Ως ποτε θα εκμεταλλεύονται το πάθος των ποδηλατών ?

74 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
papajo
Απών/απούσα

Λοιπόν κάνω αυτό το post κυρίως από την απόγνωση που έχω λόγο της αναζήτησης μου για ένα καλο ποδήλατο.

Απλά να πω πολύ λίγα πράγματα για εμενα έτσι ώστε να βγει λίγο παραπάνω νόημα στο topic.

Σπουδάζω μηχανικός και έχω να ασχοληθώ με ποδήλατα από το γυμνάσιο τέλη 90 δηλαδή με αρχές 2000 τότε στην πόλη μου έπαιρνες ποδήλατα η από σουπερμάρκετ η από μαγαζιά με μηχανές τέλος έβρισκες και κάνα δυο ποδηλαταδικα αλλα ήταν κυρίως τρύπες που πήγαινες για να κανεις service (να αλλάξεις λάστιχο δηλαδή καμια ζάντα ακτίνες άντε κάνα κοκοράκι ).

Έκτοτε ασχολήθηκα με τις μοτοσικλέτες (βασικά ξεκίνησα με παπάκι )

Τώρα για λόγους υγείας κυρίως επειδή δεν κινούμε όπως παλιότερα αποφάσισα να πάρω ένα αξιοπρεπές ποδήλατο..

Αυτό όμως που με μεγάλη μου λύπη ανακαλύπτω είναι πως ένα αξιοπρεπές ποδήλατο δεν ανταποκρίνεται ούτε για πλακα στον παράγοντα απόδοση/τιμή δηλαδή κατάλαβα στα ποδήλατα ότι δεν ισχύει το "ότι δίνεις παίρνεις" αλλα ισχύει το "δίνεις πολλά για να πάρεις λίγα... και για να βελτιωθεί απειροελάχιστα το ποδήλατο πρέπει να δόσεις πολύ περισσότερα!"

Και αυτό δεν ισχύει μονο στην ελλάδα αλλα παντού μέχρι και στην αμερική!

Πιστεύω πως απλά πατάνε πάνω στο πάθος που έχουν οι ποδηλάτες (ειδικά αυτοί που το αντιμετωπίζουν το αντικείμενο ως άθλημα) και είναι πωρωμένοι τόσο έτσι ώστε για μια μικρή βελτίωση που θα τους δώσει ένα μικρό προβάδισμα είναι ικανοί να δώσουν 10 φορες τον βασικό μισθό.... (7000 euro παρακαλώ) σε ένα ποδήλατο που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί ήδη να κοστίζει από μονο του αρκετά εκατοστάρικα η χιλιάρικα!

E λοιπόν εγώ πιστεύω ότι αυτό φτάνει στα όρια της ΑΠΑΤΗΣ!

Δεν γίνετε ένα ποδήλατο να στοιχιζει όσο πχ μια αγωνιστική μηχανή υψίστης τεχνολογίας όπως είναι πχ μια GSXR 600 (τιμή από 6000 μέχρι 7000 euro)

δηλαδη τι κάνει το ποδήλατο να είναι τόσο ακριβό?

Στην τελική 3 σωλήνες είναι και μερικά σωληνάκια !!! (ναι σωλήνες από πολύ ψαγμένα κράματα που είναι ακριβά, ναι σωλήνες που με προσοχή και μελέτη συγκολλούνται μεταξύ τους, ναι σωλήνες που χρειάζονται ίσως ακόμη και ρομποτική επεξεργασία για να συνδεθούν κτλ.. αλλα είναι ΣΩΛΗΝΕΣ !)

Και να σας πω κάτι? Και μια GSXR για να γίνει θέλει robot θέλει δισεκατομμύρια για ερευνα και ανάπτυξη θέλει τα state of the art υλικά σε κάθε μηχανικό της κομμάτι!

Η διαφορα πια είναι?

Ότι η GSXR τα θέλει όλα αυτά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και περισότερη ποσότητα!!!

δηλαδή θέλει πολλά περισσότερα robot (και πιο πολυπλοκα robot) για να παραχθεί, πολύ περισσότερη ερευνα πόλους περισσοτερους ανθρώπους (και επιστήμονες) σε εκατοντάδες διαφορετικούς τομείς!

Επίσης καθαρά από θέμα μάζας έχει ΠΟΛΥ παραπάνω! οποτε θέλει από καθαρά θέμα βάρους πολύ περισσότερο υλικό = πιο ακριβά τα υλικά (πρωτη υλη) αυτά καθ αυτά χωρίς καμια ανθρώπινη παρέμβαση...

θα μου πει εδώ κάποιος ναι αλλα στα ποδήλατα κοιτάνε να μειώσουνε το βάρος και να κεντράρουνε τις ισορροπίες για να έχει μια καλή αγωνιστική συμπεριφορά!

Γιατί στις μηχανές δεν το κάνουν αυτό? και ειδικά στις αγωνιστικές? συγκεκριμένα η μηχανή που ανέφερα έχει 25 χρονια πίσω της σε ερευνα και ανάπτυξη (μεταξύ πολλών άλλων) και στην μείωση του βάρους την καλυτέρευση του κέντρου βάρους και την αύξηση της ιπποδύναμης παράλληλα!(δηλαδή χωρις να θυσιασουν την ιπποδυναμη χαρη του βαρους ή το αντιστροφο)

Και όμως ένα τέτοιο μηχάνημα κοστίζει όσο ένα καλο ποδήλατο!!!

Ο σκελετός μιας μηχανής θέλει ΠΟΛΥ περισσότερες γνώσεις μελέτη και ΛΕΦΤΑ για να τελειοποιηθει από έναν σκελετό ποδηλάτου.. και αποτελείται στο σύνολο του από ακριβότερα υλικά! τέλος η μηχανή δεν έχει μονο σκελετό έχει και την μηχανή! δηλαδή ένα πολύπλοκο σύστημα εκατοντάδων χιλιάδων μηχανικών μερών που πρέπει να συνεργάζονται άψογα μεταξύ τους και να είναι όσο πιο ελαφριά γίνετε!

Το ποδήλατο τι έχει? την κασέτα? και το shaft για τα πηδάλια?

Τέλος κάθε πτυχή της παραγωγής μοτοσικλέτας κοστίζει παραπάνω.. πχ για να μεταφέρουνε 500 μοτοσικλέτες από την ιαπωνία στην ευρώπη χρειάζονται περισσότερα έξοδα από την μεταφορά ακόμη και ισως 5000 ποδηλατων εξαιτίας του μεγέθους του βάρους αλλα και της ευαισθησίας...

Για να μην βάλω μέσα στο παιχνίδι εγγυήσεις και service (που θέλει μηχανικούς και μάλιστα με @@ -τουλάχιστον στα επίσημα service- όχι οποιονδήποτε επίσεις πολα και ακριβά εργαλεία και αναλωσημα)

Που θέλω να καταλήξω? Ότι δεν υπάρχει καμια πιθανότητα στο εκατομμύριο ένα καλο ποδήλατο να κοστίζει στην πραγματικότητα ούτε κοντά στα 2000 euro (συμπεριλαμβανομενου και του κέρδους των μεσαζόντων)

Να θυμίσω ότι ακόμη και το κόστος εκτελωνισμού η και ο ΦΠΑ είναι μικρότερος στα ποδήλατα απότι στις μηχανές???

Και όλα αυτά επειδή ξέρουν ότι υπάρχουν κάποιοι εκεί έξω που θα δίνανε ακόμη και 300 euro για ένα pedal (που στην πραγματικότητα για να παρασκευαστεί και να πουληθεί κοστίζει το πολύ πολύ 40 ) θα τα δώσουν όμως γιατί

1) δεν υπάρχει πιο φτηνά έτσι και αλλιώς όλοι έχουν πάνω κάτω ίδιες τιμές

2) θέλει οπωσδήποτε να αισθάνεται ότι έχει αυτό το extra πλεονέκτημα τον μερικών γραμμαρίων....

Απόδειξη? μέσα στα τελευταία χρονια έχουν γεμίσει στην πόλη μου fancy ποδηλαταδικα με χιλιάδες σκελετούς γυαλιστερούς κτλ.. (αλήθεια δίνουν πραγματικά τόσες εκατοντάδες χιλιάδες euro για να έχουν 100 ποδήλατα στην βιτρίνα?? η μήπως το κόστος για να τα πάρουν από το εργοστάσιο είναι αρκετά μικρότερο? )

Βασικά έχει τύχει να δω σε ένα στενό 2 από δαύτα... φανταστείτε δηλαδή για τι επιχείρα μιλάμε.. φτάνει να πουλήσουν 10 ποδήλατα για να βγάλουν τα λειτουργικά έξοδα ενός χρόνου φαίνεται...

Μια άλλη απόδειξη είναι κάτι site στην αμερική που βλέπω που πουλάνε καινούργια ποδήλατα αλλα περασμένης χρονιας εκεί που ένα μοντέλο έκανε 1000$ το 2010 τώρα το πουλάνε 400$ επειδή βγήκε (το σχεδόν ολόιδιο) μοντελο του 2011

600$ κάτω στην τιμή (για καινούργιο ολοκαίνουργιο με απόδειξη και εγγύηση) και σε αυτά τα 400$ έχουν ΠΑΛΙ κέρδος! δεν νομίζω να είναι αφελείς και να χαρίζουνε χρήματα... μιλάμε για τεράστιες κομπίνες...

  • Και εδώ θέλω να προτρέψω το site στο tab με τίτλο "ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ !" να βάλει αίτημα πως οι ποδηλάτες πρέπει να διεκδικήσουν ΤΙΜΙΕΣ τιμές για τα ποδήλατα τους ένα καλο ποδήλατο πρέπει να ειναι προσβάσιμο στον καθένα και όχι μονο στους παθιασμένους που δίνουν όλα τους τα λεφτά στο πάθος τους η που έχουν αρκετά λεφτά για ξόδεμα...

Για εμενα ένα καλό ποδήλατο δεν δικαιολογείται να ξεπερνάει τα 2000 euro (με λογικό κέρδος dealer) και κάτι ideal strobe κτλ είναι ποδήλατα του κατοστάευρου και βγάλε!!

Βεβαια ξέρω ότι πολλοί σε αυτό το forum ζούνε από τα ποδήλατα (καλοζούνε πιο σωστα) και θα σπεύσουν να με λιντζάρουν αλλα δεν με ενδιαφέρει ιδιαιτερα απλά ελπίζω να μην σβηστεί το post...

bike 1bike 10bike 3bike 2bike5moto1moto6moto99Είναι λογικό να κοστίζουν το ίδιο???

Υ.Γ:

Εδώ να τονίσω πως δεν κάνω σύγκριση μηχανής ποδηλάτου για το ποιο είναι το καλύτερο...

το κάθε ένα έχει την ομορφιά του και είναι πολύ καλο σε αυτό που κάνει.. το ποδήλατο είναι για αθλητισμό και για ευχάριστες βόλτες η μηχανή για αδρεναλίνη και γρηγορη μεταφορά κτλ

Αυτό που θέλω να τονίσω στο post είναι ότι από αντικειμενικής άποψης λαμβάνοντας υπόψιν έννοιες όπως: εργατοώρες, κόστος παραγωγής, ερευνα και ανάπτυξη, κόστος πρώτων υλών, διανομή, πολυπλοκότητα κτλ δεν δικαιολογούνται οι σημερινές τιμές στα ποδήλατα.. υπάρχουν κάποια ποδήλατα όπως πολύ καλά ξέρετε που κοστίζουν πιο ακριβά και από καποια semiluxury αυτοκίνητα!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
K.B.K.
Εικόνα K.B.K.
Απών/απούσα

Πιστευω οτι ειναι θεμα προσφορας ζητησης.Κατι τελειως φτιαχτο.Μπορει το κοστος για την μοτο να ειναι 3000 ε και να το πουλανε 7000 λογω τοι απο το εργστασιο μεχρι τον αγοραστη παρεμβαλονται πολλοι που πρεπει να πληνηρωθουν.

Για το ποδηλατο μπορει το κοστος να ειναι 1500 και ν το πουλανε 7000 απλως επειδη μπορουνε να τα πουλησουν.

Ας μην ξεχναμε την πιο κραυγαλεα περιπτωση φτιαχτης τιμης που ειναι τα διαμαντια.Αυτος ο καθαρος ανθρακας εχει μεγαλη τιμη γιατι τον εχουν κανει σπανιο ενω δεν ειναι.
------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/

papajo
Απών/απούσα

"Για το ποδηλατο μπορει το κοστος να ειναι 1500 και ν το πουλανε 7000 απλως επειδη μπορουνε να τα πουλησουν."

Μα αυτός είναι ο λόγος που έκανα το συγκεκριμένο post!! πρέπει να το σταματήσουμε αυτό έχει γινει γελοίο!

επίσης να επισημάνω ότι το κόστος στα περισσότερα πράματα ειδικά τα ας το πούμε "επίσημα" δεν είναι φτιαχτό έχει να κάνει με πολλά πράματα ισοτιμιες ακόμη υπάρχουν και νομοι πολλές φορες που καθορίζουν τα περιθώρια κέρδους.

Στα ποδήλατα (και σε διαφορα αλλα sport όπως το paintball) δεν υπάρχει αυτό.. γιατί δεν είναι ας το πούμε τόσο πολύ διαδεδομένα και δεν έχει ενδιαφερθεί τόσο έντονα η πολιτεία για αυτά όπως πχ για τις μηχανές η τα σπίτια κτλ.

αλλα ακόμη και αυθαίρετες αν ήταν οι τιμές σε όλα θα πρέπει να υπάρχει η λογική της τιμολόγησης τηρουμενων των αναλογιών... το καλύτερο αμάξι> από την καλύτερη μηχανή> από το καλύτερο ποδήλατο

Τέλος τα διαμάντια δεν είναι ακριβά γιατί είναι σπανια (μιλάω για τον κανόνα και για τις περιπτώσεις που δεν αποτελούν έργο τέχνης η κόσμημα) αλλα για το ίδιο το υλικό (τα διαμάντια κόβουν τα πάντα και δεν φθείρονται)

Όπως και ο χρυσός δεν είναι τυχαία το ακριβότερο υλικό ειναι το μονο που δεν αντιδράει με τίποτα! (ο σίδηρος για παράδειγμα αντιδράει με το οξυγόνο σκουριάζει λιώνει και εξαφανίζεται ο χρυσός και μέσα στην γη να τον θάψεις και να τον αφήσεις 10000 χρονια πάλι χρυσός θα είναι.. )

========================================================================

Edit:

Ένας άλλος παράγοντας που αποδεικνύει ότι για παράδειγμα οι μηχανές δεν τιμολογούνται αυθαίρετα.. είναι οι προσφορες στα περσινά η ακόμη και προπέρσινα μοντέλα και γενικά στα stock..

Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι κανένας έμπορος δεν πρόκειται να κάνει προσφορα στην οποια θα χάνει χρήματα.. όσο κάτω και να είναι η νέα τιμή που θα βάλει σε ένα προϊόν δεν θα του είναι ζημια απλά μειώνει από το κέρδος του και όχι από το κόστος που κατέβαλε..

Για παράδειγμα δεν θα δεις προσφορα σε καινούργια μηχανή πχ 13000 και μετά από ένα 1 χρόνο να πάει 9000 euro.. η έστω 10000... (αυτό γιατί δεν βγάζει 4000 euro κέρδος ανά μηχανή οποτε αν χαμήλωνε τόσο την τιμή θα είχε ζημια)

Ενώ έχω δει πολλές φορες ποδήλατα πχ από 5000 να τα δίνουν 3500 ακόμη και μισοτιμής (ειδικά αμερική!) αυτό σημαίνει ότι στο ποδήλατο των 5000 είχε 1500++ κέρδος μιας και τώρα που το δίνει 3500 πάλι κέρδος θα έχει..

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Δεν θέλω να σε στενοχωρήσω διπλά, αλλά αυτό που συμβαίνει στα ποδήλατα συμβαίνει και στις μηχανές. Και εκεί, αν το ψάξεις, θα δεις ότι εκμεταλλεύονται το πάθος σου για να σού πουλήσουν μηχανές.

Και το ποδήλατο έχει πίσω του ιστορία και έρευνα. Αυτοί οι "3 σωλήνες" για να φτάσουν στο σημείο που έφτασαν μέσα σε ενάμισυ αιώνα, έψαξες να δεις τι έχει προηγηθεί;

Το πρόβλημα που βάζεις είναι πρόβλημα της αγοράς και του χρήματος, δεν είναι ούτε της μηχανής ούτε του ποδηλάτου. Για να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα θα έπρεπε να λυθεί το πρόβλημα αυτών που το δημιουργούν. δηλ. τις τιμές να μην τις καθορίζουν αυθαίρετα αυτοί που παράγουν αλλά η κοινωνία με συλλογικό τρόπο. Εδώ όμως πάμε σε θεωρίες οικονομικές πολιτικές και δε συμμαζεύεται. Από τη στιγμή που η αγορά λειτουργεί έτσι δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, οι επιλογές σου είναι απλά take it or leave it. Με άλλα λόγια δεν βγαίνει νόημα σε αυτά.

mpampinos
Εικόνα mpampinos
Απών/απούσα

ΚΑΛΗΜΕΡΑ
Κοιτα το μηχανακι που αναφερες δεν ειναι και τιποτα σπουδαιο μια απλη μηχανη ειναι δεν ειναι κανα agusta bmw κτλ και δεν κανει 6000 αλμονο ουτε v storm να ηταν, σιγουρα παραπανω θα εχει καινουργιο.Εχεις κανει συγκριση στις μηχανες σε σχεση με τα μικρα αεροπλανα και ελικοπτερα ;;;;;;;που βαζουν και 4 ατομα;;;;;;
Μπορεις να κανεις ανετα τη δουλεια σου και με φτηνοτερο ποδηλατο χωρις να ξεπαραδιαστεις οπως και με τα μηχανακια γινεται το ιδιο
αν θες να πας στα ακρα τοτε ναι πρεπει να πληρωσεις και εκει σιγουρα θα υπαρχει υπερτιμηση προιντος,σαμπως και στα μηχανακια δεν συμβαινει
Αυτη η bmw η 1200[η μποξερ λεω δε θυμαμαι τυπο δεν μου αρεσει κιολας] ποσο κανει και ποσο καλυτερη ειναι απο ενα v storm 1000;;;;

c_mos2
Εικόνα c_mos2
Απών/απούσα

Συμφωνώ μέχρι ενός σημείου.
Πρέπει να αντιδρούμε στην εκμετάλλευση απ όπου κι αν προέρχεται.
Όση μελέτη και αν χρειάστηκε, 3 σωλήνες είναι 3 σωλήνες!
Δεν είναι τα 100 σημεία σύνδεσης μιας μοτοσυκλέτας, ούτε τα 1000 ενός αυτοκινήτου.
Τα ποδήλατα είναι υπερεκτιμημένα επειδή αυτοί που τα εμπορεύονται θέλουν να βγάλουν υπερκέρδη παρά το μικρό πλήθος πωλήσεων και συνεπώς τον μικρό τζίρο.
Και οι μηχανές όμως είναι υπερεκτιμημένες για τον ίδιο λόγο.
7000 ή 8000 για μια μοτοσυκλέτα ενώ με τα ίδια σχεδόν χρήματα αγοράζεις αυτοκίνητο. Με πολυ-πολύ περισσότερα υλικά και πολλές περισσότερες μελέτες αφού αποτελείται από περισσότερα υλικά.
Αλλά τα αυτοκίνητα είναι σχετικά φτηνά γιατί βγάζουν από τον όγκο των συναλλαγών χρήματα, και όχι από την αγάπη των αναβατών.
Είναι απλή εκμετάλλευση των δικύκλο-lovers φίλοι μου.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Νομίζω πως βλέπεις το θέμα φίλε μου με πολύ λαικίστικη οπτική, πράγμα όχι κακό αλλά καθόλου πραγματικό. Ο χρυσός είναι ακριβός επειδή η κοινωνία ολόκληρη αποφάσισε να είναι αυτός η βάση των συναλλαγών μας γι αυτό άλλωστε και γίνεται κόσμημα και δεν παράγουμε κοσμήματα από τιτάνιο ή... κάρμπον!

Τα ποδήλατα είναι ακριβότερα των μηχανών (αναλογικά) όπως και οι μηχανές ακριβότερες των αυτοκινήτων επειδή το αυτοκίνητο είναι η βάση των μεταφορών στις κοινωνίες μας. Το δίκτυο που "χτίζει" ένα αυτοκίνητο (παραγωγή, μεταφορές, γκαράζ, βενζίνες, φόροι, σερβις, ανταλλακτικά κλπ) επιτρέπει την οικονομική συναλλαγή, δηλαδή το να αλλάζεις χρήμα συνέχεια, πράγμα το οποίο είναι η βάση του καπιταλισμού. Αν για παράδειγμα μας έδιναν ένα αυτοκίνητο δωρεάν σε όλους αλλά αύξαναν κατά 1000% το κόστος συντήρησης, κτήσης, αντ/κών, μεταβίβασης, τελών κλπ, τότε θα ήταν ΑΣΥΜΦΟΡΟ να το πάρεις. Ήδη αυτό αρχίζει να φαίνεται στις μέρες μας γι αυτό βλέπεις τα κινηματα τυπου "δεν πληρώνω" όπου οι άνθρωποι αρχίζουν να δυσανασχετούν επειδή κατέχουν κάτι που μπόρεσαν να αγοράσουν αλλα αρχίζει να γίνεται απαγορευτικό το να το χρησιμοποιήσουν.

Από την άλλη εάν αγοράσεις ένα ποδήλατο έχεις σχεδόν μηδενικό κόστος χρήσης. Παίρνεις κάτι που πιθανά θα ζήσει πιο πολυ από σένα και πιθανά να του αλλάξεις 10 φορές φτηνά αναλώσιμα στα 20 χρόνια. Ένα αξιοπρεπέστατο ποδήλατο κάνει όσο τα λάστιχα που θα αλλάξεις ΜΙΑ φορά στο GSXR ενώ το σέρβις του ακόμα κι αν το κάνεις σε μαγαζί δεν θα σου κοστίσει πάνω από ένα πλύσιμο αυτοκινήτου.

Έτσι λοιπόν στο ποδήλατο το μεγάλο κέρδος υπάρχει κατά την αγορά του ενώ στο μηχανοκίνητο όχημα κέρδος ΤΡΕΛΟ υπάρχει καθόλη τη διάρκεια ζωής του σε βιομηχανίες, εμπόρους, κράτη, μεσάζοντες κλπ. Φαντάσου λοιπόν να σε επιβραβεύανε όταν αγόραζες ποδήλατο και να στο δίναν φτηνά, τότε όλο αυτό το δίκτυο κέρδους του μηχανοκίνητου θα εξαφανιζόταν!

Αν παρόλα αυτά θέλεις να κάνεις μια οικονομική σύγκριση μην παίρνεις το πιναρέλο ή το GSXR. Διάλεξε κάτι απλό και καθημερινό, κάτι που να απευθύνεται σε όλους. Ένα αξιοπρεπες φιτνες ή τρέκινγκ ποδήλατο κάνει περίπου 500 ευρώ. To KLX250 που ναι ένα δυνατο μηχανακι πολης κανει 5000 ευρώ. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης κάνει 9000 ευρώ. Πρόσθεσε το κόστος χρήσης, πάγια, βλάβες για τα επόμενα 20 χρόνια και πες μου μετά τη σούμα.

Καλημέρα.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Καταλαβαίνω το σχόλιό σου papajo, γιατί βλέπεις τα πράγματα ως μηχανικός και είναι λογικό να βάζεις μέσα έννοιες όπως κόστος υλικών, κόστος εξέλιξης κλπ.

Ωστόσο, κάνεις ένα λάθος στη σύγκρισή σου. Θεωρείς ένα καλό ποδήλατο αυτό που κοστίζει 7000, ενώ στην πραγματικότητα αυτό είναι αγωνιστικό, πολλές φορές φτιαγμένο στα μέτρα του αναβάτη με τρελά εξωτικά υλικά. Εγώ αυτό θα το σύγκρινα με το κόστος μια αγωνιστικής μοτοσυκλέτας motoGP (ή έστω κατηγορίας 125 για να μη μου την πεις).

Τα εμπορικά "καλά" ποδήλατα είναι αυτά στην κατηγορία τιμών 300-550. Κάνουν άνετα αυτά που θα τους ζητήσεις, είναι αξιόπιστα και σχετικά γρήγορα. Ένας απλός χρήστης τις περισσότερες περιπτώσεις δεν μπορεί να τα εκμεταλλευτεί στο 100% για να πει ότι χρειάζεται κάτι καλύτερο για τις καθημερινές βόλτες. Για μένα αντιστοιχούν στις μηχανές 400-650cc.
Σε αυτά δεν θα δεις τόσο τρελές προσφορές μετά από 1 χρόνο και αν κάτσεις να υπολογίσεις υλικά, μηχανισμούς και συναρμολόγηση (που γίνεται στα καταστήματα) είναι λογικά τα κέρδη.

Στις παραπάνω κατηγορίες σίγουρα πληρώνεις και λίγο μάρκα και λίγο εμφάνιση και λίγο την τρέλα σου. Αλλά αυτό γίνεται σε όλα τα καταναλωτικά αγαθά όταν μπαίνεις σε "premium" κατηγορίες.

deacon
Απών/απούσα

papajo borei ta 1000 mikra kommatakia na xreiazontai robotiki meleti ereuna mgia na ftasoun sto epithimito shmeio.dokimase omws thn mixani na tin stirikseis mono me treis swlines kai na anaptikseis sxedon tin idaia taxutita ,pou boreis se kapoies periptwseis.
katalavaineis pou to paw
to ligotero merikes fores einai perissotero

Arxarios
Απών/απούσα

c_mos2 wrote:

...Τα ποδήλατα είναι υπερεκτιμημένα επειδή αυτοί που τα εμπορεύονται θέλουν να βγάλουν υπερκέρδη παρά το μικρό πλήθος πωλήσεων και συνεπώς τον μικρό τζίρο.
Και οι μηχανές όμως είναι υπερεκτιμημένες για τον ίδιο λόγο.
7000 ή 8000 για μια μοτοσυκλέτα ενώ με τα ίδια σχεδόν χρήματα αγοράζεις αυτοκίνητο. Με πολυ-πολύ περισσότερα υλικά και πολλές περισσότερες μελέτες αφού αποτελείται από περισσότερα υλικά...

Το ποδήλατο έχει πολύ λιγότερες πωλήσεις από τις μοτοσυσκλέτες σαν τεμάχια οπότε ισχύει ο κανόνας ότι όσο λιγότερη μαζική είναι η παραγωγή για ένα αντικείμενο τόσο περισσότερο κοστίζει. Για αυτο όπως λέει ο c_mos2 και τα αυτοκίνητα είναι πιο φτηνά κατά βάρος από μία μοτοσυκλέτα.

Επίσης ισχύει και ο νόμος προσφοράς-ζήτησης. Κανένας δεν υποχρέωσε κανέναν να πάρει ποδήλατο 7000ευρώ. Όμως όσο υπάρχουν κάποιοι που τα δίνουν θα υπάρχουν κάποιοι που τα φτιάχνουν.

papajo
Απών/απούσα

scrabler wrote:
Νομίζω πως βλέπεις το θέμα φίλε μου με πολύ λαικίστικη οπτική, πράγμα όχι κακό αλλά καθόλου πραγματικό. Ο χρυσός είναι ακριβός επειδή η κοινωνία ολόκληρη αποφάσισε να είναι αυτός η βάση των συναλλαγών μας γι αυτό άλλωστε και γίνεται κόσμημα και δεν παράγουμε κοσμήματα από τιτάνιο ή... κάρμπον!

Τα ποδήλατα είναι ακριβότερα των μηχανών (αναλογικά) όπως και οι μηχανές ακριβότερες των αυτοκινήτων επειδή το αυτοκίνητο είναι η βάση των μεταφορών στις κοινωνίες μας. Το δίκτυο που "χτίζει" ένα αυτοκίνητο (παραγωγή, μεταφορές, γκαράζ, βενζίνες, φόροι, σερβις, ανταλλακτικά κλπ) επιτρέπει την οικονομική συναλ......(......)......ρόσθεσε το κόστος χρήσης, πάγια, βλάβες για τα επόμενα 20 χρόνια και πες μου μετά τη σούμα.

Καλημέρα.

Με κατηγορείς πως λαϊκίζω φιλε μου αλλα στην ουσία όλη σου η απάντηση είναι ένας λαϊκισμός....

Τι πάει να πει ο χρυσός είναι ακριβώς επειδή έτσι το αποφασίσαμε? ή επειδή μας άρεσε και το βάλαμε στα κοσμήματα? το παραπάνω είναι ο ορισμός της λαϊκίστικης αντίληψης.. αν δεν το καταλαβαίνεις δεν ξέρω πως αλλιώς να στο περιγράψω..

Στην χημεία υπάρχει ο πινακας των στοιχειων ο χρυσός είναι το πιο ευγενές μέταλλο για πόλους λόγους και γιαυτο είναι και το ακριβότερο.. η πλατίνα που αναφέρεις είναι πιο ακάθαρτο υλικό από τον χρυσό, Αυτο ειναι αντικειμενικος τροπος σκέψης

Επίσης είναι λαικιστικο να λες ότι τα ποδήλατα είναι πιο ακριβά γιατί δεν έχεις έξοδα συντήρησης και κίνησης όπως έχεις με την μηχανή....

Και το κατσαβίδι δεν έχει έξοδα συντήρησης και θα κρατήσει μια ζωή.. πάραυτα κάνει 3 euro ενώ ένα ηλεκτρικό κατσαβίδι που έχει περιορισμένη ζωή και θέλει φροντίδα + ότι για να λειτουργήσει θέλει ρεύμα κάνει 40 euro!

Το κόστος αγοράς το υπολογίζεις βάση των εξόδων που χρειάζονται για να παραχθεί το προϊόν.. όχι με τα επιπλέον έξοδα που θα παρουσιαστών όταν το αγοράσεις ... αν ήταν έτσι και η ferrari θα πρέπει να είναι πιο φτηνή από ένα golfaki γιατί καίει πολύ παραπάνω βενζίνη, έχει μεγαλύτερη εφορία και ακριβότερα ανταλλακτικά... δεν πάει έτσι όμως.. η ferrari είναι ακριβότερη γιατί έχει μεγαλύτερο κόστος κατασκευής.. τα υλικά είναι πιο ακριβά από το golf η διαδικασία που την κατασκευάζουνε είναι ακριβότερη.. κτλ κτλ

όσο αφορά αυτό που λέει ο φίλος deacon αν καταφέρουν και βγάλουν ποδήλατο που να μπορεί να χωρέσει έναν τέτοιο κινητήρα και να τρέξει τα ίδια χιλιόμετρα (και μαρεσει εμφανισιακά) θα τα δώσω τα 7000 χιλιάρικα μέχρι τότε για 3 σωλήνες δεν δίνω τόσα..

Τώρα στον φίλο maranx τυχαία επέλεξα το συγκεκριμένο μοντέλο στην φωτό - αν και δεν είναι από τα ακριβότερα αγωνιστικά πάντως φτάνει γύρο στα 5000 χιλιάρικα με εξοπλισμό κτλ- υπάρχουν πολλά ποδήλατα mtb κτλ που κάνουν τα ίδια λεφτά..

Το θέμα πιο είναι φιλε maranx? σίγουρα την δουλειά σου την κανεις και με πιο φτηνά.. άποψη μου είναι ότι ειδικά εγώ (που θέλω να γυμναστώ) την δουλειά μου θα την κάνω και με ένα κινεζικο από super market... αυτό που με εκνευρίζει είναι το αμέσος επόμενο βήμα είναι να σκάσω 500 όπως είπες για να πάρω ένα ποδήλατο που θα είναι μεν καλύτερο από το κινεζικο των 100 euro... αλλα δεν θα είναι ούτε καν 5 φορες καλύτερο.. θα είναι απλά λίγο καλύτερο... δηλαδή ο παράγοντας value for money είναι που με εκνευρίζει!

Τώρα κάποιος που είπε κάτι ότι δεν είναι και augousta η GXR 600.. ναι χαίρω πολύ! απλά έβαλα ένα συγκρίσιμο προϊόν... η augousta έχει πολλαπλάσια τιμή (αλλα και ποιότητα + τεχνολογία) και τα περισσότερα ποδήλατα δεν φτάνουν την τιμή της (εκτος από 4 που είδα μέχρι τώρα που είναι κοντά στα 40.000 euro αλλα είναι επίχρυσα) η GSXR είναι μεν ένα τεχνολογικά προηγμένο μηχανάκι βασικά το καλύτερο στην κατηγορια του και είναι σε τιμή που βρίσκεις αρκετά "καλά" ποδήλατα γιαυτο την χρησιμοποίησα ως παράδειγμα.

Θα σας μοιραστώ κάτι από την εμπειρία μου στο paintball, markers που πουλιούνται εδώ 1000 euro εγώ με επαγγελματικό αφμ τα αγόραζα 350 δολάρια σε ποσότητες λιανικής ! (φανταστείτε ποσο θα τα αγόραζα αν έκανα καμια μεγάλη παραγγελια)
Είμαι σίγουρος ότι το ίδιο συμβαίνει και με τα ποδήλατα! αλλιώς δεν εξηγούνται και οι προσφορες που γίνονται (πιο πολύ στο εξωτερικό αλλα και ελλάδα) με 50% 60% ακόμη και 70% κάποιες φορες κάτω στην τιμή για παλιοτερα μοντελα του κουτιου όμως!

και να σχολιάσω και κάτι άλλο που λέχθηκε, ναι και οι μηχανές ίσως να μπορούσαν να πουλιούνται πιο φτηνά από τώρα.. το θέμα είναι όμως ότι οι τιμές της μηχανής είναι σε τίμια κατάσταση δηλαδή εγώ αν αγοράσω μια gsxr με 6000 euro δεν θα αιστανθώ ότι έχασα χρήματα... γιατί όλα αυτά που μου προσφέρει τα αξίζουν τα 6000 euro

Ενώ είμαι σίγουρος ότι αν πάρω ένα αγωνιστικό ποδήλατο των 700 euro και ένα των 6000 euro ναι μεν θα παρατηρήσω βελτίωση (ελπίζω) αλλα είμαι 1000% σίγουρος ότι δεν θα είναι τόσο μεγάλη διαφορα πια.. και ότι θα αιστανθώ πως μου κλέψαν λεφτά...

papajo
Απών/απούσα

arxarios wrote:
c_mos2 wrote:

...Τα ποδήλατα είναι υπερεκτιμημένα επειδή αυτοί που τα εμπορεύονται θέλουν να βγάλουν υπερκέρδη παρά το μικρό πλήθος πωλήσεων και συνεπώς τον μικρό τζίρο.
Και οι μηχανές όμως είναι υπερεκτιμημένες για τον ίδιο λόγο.
7000 ή 8000 για μια μοτοσυκλέτα ενώ με τα ίδια σχεδόν χρήματα αγοράζεις αυτοκίνητο. Με πολυ-πολύ περισσότερα υλικά και πολλές περισσότερες μελέτες αφού αποτελείται από περισσότερα υλικά...

Το ποδήλατο έχει πολύ λιγότερες πωλήσεις από τις μοτοσυσκλέτες σαν τεμάχια οπότε ισχύει ο κανόνας ότι όσο λιγότερη μαζική είναι η παραγωγή για ένα αντικείμενο τόσο περισσότερο κοστίζει. Για αυτο όπως λέει ο c_mos2 και τα αυτοκίνητα είναι πιο φτηνά κατά βάρος από μία μοτοσυκλέτα.

Επίσης ισχύει και ο νόμος προσφοράς-ζήτησης. Κανένας δεν υποχρέωσε κανέναν να πάρει ποδήλατο 7000ευρώ. Όμως όσο υπάρχουν κάποιοι που τα δίνουν θα υπάρχουν κάποιοι που τα φτιάχνουν.

Μα φυσικά και έχουν λιγότερες πωλήσεις ποιος θα τα αγοράσει με τέτοια τιμή?

Και ποιος θα ζητήσει τόσο ακριβά ποδήλατα? αν ρίχνανε την τιμή του ποδηλάτου που κάνει 7000 euro στα 1500 (πάλι κέρδος θα βγάζανε) θα γινόταν της τρελής στις αγορές.. αλλα κοιτάνε να βγάλουν πολλά από ένα ... και όχι λίγα από ένα αλλα να πουλήσουν παρα πολλά..

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

papajo wrote:

Τώρα στον φίλο maranx τυχαία επέλεξα το συγκεκριμένο μοντέλο στην φωτό - αν και δεν είναι από τα ακριβότερα αγωνιστικά πάντως φτάνει γύρο στα 5000 χιλιάρικα με εξοπλισμό κτλ- υπάρχουν πολλά ποδήλατα mtb κτλ που κάνουν τα ίδια λεφτά..

Το θέμα πιο είναι φιλε maranx? σίγουρα την δουλειά σου την κανεις και με πιο φτηνά.. άποψη μου είναι ότι ειδικά εγώ (που θέλω να γυμναστώ) την δουλειά μου θα την κάνω και με ένα κινεζικο από super market... αυτό που με εκνευρίζει είναι το αμέσος επόμενο βήμα είναι να σκάσω 500 όπως είπες για να πάρω ένα ποδήλατο που θα είναι μεν καλύτερο από το κινεζικο των 100 euro... αλλα δεν θα είναι ούτε καν 5 φορες καλύτερο.. θα είναι απλά λίγο καλύτερο... δηλαδή ο παράγοντας value for money είναι που με εκνευρίζει!

Συνεχίζεις να συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Το κινέζικο των 100€ είναι το ανάλογο του κινέζικου παπιού στις μηχανές. Και με τα δύο κάνεις τη δουλειά σου για περιορισμένο χρόνο. Όσο αντέξουν λόγω αξιοπιστίας. Και μόλις διαλυθούν θα λες ότι άξιζε να δώσεις τα διπλά για να πας στα φτηνά μοντέλα πιο αξιόπιστης μάρκας. Εγώ αυτά σου πρότεινα να συγκρίνεις ως "καλά" ποδήλατα για τον απλό χρήστη και για το VFM τους.

Και στις μηχανές για να μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου αλλά και μια εκδρομή που και που δε θα πάρεις παπάκι αλλά μεγαλύτερη. Έτσι και με αυτά τα ποδήλατα μπορείς να κάνεις τις καθημερινές δουλειές σου αλλά και να πας μια μεγαλύτερη βόλτα για αναψυχή χωρίς να σε προβληματίσουν. Αυτές οι μηχανές κάνουν κάποια χιλιάρικα πάνω σε σχέση με φτηνά παπάκια. Κάποιος μπορεί να πει πως και αυτές δεν αξίζουν τα λεφτά τους.

Για να πας ένα επίπεδο πάνω πχ να πηγαίνεις track days με τη μηχανή ή brevets με το ποδήλατο πάλι θα πρέπει να πάρεις πιο εξειδικευμένα μοντέλα. Μια supersport ή μια φτηνή κούρσα αντίστοιχα. Και φτηνές κούρσες βρίσκεις και με 600 ευρώ. Ακόμα και αγώνες κάνεις με αυτές, αλλά όπως και με τις απλές SS δεν πας για νίκη.

Αντίστοιχα μπορώ να σου παρομοιάσω τις λίγο πιο ακριβές mainstream κούρσες με τα RR μοντέλα μηχανών και τα καθαρά αγωνιστικά ποδήλατα με κατασκευές motoGP κλπ.

Κάθε κατηγορία και στους δύο κόσμους διπλασιάζει σχεδόν την τιμή της προηγούμενης και τα καθαρά αγωνιστικά μπορεί και να τις 5πλασιάζουν και βάλε λόγω πολύ ειδικού κοινού.

Έτσι δουλεύει η αγορά, τί να κάνουμε. Απλώς κοίτα πάντα με τί τα συγκρίνεις.

deacon
Απών/απούσα

xwris na thelw na se thiksw file mou papatzo den exw tetoio skopo.sunadelfos mixanikos eimai kai egw.eksartatai ti podilato thes kai pws to thes kai pws to trexeis kai ti ikanotita exeis. an trekseis pista me koursaki tis giagias , sto viraz tha sou bei to crank sth mouri.
an kaneis downhill sto vouno me bike apo caredour tha sou spasei sta duo .kai stis duo periptwseis gia na to pas ekei to podilato simainei pws eite goustareis eite gnwrizeis eite thes na matheis.
an to thes gia pswnia i gia ti volta sou allazei to pragma.ta 7000 euro exoun na kanoun me varos fiting facing kai alla polla.den to xreiazesai esu.to xreiazomoun egw omws otan etrexa pista.sunithismena ta podia mou loipon gia to dromo pira kati eksisou kalo kai akrivo.ta podia sou to katalavainoun. den tha to katalaveis para mono otan to kavaliseis kai to fereis sta oria tou.
ta 7000 eurw podilata den apeuthinidai se freeday kosmo alla se everyday commuting.
filika

skozan
Εικόνα skozan
Απών/απούσα

Συγκρίνουμε λίγο ανόμοια πράγματα. Το ποδήλατο που κάνει 7000 δεν απευθύνεται σε ευρύ κοινό, είναι τύπου custom, μπορεί να έχει αρκετή δουλειά στο χέρι και ο κατασκευαστής δεν προσδοκά να πουλήσει σε ποσότητα έτσι και αλλιώς.

Από την άλλη κάποιος που θέλει το ποδήλατο για να κάνει τη δουλειά του, δηλαδή τις μετακινήσεις του και τις βόλτες του, μπορεί με 300-400 να πάρει κάτι αρκετά αξιοπρεπές, μην πω ακόμα και λιγότερο..

Μπορεί στα high end να χάνεται λίγο το παιχνίδι με τις τιμές αλλά νομίζω πως αυτό ισχύει σε όλα τα high end πράγματα. Π.χ. με 80 ευρώ μπορώ να έχω ένα συμπαθητικό ηχοσύστημα για να ακούω mp3/cd που με ικανοποιεί απόλυτα, υπάρχουν όμως άνθρωποι με πάθος που για να ακούσουν τον τέλειο ήχο ξοδεύουν τετραψήφια και πενταψήφια ποσά! Το ίδιο ισχύει και στα ποδήλατα.

Τέλος στα μηχανοκίνητα (αυτοκίνητα / μοτοσυκλέτες) λάβε υπόψη πως πουλάνε με οριακό κέρδος ορισμένες φορές και με ζημιά καθώς προσβλέπουν κέρδος από την πώληση ανταλλακτικών και after sale. Δεν είναι το ίδιο στο ποδήλατο. Ένας που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του θα τα σκάει μια ζωή για τα σέρβις, λάδια, τακάκια, εξατμίσεις, καταλύτη, μπουζί, ελαστικά, κλπ, κλπ, απλά για να μπορεί το αυτοκίνητο να τσουλάει. Εγώ που χρησιμοποιώ το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου, δεν υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί να ξοδεύω τα ίδια για συντήρηση, απλά για να τσουλάει με ασφάλεια, που είναι αυτό που με ενδιαφέρει για να κάνω τη δουλειά μου και συνήθως δεν θα είναι εξαρτήματα του αρχικού κατασκευαστή (μιλάμε για ελαστικά, τακάκια, άντε καμιά αλυσίδα, μεσαία τριβή και κάνα πεταλάκι των 10-15 €).

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Αυτό που υποστηρίζεις δηλαδή ότι είναι πολλά τα λεφτά για ποδήλατα δεν είναι λάθος αλλά που να σπάσουμε τα μούτρα μας κάτω δεν θα μπορέσουμε να το αποδείξουμε.
Οι παραμέτροί είναι αμέτρητες και σίγουρα πρέπει να είσαι γνωστής των πραγμάτων που συγκρίνεις κάτι που και ο ίδιος το παραδέχέσαί.
Εγώ θα συγκρίνω ίδια πράγματα τους τροχούς.
Τα περισσότερα αγωνιστικά ποδήλατα διαθέτουν τροχούς από άνθρακονηματα,κανένα μηχανοκίνητο όχημα δεν διαθέτει τροχούς από άνθρακονηματα η εξέλιξη λοιπόν αυτής της τεχνολογίας απαιτεί το αντίστοιχο ερευνητικό κέντρο με επιστήμονες που ελέγχουν τον τροχο σε όλα τα στάδια,δεν αξίζει αυτό να κόστολόγηθεί ανάλογα.

c_mos2
Εικόνα c_mos2
Απών/απούσα

skozan wrote:

Τέλος στα μηχανοκίνητα (αυτοκίνητα / μοτοσυκλέτες) λάβε υπόψη πως πουλάνε με οριακό κέρδος ορισμένες φορές και με ζημιά καθώς προσβλέπουν κέρδος από την πώληση ανταλλακτικών και after sale. Δεν είναι το ίδιο στο ποδήλατο. Ένας που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του θα τα σκάει μια ζωή για τα σέρβις, λάδια, τακάκια, εξατμίσεις, καταλύτη, μπουζί, ελαστικά, κλπ, κλπ, απλά για να μπορεί το αυτοκίνητο να τσουλάει. Εγώ που χρησιμοποιώ το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου, δεν υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί να ξοδεύω τα ίδια για συντήρηση, απλά για να τσουλάει με ασφάλεια, που είναι αυτό που με ενδιαφέρει για να κάνω τη δουλειά μου και συνήθως δεν θα είναι εξαρτήματα του αρχικού κατασκευαστή (μιλάμε για ελαστικά, τακάκια, άντε καμιά αλυσίδα, μεσαία τριβή και κάνα πεταλάκι των 10-15 €).

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω εδώ.
Κανένας κατασκευαστής δεν πουλάει με οριακό κέρδος και φυσικά ποτέ με ζημιά.
Τα χρήματα από τα service λάδια λάστιχα κλπ, αλλά και άλλα που αναφέρουν άλλοι φίλοι πιο πάνω όπως διόδια ή βενζίνη, Ουδένα κέρδος δεν αποδίδουν στον κατασκευαστή. Και δεν πιστεύω οτι κάποιος πουλάει ένα αυτοκίνητο για να βγάλει κέρδος μόνο απο τα ανταλλακτικά!
Εξ άλλου και στο ποδήλατο λές οτι τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιήσεις δεν θα είναι το ίδιου του κατασκευαστή. Τι σε εμποδίζει να κάνεις το ίδιο και στο αυτοκίνητο;

skozan
Εικόνα skozan
Απών/απούσα

Ο κατασκευαστής σίγουρα πουλάει με κέρδος, όχι πολύ, σίγουρα προσβλέπει και από την πώληση ανταλλακτικών. Ο έμπορος όμως πουλάει οριακά, δεν έχω ίδια άποψη αλλά μου το έχουν πει διαφορετικά άτομα που δουλεύουν στον χώρο του αυτοκινήτου. Έκανα και μια μικρή έρευνα στο internet δεν κατάφερα να βγάλω άκρη πάντως ισχύει πως έστω εικονικά πουλάνε το αυτοκίνητο με ελάχιστη ζημειά ως προς την αναγραφόμενη εργαστοσιακή τιμή.

Τέλος πάντων δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, το θέμα είναι πως ποδήλατο και μηχανοκίνητα είναι τελείως διαφορετικά πράγματα όπως αναφέραμε ως προς τον οικονομικό τους κύκλο. Τεχνικά επίσης σίγουρα τα μηχανοκίνητα δεν συγκρίνονται με τα ποδήλατα, μιλάμε πράγματι για τεράστιες επενδύσεις R&D που ένας μικρός κατασκευαστής δεν μπορεί να αντέξει, ενώ ένας μικρός κατασκευαστής που μπορεί να λέγεται π.χ. IDEAL μπορεί να παράγει ένα αρκετά καλό και εμπορικό προϊόν. Τέλος αυτοί που έχουν πάθος και πάνε σε High End θα τα σκάνε ότι και να είναι αυτό το προϊόν.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

[quote=K.B.K.]
(Ας μην ξεχναμε την πιο κραυγαλεα περιπτωση φτιαχτης τιμης που ειναι τα διαμαντια.Αυτος ο καθαρος ανθρακας εχει μεγαλη τιμη γιατι τον εχουν κανει σπανιο ενω δεν ειναι.)

Διαμαντια υπαρχουν πολλα.
Γενικοτερα η αξια τους καθοριζεται απο 4 παραγοντες:
Χρωμα
Βαρος
Κοπη
Διαυγεια.

Οταν λοιπον βρεθει ενα μεγαλο διαμαντι , κοπει σωστα ετσι ωστε να αξιοποιηθει πληρως το μεγαλυτερο δυνατο αξιοποιησιμο κομματι διατηρωντας τις σωστες αναλογιες ωστε να γινεται σωστη διαθλαση του φωτος και να αναλυεται ολο το φασμα των χρωματων στο εσωτερικο του , ειναι οσο το δυνατον πιο αχρωμο και δεν διαθετει καθολου εγκλειστα στοιχεια κατω απο μεγενθυση 10Χ , τοτε ΟΝΤΩς ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΟ .
Για να μην αναλυσουμε βεβαιο και ολες τις μηχανικες ιδιοτητες του διαμαντιου , το οποιο εντελως τυχαια ειναι και το σκληροτερο υλικο του πλανητη .Οπως επισης το οτι η εξορυξη διαμαντιων ειναι μια ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ δυσκολη , χρονοβορα και επικίνδυνη .
(ρωτα και ενα χρυσοχοο , χεχε)

Παρολα αυτα , εχει μια δοση αληθειας η ιδεα σου , καθως μερικα αντικειμενα αποκτουν την φημη "του ακριβοτερου πχ ποδηλατου στον κοσμο" , οχι γιατι ας πουμε ενσωματωνουν την τελευταια διαστημικη τεχνολογια ,
αλλα γιατι αντι να φτιαξουν τον σκελετο με τιτανιο εχουν καρφωσει σε ενα χρωμολενιο 6000 καρατια διαμαντακια και εφτιαξαν απο χρυσο τον δισκοβραχιωνα.

Και τα ποδηλατα οπως και οι μηχανες και τα κοσμηματα εχουν κραυγαλεες διαφορες στο value for money , και αυτο γιατι παντα υπαρχει κοσμος που θελει να παρει το ενα , το μοναδικο , το πιο ακριβο , το πιο κραυγαλαιο ή το πιο ποθητο απο ολους τους υπολοιπους ή με το σηματικοτερο pentigree , ακομα και αν ειναι λιγο "φουσκα".

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

Κανεις ενα λαθος.
Αντι να συγκρινεις τα ακριβα ποδηλατα με την GSXR (ενα μοντελο παραγωγης δηλαδη),
θα επρεπε να τα συγκρινεις με τις custom μηχανες , καθοτι αυτες συνηθως κοστιζουν πολλα αφου φτιαχνονται στα μετρα του ιδιοκτητη και δεν ειναι μοντελα μαζικης παραγωγης.
(αληθεια , η gsxr κοστιζει μονο 7000 ? εδω ενα σκουτερ 250αρι κανει 5000 !)

Τωρα , για το θεμα "γιατι να τα παρει κανεις" ,
η απαντηση βρισκεται στο οτι μια μηχανη με τα ιδια χαρακτηριστικα με μια αλλη , πουλιεται ακριβοτερα γιατι γραφει "the doctor" πανω , εχει αλλα αυτοκολλητα και μια πλακετα με σειριακο αριθμο.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

...στα ποδήλατα είναι τσιμπημένες, όπως και σε όλα τα προιόντα άλλωστε.

Με μια μικρή διαφορά όμως, το ποδήλατο προσφέρει ανεκτίμητες αξίες όπως υγεία , γυμναστική , διασκέδαση και είναι και το καλύτερο μεταφορικό για τις πόλεις.

Ασε που με 300ε παίρνεις αξιοπρεπέστατο ποδήλατο που με μικρές αναβαθμίσεις μπορείς να το κάνεις να πετάει, τα θετικά του ποδηλάτου είναι ατελείωτα.

mpampinos
Εικόνα mpampinos
Απών/απούσα

Δε θες να καταλαβεις οταν ενα προιον εχει απο 80 ευρω και φτανει τα 10000 δεν μπορεις να το πεις ακριβο.Διαλεχτε ψαχτε δειτε τι χρειαζεστε ποσα εχει η τσεπη σας τι σας αρεσει και αγοραστε.Οτι πληρωσει ο καθενας εχει, μπορει καποια να ειναι υπεrεκτμημενα η να ειναι περιορισμενης χρηστικοτητας,ε και;;;που δεν ειναι;;;;Το GSXR που λες για τι κανει;;;μονο για πιστα για τιποτα αλλο,και κοντα στα 10000 χιλιαρικα[πολλα δεν ειναι μονο για track days] κοστιζει που 7000 που λες εσυ σκουτερ ειναι;;;;Με 400-500 ευρω κανει πιστευω το 80%η μια χαρα τη δουλεια του.Σιγουρα θα υπαρχουν και ακριβοτερα ποδηλαταπου σαφως θα ειναι και καλυτερα και οσο πιο ακριβα τοσο πιο καλα,και θα υπαρχουν και τα μερικα,που θα ειναι πανακριβα γιατι φερουν την υπογραφη καποιου σπουδαιου σχεδιαστη η τη χρηση εξωτικων υλικων.Αυτα ειναι για να ικανοποιησουν την αναγκη προβολης που εχει μια αλφα ομαδα ανθρωπων,η μπορει να ειναι αγωνιζομενοι που βγαζουν με αυτο το ψωμακι τους.Γιατι το γενικευεις;;;;;δλδ για τα ρολογια τι εχεις να πεις που ξεκινουν απο 5 ευρω και φτανουν αληθεια ποσο;;;;;;;σιγουρα πολλυ πανω απο το GSXR που λες;;;;;
Που να σου ζητησει η γυναικα σου [δε ξερω αν εισαι παντρεμενος κιολας]καμια LOUIS VOITIN
φανταζομαι τι θα λες

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ο προβληματισμός σου είναι σωστός αλλά μετά το χαλάς.

Ο λόγος που το Pinarello και το GSXR πωλούνται τόσο ακριβά είναι διότι υπάρχουν εκεί έξω μαλάκες χομπίστες που θα σκάσουν τα λεφτά για να τα πάρουν. Ο λόγος που τα παίρνουν είναι για να φαντασιόντονται ότι είναι ο Contador ή ο Rossi όταν θα γκαζώνουν από φανάρι σε φανάρι ή όταν θα ανεβαίνουν 10χλμ στον Υμηττό. Αν δεν υπήρχαν τα παραπάνω θύματα δεν θα πωλούνταν αυτά τα "παιχνίδια" καθώς είναι άχρηστα για τον χομπίστα ποδηλάτη/μοτοσυκλετιστή.

Από εκεί και μετά, το top ποδήλατα δεν αντιστοιχούν στις top μηχανές παραγωγής αλλά στις μηχανές που τρέχουν στα MotoGP, SBK, χωμάτινα κλπ. Σίγουρα το ποδήλατο είναι πιο απλό σαν κατασκευή αλλά δες πχ αγώνες πίστας όπου έχεις κάτι αθλητές με τετρακέφαλα σαν κορμούς δένδρων να πατάνε με full δύναμη ένα πλαίσιο 1.200γρ.....Λες να μην χρειάζεται μελέτη για να μη διαλύσει στους πέντε ανέμους αυτό το πλάισιο;

Στο κομμάτι των τιμών πρέπει να καταλάβεις ότι είμαστε ο τελευταίος κρίκος. Ο ασιάτης τα πουλά στον άγγλο, ο άγγλος στον έλληνα, ο έλληνας στο ποδηλατά και ο ποδηλατάς σε εσένα. Για να πέσουν οι τιμές θα πρέπει να μειωθούν οι μεσάζοντες. Αυτό σαν καταναλωτής γίνεται με το να αγοράζεις από εξωτερικό και σαν ποδηλατάς γίνεται με το να παρακάμπτεις στον έλληνα εισαγωγέα.

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

papajo wrote:
Στην τελική 3 σωλήνες είναι και μερικά σωληνάκια !!! (ναι σωλήνες από πολύ ψαγμένα κράματα που είναι ακριβά, ναι σωλήνες που με προσοχή και μελέτη συγκολλούνται μεταξύ τους, ναι σωλήνες που χρειάζονται ίσως ακόμη και ρομποτική επεξεργασία για να συνδεθούν κτλ.. αλλα είναι ΣΩΛΗΝΕΣ !)

Τα ποδήλατα της κατηγορίας των 7000Ε δεν είναι σωλήνες και ούτε καν συγκολλούνται. Σημαντική λεπτομέρεια νομίζω.

Επίσης, αφού είσαι σε αναζήτηση για καλό ποδήλατο προτείνω να ψαχτείς λίγο. Εγώ βρήκα πολύ καλό ποδήλατο ΔΡΟΜΟΥ αλουμίνιο με carbon πιρούνι, επώνυμο και αξιοπρεπέστατο κάτω από 700Ευρώ ψάχνοντας internetικά.
Άλλο παράδειγμα λίγο πιο ανεβασμένο:
http://pedalforce.com/online/index.php?cPath=21_100088&osCsid=dd4e8ed4a0...

http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?t=17277

bullgr
Απών/απούσα

Για να προσθέσω και εγώ την άποψή μου, όντως @papajo συγκρίνεις ανόμοια πράγματα... Συγκρίνεις μια μηχανή παραγωγής με ένα ποδήλατο εξωτικό φτιαγμένο για λίγους...

Η μηχανή που αναφέρεις θα μπορούσε να συγκριθεί με τα mtb μαζικής παραγωγής των 350-500 ευρώ...

Αντιστοίχως το εξωτικό ποδήλατο που αναφέρεις θα μπορούσε να συγκριθεί με μια μοτοσυκλέτα MV Agusta που είναι ιταλική, εξολοκλήρου χειροποίητη και βγαίνει σε περιορισμένα κομμάτια και κοστίζει γύρω στα 50.000 ευρώ...

Ο Brad Pit είχε αγοράσει μία MV Agusta special edition full carbon (μόνο 5 τεμάχια κατασκευάστηκαν παγκοσμίως) και του κόστισε 100.000 ευρώ... Να μην αναφέρω τώρα κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών...

Βέβαια εδώ θα μπορούσαμε να πάμε τη συζήτηση σε άλλο επίπεδο και να αναφέρουμε πως θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει οικονομικά κίνητρα στη αγορά ποδηλάτου μειώνοντας (ή κόβοντας εντελώς) το ΦΠΑ, αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία...

Arxarios
Απών/απούσα

bullgr wrote:

Βέβαια εδώ θα μπορούσαμε να πάμε τη συζήτηση σε άλλο επίπεδο και να αναφέρουμε πως θα μπορούσε η κυβέρνηση να δώσει οικονομικά κίνητρα στη αγορά ποδηλάτου μειώνοντας (ή κόβοντας εντελώς) το ΦΠΑ, αλλά αυτό είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία...

Εδώ θα διαφωνήσουμε. Μόνο τα υβριδικά οχήματα είναι πραγματικά οικολογικά και πρέπει να χαίρουν φορολογικών ελαφρύνσεων και όχι τα ποδήλατα (φυσικά αστειεύομαι!)

Σε αυτό το σημείο θα κατανοήσω ότι όντως είναι υπερβολή να υπάρχει απαλλαγή ΦΠΑ από τις πανάκριβες κούρσες και των carbon FS MTB των 7000 ευρώ καθώς αυτός που θα τα πάρει καλώς θα φορολογηθεί, και επιπλέον δεν πιστεύω ότι κανείς τα παίρνει για μέσο μεταφοράς αλλά καθαρά για αγωνιστική χρήση. Όμως δεν βρίσκω κανένα απολύτως λόγο να πληρώνουμε ΦΠΑ για τα ποδήλατα των 300 ευρώ που τα παιρνει ο κόσμος για να μετακινηθεί.

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Νομίζω πως ο papajo δεν συγκρίνει ποδήλατο με μηχανή
αλλά κατασκευή με κατασκευή.
Θέλω να πω πως δεν έχει σημασία αν το ένα ποδήλατο είναι αγωνιστικό και η μηχανή είναι mainstream. Το ποδήλατο είναι 5-6 σωλήνες μέταλο (ή ένα φύλλο carbon fibers) και η μηχανή 100 κιλά κατασκευή με άπειρες ενώσεις και κομμάτια.

papajo εγώ σε καταλαβαίνω. Δες και αυτό τώρα να σου πέσουν τα μαλλιά.
http://www.zyro.co.uk/Product-Category/LIGHTS/Lights/LIGHTS%20RC/Lights%...
1000ευρώ φακός. σαν μηχανικός θα ξέρεις πάνω κάτω πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες, τα led και τα ηλεκτρονικά που έχει μέσα.

Αλλά καλά κάνουν και τα πουλάνε τόσο ακριβά. Για να βγώ εγώ μετά να πουλάω το ίδιο στο 1/4 της τιμής και να έχω και κέρδος. Απλά περιμέντε να τελειώσω την έρευνα.

Μαύρος Πρόβατος
Εικόνα Μαύρος Πρόβατος
Απών/απούσα

bullgr wrote:
Για να προσθέσω και εγώ την άποψή μου, όντως @papajo συγκρίνεις ανόμοια πράγματα... Συγκρίνεις μια μηχανή παραγωγής με ένα ποδήλατο εξωτικό φτιαγμένο για λίγους...

Εγώ θα συμφωνήσω με τον papajo.Αν το συγκεκριμένο ποδήλατο πουλιόταν στην πραγματική του αξία (κόστος υλικών,εργατικά και ένα ΛΟΓΙΚΟ κέρδος για την εταιρία κατασκευής και το ποδηλατάδικο) τότε ούτε για λίγους θα ήταν ,ούτε εξωτικό ούτε τίποτε άλλο.Οι έμποροι (μεγάλοι αλήτες οι περισσότεροι) είναι αυτοί που κάνουν κάτι σπάνιο,πανάκριβο και δυσπρόσιτο.Το εμπόρευμα από μόνο του σπάνια αξίζει έστω και τη μισή τιμή από αυτή της βιτρίνας.Τρανταχτό παράδειγμα τα ρουχάδικα...ένα παντελόνι μπορεί να το βρεις στο Κολωνάκι 200 ευρώ και ακριβώς το ίδιο να το πάρεις απ'τη βιοτεχνία που το φτιάχνει στη Ν.Ιωνία ούτε 10 ευρώ!!!!!

mrroni
Εικόνα mrroni
Απών/απούσα

Συμφωνώ τόσο πολυ με τον papajo και πραγματικά απορώ πως υπάρχουν άτομα να υπερασπίζοντε το αντίθετο δν τίθεται καν θέμα!

bullgr
Απών/απούσα

...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Υποθέτω ότι δεν έχετε ακούσει ή δει ΠΟΤΕ ΣΑΣ:
- βελόνα πικαπ (το γράφω απλοϊκά) με κόστος άνω των 1.000 ευρώ!!!
- καλώδιο ρεύματος high end συστήματος ήχου με κόστος άνω των 1.500 ευρώ!!!
- τσάντα δερμάτινη με κόστος άνω των 3.000 ευρώ!!!
- ζευγάρι παπούτσια με κόστος άνω των 2.000 ευρώ!!!
- καλυντικά με πέρλες / χαβιάρι / σπέρμα μονόκερου / αίμα τίγρης Ιμαλαίων / σάλιο από Χόμπιτ..... με τιμές 500 ευρώ το βαζάκι των 50ml...!!!
- ρολόι αντρικό (χωρίς πολύτιμες πέτρες ή εξωτικά κράμματα) με κόστος άνω των 12.000 ευρώ!!!

ΚΑΛΩΣ ΉΛΘΑΤΕ στις σύγχρονες καταναλωτικές κοινωνίες....

[...αν θέλετε να το "γυρίσομε" στα ποδηλατικά, με εξοργίζει ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ένα ποδηλατικό κράνος των 150 ευρώ φτιαγμένο από ΠΑΜΦΘΗΝΗ διογκωμένη πολυστερίνη... παρά ένα ποδηλατικό πλαίσιο full carbon των 900 γραμμαρίων με τιμή 5.000 ευρώ....]

wp