προειδοποίηση για τιμόνια αλουμίνου

Καλησπέρα, παιδιά,

μόλις παρακολουθούσα μια συντριβή για τιμόνια αλουμίνου που αναφέρει το κίνδυνος όταν σπάσουν. Ιδιαίτερα αυτά χαμηλότατης πρέπει να τα αλλάξει κανεὶς κάθε δύο χρόνια, αφού προκαλούν σοβαρό πρόβλημα ένα σπασμένο τιμόνι.
Άν υπάρχει χαλυβδινή σκέπαση το αλουμίνο τρίβεται όλο πιο γρήγορα. Γι´αυτό θα ήθελα να σας παρακαλέσω να φυλάξετε από τέτοια ανταλλακτικά

καλή ποδηλασία

Categories: 
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

μήπως μπορείς να βάλεις κάποιο λινκ;

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Καλημέρα,

χτές είδα την εκπομπή Markt, αγορά στο ντόπιο πρόγραμμα τηλεώρασης,
συγγνώμη που ξέχασα να βάλω το λίγκ:

Εκεί λέει περίπου το εξής:
το τιμόνι αλουμίνου μπορεί να σπάσει ξαφνικά, όπως έγινε σ´έναν ποδηλάτη. Άν δεν είχε πέσει σε στύλο με τον ώμο θα είχε πέσει κατευθίαν στον δρόμο. «Άν σεκφτώ πόσοι ποδηλατούν με τέτοιο τιμόνι μου φαίνεται σα χρονική βόμβα.»

Ο ποδηλατάδικος του έλεγε ότι τιμόνια αλουμίνου να αντικαταθετούν τουλάχιστον κάθε 5 χρόνια. Η συντάκτης ρώτησε έναν υπέυθυνο του Γενικού Γερμανικού Συλλόγου Ποδηλάτων ο όποιος επιβεβαίωσε ότι ακόμη γίνονται ατυχήματα. Λέει επίσης ότι δε γίνεται να σπάσουν τα τιμόνια. Οι κατασκευαστές ξέρουν για το πρόβλημα και γράφουν στις οδηγίες να αντικατασταθούν τακτικά και μετά από πτώση.

Προβληματισμοί:

  • Οι άσχετοι δεν ξέρουν τίποτε για το επικίνδυνο
  • το πρόβλημα χαμηλή ποιότητας: ιδιαίτερα σε φτηνά ποδήλατα τα τιμόνια σπάνε μετά από 7 λεπτά, όπως βρέθηκε σε εργαστήριο. «Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο», λέει ο υπεύθνος.
  • ο ενδεσμός να ταιριάζει: όταν το αλουμίνιο ενδέεται σε χάλυβδο θα τρίψει αμέσως
  • όταν προσαρμοστούν τα τιμόνια, πολλοί δεν προσέχουν το turning moment
  • προηγουμένες βλάβες: με τη χρήση συμβαίνουν σμικρά ραγίσματα που μπορούν να προκαλούν κίνδυνο.

Συμβουλές

  • Μήν αγοράσετε φτηνά ποδήλατα: κάθε ποδήλατο περιέχει 700 ατομικά μεριά, δηλαδή με 199 Ευρώ το σύνολο δεν πρόκειται για ποιότητα
  • το τιμόνι όπως ο συνδεσμός να είναι από το ίδιο υλικό, πράγμα που δείχνει ο μαγνήτης
  • αφήστε την προαρμογή στους ιδικευμένους
  • μετά από μια πτώση να εξεταστεί ολόκληρο το ποδήλατο
  • να συντηρηστεί το τιμόνι, αφού η βροχή και το ίδρωμα μπορεί να το συντρίψουν.

Παιδιά μου συγχωρείτε την απαίσια μετάφραση στα ελληνικά, σας παρακαλώ

Προσωπικά ροτιμώ τιμόνι χαλυβδινό λόγω ασφάλειας. Σας χαιρετάει από τη ψυχρή χώρα με θολό ουρανό

η χαρούμενη φιλέλλην ποδηλατομανής

Toby
Απών/απούσα

Έχεις δίκιο. Μόλις διάβασα ότι συνέβη σε έναν φίλο αυτό ακριβώς. Του έσπασε το τιμόνι στα καλά καθούμενα καθώς ανέβαινε στην Πάρνηθα και σώθηκε επειδή είχε αρκετή εμπειρία και έπεσε σε μια μεριά. Αν του είχε συμβεί όταν κατέβαινε την Πάρνηθα μπορεί και να ήταν και θανατηφόρο. Σωστή η επισήμανσή σου λοιπόν. Επειδή πάντως τα σπασίματα δεν γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη καλά είναι να το εξετάζουμε το ποδήλατο για φθορές, ρωγμές κλπ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος, νομίζω πολύ δύσκολα θα βρούμε χαλύβδινα τιμόνια ποδηλάτου.
Αλουμίνιο και carbon πλέον...
Ας είμαστε ψιλιασμένοι, σε κάποια πτώση μπορεί να προκληθεί ρηγμάτωση στο τιμόνι. Το ψάχνουμε λίγο καλύτερα, κοιτάμε για ρωγμές ή τρίξιμο περίεργο...
Στα ΜΤΒ/τρεκκιν είναι σχετικά πιο εύκολο να φανεί. Στα κουρσάδικα που είναι τυλισμένα με ταινία δυσκολεύει λίγο το πρόγμα.

Θυμάμαι έρευνα που είχε δημοσιευτεί πριν 2-3 χρόνια. Δοκίμαζαν (τεστ αντοχής, μέχρι το όριο θραύσης) πολλά τιμόνια, κυρίως ανθρακονημάτινα (Γερμανικό ποδηλατικό περιοδικό). Τα ποτελέσματα έδειχνα ότι οι πολλοί κραδασμοί (κυρίως σε ΜΤΒ τιμόνια) είχαν καταστροφικές συνέπειες.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

Λοιπόν, μια φορά είχα μια λεπτή ρωγμή στο δεξί μου γυαλό, πράγμα που δεν παρατήρησα ώστε να σπάσει. Στ´αγγλικά λέγεται hairline crack που με την παραμικρή θίξει προκαλεί σπάσιμο »:-\

Στην εκπομπή που ανέφερα, έκαναν τεστ αντοχής με δύο τιμόνια αλουμίνιου: το φτηνό έσπασε μετά από 500 χμ, ενώ το ακριβότερο για 120 ευρώ άντεξε περισσότερα.

Πάντως, καλή ποδηλασία

spirosta
Απών/απούσα

Εγώ διαβάζοντας ΔΕΝ βγάζω νόημα σα μισά από αυτά. Πόσο μάλλον κάποιος που δεν έχει ιδέα από αντοχή υλικών.

Έχεις κάνει μετάφραση από αυτόματο μεταφραστή?

spirosta
Απών/απούσα

Τώρα είδα ότι γράφεις για τη μετάφραση...

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

είναι γνωστές και προβληματικές ιδιότητες του αλουμινίου. Ευχαριστούμε για την επισήμανση Κωστάνζα. Περιμένουμε να σε ξαναδούμε από κοντά !!

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

γειά σου Κώστα,

άν βρήκα δουλειά, θα έζησα στην Αθήνα...τη στιγμή όμως έχω χίλιες δουλειές να τελειώσω, δυστυχώς. Λόγω χαλάρωσης έκανα αυτήν την μετάφραση και για να μή ξεχάσω τα ελληνικά.

Καλή ποδηλασία

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Ενδιαφέρον, ούτε εγώ το ήξερα...το κείμενο χρειάζεται λίγη επιμέλεια αφού το μετέφρασες από μεταφραστή, γιατί εκτός ότι σε πολλά κομμάτια δεν βγάζεις νόημα, είναι γενικά κουραστικό.

κωστάνζα
Εικόνα κωστάνζα
Απών/απούσα

αφού μου λείπουνε τα σχετική λεξικά και μετάφρασα από τη μητρική στα ελληνικά μήν περιμένετε άψογο κείμενο

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

Δηλαδή συγγνώμη, αν κατάλαβα καλά θα πρέπει να αλλάζουμε τα τιμόνια αλουμινίου κάθε 5 χρόνια ? Τους λαιμούς κάθε πότε ? Τα carbon αντέχουν περισσότερο ? Δεν μου ήταν γνωστό ούτε και περίμενα τέτοια μικρή διάρκεια ζωής στα αλουμινένια μέρη των ποδηλάτων ! Ειδικά μάλιστα τη στιγμή που αν μιλάμε για MTB μπορεί να κατεβαίνεις μια πλαγιά με αρκετά χιλιόμετρα και δεν θέλω να σκέφτομαι ότι μπορεί να σπάσει το τιμόνι !

Επίσης δε μου ήταν καθόλου σαφές το σημείο που αναφέρει ότι τα φθηνά τιμόνια έσπαγαν στα 500χλμ και τα ακριβότερα των 120ευρώ άντεχαν περισσότερο. Δηλαδή πόσο περισσότερο ? 510χλμ θεωρείται περισσότερο ? Να δώσω δηλαδή 120ευρώ να αλλάξω τιμόνι για να κρατήσει "περισσότερο" ?

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια