Καλησπέρα στην παρέα!
Σε προηγούμενο θρεντ είχα παρουσιάσει την πρώτη μου προσπάθεια να στήσω ένα ποδήλατο για τις καθημερινές μου μετακινήσεις από και προς τη δουλειά επιλέγοντας ένα σκελετό από ατσάλι...
Εδώ θα σας παρουσιάσω τη δεύτερη προσπάθεια να στήσω το ιδανικό commuter για τις δικές μου μετακινήσεις επιμένοντας στο ίδιο υλικό κατασκευής του σκελετού.
Μετά από αρκετούς μήνες καθημερινής χρήσης του Kaffenback φάνηκαν τα πρώτα λάθη και αδυναμίες του σετάπ...
Το πρώτο λάθος ήταν η επιλογή της μετάδοσης 2Χ9... Το λάθος προφανώς δεν ήταν στο 9άρα αλλά στο διπλό δισκοβραχίωνα... Μπορεί το 50/34 να ακούγεται πολύ φλώρικο στους τούμπανους κουρσάδες και το πάτημα 34Χ32 πολύ ελαφρύ και κατάλληλο για αναβάσεις και υψομετρικά, αλλά για ένα εργαζόμενο σαν κι εμένα που τελειώνει σκοτωμένος τη δουλειά στις 5 το απόγευμα και θέλει να πάρει το ποδηλατάκι του και να ανεβεί στο σπιτάκι του που βρίσκεται τέρμα θεού στην άνω πόλη, το συγκεκριμένο πάτημα δεν ήταν καθόλου ελαφρύ και τα γονατάκια μου είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται...
Το δεύτερο πρόβλημα με το σετάπ του Kaffenback ήταν ότι με τα 28άρια ελαστικά στις μεγάλες κατηφόρες και τη γυαλισμένη άσφαλτο της άνω πόλης, ειδιά τις μέρες που είχε υγρασία ή βροχή, το φρενάρισμα ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση...
Όταν χειμώνιασε λοιπόν για τα καλά, συνειδητοποίησα ότι όλο και πιο συχνά χωρίς να το πολυσκεφτώ, η επιλογή μου όταν έφευγα το πρωί από το σπίτι για τη δουλεία ήταν να καβαλήσω το mountain και το Kaffenback έμενε όλο και πιο συχνά κρεμασμένο στους γάντζους του... Στο τέλος κατέληξα να χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά ένα cube analoge αναβαθμισμένο σε 3Χ10 αφού η ασφάλεια που ένιωθα κατεβαίνοντας την βρεγμένη κατηφόρα με τις λαστιχάρες και τις υδραυλικές δισκοφρενάρες, δεν είχε καμιά σχέση με τα 28άρια λάστιχα και το 22Χ34 στην ανηφόρα της επιστροφής ήταν δελεαστικά ξεκούραστο...
Για να μη σας τα πολυλογώ , κάπως έτσι ο κύβος ερρίφθει και το νέο πρότζεκτ άρχισε να σχηματίζεται στο μυαλό μου και στη συνέχεια να παίρνει σάρκα και οστά... Ατσάλινο mtb!
Αφού έκανα τη βασική επιλογή να πάω σε 27,5άρι και μετά από αρκετό ψάξιμο στο ebay και καμια δυό αποτυχημένες συμμετοχές σε δημοπρασίες (bidding), κατάφερα τελικά να χτυπήσω ένα σκελετό της αρεσκείας μου σε αρκετά καλή τιμή! Ο σκελετός λοιπόν που θα αποτελούσε τη βάση για το καινούριο πρότζεκτ ήταν ο Piglet της Ragley!
Η απόφαση ήταν εξαρχής να πάω σε rigid πιρούνι και οχι σε ανάρτηση αλλά η επιλογή του υλικού όπως το κατάστημα από το οποίο θα προμηθευόμουν το πιρούνι, δεν ήταν εύκολη υπόθεση... Μετά από αρκετή αναζήτηση στο διαδίκτυο και αφού φλέρταρα αρκετά με διάφορα chromoly πιρούνια (κυρίως surly και salsa) κατέληξα σε carbon κινέζο από το ebay...
Σετ τροχοί, φρένα (formula C1) και μετάδοση (slx/deore mix 3X10) υπήρχαν από προηγούμενες αναβαθμίσεις άλλων ποδηλάτων, οπότε αφού παραλήφθηκε το πιρούνι, το πρότζεκτ προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς!
Το στήσιμο ολοκληρώθηκε μια μέρα πριν φύγω για διακοπές και έτσι έμεινα με την όρεξη χωρίς να μπορέσω να το δοκιμάσω σε πραγματικές συνθήκες...
Χθες και σήμερα όμως πήγα στη δουλείά και μπορώ να πω με μεγάλη ικανοποίηση ότι βρίσκομαι πολύ κοντά στο ιδανικό ποδήλατο! Είναι πολύ άνετο, απορροφητικό και κυρίως στο σωστό μέγεθος και με πολύ ξεκούραστη γεωμετρία που φαίνεται να βολεύει πολύ τόσο στην ανηφόρα όσο και στην κατηφόρα...
Μπράβο, πολύ ωραία δουλειά, αν επιτρέπεται σε τι βάρος σου βγήκε όλο το ποδήλατο;
δεν εχεις λαθος πιρουνι?? Εννοω οτι μου μοιαζει περισσοτερο για 29αρι και οχι για 650b. Βεβαια εαν εσενα σε βολευει "μια χαρα και κανενα προβλημα", ρωταω απλα για το τυπικο του θεματος. Δειχνει ομως πολυ ωραιο το συνολο.
Πάρα πολύ ωραίο! Να το χαρείς όσο δεν πάει! Θα το προτιμούσα βέβαια σε 1x, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Πάντως, ο κκτσολ έχει δίκιο. Φαίνεται τεράστιο το clearance που έχει στο πιρούνι. Τι παίζει?
Σχετικά με το βάρος, δυστυχώς δε διαθέτω κρεμαστή ζυγαριά χειρός και δεν έχω καταφέρει ακόμα να το ζυγίσω... Έχω σκοπό να το κάνω όταν βρεθώ σε κάποιο ποδηλατάδικο... Πάντως δεν είναι ελαφρύ και μου δίνει μια αίσθηση ότι είναι γύρω στα 13,5 κιλά, περίπου όσο είναι και ένα άλλο 27,5άρι που έχω με αλουμινένιο σκελετό και βαριά εισαγωγική ανάρτηση αέρος-λαδιού... Το στιβαρό αλλά ελαφρύτερο μπροστινό έχει πολύ ευχάριστη αίσθηση και με βοηθάει πολύ να το σηκώνω ελαφρώς μόνο με τα χέρια/σώμα, χωρίς δύναμη στο πετάλι δηλαδή, όταν θέλω να ανέβω χαμηλά πεζοδρόμια κλπ...
Σχετικά με το πιρούνι kktsol έχεις δίκιο! Είναι "λάθος" πιρούνι αλλά και σωστό ταυτόχρονα... Τα carbon mtb πιρούνια προορίζονται για χρήση cross country και αντιστοιχούν σε αναρτήσεις διαδρομής 100mm... Το συγκεκριμένο πλαίσιο όμως έχει γεωμετρία all mountain / trial με προτεινόμενη ιδανική διαδρομή ανάρτησης τα 130mm (φυσικά μπορεί να φορέσει άνετα και 120mm ή 140mm).. Άρα για να προσεγγίσω τα ιδανικά 525mm της απόστασης axle to crown, έπρεπε να βάλω πιρούνι για 29άρι τροχό...
Αυτό από μια άποψη με βόλεψε γιατί σίγουρα θα μπω στον πειρασμό να δοκιμάσω το carbon πιρούνι και σε ένα 29άρι που έχω (του γιού μου) για αποκλειστικά χωμάτινη χρήση...
Το μόνο πρόβλημα που έχω με το τεράστιο clearance είναι ότι δε ξέρω με ποιο τρόπο να προσαρμόσω το μπροστινό mudguard που συνήθως στερεώνεται εύκολα με tireups στη γέφυρα της ανάρτησης... Έχω βρει ένα πολύ ωραίο τρόπο στο δίκτυο για να φτιάχνω όμορφα και φθηνά mudguards από πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού (θα τον παρουσιάσω σε ξεχωριστή ανάρτηση στη θεματική με τα diy) αλλά το μπροστινό δεν έχω που να το στερεώσω! Κάθε ιδέα και πρόταση για πατέντα είναι καλοδεχούμενη!
κινέζικο κάρμπον+κατηφόρα του Θανάτου? μήπως δεν θέλεις τα δόντια σου και την ασφάλειά σου?! Αν ήμουν στην θέση σου, θα επέλεγα πηρουνάκι εκλεκτό, Steel και θα κατεβαινοανεβαίνεις σώος και αβλαβής. Χωρίς καν να το σκέφτεσαι στο δρόμο. Καλές και ασφαλείς διαδρομές απο μένα!
Vas, το 1Χ που λες με ψήνει κι εμένα... Έχω ήδη προμηθευτεί ένα πανάλαφρο (και πανέμορφο) 32άρι δισκάκι ZEE (narrow wide) αλλά για την ώρα κρέμεται στον τοίχο για μελλοντική χρήση... Βασικά ήθελα να φτιάξω ένα ποδήλατο κατάλληλο για τη συγκεκριμένη χρήση (σπίτι - δουλειά) και όχι ένα όμορφο / καλό ποδήλατο γενικά και γι αυτό παρόλο που μπήκα στον πειρασμό, κρατήθηκα...
Για την ασφάλεια του κινέζου είχα κι εγώ τις αναστολές μου αρχικά... Γι αυτό προηγήθηκε διεξοδική διερεύνηση και έρευνα αγοράς... Διάβασα 100άδες reviews απ όλο τον πλανήτη. Πολλοί είχαν τις αναστολές τους όπως κι εγώ, άλλοι είχαν ακούσει κάποιον που είχε ακούσει από κάποιον άλλον για σπασμένο πιρούνι κλπ αλλά ελάχιστοι κατέθεσαν εμπειρία από σπασμένο πιρούνι σε κανονική χρήση (πλην ατυχημάτων πρόσκρουσης και πτώσης)... Αντιθέτως υπάρχουν 100άδες αναφορές για χρήστες που τα χρησιμοποιούν απροβλημάτιστα για μήνες και χρόνια... Εκτιμώ ότι για χρήση εντός πόλης είναι απολύτως safe αλλά αυτό δεν αποτελεί σύσταση ή παρότρυνση σε κανένα να πράξει το ίδιο :-)
χα χα! ωραίος! λένε πως όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά. Στην κατηφόρα προφανώς θα είσαι στην τσίτα, με μεγάλη προσοχή στα φρένα αλλα για κάποιο μεγάλο ή μικρό διάστημα τα αφήνεις και η επιτάχυνση θα είναι τρελλή. Ζυγοστάθμιση στους τροχούς?
https://www.youtube.com/watch?v=Eos_UdJIV70&t=2s
https://dynamicspeedbalance.com/how-dsb-works/
Νομίζω μόνο θετικά προκύπτουν. Αν και έχω ένα χρέπι πόλης με βλέπω να αρχίσω να κολλάω με σελοτεϊπ λεπτά του ευρώ?! γύρω γύρω στα στεφάνια! χα χα χα!
https://thecycleclinic.co.uk/collections/rim-prepera...
πλάκα θά χει! Καλές επιταχύνσεις σε όλους!!!