Οι ταχύτητες του ποδηλάτου

Οι ταχύτητες στο ποδήλατο είναι ένα θέμα που ορισμένους τους δυσκολεύει λίγο να κατανοήσουν την χρήση τους, όταν αποκτούν πρώτη φορά ένα ποδήλατο με ταχύτητες και κάνουν τις πρώτες βόλτες τους.

Κατά καιρούς με ρωτάνε πως τις χρησιμοποιούμε, οπότε σκέφτηκα να κάνω ένα βίντεο να προσπαθήσω να εξηγήσω την χρήση τους. Βέβαια είναι ένα πρακτικό θέμα, που δεν μπορείς να το εμπεδώσεις με τα λόγια, αλλά για να το καταλάβεις πρέπει να πειραματιστείς.

https://youtu.be/dH9HWSp_Z7w

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Το αναφερω μηπως και μπορεις να το αλλαξεις. Στις πισω ταχυτητες-γραναζια το 1 αντιστοιχει στο μεγαλυτερο και το 7 στο μικροτερο γραναζι.  

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Ωραίο το νήμα, και μάλλον πρέπει να καθιερωθεί Σειρά "Τεχνικά"

Ωστόσο, πάντα η 1η, ιστορικά και τεχνικά, είναι ο μεγαλύτερος πίσω δίσκος. Αυτό είναι κάτι σαν νόμος, για αυτό και πρέπει να αλλάξει το γράφημά σου, το οποίο δημιουργεί αμφιβολίες.

Κάνοντας και μιά μικρούλα ιστορική αναδρομή..

η πρώτη (μία και μοναδική), όταν κυριαρχούσε σε όλα σχεδόν τα ποδήλατα, ήταν μιά σχέση (ταχύτητα) π.χ.  48 δόντια μπροστά, 17 δόντια πίσω.

 Η αναλογία αυτή, ενώ ήταν καλή για επίπεδους δρόμους

κάτι σαν να λέμε στανταράκι , υστερούσε στις μεγάλες κατηφόρες και τις ανηφόρες. Το άπληστο, εμπορικά και τεχνικά, μυαλό του ανθρώπου, δημιούργησε την 2α (Δευτέρα!), την Τρίτη ...Όχι όμως ως μέρες της εβδομάδας ! χα χα ! αλλα ως διπλανές της Μοναδικής Πρώτης.

 Τι είναι καλό για εμάς ?!   

1) ο Καναπές!

2)  granny pedaling

3) βαριές ταχύτητες   (21η ας πούμε)

Με αυξουσα μιλώντας πάντα δυσκολία,  το granny pedaling (ελαφρύ πεταλάρισμα, cadence, του παππού δηλαδή), είναι το μαλακό που αναφέρεις, το εύκολο, αλλα πολύ εύκολο, έως αεράτο.

Τότε χρειάζεσαι βαριά ταχύτητα, πάς στο level τρία. Τη φθορά στα πόδια, την έχουμε που την έχουμε (επαναλαμβανόμενη περιστροφή ! άτιμο πράγμα )

αλλα γίνεται πολύ μεγαλύτερη, όταν πηγαίνουμε με βαριές ταχύτητες. Με τα πολλά όμως χιλιόμετρα, και τα χιλάδες granny πεταλαρίσματα, χτίζουμε ίνες τένοντες και μυς μαζί με αξιόμαχο καρδιοαναπνευστικό. Σύμφωνα δηλαδή με την παροιμία...Σταλαγματιά σταλαγματιά, γεμίζει η στάμνα η πλατιά.

Η αλυσίδα έχει λίγο διαφορετικές απόψεις (δεν της αρέσουν ...οι Χιαστί θέσεις! )

Νομίζω πως με παρόμοια φιλοσοφία (high - low ) γίνονται οι ρυθμίσεις και των δύο ντεραγιέ. Εκεί, high είναι η υψηλότερη ταχύτητα, άρα τα λιγότερα γρανάζια, συνεπώς αν πεις οτι η 7η είναι 1η, πιθανό ακόμα και εσύ να οδηγηθείς σε αμφισβήτηση του τι είναι δευτέρα ταχύτητα.

 Η αναλογία, η σχέση ( ratio) το άτιμο τα κάνει όλα! Για παράδειγμα ένα προς ένα αναλογία (έστω  30 γρανάζια μπροστά, και τριάντα πίσω), είναι μιά ιδανική σχέση μετάδοσης, για ποδήλατο τσίρκου, επειδή έχουμε τον απόλυτο έλεγχο, (ότι του δίνεις, ακριβώς το ίδιο θα "πάρεις"). Αλλα αν οδηγηθεί σε κανονικό δρόμο, φυσικά υστερεί και δεν ενδείκνυται. Να μην ξεφύγω όμως και αναφερθούν τα φιξ γρανάζια, επειδή είναι άλλο μεγάλο θέμα! χα χα!

Καλές βόλτες, ανεξαρτήτως ταχυτήτων!

 

 

https://www.v2mshop.com/?product_id=421185630_75

https://wickwerks.com/support/crosschaining/

 

 

 

 

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

δίκιο έχετε, επειδή πλέον δεν κοιτάζω τους αριθμούς μου ξέφυγε το 1<->7 θα το διορθώσω άμεσα

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 Ωραίο και το blog!

έμπαινε και στα τεχνικότερα του ποδηλάτου θέματα, όρμα!  αφού έχεις την θέληση, τη γνώση και τα μέσα.

Να είσαι πάντα καλά!

Ευχαριστούμε και για τα κρασιά, συνταγές και τα πάντα όλα!

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

:-)

Χρησιμοποιώ ποδήλατο πολλά χρόνια και πέρα από την χρήστη του έχω μάθει κάποια βασικά μαστορέματα (σαμπρέλες, τακάκια κλπ) αλλά για πιο τεχνικά θέματα δεν είμαι το κατάλληλο άτομο για να τα αναλύσει.

Θα με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα, αν είχα ένα εφεδρικό ποδήλατο θα δοκίμαζα να το λύσω/δέσω και να πειραματιστώ αλλά επειδή θέλω να έχω πάντα διαθέσιμο το ποδήλατο αποφεύγω να το κάνω “βίδες” και να μείνει σε ακινησία κάποιες μέρες.

Τώρα σκέφτομαι να πάρω και ένα αναδιπλούμενο οπότε έτσι ίσως έχω την ευκαιρία να κάνω σταδιακά μια καλή συντήρηση στο δικό μου.

Επίσης, τα τελευταία 2-3 χρόνια τριγυρίζει στο μυαλό μου η ιδέα να ξεκινήσω από έναν παλιό σκελετό και να στήσω ένα φιξάκι, αλλά είχα/έχω κολλήσει στην αναζήτηση του σκελετού. Για αυτό το πρότζεκτ αν το ξεκινήσω κάποια στιγμή, θα κάνω και βίντεο με την εξέλιξη των εργασιών.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

Ωραίος, αλλα το φιξάκι πειράζει τα γόνατα απο όσο ξέρω. Μιά και λέμε για φθορές, να συμπληρώσω οτι...Αν η αλυσίδα είχε στόμα και ψυχή! ... θα μας έλεγε οτι δεν θέλει "να ταξιδεύει" πάνω σε μικρούλικα γραναζάκια !  Όσο μικρότερο είναι το γρανάζι πίσω ειδικά, τόσο μεγαλύτερη είναι η γωνία σχετικής στροφής (Αυτή δηλαδή που σχηματίζει ένας κρίκος τη στιγμή της εμπλοκής του με ένα γρανάζι, σε σχέση με την προηγούμενη θέση του. Μεγάλο γρανάζι, μικρή φθορά, μικρό γρανάζι, μεγάλη φθορά.  Η γενικότερη τάση της είναι να επιμηκύνεται. Τραβάει πολλά ζόρια που λέμε, κινούμενη στους άξονες Χ, Υ, Ζ, η καημένη, και παρ όλα αυτά, συνεχίζει να μας υπηρετεί πιστά. Θα προσπαθήσω να επανέλθω με φωτογραφικό υλικό. (Πηγή: βιβλία Ιδρύματος Ευγενίδη )

vdimitris
Εικόνα vdimitris
Απών/απούσα

στο φιξ με προβληματίζει και εμένα η συμπεριφορά του σε ανηφορικές κλίσεις, το μόνο που μου δίνει κάποια ελπίδα είναι ότι σκέφτομαι να το κάνω όσο το δυνατόν πιο μίνιμαλ/ελαφρύ

βέβαια εγώ μάλλον δεν θα το χρησιμοποιούσα τόσο για καθημερινές μετακινήσεις, (με τόσες λακκούβες και ανέβα/κατέβα πεζοδρόμια θα το λυπόμουν) αλλά επειδή έχω ένα πρόγραμμα γυμναστικής 20-30 χλμ χωρίς υψομετρικές διαφορές, όπου ούτως ή άλλως είμαι συνέχεια με μία ταχύτητα, έλεγα ότι εκεί ίσως να με βόλευε να το χρησιμοποιώ/αξιοποιήσω

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact