψει. Ο σκοπος που εχουν τα φρενα ειναι να μετατρεψουν την κινητικη ενεργεια του οχηματος σε θερμικη μεσω της τριβης η οποια θα χαθει με την απαγωγη της στην ατμοσφαιρα. Ολα αυτα που λες ειναι σωστα αλλα δεν εφαρμοζονται στα αυτοκινητα πχ που εφερες σαν παραδειγμα λογω του οτι τα τακακια των v-brake θα καιγοντουσαν αν προσπαθουσαν να σταματησουν μαζα 1 τονου. Επισης τα δισκοφρενα θα ηθελαν πολυ να πιανουν στο υψος της ζαντας οπως τα v-brake αλλα τοτε θα ειχαν υπερβολικο βαρος και θα ηταν πολυ εκτεθειμενα σε χτυπηματα κτλ. Επισης θα ηταν πολυ επικινδυνα για τραυματισμο (ο ροτορας οταν γυριζει γρηγορα ειναι σαν λεπιδα). Οποτε για να λυσουμε αυτα τα προβληματα εχουμε μεγαλωσει την επιφανεια επαφης που εχει το τακακι με τον ροτορα και εχουμε αυξησει την πιεση που θα πατησει το τακακι τον ροτορα. Η μικροτερη ταχυτητα που εχει στο σημειο επαφης με το τακακι σημαινει μεν οτι εχουμε μικροτερη τριβη αρα και μικροτερη φθορα αλλα για να εχουμε αντιστοιχη stopping power(δεν μου αρεσε στα Ελληνικα) μεγαλωνουμε την δυναμη αρα και την φθορα. Η μικροτερη φθορα που εχουν τελικα τα δισκοφρενα ωφειλεται στην μεγαλυτερη επιφανεια τριβης και οχι στην θεση.

Φευγοντας απο τα θεωρητικα τα δισκοφρενα προτιμουνται στα mtb για τον απλουστατο λογο οτι δεν χρειαζονται απολυτως ισια ζαντα, δεν επηρεαζονται απο λασπες κτλ και μπορουν να δουλευτουν με λιγοτερα δαχτυλα οποτε κραταμε καλυτερα το τιμονι σε ανωμαλο εδαφος. Αντιθετα στον δρομο που δεν υπαρχουν αυτα τα προβληματα τα δισκοφρενα υπαρχουν περισσοτερο σαν θεμα marketing και οχι αναγκης. Δεν λεω οτι τα δισκοφρενα δεν εχουν περισσοτερο stopping power (αντε παλι) αλλα δεν σημαινει οτι χρειαζομαστε αυτο το παραπανω.

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

Δε διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες... Πιστεύω ότι το ίδιο πράγμα λέμε αλλά με λίγο διαφορετικό τρόπο...

Απλά δεν κατάλαβα που έχω λάθος συλογισμό??? Στα V-brakes η τριβή είναι έως και δεκαπλάσια από ότι στα δισκόφρενα λόγο της πολύ μεγαλύτερης ταχύτητας που έχει ο τροχός στην περιφέρεια του. Και αν το ποδήλατο-ποδηλάτης έχουν μεγάλο βάρος και κινήτε με μεγάλη ταχύτητα κυρίως σε καταβάσεις όπου χρειάζετε να πατάς και συχνά φρένο τα V-Brakes εκτός από την φθορά και την αναποτελεσματικότητα που θα έχουν θα ανεβάζουν τόσο μεγάλες θερμοκρασίες που στην ουσία θα καίγονται αν είναι κακής ποιότητας.

Αλλά δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες απλά να προσθέσω και κάτι. Κατα το φρενάρισμα ένα πολύ σημαντικό μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπετε και σε δυναμική ενέργεια με την μορφή πίεσης στην βάση όπου στηρίζονται τα δισκόφρενα... Αλλά το κυριώτερο μέρος της ενέργειας μετατρέπετε όπως λες και εσύ σε θερμότητα. Αλλά αυτός είναι και ένας λόγος που τα δισκόφρενα λόγο τις μικρής ταχύτητας στο κέντρο του τροχού η κινητική ενέργεια είναι μικρότερη και επομένως δεν θερμένονται τόσο πολύ όσο τα V-brakes...

Αλλά ρε παιδιά το συμπέρασμα είναι πολύ απλό... Τα πλεονεκτήματα που έχουν τα V-brakes (ελάχιστα μειωμένο βάρος και μικρότερο κόστος και πιο εύκολη συντήρηση) είναι τόσο λίγα και ασήμαντα σε σχέση με τα μειονεκτήματα τους που πιστεύω ότι κάποιος που έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ποδήλατο με υδραυλικά δισκόφρενα και δεν τον ενοχλούν τα 200-300 γραμάρια βάρους παραπάνω τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος για να βάλει V-brakes.

Τα V-brakes αν αθροίσεις όλα τα μειονεκτηματα που έχουν, βγάζεις εύκολα το συμπέρασμα ότι είναι ένα σύστημα το οποίο είναι πολύ ξεπερασμένο τεχνολογικά και με πολλά μηχανολογικά και σχεδιαστικά λάθη... Στην ουσία τα V-brakes είναι ότι χειρότερο έχει επειδίξει η μηχανολογία στα φρένα σήμερα... Είναι μία τεχνολογία του του προπερασμένου αιώνα που δεν μπορούσαν να σκεφτούν άλλο τρόπο να φρενάρουν το ποδήλατο. Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα... Το μέλλον στα φρένα πλέον σε όλα τα μηχανοκίνητα και μη είναι το δισκόφρενο...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:
Δε διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες... Πιστεύω ότι το ίδιο πράγμα λέμε αλλά με λίγο διαφορετικό τρόπο...

Απλά δεν κατάλαβα που έχω λάθος συλογισμό??? Στα V-brakes η τριβή είναι έως και δεκαπλάσια από ότι στα δισκόφρενα λόγο της πολύ μεγαλύτερης ταχύτητας που έχει ο τροχός στην περιφέρεια του. Και αν το ποδήλατο-ποδηλάτης έχουν μεγάλο βάρος και κινήτε με μεγάλη ταχύτητα κυρίως σε καταβάσεις όπου χρειάζετε να πατάς και συχνά φρένο τα V-Brakes εκτός από την φθορά και την αναποτελεσματικότητα που θα έχουν θα ανεβάζουν τόσο μεγάλες θερμοκρασίες που στην ουσία θα καίγονται αν είναι κακής ποιότητας.

Αλλά δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες απλά να προσθέσω και κάτι. Κατα το φρενάρισμα ένα πολύ σημαντικό μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπετε και σε δυναμική ενέργεια με την μορφή πίεσης στην βάση όπου στηρίζονται τα δισκόφρενα... Αλλά το κυριώτερο μέρος της ενέργειας μετατρέπετε όπως λες και εσύ σε θερμότητα. Αλλά αυτός είναι και ένας λόγος που τα δισκόφρενα λόγο τις μικρής ταχύτητας στο κέντρο του τροχού η κινητική ενέργεια είναι μικρότερη και επομένως δεν θερμένονται τόσο πολύ όσο τα V-brakes...

Αλλά ρε παιδιά το συμπέρασμα είναι πολύ απλό... Τα πλεονεκτήματα που έχουν τα V-brakes (ελάχιστα μειωμένο βάρος και μικρότερο κόστος και πιο εύκολη συντήρηση) είναι τόσο λίγα και ασήμαντα σε σχέση με τα μειονεκτήματα τους που πιστεύω ότι κάποιος που έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ποδήλατο με υδραυλικά δισκόφρενα και δεν τον ενοχλούν τα 200-300 γραμάρια βάρους παραπάνω τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος για να βάλει V-brakes.

Τα V-brakes αν αθροίσεις όλα τα μειονεκτηματα που έχουν, βγάζεις εύκολα το συμπέρασμα ότι είναι ένα σύστημα το οποίο είναι πολύ ξεπερασμένο τεχνολογικά και με πολλά μηχανολογικά και σχεδιαστικά λάθη... Στην ουσία τα V-brakes είναι ότι χειρότερο έχει επειδίξει η μηχανολογία στα φρένα σήμερα... Είναι μία τεχνολογία του του προπερασμένου αιώνα που δεν μπορούσαν να σκεφτούν άλλο τρόπο να φρενάρουν το ποδήλατο. Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα... Το μέλλον στα φρένα πλέον σε όλα τα μηχανοκίνητα και μη είναι το δισκόφρενο...


Κοιταξε να δεις που σε λίγο θα πιστέψω ότι τα v-brakes δεν σταματάνε τα 130 κιλά μου
:D

απλά σκέψου πως δεν υπολογίζεις όλλους τους παράγοντες
λες ότι λόγο ταχύτητας έχουν μικρότερες τριβές
ναι αλλά θέλει περισσότερη δύναμη για να σταματήσει
τα υλικά που λες
φθείρονται ανάλογα με την χρήση
και μιας μιλάμε για χρήση
9 στους 10 καλύπτονται 100% με ένα ζευγάρι καλά v-brake
ο λόγος είναι γιατί δεν χρειάζεσαι στην ποδηλασία τα πλεονεκτήματα του δισκοφρένου
οπότε να προτιμήσω κάτι που είναι φτηνό και με καλύπτει απόλυτα
η κάτι που είναι ακριβό και με καλύπτει και αυτό απόλυτα

τα σχόλια σου περί απαρχαιομένης τεχνολογίας τα παραβλέπω γιατί είσαι νέος στον χώρο
θυμάμαι όταν μάλωνα για αντίστοιχα θέματα
έβλεπα τον νικο να μπαίνει εθνική Mtb με v-brakes
:D

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

προφανώς και τα v-brakes για το ποδήλατο (και είδικά για περιπτώσεις που δεν χρειάζεσαι και πολύ τα φρένα όπως είναι τα ποδήλατα κούρσας που εκεί κοιτάς να ελαφρύνεις όσο πιο δυνατόν μπορείς το ποδήλατό σου) είναι αρκετά αποδοτικά για ένα ποδήλατο το οποίο ούτε αρκετό βάρος έχει άλλα ούτε και μεγάλες ταχύτητες αναπτύσει...
Για αυτό άλλωστε και χρησιμοποιούνται και στα περισσότερα ποδήλατα...

Αλλά σε θεωρητικό επίπεδο και όταν θέλουμε να μιλήσουμε για λεπτομέρειες και σημαντική καταπόνηση φρένων όπως είναι οι μεγάλες καταβάσεις των ΜΤΒ και όταν θέλουμε το απόλυτο φρενάρισμα τότε τα V-brakes αποδεικυουν όλα αυτά που είπα και παραπάνω. Δηλαδή ότι είναι μία τεχνολογία με πολλά και σημαντικά λάθη ως προς την κατασκευή τους και την εφαρμογή τους...

Θα σας πω ένα πολύ απλό παράδειγμα...
Δεν είναι δυνατόν ένα σύστημα φρένων να έρχετε σε επαφή με τον ίδιο τον τροχό και την ζάντα του τροχού... Αυτό από μόνο του αποτελεί πολύ μεγάλο και σημαντικό μηχανολογικό λάθος. Γιατί με την παραμικρή παραμόρφωση της ζάντας του τροχού τότε έχεις πρόβλημα με τα φρένα. Εκτός από αυτό ο τροχός και άρα και η ζάντα και κατα συνέπεια και τα ωραία μας V-Brakes, έρχονται σε επαφή πολύ συχνά με χώματα λάσπες νερά κλπ. με αποτέλεσμα εκτός από την φθορά και την καταστροφή των V-Brakes έχουμε και μείωση της τριβής του πάλματος των V-brakes με την ζάντα. Έτσι έχουμε αυτομάτως χειρότερο φρενάρισμα που σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτή ούτε καν η ακινητοποίηση του τροχού. Μου έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις με το παλιό μου ποδήλατο. Είναι τόσο απλό και κατανόητο πιστεύω για να καταλάβετε όλοι σας ότι τα V-brakes, είναι ένα πρόχειρο και μη μελετημένο σχεδιαστικά σύστημα με αρκετά λάθη το οποίο στα σύγχρονα ποδήλατα όταν θέλεις να έχεις καλά και αποτελεσματικά φρένα δεν επαρκεί και καμιά φορά μπορεί να είναι και επικύνδινο.

Πέτρο(Plannet) στην εθνική όταν βγαίνεις με το ποδήλατο η χρήση των φρένων είναι ελάχιστη έως και καθόλου. Στο παρελθόν με V-brakes θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρίκος είχα κάνει μια διαδρομή 12 περίπου χιλιομέτρων η οποία ήταν άσφαλτος και συγκεκριμένα είχα πάει από το ορεινό χωριό το οποίο έμενα με υψόμετρο 800 μέτρα περίπου σε ένα παραθαλάσσιο χωριό. Μετά από 20 λεπτά πατώντας συνεχώς τα φρένα με ταχύτητες μέχρι και 40 χιλιόμετρα την ώρα τα V-brakes είχαν χάσει περίπου το 50% της απόδοσης τους...Βέβαια με μειωμένη απόδοση κατά 50% και πάλι είχα φρένα αλλά αν χρειαζόταν να κομπλάρω τους τροχούς κάποια στιγμη αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει. Για σκέψου το αυτό??

Εξάλλου ρε παιδιά τι να λέμε? Και μόνο που τα V-brakes είναι συρματόσχοινο αυτό και μόνο δείχνει κατα πόσο χειρότερα είναι των υδραυλικών δισκόφρενων...

Ενταξει προφανώς και θα σταματήσεις με τα V-brakes. Το θέμα μας όμως είναι ποιο φρένο είναι καλύτερο? Και η απάντηση είναι ότι στη σήμερον ημέρα σε κάθε μηχανοκίνητο και μή όχημα δεν υπάρχει καλύτερο σύστημα φρένων από το υδραβλικό δισκόφρενο εκτός από το αλεξίπτωτο...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:
προφανώς και τα v-brakes για το ποδήλατο (και είδικά για περιπτώσεις που δεν χρειάζεσαι και πολύ τα φρένα όπως είναι τα ποδήλατα κούρσας που εκεί κοιτάς να ελαφρύνεις όσο πιο δυνατόν μπορείς το ποδήλατό σου) είναι αρκετά αποδοτικά για ένα ποδήλατο το οποίο ούτε αρκετό βάρος έχει άλλα ούτε και μεγάλες ταχύτητες αναπτύσει...
Για αυτό άλλωστε και χρησιμοποιούνται και στα περισσότερα ποδήλατα...

στα ποδήλατα κούρσας θέλεις δυνατό φρένο μιας και πας με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από οτιδήποτε
στις καταβάσεις με την κούρσα πλησιάζεις τα 100χλμ την ώρα
παρόλα αυτά έχουν πολύ χειρότερα φρένα από ότι τα v-brakes

mangelasakis wrote:

Αλλά σε θεωρητικό επίπεδο και όταν θέλουμε να μιλήσουμε για λεπτομέρειες και σημαντική καταπόνηση φρένων όπως είναι οι μεγάλες καταβάσεις των ΜΤΒ και όταν θέλουμε το απόλυτο φρενάρισμα τότε τα V-brakes αποδεικυουν όλα αυτά που είπα και παραπάνω. Δηλαδή ότι είναι μία τεχνολογία με πολλά και σημαντικά λάθη ως προς την κατασκευή τους και την εφαρμογή τους...

και πάλι λάθος
το πρόβλημα με τα v-brake δεν είναι το φρενάρισμα και η κατάβαση
τα προβλήματα των v-brakes είναι
1) το καλόδιο
είναι σύρμα και αυτό το κάνει πιο κουραστικό σε σχέση με ένα υδραυλικό σύστημα
2) η λάσπη
μπουκώνει στην γέφυρα
βέβαια αυτό λύνεται με πατροπαράδοτους τρόπους που δεν είναι της παρούσης

βέβαια μιλάμε για καλά v-brakes Και καλά δισκόφρενα
που σημαίνει στην περίπτωση των v-brake 80-100 ευρό
και στην περίπτωση των δισκοφρένων 250+ ευρό
και να πω ότι για να χρειαστείς δισκόφρενα
πρέπει να είσαι σε τέτοια τερέν που όλο το ποδήλατο
πρέπει να είναι ένα ht των 1500 ευρό και ένα fs των 2000 ευρό
γιατί θα χρειαστείς και καλή ανάρτηση να αντέχει την λάσπη
και καλό σκελετό να μην λαστιχάρει
και καλά ανταλλακτικά slx/xt

9/10 έχουν ποδήλατα 500-700 ευρό
να μην πω πιο φτηνά
οπότε ένα καλό v-brake των 20 ευρό κάνει καταπλικτική δουλειά

mangelasakis wrote:

Θα σας πω ένα πολύ απλό παράδειγμα...
Δεν είναι δυνατόν ένα σύστημα φρένων να έρχετε σε επαφή με τον ίδιο τον τροχό και την ζάντα του τροχού... Αυτό από μόνο του αποτελεί πολύ μεγάλο και σημαντικό μηχανολογικό λάθος. Γιατί με την παραμικρή παραμόρφωση της ζάντας του τροχού τότε έχεις πρόβλημα με τα φρένα. Εκτός από αυτό ο τροχός και άρα και η ζάντα και κατα συνέπεια και τα ωραία μας V-Brakes, έρχονται σε επαφή πολύ συχνά με χώματα λάσπες νερά κλπ. με αποτέλεσμα εκτός από την φθορά και την καταστροφή των V-Brakes έχουμε και μείωση της τριβής του πάλματος των V-brakes με την ζάντα. Έτσι έχουμε αυτομάτως χειρότερο φρενάρισμα που σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτή ούτε καν η ακινητοποίηση του τροχού. Μου έχει συμβεί σε αρκετές περιπτώσεις με το παλιό μου ποδήλατο. Είναι τόσο απλό και κατανόητο πιστεύω για να καταλάβετε όλοι σας ότι τα V-brakes, είναι ένα πρόχειρο και μη μελετημένο σχεδιαστικά σύστημα με αρκετά λάθη το οποίο στα σύγχρονα ποδήλατα όταν θέλεις να έχεις καλά και αποτελεσματικά φρένα δεν επαρκεί και καμιά φορά μπορεί να είναι και επικύνδινο.

ενώ οι δίσκοπλακες ούτε στραβόνουν ούτε μελανιάζουν
μια στραβή ζάντα έχεις φρένο
ένας στραβός δίσκος ή ένας μελανιασμένος έχεις πολύ περπάτιμα μέχρι το σπίτι

mangelasakis wrote:

Πέτρο(Plannet) στην εθνική όταν βγαίνεις με το ποδήλατο η χρήση των φρένων είναι ελάχιστη έως και καθόλου. Στο παρελθόν με V-brakes θυμάμαι όταν ήμουν πιτσιρίκος είχα κάνει μια διαδρομή 12 περίπου χιλιομέτρων η οποία ήταν άσφαλτος και συγκεκριμένα είχα πάει από το ορεινό χωριό το οποίο έμενα με υψόμετρο 800 μέτρα περίπου σε ένα παραθαλάσσιο χωριό. Μετά από 20 λεπτά πατώντας συνεχώς τα φρένα με ταχύτητες μέχρι και 40 χιλιόμετρα την ώρα τα V-brakes είχαν χάσει περίπου το 50% της απόδοσης τους...Βέβαια με μειωμένη απόδοση κατά 50% και πάλι είχα φρένα αλλά αν χρειαζόταν να κομπλάρω τους τροχούς κάποια στιγμη αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει. Για σκέψου το αυτό??

δλδ αν μελάνιαζες τα δισκόφρενα σου θα είχες φρένο???
με τα v-brakes σταματάς το αφήνεις να κριώσει 1-2 λεπτά και έχεις 100% απόδοση
σε μελανιασμένο δισκόφρενο
σταματας κατεβένεις με τα πόδια μέχρι το πλησιέστερο ποδηλατάδικο για να αλάξεις δισκόπλακα

mangelasakis wrote:

Εξάλλου ρε παιδιά τι να λέμε? Και μόνο που τα V-brakes είναι συρματόσχοινο αυτό και μόνο δείχνει κατα πόσο χειρότερα είναι των υδραυλικών δισκόφρενων...

εδώ έχεις δίκιο και άδικο
ουσιαστικά έχουν σύρμα γιατί δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω
φαντάσου είναι σύρμα και είναι πολύ δυνατά φρένα
βέβαια και εγώ θα προτιμούσα κάτι σε υδραυλικό
αλλά μόνο η magura μας έκανε την τιμή να βγάλει υδραυλικό v-brake
βέβαια οι εταιρίες δεν είναι χαζές
πιάσανε το νόημα
πιο εύκολα πουλάς ένα μηχανικό δισκόφρενο μονοπίστονο
παρά καλά v-brakes

mangelasakis wrote:

Ενταξει προφανώς και θα σταματήσεις με τα V-brakes. Το θέμα μας όμως είναι ποιο φρένο είναι καλύτερο? Και η απάντηση είναι ότι στη σήμερον ημέρα σε κάθε μηχανοκίνητο και μή όχημα δεν υπάρχει καλύτερο σύστημα φρένων από το υδραβλικό δισκόφρενο εκτός από το αλεξίπτωτο...

Πιο φρένο είναι καλύτερο
αυτό που με καλύπτει στους περισσότερους τομείς
φρενάρισμα οικωνομία συντήρηση πρακτικότητα
δλδ το v-brake

και μην ξεχνάς ότι τεχνολογικά
2 ήταν οι σημαντικές εξελίξεις του ποδηλάτου
1 ahead λαιμός (transx)
και v-brake

και κάτι ακόμα
αν αργότερα βγάλουν διπλά δισκόφρενα
δλδ και από την δεξιά και από την αριστερή πλευρά
θα συζητάμε πιο φρένο είναι καλύτερο???

μην χάνεσαι στο marketing δες την πραγματικότητα

και προς θεού δεν λέω πως είναι κακό φρένο ή χειρότερο φρένο το δισκόφρενο
απλά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα
και πρέπει να δούμε τις πραγματικές μας ανάγκες

dimmyf
Απών/απούσα

Φίλε mangelasakis καλησπέρα!
Με όλο το θάρρος και χωρίς παρεξήγηση νοιώθω πως τα έχεις μπλέξει λίγο στο μυαλό σου...

Δεν θα απαντήσω επί της ουσίας στα ερωτήματά σου περί φρένων γιατί απλά σήμερα είναι μόλις η τρίτη μέρα που έχω ποδήλατο (με v-brakes).

Απλά επειδή είμαι φυσικός (διδάσκω κ'όλας..)
να πω λίγο προσοχή στη θεωρία...:

Τα 2 βασικότερα που μου έκαναν εντύπωση:
1.ΔΕΝ θες να έχεις μικρή τριβή στο φρενάρισμα αλλά ΜΕΓΑΛΗ. Τα φρένα υπάρχουν για να ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ τριβή...
2.ΔΕΝ έχει καμία σχέση η ταχύτητα (ήτε γωνιακή ήτε γραμμική) με την τριβή!!!
Μην μπαιρδεύεις α) την τριβή ολίσθησης μΝ β) το έργο της τριβής στην κυκλική κίνηση μΝθ γ) την ΙΣΧΥ της τριβής μΝθ/t. όπου t ο χρόνος φρεναρίσματος που κάπου αναφέρεις..

Τέλος θέλω να σου πω ότι δεν έχει νόημα καμία σύγκριση αν δεν ορίσεις τα όρια εφαρμογής...
πχ. ο Einstein στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας εδώ και πολλάαααα χρόνια (1916) αναίρεσε τον Νεύτωνα στη βαρυτική δύναμη..
τι μαθαίνετε όμως στα σχολεία?? το Νεύτωνα......
απλά γιατί σε ΣΥΝΗΘΕΙΣ ταχύτητες και μάζες δίνει σφάλμα μικρότερο του 1%ο...
Δηλαδή ΔΕΝ υπάρχει απόλυτο, υπάρχει τι θες και αναλόγως εφαρμόζεις.

Πάντα φιλικά,
Δημήτρης

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

"Plannet" wrote:
ενώ οι δίσκοπλακες ούτε στραβόνουν ούτε μελανιάζουν
μια στραβή ζάντα έχεις φρένο
ένας στραβός δίσκος ή ένας μελανιασμένος έχεις πολύ περπάτιμα μέχρι το σπίτι

Ρε Plannet πότε είδες μελανιασμένο δισκόφρενο??? Εγώ πρώτη φορά το ακούω αυτό... Έχω αλλάξει λόγο φθοράς δισκόπλακες στο αμάξι μου μία φορά, έχω αλλάξει τακάκια δισκόφρενων στο αμάξι μου επειδή κάηκαν από τα τα μεγάλα φρεναρίσματα που έκανα με μεγάλες ταχύτητες... Αλλά μελανιασμένο δίσκο ειδικά σε ποδήλατο πρώτη φορά το ακούω. Και αν υπαρχει η πιθανότητα να συμβεί αυτό τότε ποια είναι αυτή η πιθανότητα? 1 στο εκατομύριο ή 1 στο δισεκατομύριο?

Και αν το θέτεις έτσι. Ποιο φρένο παρουσιαζει περισσοτερες βλάβες και σε μεγαλύτερη συχνότητα? Πιο εύκολα μελανιάζει μια δισκόπλακα από ότι κόβετε ένα συρματόσχοινο στα V-brakes? Υπάρχει ποδηλάτης που να μην του έχει κοπεί το συρματόσχοινο στα φρένα και μείνει μόνο μέ ένα φρένο?

"Plannet" wrote:
στα ποδήλατα κούρσας θέλεις δυνατό φρένο μιας και πας με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από οτιδήποτε
στις καταβάσεις με την κούρσα πλησιάζεις τα 100χλμ την ώρα
παρόλα αυτά έχουν πολύ χειρότερα φρένα από ότι τα v-brakes

Κάνεις μεγάλος λάθος... Στα ποδήλατα κούρσας δεν θέλεις δυνατό φρένο γιατί δεν κάνεις απότομα φρεναρίσματα. Και για αυτό τον λόγο και τα φρένα στις κούρσες είναι συνήθως της πλάκας με μοναδικό ζητούμενο το ελάχιστο βάρος.

Στα υπόλοιπα συμφωνώ μαζί σου αλλά σε καμία περίπτωση δεν συμφωνώ ότι τα V-brakes είναι καλά φρένα. Ξαναλέω τα συστήματα φρένων που έρχονται σε άμεση επαφή με τον τροχό ή την ζάντα του τροχού είναι ότι χειρότερο υπάρχει τεχνολογικά και μηχανολογικά. Είναι ένα μεγάλο λάθος. Ένα μεγάλο κατασκευαστικό και σχεδιαστικό μειονέκτημα. Ακόμη και τα κλασικά ταμπούρα είναι πολύ καλύτερα από τέτοιου είδους φρένων...

Ξαναλεώ και το τονίζω. Σαφώς και με τα V-brakes κάνεις την δουλειά σου στο ποδήλατο φτηνά και απλά. Όπως θα την έκανες και με μία απλή κόντρα. Έτσι δεν είναι? Αλλά δεν υπάρχει χειρότερο φρένο σήμερα από τα V-brakes όπως και δεν υπάρχει καλύτερο φρένο σήμερα από το υδραυλικό δισκόφρενο... Ολόκληροι επιστήμονες το λένε αυτό... Δεν χρειάζετε να το κουράζουμε άλλο το θέμα... Ακόμη και τα αυτοκίνητα στην φόρμουλα 1 υδραυλικά δισκόφρενα έχουν... Επιτέλους παραδεχτείτε την αλήθεια... Δεν σε υποχρεώνει κανένας να πάρεις ποδήλατο με δισκόφρενο... Αλλά δεν είναι μόνο θέμα marketing. Σαφώς και ένα ποδήλατο με υδραυλικά δισκόφρενα έχει πολύ πολύ καλύτερα φρένα... Τέλος

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

όσο αφορά το μελάνιασμα
συμβαίνει κυρίως σε αυτούς που πατάνε συνεχόμενα φρένο
και συρματόσχινο κόβεται όταν έχεις σύρματα τον 10 λεπτών και εκεί σπάνια
πιο πιθανό είναι να σκουριάσει παρά να κοπεί
βέβαια μιας και έπιασες την φτήνια των v-brakes
να σου πω για κάτι hayes υδραυλικό δισκόφρενο Που πατούσες φρένο και έσπαγε η δαγκάνα
για τα Lx Που μονίμως ακουμπούσε η δισκοπλακα
για τα 486 που δεν είχαν θερμομόνοση στο πιστόνι?
σου ξαναλέω μιλάμε για καλό v-brake Και καλό δισκόφρενο

ναι ε??
τα ποδήλατα κούρσας δεν θέλουν δυνατά φρένα...
τα ποδήλατα κούρσας πάνε με διπλάσια ταχύτητα σε πολλές περιπτώσεις από ότι ένα Mtb να μην πω 3πλάσια
πίστεψε με
το αδύνατο φρένο είναι κάτι που απασχολεί τους κουρσάδες
για αυτό και τα φρένα της κούρσας δεν είναι φτηνά
γιατί πρέπει να είναι καλό και ποιοτικό
δες το φτηνότερο φρένο της campy
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=58071
και δες το καλό τις ίδιας σειράς
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=26056

και δες και εδώ (άσχετο)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=58313
όντας στις κούρσες δίνουν βάση στα φρένα
:D
βέβαια το veloce με το record δεν έχουν μεγάλη διαφορά στο φρενάρισμα
πιο σημαντικό είναι το τακάκι που θα τους φορέσεις
:D

βέβαια αν πας στα παλιά U brakes Που είχαν οι κούρσες είναι άστα να πάνε

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

"dimmyf" wrote:
Με όλο το θάρρος και χωρίς παρεξήγηση νοιώθω πως τα έχεις μπλέξει λίγο στο μυαλό σου...

Δεν τα έχω μπλέξει στο μυαλό μου απλά στη προσπάθεια μου να τα εξηγήσω όσο πιο καλά και απλά και κατανοητά ώστε να τα καταλάβουν όλοι χρησιμοποίησα κάποιες εκφράσεις και όρους λάθος...

Και συγνώμη για την Φυσική μου αλλά είναι ότι θυμάμαι από τα λίγα που έμαθα στο σχολείο μιας και ο τομέας ο οποίος σπουδάζω είναι επιστήμης υπολογιστών και η φυσική που μαθαίνω επικεντρώνετε σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία και ηλεκτρισμό...

Από ότι φαντάζομαι στο φρενάρισμα έχουμε τριβή ολίσθησης 2 υλικών... Οπότε θα παίζουν πολύ σημαντικό παράγοντα η κάθετη δύναμη που ασκείτε στα 2 αυτά υλικά και κάποιος συντελεστής τριβής των 2 υλικών. Επίσης όμως πρέπει να λάβουμε υπόψην και την μεταβολή του συντελεστή τριβής των 2 υλικών λόγο της μεταβολής της θερμοκρασίας των υλικών και από εξωγενείς παράγοντες. Προφανώς στην περίπτωση των φρένων, ο συντελεστής τριβής μειώνετε όταν αυξάνετε η θερμοκρασία των 2 αυτών υλικών για αυτό προσπαθούμε να διατηρίσουμε την θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα... Πρέπει όμως να εξηγήσουμε ποιοί είναι οι παράγοντες που αυξάνουν αυτή την θερμοκρασία? Προφανώς είναι η ρυθμός μεταβολής της ολίσθησης(δηλαδή η ταχύτητα του τροχού) που στη περιφέρεια είναι πολύ μεγαλύτερος από ότι στο κέντρο του τροχού.... Αν το δούμε ενεργειακά το θέμα τότε ο τροχός για να σταματήσει απαιτεί την ίδια ενέργεια είτε ασκείς τριβή στην περιφέρεια του τροχού είτε στο κέντρο του τροχού... Αλλά εδώ όμως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα γιατί όπως είπα και παραπάνω έχουμε κάποιες παραμέτρους οι οποίες δεν παραμενουν σταθερές με αποτέλεσμα να έχουμε αλλοιώσεις στα αποτελέσματα μας...

"dimmyf" wrote:
2.ΔΕΝ έχει καμία σχέση η ταχύτητα (ήτε γωνιακή ήτε γραμμική) με την τριβή!!!
Μην μπαιρδεύεις α) την τριβή ολίσθησης μΝ β) το έργο της τριβής στην κυκλική κίνηση μΝθ γ) την ΙΣΧΥ της τριβής μΝθ/t. όπου t ο χρόνος φρεναρίσματος που κάπου αναφέρεις..

Δεν θέλω να αμφισβητήσω τις γνώσεις σου αλλά εδώ κάνεις λάθος. Η γραμμική ταχύτητα παίζει ρόλο γιατί λόγο της αυξημένης γραμμικής ταχύτητας στην περιφέρεια του τροχού όπως εξήγησα και παραπάνω έχουμε μεγαλύτερη κινητική ενέργεια η οποία με την δημιουργία τριβής μετατρέπετε σε θερμότητα. Και η θερμότητα αλλάζει τον συμετελεστή τριβής των 2 υλικών. Και όσο πιο μεγάλη είναι γραμμική ταχύτητα τόσο πιο μεγάλη είναι κινητική ενέργεια και άρα η θερμότητα που παράγετε από την τριβή ώστε να ακινητοποιηθεί ο τροχός είναι μεγαλύτερη, οπότε η θερμοκρασία των 2 αυτών υλικών αυξάνετε και άρα ο συνετελεστής τριβής μειώνετε. Και όταν έχουμε μείωση του συντελεστή τριβής τότε έχουμε λιγότερη τριβή καί άρα με απλά λόγια τότε έχουμε χειρότερο φρενάρισμα...

Διόρθωσε με αν κάνω κάπου λάθος.... Και αν θέλεις πες μας και εσύ την γνώμη σου σαν φυσικός...

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

Ρε συ Plannet. Στις κούρσες αγώνων δεν θέλουν καλό φρενάρισμα... Στις κούρσες αντίθετα προσπαθούν να αποφεύγουν όσο το δυνατόν το φρενάρισμα ώστε να μην έχουν περισσότερες απόλειες στην ταχύτητα τους και μάλιστα προσπαθούν να εκμεταλευτούν την ορμή και την κινητική ενέργεια όσο περισσότερο μπορούν και όχι να φρενάρουν... Όταν κινήσε με 100 χιλιόμετρα την ώρα δεν χρειάζεσαι δισκόφρενο για να μειώσεις την ταχύτητα σου στα 50 χιλιόμετρα την ώρα... Ακόμη και αν σταματήσεις να κάνεις πετάλι τότε σε μισό λεπτό έχεις ρήξει την ταχύτητα από τα 100 χιλιόμετρα στα 50. Σου ξαναλέω στις κούρσες θέλουν απλά ένα φρένο για να ρυθμίζουν(όχι να φρενάρουν) την ταχύτητα τους στις κατηφόρες. Δεν κάνουν απότομα και βίαια φρεναρίσματα ώστε να καταπονούν τα φρένα και άρα να χρειάζονται καλά φρένα όπως δισκόφρενα... Επίσης στις κούρσες αγώνων προσπαθούν ακόμη και από την στολή τους να κερδίσουν κάποια γραμμάρια παραπάνω ώστε να ελαφρύνουν το βάρος. Στις κούρσες αγώνων μετά από 5-6 ώρες κούρσα ξέρεις πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν αυτά τα 100-200 γραμμάρια παραπάνω που ζυγίζουν τα δισκόφρενα? Αυτά τα 200 γραμμάρια παραπάνω μετά από 2 ώρες ποδηλασίας σε ρυθμούς αγώνα σου φένονται σαν να κουβαλάς παραπάνω από 2 κιλα βάρος πάνω σου. Ακόμη και 20 γραμμάρια να έχεις παραπάνω παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον αγώνα... Για αυτό προτειμούν τα ελαφρύτερα φρένα κάνοντας αυτή την υποχώρηση στην ποιότητα του φρεναρίσματος γιατί άλλωστε δεν χρειάζονται καλύτερα φρένα αλλά ελαφρύτερα...
Μπορεί να μην ασχολούμε με αυτό το άθλημα αλλά αυτό που λέω μπορεί να το καταλάβει ακόμη και ο πιο άσχετος...

Σε MTB γιατί πορτειμούν όλοι δισκόφρενα ειδικά στις καταβάσεις?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:
Δε διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες... Πιστεύω ότι το ίδιο πράγμα λέμε αλλά με λίγο διαφορετικό τρόπο...

Απλά δεν κατάλαβα που έχω λάθος συλογισμό???

Αλλά δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που λες απλά να προσθέσω και κάτι. Κατα το φρενάρισμα ένα πολύ σημαντικό μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπετε και σε δυναμική ενέργεια με την μορφή πίεσης στην βάση όπου στηρίζονται τα δισκόφρενα... Αλλά το κυριώτερο μέρος της ενέργειας μετατρέπετε όπως λες και εσύ σε θερμότητα. Αλλά αυτός είναι και ένας λόγος που τα δισκόφρενα λόγο τις μικρής ταχύτητας στο κέντρο του τροχού η κινητική ενέργεια είναι μικρότερη και επομένως δεν θερμένονται τόσο πολύ όσο τα V-brakes...

Είναι μία τεχνολογία του του προπερασμένου αιώνα που δεν μπορούσαν να σκεφτούν άλλο τρόπο να φρενάρουν το ποδήλατο. Αυτό είναι το τελικό συμπέρασμα... Το μέλλον στα φρένα πλέον σε όλα τα μηχανοκίνητα και μη είναι το δισκόφρενο...

Eδω ειναι η διαφωνια μας και ο λαθος συλλογισμος σου. υπολογιζεις την κινητικη ενεργεια των επιμερους εξαρτηματων και οχι του οχηματος. Η κινητικη ενεργεια του οχηματος εξαρταται απο την μαζα του και απο την ταχυτητα που κινηται το οχημα η οποια ειναι ανεξαρτητη απο το που πιανει το δισκοφρενο ή το οποιοδηποτε αλλο φρενο.

και σε σχεση με το τελευταιο και τα δισκοφρενα ειναι τεχνολογια περασμενου αιωνα. Αλλα εξελιξη υπαρχει και στα δυο. Δεν ειναι εκει το προβλημα. Απλως πρεπει να διαλεξεις το βελτιστο αναλογα με την εφαρμογη σου. Δεν υπερισχυει παντου το δισκοφρενο οπως δεν μετραει παντα μονο η δυναμη του φρεναρισματος. Και με την ευκαιρια το μελλον των φρενων ειναι ηλεκτρομαγνητικο.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:

Σε MTB γιατί πορτειμούν όλοι δισκόφρενα ειδικά στις καταβάσεις?

γιατι σε ανωμαλο εδαφος ειναι πολυ πιθανο να σου στραβωσει η ζαντα οποτε να βρισκει συνεχεια το τακακι και να σου κοβει ταχυτητα. Επισης σε ανωμαλο εδαφος προτιμας να εχεις λιγοτερα δαχτυλα στην μανετα ετσι ωστε να εχεις καλυτερο ελεγχο στο τιμονι (υδραυλικα).

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

"kktsol" wrote:

Eδω ειναι η διαφωνια μας και ο λαθος συλλογισμος σου. υπολογιζεις την κινητικη ενεργεια των επιμερους εξαρτηματων και οχι του οχηματος. Η κινητικη ενεργεια του οχηματος εξαρταται απο την μαζα του και απο την ταχυτητα που κινηται το οχημα η οποια ειναι ανεξαρτητη απο το που πιανει το δισκοφρενο ή το οποιοδηποτε αλλο φρενο.

Όχι δεν κάνω λάθος. Όλη αυτή η κινητική ενέργεια του ποδηλάτου-ποδηλάτη όταν φρενάρεις μεταφέρετε στο φρένο και μετατρέπετε κυρίως σε θερμική (και ένα μέρος σε δυναμική).

Όπως όμως απάντησα και παραπάνω στον @dimmyf πολύ μεγάλη σημασία στην απόδοση των φρένων παίζει η τριβή που έχει το φρένο. Και αν διαβάσεις και παραπάνω αυτό που γράφω θα δεις ότι υπάρχει και ένας συντελεστής τριβής που αυτός εξαρτάτε από την θερμοκρασία (και άλλους παράγοντες όπως το υλικό και η επιφάνια του υλικού αλλά αυτό δεν το αναλύουμε στην προκειμένη περίπτωση γιατί εκεί ειδικά είναι πολύ καλύτερο το δισκόφρενο). Στην περιφέρεια του τροχού όμως λόγο της αυξημένης γραμμικής ταχύτητας, το τακάκι στην μονάδα χρόνου να τρίβετε με περισσότερη επιφάνεια ζάντας οπότε αναπτύσει περισσότερη θερμότητα και άρα και θερμοκρασία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του συντελεστή τριβής και άρα την μείωση της αποδοτικότητας στα φρένα.

Και στα δισκόφρενα αυξάνετε η θερμοκρασία και άρα πέφτει η αποδοτικότητα των φρένων αλλά σε σχέση με τα V-brakes παράγετε λιγότερη θερμότητα επειδή κοντά στο κέντρο του τροχού είναι μικρότερη η γραμμική ταχύτητα.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος που τα δισκόφρενα έχουν καλύτερη απόδοση. Τα δισκόφρενα έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής και έχουν και καλύτερη επαφή με τον δίσκο και εκτός από αυτό λόγο του υδραυλικού συστήματος ασκείτε και μεγαλύτερη δύναμη...

"kktsol" wrote:
γιατι σε ανωμαλο εδαφος ειναι πολυ πιθανο να σου στραβωσει η ζαντα οποτε να βρισκει συνεχεια το τακακι και να σου κοβει ταχυτητα. Επισης σε ανωμαλο εδαφος προτιμας να εχεις λιγοτερα δαχτυλα στην μανετα ετσι ωστε να εχεις καλυτερο ελεγχο στο τιμονι (υδραυλικα).

E ωραία εγώ τι γράφω τόση ώρα? Αυτό δεν λέω? Ότι τα V-brakes λόγο της επαφής που έχουν με τον τροχό είναι ένα μεγάλο μηχανολογικό λάθος? Ότι ζημιά και να παθει η ζάντα μεταφέρετε αμέσως και στα φρένα... Αυτό είναι πολύ μεγάλο κατασκευαστικό λάθος... Όπου χρειάζονται καλά φρένα βάζουν δισκόφρενα...

Αλλα ρε παιδιά δεν έχω καταλάβει το εξής. Προσπαθήτε να αποδείξετε ότι τα V-brakes είναι καλυτερα και πιο αποδοτικά από τα δισκόφρενα?? Αυτό δεν μπορείτε να το αποδείξετε γιατί πολύ απλά δεν ισχύει... Αλλίως θα βάζανε και στις μοτοσυκλέτες και στα αυτοκίνητα V-brakes...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

"Προσπαθήτε να αποδείξετε ότι τα V-brakes είναι καλυτερα και πιο αποδοτικά από τα δισκόφρενα??"

Όχι, προσπαθούμε να δείξουμε ότι τα δισκόφρενα δεν προσφέρουν κάτι για αστική μετακίνηση και ασφάλτινες διαδρομές γενικότερα.

Σαφώς και έχουν αδυναμίες τα vbrakes με την κυριότερη να είναι όταν και αμα πας σε χώμα με βροχή νερά λάσπες τότε θα μπουκώσει το στεφάνι και δεν έχεις φρένα. Το πρόβλημα με το στράβωμα της ζάντας δεν είναι τόσο πρόβλημα των vbrakes όσο του αναβάτη που πηγαίνει στα κατσάβραχα με ρόδες των 30 ευρώ. Ένα γερό σετ τροχών με 32/36 ακτίνες δεν θα καταλάβει τίποτα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:
Ρε συ Plannet. Στις κούρσες αγώνων δεν θέλουν καλό φρενάρισμα... Στις κούρσες αντίθετα προσπαθούν να αποφεύγουν όσο το δυνατόν το φρενάρισμα ώστε να μην έχουν περισσότερες απόλειες στην ταχύτητα τους και μάλιστα προσπαθούν να εκμεταλευτούν την ορμή και την κινητική ενέργεια όσο περισσότερο μπορούν και όχι να φρενάρουν... Όταν κινήσε με 100 χιλιόμετρα την ώρα δεν χρειάζεσαι δισκόφρενο για να μειώσεις την ταχύτητα σου στα 50 χιλιόμετρα την ώρα... Ακόμη και αν σταματήσεις να κάνεις πετάλι τότε σε μισό λεπτό έχεις ρήξει την ταχύτητα από τα 100 χιλιόμετρα στα 50. Σου ξαναλέω στις κούρσες θέλουν απλά ένα φρένο για να ρυθμίζουν(όχι να φρενάρουν) την ταχύτητα τους στις κατηφόρες. Δεν κάνουν απότομα και βίαια φρεναρίσματα ώστε να καταπονούν τα φρένα και άρα να χρειάζονται καλά φρένα όπως δισκόφρενα... Επίσης στις κούρσες αγώνων προσπαθούν ακόμη και από την στολή τους να κερδίσουν κάποια γραμμάρια παραπάνω ώστε να ελαφρύνουν το βάρος. Στις κούρσες αγώνων μετά από 5-6 ώρες κούρσα ξέρεις πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν αυτά τα 100-200 γραμμάρια παραπάνω που ζυγίζουν τα δισκόφρενα? Αυτά τα 200 γραμμάρια παραπάνω μετά από 2 ώρες ποδηλασίας σε ρυθμούς αγώνα σου φένονται σαν να κουβαλάς παραπάνω από 2 κιλα βάρος πάνω σου. Ακόμη και 20 γραμμάρια να έχεις παραπάνω παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον αγώνα... Για αυτό προτειμούν τα ελαφρύτερα φρένα κάνοντας αυτή την υποχώρηση στην ποιότητα του φρεναρίσματος γιατί άλλωστε δεν χρειάζονται καλύτερα φρένα αλλά ελαφρύτερα...
Μπορεί να μην ασχολούμε με αυτό το άθλημα αλλά αυτό που λέω μπορεί να το καταλάβει ακόμη και ο πιο άσχετος...

Σε MTB γιατί πορτειμούν όλοι δισκόφρενα ειδικά στις καταβάσεις?


το βάρος το έχουν ήδη λύσει
οι περισσότερες κούρσες των 4κ-5κ ευρό είναι κάτω από το όριο της uci
οπότε δεν παίζει αυτό
στις στολές πιο πολύ κοιτάνε την αεροδυναμική παρά το βάρος
το θέμα του φρεναρίσματος
σοβαρά πιστεύεις πως όταν πας με 80-100 χλμ
δεν χρειάζεσαι καλό φρένο ????
σε κατάσταση αγώνων ούτε στο Mtb Θέλεις να φρενάρεις συνέχεια
και εκεί είναι πιο εύκολο γιατί δεν πας πάνω από 50χλμ/ωρα

και σου ξαναλέω
δεν προσπαθώ να σε πείσω ότι τα v-brakes είναι καλύτερα από τα disks
απλά αυτά τα παραπάνω τα χρειάζονται οι 1/10
δλδ εσύ που θέλεις να πάρεις δισκόφρενα για το sirrus απλά κάνεις υπερβολή χωρίς λόγο

στα Mtb κάνουν πολλές υπερβολές χωρίς λόγο
και είναι θέμα μάρκετινκ και όχι θέμα του τι χρειάζεσαι πραγματικά

1) το ότι μιλήσαμε 1 φορά στο gtalk δεν μας κάνει φίλους
2) με τους φίλους μου εχώ πολλές φορές τέτοιου είδους συζητήσεις και δεν χάλασε καμία φιλία
δεν χαλάνε από την συζήτηση η φιλία

:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

mangelasakis wrote:

Αλλα ρε παιδιά δεν έχω καταλάβει το εξής. Προσπαθήτε να αποδείξετε ότι τα V-brakes είναι καλυτερα και πιο αποδοτικά από τα δισκόφρενα?? Αυτό δεν μπορείτε να το αποδείξετε γιατί πολύ απλά δεν ισχύει... Αλλίως θα βάζανε και στις μοτοσυκλέτες και στα αυτοκίνητα V-brakes...


έγώ προσωπικά προσπαθώ να σου πω
πως τα v-brakes είναι πολύ καλά φρένα
σε κάποιες ξαναλέω σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερα από τα δισκόφρενα
αλλά το θέμα είναι πως πρέπει να καταλάβουμε σε ποιες περιπτώσεις θέλουμε v-brake Και σε ποιες περιπτώσεις θέλουμε δίσκους

οι συγκρίσεις μοτοσυκλέτας (500+κιλα) αυτοκινήτου (1000+κιλα)
και ποδηλάτου 15 κιλά
είναι άκυρες

και όταν έχεις ένα καλό ζευγάρι ζάντες στο ποδήλατο δεν στραβώνει τπτ

θυμάμε εν έτη 2006
στο παγκόσμιο στην νάουσα
πολλούς να παίρνουν καλή κατάταξη με v-brakes
εκεί δεν στράβωναν οι ζάντες?
ή το πρόβλημα μιας στραβής ζάντας είναι το φρένο???
το ότι θα κάνει 8αράκια το ποδήλατο δεν είναι πρόβλημα???

@Ktsol εσύ που πλέκεις ζάντες αυτό θα έπρεπε να το ξέρεις

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

plannet wrote:

θυμάμε εν έτη 2006
στο παγκόσμιο στην νάουσα
πολλούς να παίρνουν καλή κατάταξη με v-brakes
εκεί δεν στράβωναν οι ζάντες?
ή το πρόβλημα μιας στραβής ζάντας είναι το φρένο???
το ότι θα κάνει 8αράκια το ποδήλατο δεν είναι πρόβλημα???

@Ktsol εσύ που πλέκεις ζάντες αυτό θα έπρεπε να το ξέρεις

ρε παιδια διαβαστε τι γραφει ο αλλος. εγραψα σε race καταστασεις οτι για να μην υπαρχει καμμια πιθανοτητα να αναγκαστεις να χανεις επειδη στην οχι τοσο συχνη περιπτωση στραβωσε (για ελαχιστο μιλαμε) η ζαντα ειναι ενας απο τους λογους που φορανε δισκοφρενα. Σιγουρα ο αλλος λογος οτι μπορεις και οδηγας με λιγοτερα δαχτυλα στην μανετα ειναι σημαντικοτερος. Επισης παιζει ρολο και λασπη κτλ.Πιστευω να ειναι πιο κατανοητο τωρα.

Βεβαια για να λεμε και τα πραγματα ακριβως οπως ειναι, το ακριβες setup ενος αγωνιστικου ποδηλατου εχει να κανει πρωτα απ'ολα με τον οδηγο και πως βολευεται αυτος.

ManGelasakis
Εικόνα ManGelasakis
Απών/απούσα

ρε παιδιά ποτέ δεν είπα ότι με ένα ζευγάρι v-brakes δεν κάνεις την δουλειά σου. Σε πολλές περιπτώσεις όπως και εσείς λέτε τα δισκόφρενα είναι υπερβολή για τα ποδήλατα...

Απλά εδώ συζητάμε για το ποια είναι καλύτερα φρένα ώστε να λύσουμε το δίλημμα που έχει ένας υποψήφιος αγοραστής ποδηλάτου που δεν ξέρει τι φρένα θα πάρει.

Αν έχει την οικονομική δυνατότητα ή στην ίδια τιμή βρίσκει ποδήλατα και με v-brakes αλλά και με υδραυλικά δισκόφρενα μπορείτε να μου πείτε για πιο λόγο να προτιμήσει το ποδήλατο με τα v-brakes? Εγώ τον μόνο λόγο που μπορώ να βρώ ώστε να προτιμήσει κάποιος v-brakes είναι σε περίπτωση που δεν θέλει ένα φρένο που όταν πατήσεις την μανέτα τέρμα θα σου μπλοκάρει άμεσα τον τροχό σε κάθε περίπτωση. Δηλαδή αν θέλει κάποιος ένα φρένο που θα έχει πιο σκληρή αίσθηση ώστε να αποφεύγονται τα βίαια φρεναρίσματα... Αλλά για κάποιον που έχει συνηθίσει το δισκόφρενο αλλά και γενικά τα φρένα του, δεν νομίζω ότι θα αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα... Απλά ίσως για έναν αρχάριο το φρενάρισμα στο v-brakes να έιναι πιο ελεγχόμενο και να έχει καλυτερη αίσθηση της δύναμης του φρεναρίσματος λόγο του συρματόσχοινου που έχει το v-brakes.

Υγ:Ρε Plannet πλάκα μου κάνεις??? Μετά από τόσες ώρες ομιλίας στο google talk μέχρι και στην Θεσσαλονίκη μου πρότεινες να έρθω να πάμε βόλτα...