Μονος, διπλος ή τριπλος δισκοβραχιωνας (τι να προτιμησει κανεις)

110 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

ntimitris wrote:

Εγω νομιζω με αυτο που λες, απαντας καθαρα οτι το 1χ11
ειναι πιο σωστο, και

"κανένα δεν είναι σωστό για αστική μετακίνηση" και γενικότερα
δεν υπάρχει σωστή απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Μιλάμε για τε-
λείως διαφορετικά γραναζώματα.

Με το 48άρι δεν υπάρχει κανέναν κοινό πάτημα στις σχέσεις 5-8.
Με το 38άρι υπάρχουν 2 (δυο) κοινά πατήματα στις σχέσεις 1-2 και
1 (ένα) κοινό πάτημα σε μια μεσαία. Με το 28άρι υπάρχουν 2 (δυο)
κοινά πατήματα στην 1η και στην 3η.

Επομένως με ποιά λογική θα πεις σε κάποιον να προτιμήσει το ένα
αντί του άλλου; Πώς θα πεις σε κάποιον που θέλει να στροφάρει με
36,5χλ στις 70 στροφές να πάρει το άλλο και να στροφάρει στις 83;

Το όλο ερώτημα έχει τεθεί σε εντελώς λάθος βάση. Δεν έχει νόημα
το "Γρανάζωνμα Α vs Γρανάζωμα Β" όταν μιλάμε για αρχάριο και κά-
τι τελείως προσωπικό. Το σωστό ερώτημα είναι εαν προτιμάς κάτι
με λιγότερα μηχανικά μέρη, λιγότερη συντήρηση και φυσικά φθηνό-
τερη τιμή από το αντίστοιχο ποδήλατο με τριπλέτα.

Ntimitris
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Με το 48άρι δεν υπάρχει κανέναν κοινό πάτημα στις σχέσεις 5-8.
Με το 38άρι υπάρχουν 2 (δυο) κοινά πατήματα στις σχέσεις 1-2 και
1 (ένα) κοινό πάτημα σε μια μεσαία. Με το 28άρι υπάρχουν 2 (δυο)
κοινά πατήματα στην 1η και στην 3η.

Επομένως με ποιά λογική θα πεις σε κάποιον να προτιμήσει το ένα
αντί του άλλου; Πώς θα πεις σε κάποιον που θέλει να στροφάρει με
36,5χλ στις 70 στροφές να πάρει το άλλο και να στροφάρει στις 83;

δεν ξερω αν καταλαβα καλα, αλλα με αυτο δεν απαντας γιατι δεν μπορει να σταθει το 1χ8 σαν μαζικη πωληση?
Eaglos wrote:
Το σωστό ερώτημα είναι εαν προτιμάς κάτι
με λιγότερα μηχανικά μέρη, λιγότερη συντήρηση και φυσικά φθηνό-
τερη τιμή από το αντίστοιχο ποδήλατο με τριπλέτα.
και αλλη μια μεταβλητη, χωρις συμβιβασμους. ΑΝ μιλαμε για πωληση στα μετρα του καθενος θα ηταν τελειο να ειχαμε το προφιλ του αναβατη και το προφιλ του τεραιν (που δεν θα μπορουσε να ηταν μεικτο). Ετσι θα βγαζαμε το 1χ8 στα μετρα του και θα εφευγε.
Ομως περα απο τον αναβατη ειναι και η χρηση, γιατι πολλα απο τα ποδηλατα που πρεπει να κυκλοφορουν στην αθηνα (28αρηδες, ξερο πιρουνι, κτλ) μπορουν να βγαλουν και ηπια απο πετρα ανηφορικα βουνισια, δηλαδη για μεικτη χρηση το 1χ8 ειναι τελειως ακυρο, αυτος με την τριπλετα και με το 1χ11 το βγαζει. Με το στοχευμενο 1χ8 δυσκολα, εκτος και αν η κλιμακωση παει για ψαρεμα, η ο αναβατης ειναι τσαμπιονι.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ntimitris wrote:
....
Ομως περα απο τον αναβατη ειναι και η χρηση, γιατι πολλα απο τα ποδηλατα που πρεπει να κυκλοφορουν στην αθηνα (28αρηδες, ξερο πιρουνι, κτλ) μπορουν να βγαλουν και ηπια απο πετρα ανηφορικα βουνισια, δηλαδη για μεικτη χρηση το 1χ8 ειναι τελειως ακυρο, αυτος με την τριπλετα και με το 1χ11 το βγαζει. Με το στοχευμενο 1χ8 δυσκολα, εκτος και αν η κλιμακωση παει για ψαρεμα, η ο αναβατης ειναι τσαμπιονι.

Μόνο τσαμπιόνι δεν είμαι, όπως και πολλοί εδώ μέσα.
Αλλά έχω αρκετά χλμ στα πόδια (όπως και πολλοί εδώ μέσα).
Με αλουμινένιο τρεκκιν, 9αρα κασέτα 11-32 και 40αρη μονοδίσκο, πριν 3-4 χρόνια, ακολούθησα μπουλούκι από εδω μέσα, εκδρομή Αθήνα - Χαλκίδα. Ανεβήκαμε και κατεβήκαμε καλές ΑΝΗΦΟΡΕΣ, και συνολικά γράψαμε καμια 100αρα χλμ.
Κάποιοι ήταν και με σπαστό με μονόδισκο, κάποιοι με εσωτερικές ταχύτητες (άρα πάλι μονόδισκο).
Όλα είναι σχετικά.
Όπως ξαναέγραψα, για εμένα πλέον 9 σχέσεις είναι ΥΠΕΡΑΡΚΕΤΕΣ, ακόμα και για κατιτις παραπάνω σε κλήσεις ή χλμ.
Αλλά ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ (άλλωστε πέρασα από αυτο το στάδιο) και όσους δεν νοούν ποδήλατο με κάτι λιγότερο από 3χ8 ή 3χ9.

Κάντε πετάλι με ότι έχετε. Γράψτε χλμ και όλα τα άλλα θα ρθουν από μόνα τους.... αυτό γράφω συχνά, αυτό έκανα προσωπικά, αυτό προτείνω παντού και πάντα.

Ntimitris
Απών/απούσα

RockaRolla αυτο εννοω ρε συ, τσαμπιονι σε λεω και εσενα και αυτους με τα χιλιομετρα στα ποδια. Και εμενα 8 μου φτανουν, αλλα δες το αλλιως:
εισαι η σπεσιαλαιζντ και βγαζεις το σιρους.
Πως θα το εβγαζες αν ειχες αυτες τις 3 επιλογες
-1χ8 πιο φθηνο
-3χ8
-1χ11
ουτε εκδοση αθηνας μπορεις να βγαλεις, ουτε υμμητου. Ενα ποδηλατο για ολες τις ηλικιες, ολα τα επιπεδα αναβατων και ολα τα πιθανα τεραιν που μπαινει το ποδηλατο αυτο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Απαντώ στο γιατί δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε ανόμια πράγματα.

Δεν υπάρχει "καλύτερο" μεταξύ 3χ8 και 1χ11. Δεν έχει νόημα
να πεις "θα πάρω το 1χ11 επειδή έχει καλύτερο γρανάζωμα από
το 3χ8"... Έχει νόημα να πεις "δεν γουστάρω εκτροχιαστή, χει-
ριστήριο, καλώδια, συντήρηση, ρύθμισμα, οπότε θα πάω στο
1χ11 το οποίο θα πρέπει να βγεί και φθηνότερο σαν σύνολο".

Για 1x8 δεν έχω γράψει κάτι. Έγραψα ότι θεωρώ πισωγύρισμα
για αστική μετακίνηση το να έχω πάνω από 6-7 γρανάζια με
τη λογική: 1 ελαφρύ, 1 μεσαίο, 1 βαρύ και 3-4 γαρνιτούρα.

Στο ερώτημα "τι θα έβγαζε η Specialized" η απάντηση είναι
η γνωστή. Θα έβγαζε αυτό που θα της απέφερε το μέγιστο
κέρδος. Αν λοιπόν σήμερα πουλάει το 1χ11 τότε θα έβγαζε
αυτό. Αν αύριο πουλάρι το 4χ25 τότε θα βγάλει αυτό.

Ntimitris
Απών/απούσα

εχουμε τελειως διαφορετικη οπτικη γωνια και δεν εχει και πολυ νοημα να το συνεχιζουμε απλα ο στοχος καθε επιχειρησης ειναι διπλος, δεν ειναι μονο το κερδος.
Πρωτα ειναι το κερδος και μετα η ικανοποιηση των αναγκων των καταναλωτων. Χωρις το δευτερο η επιχειρηση μακροπροθεσμα θα σταματησει να εχει και κερδος. Αρα θελει να βγαλει το μεγιστο κερδος με το καλυτερο δυνατον για τον πελατη προιον.
Σε αυτη τη βαση ρωταω αν ειμασταν εμεις τι θα βγαζαμε
Στη βαση ποιο πιστευουμε ικανοποιει τους καταναλωτες στο μεγαλυτερο βαθμο. Βεβαια τωρα ειμαστε οφ τοπικ και παιζουμε την κολοκυθια, οποτε δεν εχει νοημα να το συνεχιζω.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

ntimitris wrote:
Και εμενα 8 μου φτανουν, αλλα δες το αλλιως:
εισαι η σπεσιαλαιζντ και βγαζεις το σιρους.
Πως θα το εβγαζες αν ειχες αυτες τις 3 επιλογες
-1χ8 πιο φθηνο
-3χ8
-1χ11

...
μια αλλη απαντηση ειναι"και τα 3".
Eχει πολλες εκδοσεις το Sirrus.
Comp, pro, και αυτο

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

didotou wrote:
ntimitris wrote:
Και εμενα 8 μου φτανουν, αλλα δες το αλλιως:
εισαι η σπεσιαλαιζντ και βγαζεις το σιρους.
Πως θα το εβγαζες αν ειχες αυτες τις 3 επιλογες
-1χ8 πιο φθηνο
-3χ8
-1χ11

...
μια αλλη απαντηση ειναι"και τα 3".
Eχει πολλες εκδοσεις το Sirrus.
Comp, pro, και αυτο

Αι γεια σου. Αυτο λεω. Μολις βγηκε η x-1 και ηδη αρχισαν να βγαινουν τα ποδηλατα χωρις μπροστα ντεραγιε-shifter κτλ. Απο την πανω μερια της γκαμας προς το παρον και οσο πεφτει η τιμη στα εξαρτηματα θα κατεβαινει και σε πιο φτηνα ποδηλατα. Θα εχει επιτυχια το συγκεκριμενο ή θα πει ο κοσμος οτι περυσι που ειχε τριπλο ηταν καλυτερο. Γιατι ας πουμε το carpe της orbea που ηταν με μονο μπροστα και 8 πισω αν θυμαμαι καλα δεν ειχε επιτυχια.

Εντελως τυχαια το speci εχει και το αλλο που ελεγα οτι πανε για καταργηση τα αλλα φρενα και θα εχουν ολα υδραυλικα δισκοφρενα (τελειως περιτα για την χρηση για την οποια προοριζεται το συγκεκριμενο ποδηλατο).

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Μενω κατω απ το Λυκαβηττο (Νεαπολη).
Να πω κι αλλα;
Απλα ηθελα να ρωτησω αν μπορω να βαλω
και δευτερη κασσετα πισω

(Απο την αλλη στην κουρσα δεν εχω compact μπροστα.
Τι κερδιζω;)

VotritisCosta
Εικόνα VotritisCosta
Απών/απούσα

H CUBE εβγαζε ενα urban μοντελο http://www.tredz.co.uk/.Cube-Hyde-SL-2012-Hybrid-Sports-Bike_49446.htm με δεκάρα κασέτα 11-36 και διπλό δίσκο 42-26.
Αν και το ερώτημα δεν ειναι διπλός η τριπλός δισκος ,αλλα αν εχει καθόλου μπροστα εκτροχιαστη.
Για εμενα που μενω σε μικρη επαρχιακή πόλη που ειναι και σχετικα επίπεδη άνετα θα μπορούσε και να μην εχει ταχύτητες μπροστα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Κωστάκη, σε ΕΠΙΑΣΑ.
Πέσαν οι μάσκες, όλη η αλήθεια θα λάμψει ΠΛΕΟΝ.
....
...
..
.
Πριν ολίγα λεπτά ΚΑΤΑΛΑΒΑ προς τι όλη αυτή η μανία με "μονόδισκα με μεγάλες κασέτες πίσω" και "νέα τάση" και "το μέλλον είναι εδώ" κλπ κλπ κλπ.
Μπήκα στο σάιτ της Canyon και είδα γιατί φαγώθηκες Κωστάκη. []

Λοιπόν, ιδού, μονόδισκο μπροστά, 10αρα κασέτα πίσω, αρκετή σημασία εκεί που πρέπει, και το συνολικό κόστος (προσπικά το θεωρώ) ΧΑΜΗΛΑ.

https://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3633

Ποδήλατο πόλης, για καθημερινή commuting χρήση, για βόλτες, για όλα.
Αν αντί για δισκόφρενα είχαν και κανα μοντέλο με v-brakes, θα ήταν ακόμα καλύτερα... αλλά πρέπει να πουσάρουμε λίγο και το Πουλ_Μουρ...

Σας έβαλα το πιο οικονμικό της σείρας. Τα μοντέλα ανεβαίνουν μέχρι και τα 1800 ευρώ, αν θέλεις εσωτερικές ταχύτητες ΚΑΙ ιμάντα (αντί για αλυσίδα) ΚΑΙ κάτι εξτρα καλούδια (που ανεβάζουν την τιμή και το βάρος και την πιθανότητα να στο κλέψουν...χαχαχα).

Για μένα, μια χαρά την κάνεις τη δουλειά σου, με στυλ και άνεση και σε λογική τιμή (μιλάω για το εισαγωγικό μοντέλο).

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Κωστάκη, σε ΕΠΙΑΣΑ.
Πέσαν οι μάσκες, όλη η αλήθεια θα λάμψει ΠΛΕΟΝ.
....
...
..
.
Πριν ολίγα λεπτά ΚΑΤΑΛΑΒΑ προς τι όλη αυτή η μανία με "μονόδισκα με μεγάλες κασέτες πίσω" και "νέα τάση" και "το μέλλον είναι εδώ" κλπ κλπ κλπ.
Μπήκα στο σάιτ της Canyon και είδα γιατί φαγώθηκες Κωστάκη. []

Λοιπόν, ιδού, μονόδισκο μπροστά, 10αρα κασέτα πίσω, αρκετή σημασία εκεί που πρέπει, και το συνολικό κόστος (προσπικά το θεωρώ) ΧΑΜΗΛΑ.

https://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3633

Ποδήλατο πόλης, για καθημερινή commuting χρήση, για βόλτες, για όλα.
Αν αντί για δισκόφρενα είχαν και κανα μοντέλο με v-brakes, θα ήταν ακόμα καλύτερα... αλλά πρέπει να πουσάρουμε λίγο και το Πουλ_Μουρ...

Σας έβαλα το πιο οικονμικό της σείρας. Τα μοντέλα ανεβαίνουν μέχρι και τα 1800 ευρώ, αν θέλεις εσωτερικές ταχύτητες ΚΑΙ ιμάντα (αντί για αλυσίδα) ΚΑΙ κάτι εξτρα καλούδια (που ανεβάζουν την τιμή και το βάρος και την πιθανότητα να στο κλέψουν...χαχαχα).

Για μένα, μια χαρά την κάνεις τη δουλειά σου, με στυλ και άνεση και σε λογική τιμή (μιλάω για το εισαγωγικό μοντέλο).

Εαν καταλαβα καλα εννοεις οτι "ψηνομαι" για canyon. Ουτε για αστειο.(οπως βλεπεις δεν βαζω ουτε τα emoticons με τα γελακια). Ξερεις πολυ καλα οτι δινω πολυ σημασια στον σκελετο πρωτα απ'ολα και τα canyon δεν ειναι οτι καλυτερο. Δεν τα θεωρω καλα ποδηλατα πρωτον και ετσι και πατριωτικα δεν θα εδινα τα λεφτα μου σε Γερμανους (εδω το βαζω το emoticon για το δευτερο μερος ).

Απο την αλλη αυτο που εβαλες μαλλον δειχνει οτι το μελλον που λεω δεν ειναι τοσο μακρια οσο νομιζα.

Ξαναλεω "τα δισκοφρενα συνηθιστε τα". Σε λιγο καιρο δεν θα υπαρχει αλλη επιλογη. Επισης ξαναλεω οτι ειναι περιτα σε τετοια ποδηλατα αλλα αλλοι αποφασιζουν.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
.... αυτο που εβαλες μαλλον δειχνει οτι το μελλον που λεω δεν ειναι τοσο μακρια οσο νομιζα.

Ξαναλεω "τα δισκοφρενα συνηθιστε τα". Σε λιγο καιρο δεν θα υπαρχει αλλη επιλογη. Επισης ξαναλεω οτι ειναι περιτα σε τετοια ποδηλατα αλλα αλλοι αποφασιζουν.

Γιαυτό που λες εδώ πάνω το έβαλα.
Συμφωνώ για το "μέλλον" που προδιέγραψες.
Διαφωνώ ώς προς την "ορθότητα" αυτού του "μέλλοντος"
Και διαφωνώ και με την απαξίωση που δείχνεις για τα Canyon.

over and out.... (το κουράσαμε, αλλά άξιζε, άντε, αλήθεια έλεγες)

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

didotou wrote:
για τον φιλο LowInertia:
προφανως χρησιμοποιησες και εσυ τον Sheldon Brown που σου προτεινε ο Vasscott και εχεις αποριες.
Λοιπον εχουμε και λεμε:
gear inches: Η διαμετρος τροχου (μετρημενη σε ιντες) που αντιστοιχει σε καθε μαθηματικη σχεση εμπρος και πισω γραναζιου.
πχ η σχεση 48χ11 για μια ροδα 28 ιντσων αντιστοιχει στο να ειχες πισω μια ροδα με διαμετρο 122.2 ιντσων.
Στην ουσια η πραξη ειναι (28ιντσες χ48/11)=122.2 ιντσες.Ειναι δηλαδη σαν να εχεις να κινησεις μια τεραστια ροδα.
ενω το 28Χ(28χ32) για την ιδια ροδα αντιστοιχει σε μια διαμετρο τροχου 24.5ιντσων.
...
meters developement: ποσο μηκος δρομου (σε μετρα) κανεις με μια πληρη περιστροφη των πεταλιων.Πχ με το γνωστο 48χ11 για 28αρη τροχο διανυεις με μια περιστροφη του δισκοβραχιωνα 9.7 μετρα.
Αντιστοιχα 28χ32 αποδιδει 2 μετρα.
Στην ουσια η πραξη ειναι o τυπος της περιφερειας κυκλου (πR) επι την αναλογια 48/11 επι την αντιστοιχια της ιντσας σε εκατοστα (1ιντσα=2.54εκ)
Οποτε εχουμε 28χ2.54χ3.14χ48/11=9.7μετρα.
...
για να τα συνδεσουμε αυτα τα δυο: μια ροδα με διαμετρο 122.2 ιντσες (δηλ 122.2χ2.54=310εκ=3.10 ...μετρα διαμετρο -φαντασου το λιγο τωρα αυτο σε παρακαλω πολυ- εχει περιφερεια κυκλου και αρα αναπτυγμα (development) στο δρομο οταν αυτη περιστραφει πληρως πR=3.10χ3.14=9.7μετρα
...
gain ratio:http://sheldonbrown.com/gain.html ειναι καθαρη μαθηματικη αναλογια (χωρις μοναδες μετρησης) και περνει υπὀψιν της και το μηκος της πεταλιερας. Παραπανω μη ρωτας. Δεν το χρησιμοποιω ποτε. Δεν γνωριζω δεν απαντω.

ωραιος αν και μου καψες το κεφαλι μεχρι να τα καταλαβω.

επισης το canyon που ποσταρε ο rockarolla ειναι απλα ΕΡΩΤΑΣ.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ανασταινω το θεμα και συνεχιζω απο εκει που μειναμε σε αυτο το thread
======================================

kκtsol θυμαμαι οτι εχεις 1χ8 οποτε ελπιζα να απαντησεις και εσυ.

Διαβασα ολο το thread. Καταλαβαινω τι λετε για τις σχεσεις και συμφωνω και μαζι σου και με τον rocknrolla και τους υπολοιπους που το βλεπετε ετσι.

Τι ειναι το ιδιανικο για εμενα αυτη τη στιγμη που μιλαμε με την περιορισμενη εμπειρια που εχω? Ολοκληρο το ευρος του 3χ8, σε 1χ8 αδιαφοροντας για την κλιμακωση. Θεωρω οτι ειναι ο ιδανικος μεσος ορος για τα παντα εφοσον δεν εισαι επαγγελματιας ή ερασιτεχνης αθλητης και θες κατι πολυ εξεζητημενο. Εξεζητημενο ειναι και το tandem μιας και το αναφερατε.

Οποτε ιδανικα αυτο θελω τωρα που θα ερθει και η αγια βασιλισσα, με συνολικο κοστος 50-60 max. Μεχρι να πεσουν οι τιμες αρκετα για να παω σε 1χ10/1χ11 θα περασουν χρονια, ισως εχω αλλο ποδηλατο τοτε...

Τωρα πισω εχω 11-34 megarange και μπροστα 22-32-42. Οι μανετες μου ειναι ενσωματωμενες με shifters αλλα εχει βιδα και μπορω να αφαιρεσω τον shifter απο αριστερα κρατοντας μονο το φρενο, οποτε 0 κοστος απο εκει. Απο οτι ειπατε στο αλλο thread μπορω να κρατησω την αλυσιδα μου. Κραταω και το πισω derailer μιας και ειναι για 8-9 ταχυτητες. Εαν δεν χρειαζομαι και tensioner/guide 0 κοστος και απο εκει.

Απο εκει και περα βλεπω να εχω 3 επιλογες:

1.
Αλλαζω μονο δισκοβραχιονα, βαζω FC-M431 και αφαιρω το μεγαλο και μικρο δισκο. Χανω τις 2 βαριες ταχυτητες που χρησιμοποιω σε ευθειες/κατηφορες στην πολη. Χανω τη 1 αντε 2 ταχυτητες που χρησιμοποιω σε ανηφορες σαν της Κεσσαριανης. Απλουστευω το ποδηλατο, μειωνω το βαρος και μπορω να κανω πιο συχνα και γρηγορα καθαρισμα/τυπικη συντηριση. Και να βαριεμαι τελικα εχω λιγοτερες φθορες εκ των πραγματων. Εαν το μετανοιωσω απλα ξαναπροσθετω απο αυτα που αφαιρεσα χωρις κανενα κοστος.

Συνολο: 31€ απο rose που ετοιμαζεται και η παραγγελεια + μτφ.

2.
Αλλαζω δισκοβραχιωνα/κασσετα και αναγκαστικα shifter/μανετα. Εαν κανω αυτο ομως για να κερδισω απο το ευρος που θα χασω με την επιλογη 1 τι δισκους/κασσετα προτεινετε?

Κοστος: ???

3.
Το παραταω οπως ειναι αντι να καιω το κεφαλι μου και ασχολουμε με τιποτα αλλο ^__^

------
rolla, Ποιες ειναι οι χαοτικες διαφορες μεταξυ square taper και hollowtech ΙΙ και γιατι θα επρεπε να την προτιμησω? Απο οτι βλεπω τα προτερηματα ειναι το βαρος, η αυξημενη δυσκαμψια και το ευκολοτερο ανοιγμα για συντηρηση στο σπιτι. Το μειωνεκτιμα ειναι οτι χρειαζεται πιο συχνα συντηρηση. Η διαφορα τιμης δεν μου δικαιολογει την αλλαγη, εκτος και εαν εχω και αλλα κενα

Δεδωμενου οτι οι ταχυτητες που χρησιμοποιω ειναι αυτες που ανεφερα στο αλλο thread γιατι λες οτι 32-34 για μπροστα ειναι πολυ μικρο? Μην ξεχνας οτι παρολο που κυριως μετακινουμε στην πολη μου αρεσει και το βουνο και οι ανηφορες που βλεπω σαν challenge και δεν θα το παρω ποτε στα ποδια. Εαν δω οτι δεν βγαζω την ανηφορα προτιμω να αραξω λιγο εκει και θα παρω το δρομο του γυρισμου για την μερα παρα να το παρω στα ποδια. Εαν παω σε μονο μπροστα με μεγαλυτερο δισκο απο 34 φοβαμαι δεν θα την παλεψω μια σε τετοιες καταστασεις

σρυ για το σεντονι

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ανοιξε ενα καινουργιο θεματακι για να μιλησουμε αποκλειστικα για την μετατροπη. Το 1χ8 θελει "ποδια". Δεν ειναι ευκολο γιατι λογω οκτω σχεσεων για να μην εχουν μεγαλα κενα δεν ειναι "σωστο" να εχεις πανω απο 32 πισω. Ανοιξε θεμα να τα πουμε εκει.

Για τον hollowtechII. Εκτος απο το βαρος. Πιο στιβαρο αφου ο αξονας ειναι ενα κομματι με τον δισκοβραχιωνα και μεγαλυτερης διαστασης οποτε παλι πιο στιβαρος. Μεγαλυτερα ρουλεμαν σε διασταση οποτε αλλη κυλιση. Εαν πας σε αλλα ποτηρια (πιο ακριβα και αλλης εταιρειας) φτιαχνεις και το θεμα της αντοχης (για καποιον παραξενο λογο η shimano δεν εχει βαλει τις καλυτερης ποιοτητας ρουλεμαν και λεει οτι δεν μπορεις να τα αλλαξεις(μπορεις αμα ξερεις)).

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Βλεπω τις σχεσεις στον υπολογιστη του Sheldon Brown και συνειδητοποιω οτι ειναι αδυνατον αυτο που θελω σε 1χ8. Σε 1χ9 με 34T μπροστα, 12-36 πισω, και 170mm δισκοβραχιονα ειναι αρκετα κοντα, χανω μονο 3 ταχυτητες, μπορω να ζησω με αυτο. Θα το ψαξω λιγο ακομα και ισως επανελθω τοτε με περισσοτερες ερωτησεις.

Για τωρα θα ηθελα μονο να ρωτησω εαν μπορεις να φτιξεις μια κασσεττα γραναζι-γραναζι, τελειως custom

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

rnd wrote:
Για τωρα θα ηθελα μονο να ρωτησω εαν μπορεις να φτιξεις μια κασσεττα γραναζι-γραναζι, τελειως custom

Ναι

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

- για την hollowtech τεχνολογία σου απάντησαν. Για μένα είναι ακόμα πιο αντοχής από sq. taper / isis κλπ παλαιότερες λύσεις. Ως απόδειξη έχω την ultegra μεσαία και δισκοβραχίωνα από το καλοκαίρι του 2010 αν θυμάμαι καλά. Την έχω ξεβιδώσει - καθαρίσει - ξανασφίξει 3 φορές ΣΥΝΟΛΙΚΑ. Έχω γράψει πολλά πολλά ΠΟΛΛΑ χλμ και δεν ακούω κιχ, δεν έχει τζόγο, δεν έχει πάιξιμο, δεν τρίζει, δεν κολλάει.
Οποιαδήποτε άλλη μεσαία και αν είχα, στο 1,5 το πολύ 2 χρόνια την είχα αλλάξει. Και με πολύ πολυ λιγότερα χλμ.

- πριν χώσεις το χέρι στην τσέπη, κάνε μια απλή απλούστατη δοκιμή. Αφαίρεσε το μπροστά ντεραγιέ / καλωδια / χειριστήριο. Άσε την αλυσίδα ΑΠΟΚΛΕΣΤΙΚΑ στο μεσαίο και κάνε έντονη χρήση του ποδηλάτου και καμιά βδομάδα. Αν δεις ότι πας καλά, τότε ΔΕΝ χρειάζεσαι μικρό και μεγάλο.

[όταν πρωτοπήρα κούρσα, στην ουσία ήταν fitness, είχα τριπλό 30-39-50. Όλοι έλεγαν για κόμπακτ. Μετά από αρκετά χλμ και 1,5 έτος, ήρθε η ώρα αλλαγής όλης της σειράς. Για μια βδομάδα ποδηλατούσα χωρίς ποτε να βάλω μικρό 30αρι μπροστά. Είδα ότι τα κατάφερνα, ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις και ελαφριές ανηφόρες. Οπότε έφυγα οριστικά από κουρσάδικο τριπλό. Δεν μου χρειάζεται].

- αν δεις ότι ισχύει το ίδιο και σε σένα, μπορείς να την βγάλεις οικονομικά. Κόβεις προσεκτικά μικρό και μεγάλο δίσκο, και μένεις με μεσαίο. ΟΚ, καταστρέφεται ο δικσοβραχίωνας (με την έννοια ότι δεν πουλιέται, δεν ξαναγίνεται τριπλός κλπ), αλλά γλιτώνεις τα έξοδα και έχεις άμεσο αποτέλεσμα. Λίγη προσοχή, μια σέγα και μια λίμα κάνουν θαύματα.

- κασέτα 10αρα και 11αρα, φτιάχνεις πλέον ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΘΕΛΕΙΣ. Η Miche βγάζει γραναζάκια χωριστά. Διαλέγεις ακριβώς τι θέλεις, + αποστάτες + lockring και έχεις 100% custom κασέτα.
Δεν είμαι σίγουρος ότι γίνεται και για 9αρα.

ΜΗΝ ΒΙΑΣΤΕΙΣ. Είναι εύκολο να κάνεις δοκιμές με ότι έχεις ήδη.
ΕΠΙΣΗΣ το θέμα δεν είναι μόνο να μειώσεις βάρος, να ομορφύνεις το ποδήλατο και να απλουστεύσεις την συντήρηση του κλπ. Το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΘΕΜΑ είναι να πεταλάρεις σωστά.
Αν πεταλάρεις πιο σωστά με 3πλό, μείνε με 3πλό.
Δεν είναι θέμα μαγκιάς. Είναι θέμα να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις και να μην καταπονείς γόνατα και πόδια γενικά.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
- πριν χώσεις το χέρι στην τσέπη, κάνε μια απλή απλούστατη δοκιμή. Αφαίρεσε το μπροστά ντεραγιέ / καλωδια / χειριστήριο. Άσε την αλυσίδα ΑΠΟΚΛΕΣΤΙΚΑ στο μεσαίο και κάνε έντονη χρήση του ποδηλάτου και καμιά βδομάδα. Αν δεις ότι πας καλά, τότε ΔΕΝ χρειάζεσαι μικρό και μεγάλο.

Συμφωνω με τον απο πανω εκτος απο αυτο. Για να δουλεψει σωστα και στρωτα το 1χ χωρις ντεραγιε μπροστα (ή χωρις chainguide) πρεπει να αφαιρεσεις αρκετα links απο την αλυσιδα. Και ακομα καλυτερα να βαλεις medium cage ντεραγιε.

Εαν θελει να δοκιμασει δοκιμαζει απλως χωρις να αλλαζει ταχυτητες στον μπροστα δισκοβραχιωνα. Ειμαι ομως σιγουρος οτι εαν μιλαμε για all around χρηση στο βουνο θα δει οτι χρειαζεται και το μικρο δισκακι μπροστα οσο εχει 8 ταχυτητες πισω.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

kktsol wrote:
...Για να δουλεψει σωστα και στρωτα το 1χ χωρις ντεραγιε μπροστα (ή χωρις chainguide) πρεπει να αφαιρεσεις αρκετα links απο την αλυσιδα. Και ακομα καλυτερα να βαλεις medium cage ντεραγιε.
...

Ναι ο Κωστής έχει δίκιο. Από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα λάθος.
Αφήνεις ντεραγιέ, απλά αφαίρεσε χειριστήριο, συρματόσχοινο, καλώδιο.
Αν έχεις λειτουργικό τριπλό, πάλι θα ξεχαστείς και στα δύσκολα θα βαλεις μικρό. Το θέμα είναι ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ότι ΔΕΝ σου χρειάζεται μικρός και μεγάλος.
Αλλά να το αποδέιξεις όντως. Όχι απλά να το φαντάζεσαι / να το υποθέτεις....

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ειναι πολυ δυσκολο το 1χ με 8αρι πισω (εγω το δικο μου το εχω ρυθμισμενο πιο πολυ για κατω οποτε δεν ταλαιπωρουμε πολυ με τις ανηφορες). Το all around που εχω το εχω 2χ. Και για εκει σου λεω να πας.

Αν και το θεμα για 1χ10 ή 1χ9 πια δεν ειναι ακριβο. Οποτε εκει παιζει και το 11-36 πισω οποτε εισαι ΟΚ με ενα 32αρι μπροστα.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Δεν θελω να αποδειξω τιποτα στον εαυτο μου
θελω και την ευκολια μου

Εχω αυτο:

-----22- | 32- | 42
=========================
11 - 3.8 | 5.5 | 7.2
13 - 3.2 | 4.6 | 6.1
15 - 2.8 | 4.0 | 5.3
17 - 2.4 | 3.5 | 4.7
20 - 2.1 | 3.0 | 4.0
23 - 1.8 | 2.6 | 3.4
26 - 1.6 | 2.3 | 3.0
34 - 1.2 | 1.8 | 2.3

Εαν βαλω πισω HG61 που ειναι 9speed σε 12-36 και αλλαξω τον 12Τ με 11Τ περνω αυτο:

-----32
==============
11 - 5.5
14 - 4.3
16 - 3.8
18 - 3.3
21 - 2.9
24 - 2.5
28 - 2.2
32 - 1.9
36 - 1.7

Απο τον πινακα με το τι εχω τωρα, την 1.2 (34-22) την χρησιμοποιω εξαιρετικα σπανια. Την 6.1 (11-42) επισεις. Ουσιαστικα χανω 2 ταχυτητες. Δεν ειναι μεγαλος συμβιβασμος

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

αυτο λεω ομως. Οτι με 8αρα κασσετα εχεις αλματα 4 δοντιων (μεγαλη διαφορα) και το 3 δοντια αλμα 11 σε 14 παλι μεγαλο ειναι.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ναι. Προσπαθουσα να φτιαξω τον πινακα και δεν ειδα οτι ειχες απαντησει

Πραγματι, με 8αρα κασσεττα δεν μπορεις να εχεις all-around 1x

Το αλμα στο 4.6-5.8 με την 9αρα δεν μου φαινεται τοσο μεγαλο μιας και ειναι για ταχυτητα. Νομιζω ειναι συμαντικοτερο να εχεις καλυτερη κλιμακωση χαμηλα.

Ειδα οτι μπορεις να ανοιξεις κασσεττα αφαιρωντας τα rivets και να κανεις mix & match οτι θες. Ηθελα να ρωτησω εαν το εχει κανει καποιος και εαν η νεα κασσεττα μετα παραμενει το ιδιο στιβαρη

θα μπορουσες π.χ. να φτιαξεις μια 9αρα με 11-13-16-18-21-24-28-32-38 η οποια δινει ακομα καλυτερη κλιμακωση και ευρος

Με 32 μπροστα:
5.5
4.6
3.8
3.3
2.9
2.5
2.2
1.9
1.6

Με 34 μπροστα:
5.8
4.9
4.0
3.6
3.0
2.7
2.3
2.0
1.7

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

και εαν δεις ποσο εχει το 38αρι γραναζι για πισω θα πας κατευθειαν σε 1χ10 και τελειωνεις. Να κοιτατε εξαρτηματα που υπαρχουν ευρεια διαδεδομενα αρα και φτηνα. Τα παραξενα κοστιζουν.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

..... εχμμ..... 38αρι γρανάζι πίσω???????
.... χχμμμ.... μήπως να πάμε ανάποδα?
Βάλτε το δισκοβραχίωνα πίσω και την κασετα μπροστά....
...
...
...
ρε, θα μας τρελάνετε πρωινιάτικα?

Wicca
Απών/απούσα

Για μένα το ιδανικό από άποψη λειτουργικότητας και τιμής είναι 2χ5, 2χ6, 2χ7 άντε στην χειρότερη (επειδή άντε βρες τα τα άλλα) 2χ8. Και αν μπορείτε να πάτε και το ποδήλατο άνετα με 1χ8 τότε ακόμα καλύτερα..

Όσο περισσότερα γρανάζια έχουν πίσω οι κασέτες, τόσο πιο ακριβή γίνεται η μετάδοση, τόσο πιο λεπτά τα γρανάζια και η αλυσίδα, πιο πολλές οι αλληλοκαλυπτώμενες σχέσεις και οι no- no σχέσεις, ( διαγώνια η αλυσίδα), άρα έρχεται μία η άλλη η μετάδοση με τόσες λειτουργικές και χρήσιμες σχέσεις όσες έχει κάποιος αν πάει σε διπλό με μικρότερη κασέτα πίσω.

Τα κλειστά κιβώτια είναι πρακτικά αλλά είναι ακριβά, πιο βαριά από αντίστοιχη κλασική μετάδοση, κάνουν και πισωβαρο το ποδήλατο και χρειάζεται και ειδική τοποθέτηση και κάποιον να ξέρει να τους κάνει σέρβις όταν το χρειαστούν. (πάσχουμε από αυτό στην Ελλάδα).

Less is more σε κάθε περίπτωση.

Υ.Γ αυτό δεν ισχύει για αυτούς που πάνε σε αγώνες, αλλά στην τελική αυτοί δεν ενδιαφέρονται για το κόστος γιατί χορηγούνται και στην τελική άμα τους χαλάσει το ποδήλατο δεν έχουν κανένα πρόβλημα.. θα τους δώσουν άλλο..

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ειδα τα κοστη, το εψαξα, το σκεφτηκα, το ξαναψαξα, το ξανασκεφτηκα...

Τελικα κατεληξα σε 2x

Για 2χ8 που σκεφτομαι να μεινω για αρχη θα κρατησω την 11-34 megarange που εχω τωρα. Δεν ειναι το ιδανικο. Θα ειναι καλυτερα με 11-32 και εαν με ικανοποιησει ισως κανω αυτο.

Εαν παω σε 2χ9 που εχει πολυ καλη κλιμακωση, θα βαλω 12-36 κασσεττα με αλλαγμενο το πρωτο γραναζι ωστε να γινε 11-36. Μπροστα μπορω να παιξω με 26-36 ή 22-36. Το κοστος ειναι μηδαμινο για τοσο μικρους δισκους.

Εχω ενα τεχνικο προβλημα στο οποιο δεν βρηκα ξεκαθαρη απαντηση. Αφου δεν θα εχω τα επιπτοσθετα ωφελη του 1χ (βαρος, μινιμαλισμο) σκοπος ειναι να απλουστευσω το συστημα ταχητητων και να εχω οσο το δυνατος μεγαλυτερο χρησημοποιησιμο ευρος.

Για να κρατησω το κοστος χαμηλα θελω το κανω με 3πλο δισκοβραχιονα απο τον οποιο θα αφαιρεσω τον εξωτερικο δισκο.

Η κρισιμη ερωτηση σε αυτο ειναι εαν με square taper που εχω τωρα μπορω να αλλαξω με spacers το chainline ωστε να ευθυγραμιστει καλυτερα για 2χ. Εαν οχι μπορω να το κανω με htII?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

rnd wrote:
Η κρισιμη ερωτηση σε αυτο ειναι εαν με square taper που εχω τωρα μπορω να αλλαξω με spacers το chainline ωστε να ευθυγραμιστει καλυτερα για 2χ. Εαν οχι μπορω να το κανω με htII?

Παιδευεσε χωρις λογο.

Εαν αγορασεις δισκοβραχιωνα παρε κατευθειαν hollowtech II (o καινουργιος alivio ειναι και πααααρα πολυ καλος και φτηνος σχετικα με αυτο που προσφερει). Μην ασχολεισαι τοσο πολυ με το chainline δεν ειναι τοσο τραγικη η διαφορα αλλα εαν καιγεσαι τοσο πολυ με τους holowtech σου δινουν και τρια spacer. Παιξε αναλογα.

Εαν θυμαμαι καλα εχεις 29αρι. Εαν οντως θυμαμαι καλα μεινε με τα αρχικα 20-30 δισκακια που φοραει απο την μανα του ο δισκοβραχιωνας.

Να ξερεις θα χρειαστεις και μπροστα ντεραγιε για το 2χ.