Μία σκέψη «τρελή» θα πω...συγχωρέστε με!

Νάμαι πάλι σήμερα στην «Αττική». Βγαίνω από το μετρό για να ανέβω δύο ορόφους μέχρι τον «ηλεκτρικό». Κι εκεί πέφτω πάλι πάνω στους «αγαπημένους μου φίλους» τους ελεγκτές. Καθώς τα δρομολόγια έχουν αραιώσει ο κόσμος συνωστίζεται μέσα σε κάθε συρμό και βγαίνει σε «μπουλούκια» έξω, τρέχοντας να προλάβει ο καθένας το επόμενο τραίνο. Εκεί ανάμεσα οι ελεγκτές προσπαθούν να «πιάσουν» αυτούς που τρέχουν όπως ο αγρότης προσπαθεί να πιάσει τις κότες που το έσκασαν από το κοτέτσι.
Αυτή τη φορά δεν με σταμάτησε κανένας. Και να με σταματούσε δεν θα είχα πρόβλημα, είμαι «νόμιμος», πληρώνω το υψηλό και αντίστροφα ανάλογο προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες κόμιστρο. Απλά θα έχανα το επόμενο τραίνο κι εγώ.
Δεν το έχασα όμως. Μπήκα μέσα μαζί με αρκετό πλήθος, στριμωγμένοι, με ένα βαγόνι λιγότερο από το κανονικό στο συρμό. Με τον κλιματισμό αναμένο και τη μυρωδιά του ιδρώτα ανακατεμένη με το φρέον.
Κάπου εκεί μπήκαν και αυτοί που μπαίνουν κάθε μέρα. Αυτοί που ζητάνε «μια μικρή βοήθεια» και δεν ξέρεις αν όντως τη χρειάζονται πραγματικά ή όχι. Αυτοί που πια είναι τόσοι πολλοί που θέλεις ένα μισθό για να δίνεις κάθε μέρα σε όλους. Και κάπου εκεί μου ήρθε μία «τρελή» σκέψη. Αιρετική! Βρισιά σχεδόν! Αν το διαβάζεις και είναι κοντά μικρά παιδιά, διώξτα πριν συνεχίσεις την ανάγνωση!
Φαντάσου λέει μία διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. που θα ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕ (ναι, την είπα τη βρισιά, συγχωρέστε με) κοινωνικούς λειτουργούς αντί για ελεγκτές! Που θα δημιουργούσε μία ομάδα η οποία θα έβρισκε ποιοι πραγματικά είναι αυτοί οι άνθρωποι από όλους αυτούς που γυρίζουν στους συρμούς επαιτώντας και θα τους βοηθούσε πραγματικά!
Φαντάσου να υπήρχε αυτή η ομάδα και να έλειπε απλά μία ομάδα ελεγκτών. Θα χρειαζόντουσαν άραγε οι ελεγκτές τότε;
Τι είπες; Είμαι τρελός;
Το ξέρω...

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Wicca
Απών/απούσα

Τι εννοείς .. να είχε ελεγκτές για το ποιοι δικαιούνται να είναι επαίτες;;
Νομίζω ότι σε κανέναν δεν αξίζει κάτι τέτοιο ειδικά σε κάτι πιτσιρίκια που τα βγάζουν στην επαιτεία οι δικοί τους. ( καλά αυτοί δεν θα έπρεπε να έχουν παιδιά. θα έπρεπε να υπάρχει νόμος που να τους αφαιρεί την κηδεμονία επειδή τα εκμεταλλεύονται).

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

...διάβασε καλά τι έγραψα.
Λέω πως αν αντί για ελεγκτές και σεκιούριτι, μία (υποτίθεται) δημόσια υπηρεσία αναλάμβανε δράση για να βοηθήσει τους ανθρώπους που πραγματικά έχουν ανάγκη, οι οποίοι κινούνται κατά δεκάδες καθημερινά στους συρμούς και τους σταθμούς της.
Τόλμησα να μιλήσω για ένα κράτος που δεν θα ήταν μόνο εισπράκτορας αλλά θα λειτουργούσε και κοινωνικά!
Για κοινωνικούς λειτουργούς μίλησα και (στα πιο τρελά μου όνειρα) θα μιλούσα και για υπηρεσίες αρωγής και στήριξης!

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Αλλά θα πρέπει να εξηγήσεις αυτό καλύτερα:

Automation wrote:
Θα χρειαζόντουσαν άραγε οι ελεγκτές τότε;
Υπονοείς οτι αν η ΣΤΑΣΥ είχε κοινωνικούς λειτουργούς αντί για ελεγκτές, θα μειωνόταν η λαθρεπιβίβαση και επομένως θα αυξανόταν τα έσοδα της εταιρίας;

Και γιατί να βοηθά η ΣΤΑΣΥ τον κόσμο μέσα στους συρμούς και να μην τους βοηθάει κάποιος έξω από τους σταθμούς; Οι επαίτες πηγαίνουν στους συρμούς γιατί εκεί έχει πολύ κόσμο, όχι για να βρουν κοινωνικούς λειτουργούς. Έτσι τους είδες κι εσύ και μπήκες σε σκέψεις. Η ΣΤΑΣΥ έχει συσταθεί για να κάνει συγκεκριμένο μεταφορικό έργο, το οποίο είναι θετικό και κοινωνικό. Δεν είναι δουλειά της να ελέγχει ποιος έχει ανάγκη τι.

Επειδή οι πολίτες δημιουργούν το κράτος, η αρωγή και η στήριξη ξεκινά από τους πολίτες. Αν οι πολίτες δε σέβονται τα άτομα με αναπηρία, παρκάρουν στα πεζοδρόμια, κλέβουν τη θέση του διπλανού τους στην ουρά, ή φοροδιαφεύγουν ενώ μπορούν να πληρώσουν τους φόρους τους, ποιος θα φτιάξει το κοινωνικό κράτος;

Κατά τη γνώμη μου λείπει πολύ ο εθελοντισμός. Για να μάθουν οι πολίτες τι υπηρεσίες υπάρχουν, ή για να διεκδικήσουν περισσότερες υπηρεσίες, πρέπει να συμμετέχουν εθελοντικά σ' αυτές τις υπηρεσίες. Δυστυχώς δεν έχω βρει πολλές ευκαιρίες συμμετοχής. Πήγα μια φορά στην κοντινή μου εκκλησία να προσφερθώ να βοηθήσω σε κάποιο συσσίτιο. Πήραν το τηλέφωνό μου και δεν με κάλεσαν ποτέ. Γράφτηκα μέλος σε 2-3 οργανισμούς. Δεν με ενημερώνουν για το τι κάνουν. Δεν μου ζήτησαν σχεδόν ποτέ βοήθεια. Μια φορά μου ζήτησαν να είμαι εφορευτική επιτροπή στις εκλογές τους και είδα ένα σωρό συγγενείς τους να έρχονται να τους ψηφίσουν.

Ένα πιο εύκολο πρόβλημα που περιέγραψες είναι οτι οι ελεγκτές προσπαθούν να σταματήσουν τον κόσμο μεταξύ συρμών, ενώ θα έπρεπε να είναι στην έξοδο της περιοχής ελέγχου των εισιτηρίων, εκεί που περνάει ο κόσμος για να βγει στο δρόμο.

Οι ελεγκτές των εισιτηρίων κάνουν κοινωνικό έργο γιατί μαθαίνουν τον κόσμο να πληρώνει το εισιτήριό του και να μην κλέβει αυτούς που πληρώνουν κανονικά. Αν μου αναφέρεις το παράδειγμα του ελεγκτή που έκλεβε τα πρόστιμα, θα σου δώσω το παράδειγμα του κοινωνικού λειτουργού που τσεπώνει επιδόματα για 10 τυφλούς.

Κοινωνικό κράτος μπορεί να είναι μόνο ένα κράτος που έχει δικαιοσύνη και τηρεί κανόνες. Κοινωνικό έργο είναι και ο έλεγχος της στάθμευσης, για τον ίδιο λόγο.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Υποθέτω ότι κάτι μεγάλα κεφάλια που όχι μόνο δεν πληρώνουν φόρους αλλά κυβερνούν κι από πάνω ή τους χαρίζουν κάτι δις και τρις εκατομμύρια ευρώ από την εφορία κλπ, το κάνουν γιατί δεν βρήκαν μπροστά τους ποτέ έναν ελεγκτή του τραίνου να τους διδάξει το σωστό με την αυτοθυσία της κοπής προστίμου και της λήψης από τον κόπτη, ενός ποσοστού αυτού.

Και αντί τέλος πάντων εθελοντικά να τους μπαγλαρώνουμε όλοι εμείς αυτούς τους αχρείους που δεν πληρώνουν εισιτήριο, περιμένουμε από τους κακόμοιρους τους ελεγκτάς να επωμιστούν και αυτή τη δουλειά. Να λοιπόν, που ενώ όλα στην Ελλάδα βρίσκονται σε μια ιλιγγιώδη ανάπτυξη, το όραμα του εθελοντισμού είναι ακόμα σε σπερματικό στάδιο, στο σπέρμα δηλαδή που χύθηκε από τους ολυμπιακούς αγώνες κατά το @@@σι που έγινε από τους γνωστούς διαπλεκόμενους.

Automation το τραίνο δυστυχώς και αυτό, όσο και αν τα φαινόμενα μπορεί να απατούν, είναι μια ακόμα επιχείρηση με σκοπό φυσικά, αν μη τι άλλο, το κέρδος.

Wicca
Απών/απούσα

Είμαι της άποψης ότι οι Δημόσιες Συγκοινωνίες θα έπρεπε να είναι πραγματικά δημόσιες και ΔΩΡΕΑΝ για όλους.
Γιατί να υπάρχει εκ πρώτης ελεγκτής για να εξακριβώσει αν πλήρωσε ο άλλος εισιτήριο για να μετακινηθεί;; Δεν έχει πληρώσει ο κόσμος που μετακινείται φόρους για να φτιαχτούν τα δίκτυα;;

Εμείς τα έχουμε φτιάξει με την φορολογία μες στην ίδια μας την χώρα.. εμείς τα ξανά ματά πληρώνουμε;

Το αυτό και για τα δίκτυα ηλεκτροδότησης ύδρευσης και αποχέτευσης. Φορολογούμαστε για την κατασκευή και την συντήρηση τους, ( άρα μέρος του ποσού πάει και στους τεχνικούς που τα συντηρούν). Το ρεύμα και το νερό γιατί το πληρώνουμε με τις κιλοβατώρες και τα κυβικά; Εμείς δεν παράγουμε το ρεύμα για την χώρα μας; Το νερό το αγοράζει κανείς από πουθενά ( για να το πουλάει με ΦΠΑ μάλιστα;;- Γιατί φορολογείται το κέρδος από το νερό και που πάει αυτό το κέρδος;;Στα σύννεφα;;!!)

Αν για κάτι θα έπρεπε θα πληρώνουμε με συγκεκριμένη προϋπολογισμένη χρέωση ανά κάτοικο της χώρας, θα έπρεπε να είναι η συντήρηση των δικτύων όχι το "προϊόν", ή την υπηρεσία.. ( δηλαδή το ρεύμα, το νερό, την μετακίνηση).

Όλα αυτά τα έχουμε πληρώσει και τα πληρώνουμε ανά κεφάλι κάθε χρόνο ήδη.

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Η τρέλα στη σκέψη μου είναι πως αν η εταιρεία δεν έβλεπε μόνο το κέρδος και προσπαθούσε να προσφέρει ουσιαστικό κοινωνικό έργο, τότε πολλοί θα ήταν αυτοί που θα πλήρωναν το κόμιστρο από φιλότιμο βρε αδερφέ. Όταν βλέπεις πως δεν τα δίνεις απλά για να γεμίζουν οι κοιλιές κάποιων ολίγων αλλά από τα λεφτά που δίνεις γίνεται κάτι, τότε ακόμα και ο πιο αδιάφορος παύει (έστω για λίγο) να είναι τέτοιος. Αυτό εννοούσα πως τότε οι ελεγκτές δεν θα ήταν και τόσο αναγκαίοι.
Ίσως όμως είμαι πολύ αιρετικός τελικά και μόνο που τα σκέφτομαι όλα τούτα.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

δείξε μου άνθρωπο μη-τρελό που καταφέρει να παλέψει καθημερινά για να επιβιώσει...

Σας εύχομαι κάθε καλό

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Να σου πω μια σκέψη ακόμα πιο αιρετική από αυτή, πιο τρελή; Είσαι έτοιμος; Απομάκρυνε και συ τα παιδιά σου, αν έχεις, γιατί αν συνειδητοποιήσεις αυτό που θα διαβάσεις άγνωστο τι θα κάνεις.

Είσαι πολίτης ΟΚ; Πληρώνεις φόρους, ΟΚ; Πλήρώνεις, πληρώνεις, και πληρώνεις. Αυτά τα τρία κάνεις! Σε έχουν λυσσάξει στη φορολογία. Έκατσες να σκεφτείς μια στιγμή γιατί πληρώνεις; Γιατί; Για να έχει λεφτά το κράτος, έτσι δεν σού είπαν; Και σε ταράζουν στους φόρους!

Ωραία, πες μου τώρα, εάν όλες αυτές οι υπηρεσίες που πληρώνουμε - όλοι μας - δεν ήταν σε ιδιωτικά χέρια αλλά σε δημόσια, δεν θα ήταν πιο οικονομικό για όλους ένα αυτοσυντηρούμενο οικονομικό σύστημα; Οι κρατικές επιχειρήσεις θα γλίτωναν τη φορολογία, οπότε οι υπηρεσίες δεν θα ήταν ακριβότερες, αφού τώρα ως ιδιωτικές επιχειρήσεις οι πολίτες διπλοπληρώνουμε και φόρους για αυτές.
Οι πολίτες θα στήριζαν ασφαλώς τις κοινωφελείς αυτές υπηρεσίες, αφού θα ήξεραν ότι αυτά που δίνουν τα παίρνουν πίσω.
Ενέργεια, καύσιμα, νερό, μεταφορές, επικοινωνίες, αυτά θα μπορούσαν να είναι δωρεάν ή πάμφθηνα, αφού το κράτος θα είχε χρήματα από τον έλεγχο και τα έσοδα των επιχειρήσεων κοινωφελούς χαρακτήρα, οπότε το συστημα θα δούλευε μια χαρά με όφελος για όλους, και για το κράτος, και για τους πολίτες.
Τα λεφτά που θα έπαιρνε το κράτος από πολίτες που ΕΧΟΥΝ να πληρώσουν θα ήταν πολύ περισσότερα από αυτά που παίρνει το κράτος από πολίτες που ΔΕΝ έχουν να πληρώσουν!

Ποιος λοιπόν ο λόγος να φορολογούμαστε;
Γιατί να πληρώνουμε φόρους;
Μπορείς να μου απαντήσεις;
Πες μου σε παρακαλώ, γιατί πληρώνεις φόρους!

Stel10s
Απών/απούσα

Συμφωνώ με την γενικη ιδεα της δημοσιας - κρατικης διοίκησης.
Και αυτο λειτουργει σε πολλες αλλες χωρες.

Δυστηχως ομως στην Ελλαδα εχουμε εμεις οι πολιτες μια νοοτροπια (του δεν βαριεσε, εγω θα βγαλω το φιδι απο την τρυπα).
Αποτελεσμα αυτης της νοοτροπιας ειναι :
Δημοσιος ηταν ο ΟΣΕ και η Ολυμπιακη (μεταφορες).
Πληρωναμε απο την τσεπη μας ολοι το φαγοποτι των "δικων" μας.

Αλλο παραδειγμα:
Πληρωνω στο ΙΚΑ 20 φορες το ποσο που δινουμε σε μια ιδιωτικη ομαδικη ασφαλιση της δουλειας(ιατρικο - συνταξιοδοτικο).
Μαντεψε ποια ασφαλεια απο τις 2 χρησιμοποιω;
Παροτι δινω το 1/20 στην ιδιωτικη, νομιζω οτι παιζει να παρω μεγαλυτερη συνταξη απο αυτην.
Το γιατι συμβαινει φαγοποτι και εδω ειναι γνωστο

ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ οτι πληρωνουμε ενα σκασμο λεφτα στο κρατος.
Και το προβλημα ξεκιναει οτι η κρατικη διοικηση αυτη την στιγμη δεν εχει στην ουσια ελεγχο.
Δεν υπαρχει αναλυση (λεπτομερης) που πηγαίνουν τα λεφτα μας.
Εκει που πανε τα λεφτα μας, σε αλλες χωρες ποσα δινουν;
Στις αλλες χωρες τι παροχες εχουν με αυτα τα λεφτα;
Εμεις γιατι δεν τις εχουμε;

Και για να απομακρυνουμε κι στην δικη μου περιπτωση τα παιδια
Εχουμε βγει στους δρομους και να μην πληρωσει κανενας τιποτα αν δεν μας πουν,
που πανε τα λεφτα μας;
τι μας παρεχουν;
αν δεν μας παρεχουν οτι παρεχουν αλλες χωρες;

Νομιζω οτι αυτο ειναι το κλειδι που μετα οι πολιτικοι δεν θα μπορουν σε μεγαλο βαθμο τουλαχιστον, να κανουν οτι κανουν.
Τοτε ισως δωθει η ευκαιρια να βγουν στο προσκηνιο πολιτικοι που να αξιζουν την ψηφο μας.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Παιδιά καλημέρα,

να σας πω πως λειτουργεί η συγκονωνία στο Αμβούργο; Τούτην την πόλη ξέρω καλύτερα. Όλα τα μέσα συγκοινωνίας ανήκουν στη συγκοινωνιακή ένωση Αμβούργου. Με άλλα λόγια: τα διάφορα επιχειρήματα λειτουργούνε με ένα εισητήριο. Για παράδειγμα: Φτάνω με το τρένο στον κεντρικό σταθμό, παίρνω το προαστικό, συνεχίζω με το μετρό, και φταίνω με λεωφορείο. Τούτο το εισητήριο με κοστίζει 3 ευρώ για 30 χιλιόμετρα απόστασης.

Κανονικά, οι ανταποκρίσεις λειτουργούνε ρολόι: πήγαινε μπρωστά, σχεδιάσε προς τα πίσω. Τη περίοδο όταν σπούδασα, υπήρχε το (υποχρεωτικό) εισητήριο εξα μήνου που κόστισε 70 ευρώ, με το οποίο μπορούσες να πάρεις και τα νυχτερινά λεωφορεία.
Εάν ξέρεις ότι θα κάνεις τη διαδρομή είκοσι μέρες το μήνα, αγοράζεις ετήσιο εισητήριο συνδρομής, οπότε σου χαρίζουν το κόστος ενός μήνα.

Εάν έχεις σιδηροδρομική κάρτα των 50%, ταξιδεύεις δωρεάν με την συκοινωνία περισσότερων πόλεων τις ημέρες που αξίζει το εισητήριό σου.

Ανάλογα με τη γερμανική νοοτροπία, σχεδιάζεις εκ προτέρων και πηγαίνεις όσο φτηνά γίνεται.
Αφού δήλωσα ΑΜΕΑ, πληρώνω 72 ευρώ το έτος για να ταξιδεύω δωρεάν με την τοπική συγκοινωνία της χώρας, μαζί με συνοδευτικό άτομο.

Κι άλλο ένα παράδειγμα: όταν πάμε στο Τρίερο για να δούμε την αδελφή με τους δικούς, αγοράζω το εισητήριο με την κάρτα μου, πληρώνο τη μισή τιμή, κι ο σύζυγος με συνοδεύει δωρεάν. Με άλλα λόγια: για τα 780 χιλιόμετρα με IC πληρώνουμε 128 ευρώ προς και πίσω.

Συμπέρασμα: Εάν ξέρουμε ότι θα πάμε στον τάδε ή τάδε τόπο, βρίσκουμε τον φτηνότερο τρόπο για να πάμε.
Δυστυχώς, ο Γ.Σ. χειροτερεύει συνέχεια: κλείνει μικρές γραμμές οι οποίες δεν αξίζουν οικονομικά από τη στιγμή που ιδιοποιήθηκε. Οι μεγάλες γραμμές κυριολεκτικά λειτουργούν.

Σας εύχομαι κάθε καλό

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact