Βγήκαν οι ακτίνες; Έσπασαν; Ψάχνω μάστορα για ακτινολόγηση

37 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Geraki
Απών/απούσα

Καλημέρα

Το πρωί που ερχόμουν με το ποδήλατο στη δουλειά αισθανόμουν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με την πίσω ρόδα. Όταν έφτασα και το κοίταξα διαπίστωσα ότι 2 ακτίνες ήταν χαλαρές.  Ήταν βιδωμένες στο καψούλι αλλά το κάτω μέρος είχε φύγει από τη "θήκη" του. Επίσης υπάρχει ακόμα μία που έχει σχεδόν ξεβιδώσει αλλά είναι πιασμένη στο κάτω μέρος και κάνει καμπύλη.

Δεν φαίνονται σπασμένες. Η άκρη με το σπείρωμα είναι εντάξει και η άλλη άκρη που πιάνει στο κέντρο φαίνεται μια χαρά.

 

Ψάχνω μάστορα να μου βάλει ακτίνες (τις ίδιες ή καινούργιες) και να κάνει μια σωστή ακτινολόγηση.

Έχω καεί από προχειροδουλειές σε ποδηλατάδικα.

 

Ο τροχός είχε πλεχτεί πριν 3 χρόνια για να αντέχει τα κιλά μου με

Στεφάνι regida sputnik

Ακτίνες dt διπλής διατομής

Κέντρο shimano

(δεν θυμάμαι περισσότερες πληροφορίες)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...............................για rock επισκευες.

https://www.xo.gr/profile/profile-911552402/el/

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Αν βλέπω καλά, απλά ξεβιδώθηκαν τα καψούλια.

Στα 3 χρόνια που έχεις τους τροχούς, τους έχεις κάνει κάποια ακτινολόγιση? Πότε ήταν η τελευταία φορά?

Εμένα απλά πάει το μυαλό μου ότι είχαν χαλαρώσει καιρό τώρα και απλά δεν το είχες προσέξει.

Γενικά, αφού υπάρχει το θέμα της αντοχής στο βάρος, θα πρέπει να ελέγχονται συχνά οι συγκεκριμένοι τροχοί (π.χ. κάθε 6μηνο). Εάν έχεις κάνει ακτινολόγιση πρόσφατα, τότε είναι λάθος του μάστορα και καλά κάνεις και τον κράζεις. Αν δεν του έχεις ελέγξει όμως, μάλλον έχει μερίδιο ευθύνης.

Πάντως, όλα καλά. Δεν συνέβη κάτι κακό και αυτό είναι το βασικό. Θα το διορθώσεις εύκολα και χωρίς επιπτώσεις για τον τροχό.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

όταν λες στο κάτω μέρος είχε φύγει από την θήκη του ??
τι εννοείς??
εννοείς από το κέντρο??
και καλό είναι να λες και από που είσαι

ελλάδα δεν είναι μόνο η αθήνα

είναι και ο πειραιάς

:D

 

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

επειδη οι ακτινες δεν κόπηκαν αλλά όπως λες ηταν βιδωμένες στα καψούλια, δεν μπορω παρά να υποθέσω οτι εσπασε  η "φλάντζα " του κέντρου, Το σημείο δηλαδή με τις τρύπες όπου περνάνε και αγκυρώνουν οι ακτίνες. Δεν είναι σπάνιο όταν οι ακτίνες δεν έχουν τη σωστή τάση ή η καταπόνηση του τροχού είναι σημαντική.
 Αν συμβαίνει αυτό εννοείται πως χρειάζεσαι καινούργιο κέντρο. Το ποιό θα είναι καταλληλότερο δεν μπορώ να το πω. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

εμένα το μυαλό μου πήγε σε κέντρα που το κάτω μέρος της ακτίνας δεν περνάει μέσα από τρύπα, αλλά μπαίνει σχεδόν κουμπωτά και σφινώνει λόγω τάσης...... αν θυμάμαι καλά έτσι είναι οι fulcrum μου τροχοί....... Αλλά πάλι, η άκρη δεν είναι σχήματος J ......

... οπότε δηλώνω ότι "δεν έχω ιδέα"....

ΒΑΛΕ ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΨΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ (εκεί που πιάνει το καψούλι)

Geraki
Απών/απούσα

@airpeace79

ευχαριστώ για την πρόταση

@vasscot

Τις ακτίνες τις ελέγχω 2-3 φορές το μήνα με τα δάκτυλα για να δω αν έχει λασκάρει καμία και μέχρι τέλος Ιουλίου δεν υπήρχε πρόβλημα.

Αύγουστο-Σεπτέμβριο λόγο σπασμένου ποδιού δεν έκανα ποδήλατο.

Δεν κράζω το μάστορα που μου έπλεξε τον τροχό. Ο άνθρωπος ήξερε τι έκανε και με βοήθησε πολύ στο να καταλάβω τι χρειαζόμουν.

Δυστυχώς όμως δεν είναι πια μαζί μας.

@strouf

Θα το κοιτάξω αυτό που λες.

Δεν το έχω ξανακούσει αλλά μόλις σχολάσω και αποκτήσω πρόσβαση στο ποδήλατο θα το δω.

 

@planet

Ναι είχε φύγει από το κέντρο του τροχού και συγκρατιώταν επειδή ήταν βιδωμένο στο καψούλι.

Από Αθήνα είμαι και έπρεπε να το αναφέρω αφού ζητάω συμβουλή για μάστορα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Εγώ δεν κατάλαβα. Ζητώ συγνώμη. Νόμιζα (λάθος) ότι σου είχαν φύγει από την πλευρά που είναι το καψούλι.

Άρα το πρόβλημα εντοπίζεται στο κέντρο... κακό αυτό! 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

οπότε είσαι από το μεγάλο χωριό εεε αθήνα

και έσπασε το κέντρο σου

με τρύπες είναι και εκεί που ήταν οι ακτίνες έχει φύγει κομμάτι

 

 

Geraki
Απών/απούσα

Λοιπόν.

Έσπασε το κέντρο!!!

Λογικά τώρα χρειάζομαι νέο κέντρο πιθανόν νέες ακτίνες και κάποιον να μου τον πλέξει.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ρε φιλε αυτο ειναι καντεμια. Πρέπει να βρεις ενα πλεκτρόνι καλό. Ακτίνες, αν δεν το χεις ταλαιπωρήσει πολυ, θα μπορουσες να κρατησεις τις ιδιες για να ριξεις το κοστος, μιας και δεν ήταν αυτές υπεύθυνες αλλά σε κάθε περίπτωση ακολούθα τις οδηγίες του πλέκτη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

άρα καλά την ψηλιάστικα

:(

 

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Ρε παιδιά βοήθεια. Πρώτη φορά βλέπω αυτό το πράγμα. Να σπάσει κέντρο πριν να σπάσει ακτίνα; Το σόι κέντρο είναι αυτό; Τελείως μα τελείως για τα μπάζα!

Geraki
Απών/απούσα

Shimano Deore LX είναι το κέντρο.

Μπορεί να μην είναι κάποιο πολύ ακριβό αλλά θεωρείται από τα καλά στο εύρος τιμής του (25-30€).

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Θεωρείται ε; Κι εγώ αν είχα μπίλλιες θα με θεωρούσαν ρουλεμάν.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:

Θεωρείται ε; Κι εγώ αν είχα μπίλλιες θα με θεωρούσαν ρουλεμάν.

αν ξέρεις κάτι παραπάνω πες το

μην το παίζεις έξυπνος

και εμένα δεν μου αρέσουν τα shimano κέντρα

αλλά δεν θα έπρεπε να σπάσει

γενικότερα είναι καλά και γερά κέντρα

οπότε ένα mail με φωτό στον μανιατόπουλο να μας πούνε τι λάθος έγινε και έσπασε το κέντρο

αλήθεια πόσα κιλά είσαι?

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

μην "αφορίζουμε" έτσι γενικά και αόριστα. Στο tandem μας το αρχικό ζευγάρι τροχών ήταν πλεγμένο με Deore LX κέντρα. Και σήκωνε πολύ μεγάλο βάρος. Και τώρα οι τροχοί αυτοί - σε τρεκκιν ποδήλατο - σηκώνουν εμένα και την "RockaRolla junior" στο καθισματάκι της πίσω σε σχάρα.....

Είτε πρόκειται για αστοχία "μονάδας", είτε για απαγορευτικές τάσεις στις ακτίνες... Ναι, οι ακτίνες μπορεί να σηκώνουν μεγαλύτερες τάσεις από ότι η φλάτζα του κέντρου. Και ναι, όταν λέμε "έσπασε το κέντρο", κατά 50% εκεί σπάει, στη φλάτα που δένουν οι ακτίνες.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι
Απών/απούσα

Μπορεί να ξεγελάει η γωνία λήψης, μπορεί να είναι κ ιδέα μου αλλά μου φαίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο το σπασμένο κομμάτι στην πάνω πλευρά.
Δεν ξέρω πως λέγονται, υπάρχουν δύο δίσκοι στα άκρα του κέντρου με τρύπες όπου δένουν οι ακτίνες. Στην πάνω μεριά της φώτο, φαίνεται ότι έχει σπάσει ένα κομματάκι στο σημείο με τις τρύπες. Στην κάτω μεριά της φώτο, στον άλλον δίσκο, δεν φαίνεται να λείπει κομμάτι αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα; Η θέση του δεν φαίνεται παράλληλη προς τον απέναντι δίσκο, ούτε κάθετη προς τον κύλινδρο του κέντρου. Σαν να έχει αποκολληθεί στην αριστερή του μεριά από τον κύλινδρο κ να είναι λίγο πιο έξω. Όχι;
 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

(1) Δεν ξέρω πως λέγονται, υπάρχουν δύο δίσκοι στα άκρα του κέντρου με τρύπες όπου δένουν οι ακτίνες. Στην πάνω μεριά της φώτο, φαίνεται ότι έχει σπάσει ένα κομματάκι στο σημείο με τις τρύπες.

(2)Στην κάτω μεριά της φώτο, στον άλλον δίσκο, δεν φαίνεται να λείπει κομμάτι αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα; Η θέση του δεν φαίνεται παράλληλη προς τον απέναντι δίσκο, ούτε κάθετη προς τον κύλινδρο του κέντρου. Σαν να έχει αποκολληθεί στην αριστερή του μεριά από τον κύλινδρο κ να είναι λίγο πιο έξω.

1) είναι οι φλάτζες που λέμε και πιο πάνω, είναι το ευαίσθητο κομμάτι του κέντρου, όλη η τάση όλων των ακτίνων, αρχικά ασκείται εκεί. Στην πλειονότητα τους οι φλάτζες (ή και όλο το κέλυφος του κέντρου) είναι από αλουμίνο και συνεπώς έχουν θεματάκια με αντοχές και καταπονήσεις και τάσεις κλπ κλπ.... Σε κέντρα που θέλουμε μεγαλύτερη αντοχή, και δεν μας πολυνοιάζει το βάρος και το "οπτικό" κομμάτι, θα δεις ότι είναι oversized, ώστε να υπάρχει μπόλικο ψαχνό (αντοχή) και να σχηματίζουν τέτοιες γωνίες που να "διευκολύνονται" και οι ακτίνες στο δύσκολο έργο τους (πάλι για αντοχή μιλάω)

2) μάλλον ξεγελάει η φωτο. Έχει και μπόλικη σκόνη.... Αν μας δώσει και άλλα πλάνα, ίσως φανεί κάτι καλύτερα....

Πιστεύω ότι ο "μάστορας" άρχισε να σφίγγει και να σφίγγει, χωρίς να λάβει υπόψη του τις αντοχές κέντρου και ακτίνων. Οι τσίλικοι μάστορες λαμβάνουν υπόψη τους και τέτοιες παραμέτρους όταν κάνουν το αρχικό πλέξιμο και ακτινολόγηση.... Νομίζω σπάνια κάποιος μάστορας θα ασχοληθεί με τέτοιες "λεπτομέρειες" μετά ... δηλαδή σε ακτινολόγηση που γίνεται "μετά".... Θα πρέπει να έχει και το όργανο μέτρησης τάνυσης... άστα να πάνε... δεν ξέρω πόσοι το έχουν και πόσοι το χρησιμοποιούν και πόσοι το συντηρούν / το διακριβώνουν τακτικά.....

Geraki
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Μπορεί να ξεγελάει η γωνία λήψης, μπορεί να είναι κ ιδέα μου αλλά μου φαίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο το σπασμένο κομμάτι στην πάνω πλευρά.
Δεν ξέρω πως λέγονται, υπάρχουν δύο δίσκοι στα άκρα του κέντρου με τρύπες όπου δένουν οι ακτίνες. Στην πάνω μεριά της φώτο, φαίνεται ότι έχει σπάσει ένα κομματάκι στο σημείο με τις τρύπες. Στην κάτω μεριά της φώτο, στον άλλον δίσκο, δεν φαίνεται να λείπει κομμάτι αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα; Η θέση του δεν φαίνεται παράλληλη προς τον απέναντι δίσκο, ούτε κάθετη προς τον κύλινδρο του κέντρου. Σαν να έχει αποκολληθεί στην αριστερή του μεριά από τον κύλινδρο κ να είναι λίγο πιο έξω. Όχι;

Είναι η γωνία λήψης.

Βλέποντας το ξανά είναι παράλληλη στον απέναντι δίσκο και κάθετη στον κύλινδρο.

Όχι πως έχει και καμιά σημασία. Για πέταμα πάει.

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

για "ανταλλακτικά" πάει.....

Το "μέσα" του μπορεί να είναι καλό.

Geraki
Απών/απούσα

Έχει κάνει κοντά στις 8.000 χιλιόμετρα και πιστεύω ότι οι μπίλιες/ρουλεμάν/κώνοι ή ό,τι βρίσκεται μέσα του θα είναι αρκετά φθαρμένα.

Όπως και να έχει θα μείνει στον μάστορα που θα μου ξαναπλέξει τον τροχό και ας το κάνει ότι θέλει.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

8000 είναι πολύ λίγα. Αν βέβαια το κέντρο ήταν σωστό. (Σημαντική λεπτομέρεια...)

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

 

Πιστεύω ότι ο "μάστορας" άρχισε να σφίγγει και να σφίγγει, χωρίς να λάβει υπόψη του τις αντοχές κέντρου και ακτίνων. Οι τσίλικοι μάστορες λαμβάνουν υπόψη τους και τέτοιες παραμέτρους όταν κάνουν το αρχικό πλέξιμο και ακτινολόγηση.... Νομίζω σπάνια κάποιος μάστορας θα ασχοληθεί με τέτοιες "λεπτομέρειες" μετά ... δηλαδή σε ακτινολόγηση που γίνεται "μετά".... Θα πρέπει να έχει και το όργανο μέτρησης τάνυσης... άστα να πάνε... δεν ξέρω πόσοι το έχουν και πόσοι το χρησιμοποιούν και πόσοι το συντηρούν / το διακριβώνουν τακτικά.....

Για να γίνει το αίνιγμα πιο περίπλοκο ας προσθέσω οτι νομίζω οτι ο συγκεκριμένος τροχός πλέχτηκε απο μάστορα που ακολουθησε ευλαβικά τις τιμές τάσεων βασει πινακα για το συγκεκριμένο στεφάνι-ακτίνες-κέντρο,  και τις εφάρμοσε με τενσιόμετρο (και γαιδουρινή υπομονή..). 

 

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Θυμάμαι πολύ καλά τον τροχό αυτόν μιας και είχε γίνει θέμα κουβέντας τότε. Μάλιστα είχα στείλει και πμ τότε στο Geraki προτείνοντας το συγκεκριμένο setup ενώ αργότερα μίλησα και με το μάστορα γι αυτόν το τροχό και η απαίτηση αντοχής ήταν πρωταρχική.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιήθηκε ένα απο τα πιο γερά στεφάνια στην αγορά (και πιο βαριά) και το λέω απο ίδια πείρα μιας και τέτοια έχω. Επιλέχθηκε δε επίτηδες ώστε να έχει αυξημενη αντοχή και να μην "σκιστεί" όπως πολλά φτηνιάρικα.

Χρησιμοποιήθηκαν double butted γνωστές ακτίνες οι οποίες πλεονεκτούν γιατι ειναι ελαφρυτερες, έχουν καλύτερο flex κι επιπλέον σε περιπτωση μεγαλου στρες ή τυχον υπερβολικου τεντώματος ειναι πιο εύκολο να σπάσουν αυτές παρά το κεντρο ή να σκιστεί το στεφάνι. Ο συνδυασμός των παραπάνω δυό χρησιμοποιείται απο τους "τουρισταδες" έξω με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα καταπόνησης χωρίς προβλήματα.

Το hub είναι από τα πλέον συνηθισμένα, ευρεως χρησιμοποιούμενα, αξιόπιστα και σε λογική τιμή κέντρα που κυκλοφορεί η σιμάνο.

Ο μάστορας που τα έπλεξε χρησιμοποιούσε ΠΑΝΤΑ τενσιόμετρο. Πέρα από την πληροφόρηση του ιντερνετ κρατούσε προσωπικές σημειώσεις με όλους τους συνδυασμούς κεντρων/ακτινων/στεφανιων και έπλεκε παντα στην σωστή τάση. Είχε πλέξει τονους LX, με double butted και πολλές sputnik. Τυγχάνει να γνωρίζω ακόμα και το τενσιόμετρο που είχε και γνωρίζω ακόμα και τον τρόπο που σχολαστικά καλιμπράριζε/έλεγχε το πόσο σωστά λειτουργεί περιοδικά. Τέλος, όταν ακτινολογούσε, πάντα μα πάντα πρόσεχε να μην "στρίβουν" οι ακτίνες όσο βίδωνε τα καψούλια. Αν για κάτι θα μπορούσα να τον κατηγορήσω ήταν για την υπερβολική σχολαστικότητα!

Σε κάθε σπάσιμο/failure αυτο που την πατά είναι πάντα ο πιο αδύναμος κρίκος. Στις περιπτώσεις τροχών, ο πιο αδύναμος κρίκος είναι οι ακτίνες και αυτές είναι που παίρνουν στρες μεταφέροντάς το. Αν υποθέσουμε πως μια/δυο ακτίνες είναι υπερβολικά σφιγμένες, αυτές θα έπρεπε να σπάσουν, κάτι που συμβαίνει συχνά άλλωστε και το βλέπουμε κατά κόρον στο φορουμ. Κάποιες φορές βλέπουμε να σκίζει το στεφάνι γιατί είναι ο επόμενος κρίκος μετά τις ακτίνες. Σπάνια όμως βλέπουμε φλάτζα κέντρου σπασμένη. Πράγματι οι αλουμινένιες φλάτζες, όταν έρθει η κόπωση, μπορεί να κοπούν αλλά στην περίπτωσή μας είχαμε μόνο 8.000 χλμ, κάτι που δεν το δικαιολογεί.

Μετά από αυτά και χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο ή να αποκλείσω κάτι και παντα κατά τη δική μου εκτίμηση, δίνω ελάχιστες έως μηδενικές πιθανότητες λάθους αρχικής ακτινολόγησης/τάσης ακτίνων και δεν μπορώ να φανταστώ κάτι περισσότερο πιθανό πέραν της αστοχίας του κέντρου (που ακόμα κι αυτό δεν μου φαίνεται πολυ λογικό αλλα θεωρω απλα πιο πιθανό).

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

ας δεχτούμε αυτό το τελευταίο. Η γνωστή θεωρία του αδύναμου κρίκου.

Και να ευχαριστήσουμε τον θεματοθέτη γιατί αυτός την πάτησε αλλά εμείς μάθαμε κάτι παραπάνω! ...

blushed

Ουπς ξέχασα. Σημαντικό ερώτηση: ο τροχός τι έχει τραβήξει? ??

Geraki
Απών/απούσα

@scrabler άψογη παρουσίαση

Παλιότερα είχα πολλά προβλήματα με σπασμένες ακτίνες. Κάθε λίγες βδομάδες έπρεπε να τρέχω σε ποδηλατάδικο της περιοχής μου για να βάλει 1-2 σπασμένες ακτίνες και να κάνει μια ακτινολόγηση της πλάκας.

Από τότε που έπλεξα αυτόν τον τροχό ησύχασα. Πάνω από 3 χρόνια και δεν είχα κανένα πρόβλημα.

Δεν ξέρω για ποιο λόγο έσπασε το κέντρο αλλά δεν θα μπορούσα ποτέ να κατηγορήσω τον μάστορα.

Ξόδεψε πολύ προσωπικό χρόνο, πήρε ελάχιστα χρήματα για εργατικά και μου πρόσφερε 3 χρόνια ξεγνασιάς (από τον τροχό).

johnheret
Απών/απούσα

 η drive side μεριά φορτίζεται περισσότερο λόγω της μετάδοσης εννοείται. Για την ιστορία: ποιά ήταν η κύρια προτίμησή σου όταν καβάλαγες; μικρό ή μεγάλο γρανάζι; Γι αυτό δεν τα χωνεύω τα μαύρα ρε παιδάκι μου..μήπως η ηλεκτροστατική βαφή καταπόνησε οριακά το μέταλλο;

 

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

παρόλο που ήμουν ο πρώτος που μίλησε για σπασμένο κέντρο

θεωρώ πως και πάλι Lx θα του προτείνω γενικότερα shimano κέντρο

εγώ τα έχω πολλά χρόνια και τα καβαλάω μέσα στην πόλη και δεν είχα πρόβλημα σπασίματος

με φτηνή ακτίνα

και ακόμα φτηνότερο στεφάνι

θεωρώ πως και ο μάστορας σε πρόσεξε αν και δεν μου άρεσε το συγκεκριμένο στεφάνι

αλλά ούτε το στεφάνι έφτεξε σε κάτι

το συμπέρασμα μου είναι πως

ήταν θέλημα θεού (για τους θρήσκους)

ήταν να συμβεί (για τους άθεους)

μάλλον χτύπησε ο πίσω τροχός και ράγισε και με τον καιρό έσπασε (για τους πονηρεμένους)

ότι και να διαλέξεις δεν παίζει ρόλλο

πας αλλάζεις κέντρο και τελειώνει εκεί η ιστορία

:D
 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

scrabler wrote:

Σε κάθε σπάσιμο/failure αυτο που την πατά είναι πάντα ο πιο αδύναμος κρίκος. Στις περιπτώσεις τροχών, ο πιο αδύναμος κρίκος είναι οι ακτίνες και αυτές είναι που παίρνουν στρες μεταφέροντάς το. Αν υποθέσουμε πως μια/δυο ακτίνες είναι υπερβολικά σφιγμένες, αυτές θα έπρεπε να σπάσουν, κάτι που συμβαίνει συχνά άλλωστε και το βλέπουμε κατά κόρον στο φορουμ. Κάποιες φορές βλέπουμε να σκίζει το στεφάνι γιατί είναι ο επόμενος κρίκος μετά τις ακτίνες. Σπάνια όμως βλέπουμε φλάτζα κέντρου σπασμένη. Πράγματι οι αλουμινένιες φλάτζες, όταν έρθει η κόπωση, μπορεί να κοπούν αλλά στην περίπτωσή μας είχαμε μόνο 8.000 χλμ, κάτι που δεν το δικαιολογεί.

Μετά από αυτά και χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο ή να αποκλείσω κάτι και παντα κατά τη δική μου εκτίμηση, δίνω ελάχιστες έως μηδενικές πιθανότητες λάθους αρχικής ακτινολόγησης/τάσης ακτίνων και δεν μπορώ να φανταστώ κάτι περισσότερο πιθανό πέραν της αστοχίας του κέντρου (που ακόμα κι αυτό δεν μου φαίνεται πολυ λογικό αλλα θεωρω απλα πιο πιθανό).

Επειδη υπαρχει πολυ παραφιλολογια στο συγκεκριμενο θεμα. Σας λεω με βεβαιοτητα οτι δεν φταιει το πλεξιμο και η ακτινολογηση. Εαν επαιζε κατι τετοιο θα ειχε αλλα προβληματα πολυ πριν μεσα στα τρια χρονια που υπαρχει ο τροχος. Σιγουρα δεν φταιει αυτο. Επισης ειμαι σιγουρος οτι δεν φταιει το οτι ειναι μαυρο (αναφερθηκε και αυτο). Συμφωνω οτι σε καθε σπασιμο αυτο που την πατα παντα ειναι ο πιο αδυναμος κρικος. Και ο αδυναμος κρικος σε αυτον τον τροχο με τις επιλογες εξαρτηματων και χαρακτηριστικων που εχουν γινει ειναι η φλαντζα του κεντρου και εχει να κανει με το μεγεθος της φλαντζας, το παχος της και τον αριθμο των ακτινων (ουσιαστικα με την αποσταση μεταξυ των τρυπων των ακτινων) .  Να ξεκαθαρισω. Δεν ειναι λαθος οι επιλογες. Σε καμμια περιπτωση. Απλα με αυτες τις επιλογες ο αδυναμος κρικος ειναι η φλαντζα. 

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

johnheret wrote:
η drive side μεριά φορτίζεται περισσότερο λόγω της μετάδοσης εννοείται

Λογικό μπορεί να φαίνεται αυτό, αλλά βάσει της εμπειρίας μου οφείλω να διαφωνήσω με αυτό. Περιέργως πρόσφατα σε ταξίδι σε πολύ άσχημο τεραίν και σε πολύ σωστή στημένη πισινή ρόδα (και ξέρω απόλυτα τι λέω), 2 σπασίματα ακτίνας είχα, και τα δύο στην αριστερή πλευρά.

...

Πάντως φίλε, μια καλή δουλειά έχω να σού προτείνω: δοκιμαστής ροδών!