Μπροστινή ανάρτηση ή όχι σε ποδήλατο πόλης;

50 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Χρειάζεται μπροστινή ανάρτηση ή όχι ένα ποδήλατο πόλης;

Απαντήστε ώστε να μπορεί κάποιος να σχηματίσει άποψη για το θέμα.

Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
2.6
Μέση αξιολόγηση: 2.6 (5 ψήφοι)
Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Ξερό Πιρούνι

Πλεονεκτήματα:
Πιο σταθερό
Πιο ανταποκρίσημο
Πιο ελαφρύ
Πιο άμεσο (ειδικά στο ορθοπέταλο)
Πιο ευέλικτο

Μειονεκτήματα:
Μεταφορά κραδασμών
Σκληρό

Πιρούνι με Ανάρτηση

Πλεονεκτήματα:
Πιο άνετη οδήγηση
Ελαχιστοποίηση των κραδασμών

Μειονεκτήματα:
Περισσότερο βάρος
Μαζεύει μέρος από την δύναμη που βάζεις
Πιο δυσκίνητο
Δεν ανταποκρίνεται καλά και δεν είναι σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες

Συμπέρασμα:
Αν είσαι αστικός ποδηλάτης που χρησιμοποιείς το ποδήλατο σε καθημερινή βάση για να κάνεις τις δουλείες σου, να μετακινηθείς σε μια αξιοπρεπή ταχύτητα το ξερό πιρούνι είναι για σένα.

Αν είσαι ποδηλάτης που θες να κάνεις την βολτίτσα του το Σ/Κ με την παρέα σου σε χαλαρές ταχύτητες, προτίμησε πιρούνι με ανάρτηση.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Ka0s wrote:
Ξερό Πιρούνι

Πλεονεκτήματα:
Πιο σταθερό
Πιο ανταποκρίσημο
Πιο ελαφρύ
Πιο άμεσο (ειδικά στο ορθοπέταλο)
Πιο ευέλικτο

Μειονεκτήματα:
Μεταφορά κραδασμών
Σκληρό

Πιρούνι με Ανάρτηση

Πλεονεκτήματα:
Πιο άνετη οδήγηση
Ελαχιστοποίηση των κραδασμών

Μειονεκτήματα:
Περισσότερο βάρος
Μαζεύει μέρος από την δύναμη που βάζεις
Πιο δυσκίνητο
Δεν ανταποκρίνεται καλά και δεν είναι σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες

Συμπέρασμα:
Αν είσαι αστικός ποδηλάτης που χρησιμοποιείς το ποδήλατο σε καθημερινή βάση για να κάνεις τις δουλείες σου, να μετακινηθείς σε μια αξιοπρεπή ταχύτητα το ξερό πιρούνι είναι για σένα.

Αν είσαι ποδηλάτης που θες να κάνεις την βολτίτσα του το Σ/Κ με την παρέα σου σε χαλαρές ταχύτητες, προτίμησε πιρούνι με ανάρτηση.


συμφωνώ απόλυτα
οπότε το θέμα έκλεισε
:D

xpn8
Απών/απούσα

chrisRC έχεις προσωπικό μήνυμα

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

Μήπως ζείτε σε άλλη χωρα..???
εκτος αν κυκλοφοράτε μόνιμος σε πιστες γιατί με τους δρόμος που έχουμε εδώ η ανάρτηση μπροστά είναι μονόδρομος
και οποιος έχει αμφιβολίες ας έρθει μια βόλτα από πετράλωνα και ας ακολουθήσει την καθημερινή διαδρομή ως την δουλειά μου

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

vagosxxxl wrote:
Μήπως ζείτε σε άλλη χωρα..???
εκτος αν κυκλοφοράτε μόνιμος σε πιστες γιατί με τους δρόμος που έχουμε εδώ η ανάρτηση μπροστά είναι μονόδρομος
και οποιος έχει αμφιβολίες ας έρθει μια βόλτα από πετράλωνα και ας ακολουθήσει την καθημερινή διαδρομή ως την δουλειά μου

δεν νομίζω να είπε κάποιος να μην έχουμε ανάρτηση
:D

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

Μην με παρεξηγείς με βάρεσε ο πυρετός μάλλον
g@@@mo τα ντεπόν μου

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Και γιατί να μην το πει κάποιος και αυτο (δηλαδή να μην έχει ανάρτηση)?

Αν δεν έχεις σοβαρό πρόβλημα στη μέση δεν είναι αναγκαία.

Εμένα είναι ένα φτηνό ποδήλατο πόλης και ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ πολύ λίγο καιρό. Σας πληροφορώ πως ποτέ δεν ένοιωσα να μου λείπει.

Το μόνο που έμαθα να κάνω είναι να σηκώνομαι λίγο στη σέλα αλά μότο κρος για τις πραγματικά μεγάλες ανωμαλίες /τάφρους. Αλλά αυτό είναι καλό να το κάνεις έτσι κι αλλιώς για να αλλάζεις θέση ανά διαστήματα πάνω στη σέλα.

Ακόμα και μετά το τελευταίο freeday που ήταν η μεγαλύτερη απόσταση που έχω κάνει μέχρι τώρα, πουθενά δεν είχα ενόχληση.

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

maranx wrote:
Και γιατί να μην το πει κάποιος και αυτο (δηλαδή να μην έχει ανάρτηση)?

Αν δεν έχεις σοβαρό πρόβλημα στη μέση δεν είναι αναγκαία.

Εμένα είναι ένα φτηνό ποδήλατο πόλης και ξεκίνησα να το χρησιμοποιώ πολύ λίγο καιρό. Σας πληροφορώ πως ποτέ δεν ένοιωσα να μου λείπει.

Το μόνο που έμαθα να κάνω είναι να σηκώνομαι λίγο στη σέλα αλά μότο κρος για τις πραγματικά μεγάλες ανωμαλίες /τάφρους. Αλλά αυτό είναι καλό να το κάνεις έτσι κι αλλιώς για να αλλάζεις θέση ανά διαστήματα πάνω στη σέλα.

Ακόμα και μετά το τελευταίο freeday που ήταν η μεγαλύτερη απόσταση που έχω κάνει μέχρι τώρα, πουθενά δεν είχα ενόχληση.

άρα δεν εxής άποψη αφού δεν καβαλας και τα δυο

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

vagosxxxl wrote:
Μήπως ζείτε σε άλλη χωρα..???
εκτος αν κυκλοφοράτε μόνιμος σε πιστες γιατί με τους δρόμος που έχουμε εδώ η ανάρτηση μπροστά είναι μονόδρομος
και οποιος έχει αμφιβολίες ας έρθει μια βόλτα από πετράλωνα και ας ακολουθήσει την καθημερινή διαδρομή ως την δουλειά μου

βασικά το σημαντικότερο είναι να διαβάζεις τον δρόμο
δλδ με ανάρτηση όταν περνάς πάνω από λακκούβα δεν σηκώνεσαι από την σέλα???
εκτός αν έχεις fs:D
http://4.bp.blogspot.com/_yZC4ZFxzzPw/RozymcYYvyI/AAAAAAAAAG4/dET-GabTLx...
αυτό είναι το ιδανικό ποδήλατο για τους ελληνικούς δρόμους
:D

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Προφανώς και έχω άποψη και γι'αυτό και την γράφω.

Όμως γράφω και σε ποιές εμπειρίες βασίζεται για να μπορέσει να κρίνει αυτός που τη διαβάζει αν του χρησιμεύει ή όχι.

Νομίζω πως αυτή είναι και η χρησιμότητα του φόρουμ.

Μια πολύ καλή πηγή για όλα τα Debate που ανοίχτηκαν τις τελευταίες ώρες είναι αυτή:

http://wapedia.mobi/en/Utility_bicycle

Ξεκινώντας από εδώ και προχωρώντας στις υποκατηγορίες/τύπους που δίνει μπορείς να βρείς όλα τα είδη ποδηλάτων που χρησιμοποιούνται στην πόλη, τα χαρακτηριστικά τους και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματά τους καθώς και των διαφόρων εξαρτημάτων τους.

Πρακτικά, ό,τι και να γράψει ο άλλος, καλό είναι να διαλέξεις για τη μετακίνησή σου αυτό που πραγματικά σου αρέσει και νομίζεις πως σε βολεύει καλύτερα και η παραπάνω είναι μια καλή πηγή για να δείς όλα όσα είναι διαθέσιμα πριν επιλέξεις.

or1onas
Απών/απούσα

Προσωπικά μένω Πατήσια, είμαι 100 κιλά και έχω 3 ποδήλατα, όλα με ξερό πηρούνι...ανάρτηση για κανένα λόγο (γιατί απλά δε μου αρέσει).

terminator
Εικόνα terminator
Απών/απούσα

Λέγεται η λύση.
Το κλειδωνεις στο καλό οδόστρωμα ή ανηφόρα το ξεκλειδωνεις σε όλους τους υπολοιπους δρόμους.
Επισης υπάρχει και η λύση του ξερου πιρουνιού με πιο μικρή πίεση στο λαστιχο (προσοχη στα φουιτ)

spy3
Απών/απούσα

η ψηφος μου παει στο ξερο πηρουνι οποτε ξερο πηρουνι και ξερο ψωμι

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν είναι για καμία Fox των 600 Ευρώ που είναι βούτυρο τότε θέλω και εγώ ανάρτηση. Κάτι καμουφλαρισμένες μπετόβεργες RST, Rock Shox, Suntour 2800γρ στα 100 Ευρώ να μου λείπουν.

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

Για Αθήνα μάλλον ξερό πιρούνι με λάστιχα για Balloonbikes.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Αν είναι για καμία Fox των 600 Ευρώ που είναι βούτυρο τότε θέλω και εγώ ανάρτηση. Κάτι καμουφλαρισμένες μπετόβεργες RST, Rock Shox, Suntour 2800γρ στα 100 Ευρώ να μου λείπουν.

σωστός :D
αλλά εδώ οταν λένε για αναρτήσεις μιλάνε για κάτι rst vita με 28αρια καλάμια και ελατήριο
εσύ Μιλάς για fox

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

δώστε μου μια ΦΟΧ και σας χαρίζω το υπόλοιπο ποδήλατο

και για να μην ξεφεύγουμε αν η ανάρτηση είναι ανάρτηση κι όχι μπετόβεργα κάπου θα φανεί χρήσιμη (στο φρενάρισμα ας πούμε που έχεις καλύτερη συμπεριφορά απο το ξερό πιρούνι,... δεν το ανέφερε κανείς)
Αλλιώς αν είναι μούφα καλύτερα ενα κάρμπον πιρουνάκι..

Alexlink
Απών/απούσα

Εκτος απο το φρεναρισμα, ειναι και το πλαγιασμα! π.χ. οι supersport μηχανες δεν πανε χωμα και ομως εχουν μεγαλη βαρυτητα στις αναρτησεις.
Το ξερω δεν ειναι το ιδιο, αλλα οταν δοκιμασα με κουρσα να πλαγιασω σε στροφη όπως πλαγιαζω με ποδηλατο με αναρτηση, πηγα να πεσω, δεν μπορουσα. Ειναι εφιαλτες σε στροφες, εκτος και αν το ξερεις καλα. Με αναρτηση εχεις παραπανω ασφαλεια και σταθεροτητα στα φρεναρισματα και στα πλαγιασματα. Και αυτο το λενε ειδικοι και επισης και ενας φιλος μου που εχει εμπειρια στις sport μηχανες και στα ποδηλατα.

Βασικα, το ξεχασα τωρα οτι μιλαμε για την πολη. Τοτε δεν ειναι απαραιτητη η αναρτηση!

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

Επειδή τα έχουμε συζητήσει παλιότερα, θα παραθέσω μερικά αποσπάσματά μου.

Για τις λακκούβες: Χωρίς ανάρτηση θα κοπανίσει όλο το ποδήλατο και ο αναβάτης μαζί. Αυτό (σε ακραίες περιπτώσεις) μπορεί να σημαίνει ζημιά στο ποδήλατο ή και χάσιμο του ελέγχου πορείας - πτώση. Με ανάρτηση θα κοπανίσει η μη αναρτώμενη μάζα, ο τροχός δηλαδή. Με ανάρτηση η υποχώρηση του τροχού θα τον προστατέψει από την στρέβλωση. Επίσης δεν πρέπει να πατάμε φρένο μέσα στη λακκούβα για να προστατέψουμε το ποδήλατο και την πορεία μας.

Γενικά για τις ανωμαλίες: Η ανάρτηση βοηθάει στο να μένει σε επαφή ο τροχός με το έδαφος μετά από ανωμαλία (ακολουθώντας το ανάγλυφο της ανωμαλίας) εκεί που μια κλειδωμένη ανάρτηση κάνει τον τροχό να κοπανάει και χάνει στιγμιαία την επαφή με το δρόμο. Οκ, μιλάμε για οριακές καταστάσεις οι οποίες όμως πολλές φορές κάνουν την διαφορά μεταξύ πτώσης ή μη.
Θα συμπληρώσω ότι οποιαδήποτε μη ελαττωματική ανάρτηση κάνει την δουλειά. Στο κάτω κάτω οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες και μπορείς να την σκληρύνεις όσο θέλεις.

Για την βύθιση της ανάρτησης: Μιας και αναφέρθηκε η βύθιση της ανάρτησης ως κάτι κακό, θα ισχυριστώ ότι αυτή βοηθάει κατά το φρενάρισμα στο να μείνει όρθιο το ποδήλατο και να μην γλιστρήσει εύκολα ο τροχός προς το πλάι. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους:
1. Λόγω της βύθισης έχουμε μεταφορά βάρους προς τον μπροστινό τροχό. Αυτό δίνει καλύτερη πρόσφυση στο λάστιχο (τριβή = συντελεστής τριβής x βάρος).
2. Όταν ο τροχός με ανάρτηση γλιστρήσει προς το πλάι είναι ευκολότερο να ανακτήσει πρόσφυση γιατί η εκτόνωση της ανάρτησης θα δημιουργήσει κάθετη δύναμη (βάρος) (βλέπε το 1) άρα θα έχουμε ελπίδες 'να το σώσουμε'.
Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται.

Για την κατανάλωση ενέργειας εμπρόσθιας ανάρτησης: Ας πάρουμε λίγο την κινηματική ενός ποδηλάτου. Όταν καθόμαστε πάνω στο ποδήλατο, το βάρος μας μοιράζεται (όχι ισόποσα) στις δύο ρόδες. Για την εμπρόσθια ανάρτηση ισχύουν τα εξής:
1. Κάθε φορά που πατάμε το πετάλι (με το βάρος μας για αντίσταση), το φορτίο μεγαλώνει στιγμιαία και στις δύο ρόδες. Αυτό έχει σαν συνέπεια μια τάση για στιγμιαία βύθιση της ανάρτησης. Αυτό σημαίνει ότι μέρος της ενέργειας που δώσαμε με το πεταλάρισμα θα ‘χαθεί’ στην απόσβεση της ανάρτησης (στην πραγματικότητα θα μετατραπεί σε άχρηστη για εμάς θερμότητα γιατί η ενέργεια αλλάζει μορφές αλλά δεν χάνεται).
2. Επειδή το κέντρο βάρους του συστήματος ποδήλατο – αναβάτης βρίσκεται ψηλότερα από τον άξονα της πίσω ρόδας, κάθε φορά που πατάμε το πετάλι, οι δυνάμεις δρουν με τέτοιο τρόπο ώστε τείνουν να ανασηκώσουν τον μπροστινό τροχό (σούζα). Φυσικά με νορμάλ πετάλι δεν έχουμε σούζα παρά μόνο μια μείωση της φόρτισης στον εμπρόσθιο τροχό (ελάφρωμα). Ίσως βοηθάει να το φανταστούμε αυτό σε μια μοτοσυκλέτα. Όταν ανοίξουμε απότομα το γκάζι τότε έχουμε σούζα και ο εμπρόσθιος τροχός αποφορτίζεται πλήρως.
Συνδυάζοντας τα γεγονότα 1 & 2, καταλαβαίνουμε ότι το κάθε γεγονός προκαλεί δύναμη αντίθετη από την άλλη. Άρα σε κάποιο βαθμό η μια εξουδετερώνει την άλλη. Συνεπώς η ταλάντωση (της εμπρόσθιας ανάρτησης) θα είναι από μικρή έως αμελητέα και αυτό έχει να κάνει βασικά με την γεωμετρία του σκελετού και την ενδοτικότητα της ανάρτησης.
Στην ορθοπεταλιά, λόγω μεταφοράς του βάρους πιο μπροστά, το 1 υπερισχύει του 2 και έχουμε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας. Σε οπίσθια ανάρτηση και οι δύο δυνάμεις δρουν αυξάνοντας την φόρτιση και συμπιέζοντάς την. Συνεπώς χάνεται περισσότερη ενέργεια σε κάθε πεταλιά.
Στα trekking λόγω ανάρτησης με μικρή διαδρομή η ταλάντωση είναι μικρή έως αμελητέα συνεπώς είναι σαν να μην υφίσταται καν θέμα.

Επειδή οι δρόμοι στις πόλεις μας είναι χάλια, είναι πολλές οι φορές που χρειαζόμαστε ανάρτηση. Θα συμφωνήσω με τον terminator στο ότι το κλείδωμα της ανάρτησης αποτελεί χρυσή λύση. Έτσι διευρύνεται ο 'φάκελος πτήσης' που λένε στην αεροναυπηγική ή αν προτιμάται το πεδίο δράσης του ποδηλάτου.
Θα συμφωνήσω και με τον Alexlink για το πλάγιασμα γιατί η ανάρτηση θα αποσβέσει τις ανωμαλίες ενώ το ξερό πιρούνι θα χάσει στιγμιαία την πρόσφυση (όπως γράφω πιο πάνω) και θα έχουμε σχεδόν σίγουρη πτώση.
Έτσι το μόνο (μη ουσιαστικό για εμένα) μειονέκτημα της ανάρτησης είναι το έξτρα βάρος.
Για τους παραπάνω λόγους, ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΕ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ κατά την ταπεινή μου άποψη.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ειμαι διπλος κατοχος του βραβειου Cole. Ειναι γνωστο και ως καταγμα του ποδηλατη, και ειναι καταγμα στην αρθρωση του χεριου. Παρα την ευαισθησια αυτη, ΔΕΝ συστηνω αναρτηση για χρηση στην πολη.

Ενα μη αναφερθεν νομιζω πλεονεκτημα της αναρτησης ειναι οτι σε αποτομο φρεναρισμα ειναι πιο δυσκολο να ερθεις τουμπα μπροστα.

Παρολα αυτα ξερο πηρουνι και ξερο ψωμι. Το ποδηλατο ειναι οχημα, η θεση του ειναι στον δρομο, και ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορει να συγκριθει με την αισθηση, την αποτελεσματικοτητα, την αμεσοτητα ενος σκληρου πηρουνιου.

Σε ενα οχημα που την κινηση δινει η ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ενεργεια, θες πραγματικα να πηγαινεις πανω κατω? Ουτε joule περισσοτερο απο το απαραιτητο σε τριβες και ασκοπες κινησεις.

Αν η ανεση ειναι θεμα, μπορει να ρυθμιζεται ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΑ με τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ. Το λαστιχο, μπορει να αποσβεσει ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΥΣ, μεγαλους κραδασμους.

Το ποδηλατο παλαια λεγοταν bone shackler, γιατι ειχε ειδικα στους αμερικανικους δρομους πολυ τρανταγμενη βολτα. Με την βελτιωση των σκελετων, των τροχων και των ελαστικων με αερα, αυτα τα προβληματα λυθηκαν (το 1930 πες). Απο τοτε, εως τωρα πολλα πραγματα αλλαξαν, αλλα δεν νομιζω οτι η ανεση λογω αναρτησεων ειναι ενα απο αυτα.

Στην πραγματικοτητα οι αναρτησεις μπαινουν για να γινουν τα αλουμινενια πλαισια λιγο πιο καταλληλα για χρηση και για λογους μαρκετινγκ. Απο προσωπικη εμπειρια, το trekking μου, με αλουμινενιο σκελετο και 75 psi στα ελαστικα, αν κλειδωσω την αναρτηση, γινεται πολυ πιο σκληρο απο το ατσαλενιο κουρσακι με 145psi 23c ελαστικο...

+1 στο ξερο! (εξαιρουνται ΙΣΩΣ πολυ εντονα ιατρικα issues)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

parias wrote:

Απο προσωπικη εμπειρια, το trekking μου, με αλουμινενιο σκελετο και 75 psi στα ελαστικα, αν κλειδωσω την αναρτηση, γινεται πολυ πιο σκληρο απο το ατσαλενιο κουρσακι με 145psi 23c ελαστικο...


κάτσε πως το λες αυτό
αφού το αλουμίνιο είναι 3 φορές πιο μαλακό
:D

vagosxxxl
Εικόνα vagosxxxl
Απών/απούσα

plannet wrote:
vagosxxxl wrote:
Μήπως ζείτε σε άλλη χωρα..???
εκτος αν κυκλοφοράτε μόνιμος σε πιστες γιατί με τους δρόμος που έχουμε εδώ η ανάρτηση μπροστά είναι μονόδρομος
και οποιος έχει αμφιβολίες ας έρθει μια βόλτα από πετράλωνα και ας ακολουθήσει την καθημερινή διαδρομή ως την δουλειά μου

βασικά το σημαντικότερο είναι να διαβάζεις τον δρόμο
δλδ με ανάρτηση όταν περνάς πάνω από λακκούβα δεν σηκώνεσαι από την σέλα???
εκτός αν έχεις fs:D
http://4.bp.blogspot.com/_yZC4ZFxzzPw/RozymcYYvyI/AAAAAAAAAG4/dET-GabTLx...
αυτό είναι το ιδανικό ποδήλατο για τους ελληνικούς δρόμους
:D

εκτος και αν έχεις "παλουκοσελο" με ανάρτηση

έχω και με ανάρτηση και με ξέρω η διαφορες είναι τεράστιες και μιας και η ταχύτητα δεν με ενδιαφέρει προτιμώ την άνεση μου

kourbeti
Εικόνα kourbeti
Απών/απούσα

Ως κάτοχος τριών trekking (και με 20 χρόνια ποδηλασίας στην αθήνα) να πω κι εγώ τη γνώμη μου μιας κι έχω ένα με "ξερό", ένα με απλή ανάρτηση κι ένα με ανάρτηση που κλειδώνει.

Η ψήφος μου πάει χωρίς πολύ σκέψη στό "ξερό". Ειπώθηκαν διάφορα επιχειρήματα, τα πιο σημαντικά για μένα είναι το πρόσθετο βάρος που βάζει η ανάρτηση και η μείωση της ευαισθησίας στο τιμόνι.

Την "άνεση" που δίνει η ανάρτηση την αναπληρώνεις σχετικά εύκολα μετακινώντας το σώμα ελαφρά μπρός-πίσω όταν χρειαστεί και μοιράζοντας σωστά το βάρος σε πετάλια-τιμόνι-σέλα.

Να προσθέσω ότι στο άμστερνταμ ανάρτηση απλά δεν υπάρχει!

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

parias wrote:
Σε ενα οχημα που την κινηση δινει η ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ενεργεια, θες πραγματικα να πηγαινεις πανω κατω? Ουτε joule περισσοτερο απο το απαραιτητο σε τριβες και ασκοπες κινησεις.
Σε αυτό έδωσα απάντηση στο πάνω ποστ. Η εμπρόσθια ανάρτηση δεν καταναλώνει τόση ενέργεια όση υπονοείς. Αν θέλεις δέχεσαι την άποψή μου.

parias wrote:
Αν η ανεση ειναι θεμα, μπορει να ρυθμιζεται ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΕΛΑΦΡΥΤΕΡΑ με τα ΕΛΑΣΤΙΚΑ. Το λαστιχο, μπορει να αποσβεσει ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟΥΣ, μεγαλους κραδασμους.
Αν πάρεις πιο 'χοντρά' λάστιχα ή ρίξεις την πίεση τότε είναι που θα σπαταλάς ενέργεια λόγο μεγαλύτερης αντίστασης κύλισης. Στο κάτω κάτω, ρυθμίζεις την ανάρτηση όσο 'σκληρή' θέλεις. Η διαφορά βάρους προσωπικά μου φαίνεται αστεία.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Επετρεψε μου να διαφωνω.

Θεωρω οτι τα οσα λες ειναι biased. Πχ υπερτονιζεις σαφως τους κινδυνους του να πεσεις μπροστα. Συμφωνω, αλλα δεν εχει καμια σημασια, ειδικα για χρηση πολης. 20κατι χρονια κανω ποδηλατο, ουτε της ημερες της καγκουριας, ουτε μια φορα, δεν εχω παει να ερθω μπροστα τουμπα με το ποδηλατο. Ειλικρινα πρεπει να μην ξερεις φυσικη και να εχεις τελειως λαθως αντανακλαστικα για να συμβει κατι τετοιο. Η να σου πεταξουν ακοντιο στον μπροστα τροχο οταν πας με 35+ χλμ σε κατηφορικο δρομο....

Τωρα για την σπαταλη, ειλικρινα δεν θελω να γραψω ενα τεχνικο σεντονι. Δεν χρειαζεται. Η ενεργεια που σπαταλιεται εξαρταται καθε φορα απο μια σειρα παραγοντες.
Απο την στιγμη που ξερω οτι καποιο ποσο σπαταλιεται (αχρειαστα), και το νιωθω, και το βλεπω, δεν χρειαζομαι και πολλα περισσοτερα. Στατιστικα, το ποσο ειναι αρκετα μεγαλο.Χρονομετρησε τον εαυτο σου με ενα ποδηλατο και τα τρια options πηρουνιου (ξερο,αναρτηση,lockout) σε διαδρομη στην πολη και θα δεις οτι η ξερη επιλογη ΕΙΝΑΙ ηκαλυτερη.

Προφανως και με χοντρα λαστιχα η χαμηλη πιεση εχεις μεγαλυτερες τριβες. Νερο κατω απο την γεφυρα!!! Ομως μπορει να βρει ο καθενας την χρηση τομη του με αυτο το τροπο χωρις να κουβαλα το βαρος μιας αναρτησης, την τιμη μιας αναρτησης και τα μειονεκτηματα της. Και τα ballon tyres, ακομα και σε υψηλη πιεση εχουν πολυ καλη κυληση και μεγαλη ανεση.

Τo each on his own!

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

parias wrote:
Επετρεψε μου να διαφωνω.

Θεωρω οτι τα οσα λες ειναι biased. Πχ υπερτονιζεις σαφως τους κινδυνους του να πεσεις μπροστα. Συμφωνω, αλλα δεν εχει καμια σημασια, ειδικα για χρηση πολης. 20κατι χρονια κανω ποδηλατο, ουτε της ημερες της καγκουριας, ουτε μια φορα, δεν εχω παει να ερθω μπροστα τουμπα με το ποδηλατο. Ειλικρινα πρεπει να μην ξερεις φυσικη και να εχεις τελειως λαθως αντανακλαστικα για να συμβει κατι τετοιο. Η να σου πεταξουν ακοντιο στον μπροστα τροχο οταν πας με 35+ χλμ σε κατηφορικο δρομο....


Μάλλον δεν κατάλαβες καλά. Δεν μιλάμε για τούμπα (καπάκι). Θα σε παρακαλούσα πριν κρίνεις αυτά που γράφω να τα διαβάζεις προσεκτικά.
Φιλικά.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

greatg wrote:
parias wrote:
Επετρεψε μου να διαφωνω.

Θεωρω οτι τα οσα λες ειναι biased. Πχ υπερτονιζεις σαφως τους κινδυνους του να πεσεις μπροστα. Συμφωνω, αλλα δεν εχει καμια σημασια, ειδικα για χρηση πολης. 20κατι χρονια κανω ποδηλατο, ουτε της ημερες της καγκουριας, ουτε μια φορα, δεν εχω παει να ερθω μπροστα τουμπα με το ποδηλατο. Ειλικρινα πρεπει να μην ξερεις φυσικη και να εχεις τελειως λαθως αντανακλαστικα για να συμβει κατι τετοιο. Η να σου πεταξουν ακοντιο στον μπροστα τροχο οταν πας με 35+ χλμ σε κατηφορικο δρομο....


Μάλλον δεν κατάλαβες καλά. Δεν μιλάμε για τούμπα (καπάκι). Θα σε παρακαλούσα πριν κρίνεις αυτά που γράφω να τα διαβάζεις προσεκτικά.
Φιλικά.

εγώ συμφωνώ σε όλα με τον greatg
ο ανθρώπος είναι ποδηλατική διάνεια
:D
καθόλου κολλημένος και δεν έχει την παραμικρή γνώση μηχανικής
ένα πράγμα θα σας πω
άνθρωπος που εμπιστεύεται την άθλια ανάρτηση ενος trekking σε ένα ποδήλατο που δεν χρειάζεται καν ανάρτηση
απλά μην τον ακούτε
:D

greatg
Εικόνα greatg
Απών/απούσα

plannet wrote:

άνθρωπος που εμπιστεύεται την άθλια ανάρτηση ενος trekking σε ένα ποδήλατο που δεν χρειάζεται καν ανάρτηση
απλά μην τον ακούτε
:D
Εδώ σε θέλω. Αντί να πετάς την κοτσάνα έτσι αστήρικτα, θα ήταν καλύτερα να το αιτιολογήσεις αυτό που λες. Μπορείς; Δε νομίζω. Θα πεις τις γνωστές σου κοτσάνες. Εγώ την άποψή μου την τεκμηρίωσα και αν έχεις τις γνώσεις πες σε ποιο σημείο διαφωνείς. Θα πρέπει να το κάνεις με αρκούντως επιστημονικό τρόπο και όχι με αερολογίες. Θα γελάσουμε, πάω στοίχημα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν την τεκμηρίωσες απλά την ανέλυσες και δεν έκατσα καν να διαβάσω τι γράφεις
ίσως το κάνω και σου απαντήσω

τώρα γιατί δεν χρειάζεται ένα trekking ανάρτηση
γιατί δεν δίνεις βάρος μπροστά
δεν έχεις σκυφτή στάση για να χρειάζεσαι ανάρτηση όλους τους κραδασμούς τους τρως στην μέση
αν είχες πιο σκυφτή στάση όπως π.χ. σε ένα fitness θα ήταν πιο λογικό να έχεις ανάρτηση
βέβαια εσύ τώρα θα ψάξεις καμια ανάλυση του μετσόβοιου πολυτεχνίου
και δυστιχώς δεν θα την βρεις

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

"Με ποδήλατο χωρίς ανάρτηση οι αντιδράσεις θα είναι 'ξερές' και τα λάθη δεν θα συγχωρούνται." ακομα καπως τρομαχτικο μου ακουγεται...

Εχεις δικιο, διαβασα διαγωνια αλλα αντικαθιστωντας το πλαι με το μπροστα still makes the same point. Το επιχειρημα οτι on road η αναρτηση ειναι πιο ασφαλης, μου φαινεται καπως biased, καθως κανενας με πειρα και ελαχιστες γνωσεις δεν θα συμφωνησει. Ασε που ειναι επικυνδινο να νομισει κανεις την αναρτηση συγχωροχαρτι λαθων στο δρομο.

Αξιζει δε να σημειωθει οτι μια κλειδωμενη αναρτηση δεν ειναι ιση με ενα ξερο πιρουνι. Πιθανα θα εχει ενα ενοχλητικο παιξιμο(οχι κατ'αναγκη), και μετα θα ειναι τελειως ξερη και ακαμπτη. Το ξερο πιρουνι, ταλαντωνεται, κρατα την επαφη με το δρομο, και αποσβενει κραδασμους, "καιγοντας" πολυ πιο λιγη ενεργεια και ειναι πιο ανετο.

Φιλικα και εγω,

Καλη συνεχεια