Συχνές ερωτήσεις

Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις που γίνονται στο φόρουμ ξανά και ξανά. Ιδού κάποιες απαντήσεις.

Πως θα αποφύγω την κλοπη;

Τον τελευταίο καιρό μαζί με την αύξηση των ποδηλάτων, αυξήθηκαν παράλληλα και οι κλοπές.
Έχει γίνει πλέον συχνό φαινόμενο που συζητείται σε κάθε ποδηλατική παρέα.
No panic!!

Το πράγμα είναι απλό. Επενδύουμε σε ένα καλό σύστημα κλειδώματος και έχουμε το κεφάλι μας (και το ποδήλατό μας), ήσυχο. Ξεχνάμε αλυσίδες απο χρωματοπωλεία, συρματόσχοινα συνδυασμούς, κλπ γιατι απλά δεν προσφέρουν καμία ασφάλεια.
Εδώ μπορείς να βρείς πολλές πληροφορίες για το θέμα .

Πως αποφεύγω μια σύγκρουση (SOS!!)

Η κατάσταση σίγουρα δεν είναι ρόδινη. Αυτό όμως δεν θα πρέπει να μας αποθαρύνει απο το να μετακινούμαστε με το αγαπημένο μας ποδήλατο. Με λίγη προσοχή αποφευγουμε δυσάρεστες καταστάσεις.Γενικά έχουμε στο νου μας οτι είμαστε αόρατοι!!
Εδω χρήσιμες πληροφορίες

με το καυσαέριο στο κέντρο τι γίνετε ???

Δεν υπάρχει απλή απάντηση στο ερώτημα, διότι συνήθως το μείγμα των καυσαερίων του αυτοκινήτου περιλαμβάνει Οξείδια του Άνθρακα και του Αζώτου που δεν δεσμεύονται από τα φίλτρα. Μία εναλλακτική πρόταση είναι η Μάσκα Μισού Προσώπου της Σειράς 3Μ 6000 με Φίλτρα 3Μ 2128. Τα φίλτρα αυτά φιλτράρουν τα καυσαέρια από τα λεπτά σωματίδια και προσφέρουν ανακούφιση από τα όξινα αέρια και τους οργανικούς ατμούς σε επίπεδα ενόχλησης.

Επίσης, μπορείτε να συμβουλευτείτε τις σελίδες
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8649
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7325
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17374

Αρκετοι αναφέρουν πως με το ποδήλατο είσαι άμεσα εκτεθειμένος (εκτος των άλλων) και στα καυσαέρια. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Ο ποδηλάτης σαφώς και εισπνέει καυσαέρια, μιας και κινείται στον δρόμο. Κάποιος όμως που ειναι κολλημένος στην κίνηση μέσα σε ένα αυτοκίνητο σίγουρα προσλαμβάνει μεγαλύτερες ποσότητες καθώς παραμένει περισσότερη ώρα μεσα στην πυκνή κυκλοφορία (μποτιλιάρισμα..).

Σύμφωνα με στοιχεία παρόλο που ένας ποδηλάτης εισπνέει 2,3 μεγαλύτερο όγκο αέρα απο έναν οδηγό, βγαίνει πάλι κερδισμένος, εάν συνεκτιμηθεί η φυσική άσκηση που ενισχύει την αντίστασή του ενάντια στις συνέπειες της ρύπανσης.

Αν θέλουμε να πουλήσουμε το ποδήλατο μας μπορούμε να ανεβάσουμε μια αγγελία στο φόρουμ στις Αγγελίες για ποδήλατα

Ο πιο σίγουρος όμως τρόπος για πουλήσουμε το ποδήλατό μας είναι η αγγελία που θα ανεβάσουμε να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερη, να περιέχει δηλαδή όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες.
Εδώ υπάρχει μία λίστα με τις ελάχιστες πληροφορίες που απαιτούνται ώστε μία αγγελία να θεωρείται πλήρης.
Μπορούμε να κάνουμε αντιγραφή και επικόλληση του παρακάτω κειμένου στην αγγελία που θα φτιάξουμε και στη συνέχεια να συμπληρώσουμε τα στοιχεία που ζητάει, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν ξεχάσαμε κάτι σημαντικό που θα ήθελε ο υποψήφιος αγοραστής για να διαμορφώσει πιο εύκολα γνώμη.
Στην κατηγορία 5 διευκολύνουμε αφάνταστα αν συμπληρώσουμε και το εύρος ύψους που δίνει η εταιρία για αυτό το μέγεθος ποδηλάτου (πχ. Κατάλληλο για ύψος: 175-180cm)
Οι κατηγορίες 7, 8, 9 είναι προαιρετικές ενώ τα υπόλοιπα θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρωθούν.
Για το πως θα προσθέσουμε και μερικές φωτογραφίες, για να έχουν όλοι μία εικόνα του τι πουλάμε, υπάρχουν λεπτομερείς οδηγίες εδώ


1. Μάρκα:
2. Μοντέλο:
3. Έτος αγοράς:
4. Μέγεθος:
5. Κατάλληλο για ύψος:
6. Χρώμα:
7. Σύνδεσμος κατασκευαστή ή καταστήματος:
8. Μετατροπές:
9. Έξτρα:
10. Επικοινωνία:
11. Τιμή:
12. Φωτογραφίες:

Αν τώρα πουλήσουμε με το καλό το ποδήλατο μας, καλό θα είναι να κάνουμε επεξεργασία του τίτλου της αγγελίας μας και να προσθέσουμε στο τέλος μέσα σε παρένθεση τη λέξη (Πωλήθηκε) ώστε αυτοί που ψάχνουν να το γνωρίζουν και να προχωρούν σε αγγελίες άλλων ποδηλάτων, αλλά και εμάς να μην μας πρήζουν με mail ή τηλέφωνα για ένα ποδήλατο που έχουμε ήδη πουλήσει.

Αν κάποιος έχει οποιαδήποτε απορία για τη χρησιμότητα κάθε κατηγορίας μπορεί να διαβάσει το κείμενο αυτό

Η αλήθεια είναι πως τις περισσότερες φορές ρωτιούνται τα ίδια και τα ίδια πράγματα ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα "ψαχτήρι" δηλαδή μια μηχανή αναζήτησης. Έτσι μπορεί κάποιος να βρει την απάντηση που -ίσως- ψάχνει πολύ γρηγορότερα.

Για να γίνει μια αναζήτηση χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν κάποιες λέξεις-κλειδιά. Ο πιο γρήγορος τρόπος είναι να πατήσουμε επάνω στο βασικό μενού το σύνδεσμο/καρτέλα ΠΡΟΣΦΑΤΑ και κατόπιν να επιλέξουμε την ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ.
Έτσι θα οδηγηθούμε στην περιοχή αναζήτησης του ιστοχώρου. Εκεί μπορούμε να εισάγουμε λέξεις-κλειδιά και να δούμε τα αποτελέσματα. Υπάρχει επίσης η επιλογή της Σύνθετης Αναζήτησης όπου έχουμε την δυνατότητα για να ψάξουμε συγκεκριμένες περιοχές (όπως μόνο το φόρουμ ή/και τα μπλογκς κ.λπ.).

Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αναζήτηση του Google γράφοντας site:podilates.gr και κατόπιν τις λέξεις-κλειδιά που θέλουμε να αναζητήσουμε. Εάν θέλετε πατήστε κατευθείαν σε αυτό το LINK και συμπληρώστε στο πεδίο της αναζήτησης οτιδήποτε θέλετε αφήνοντας -όπως ήδη είπαμε- το site:podilates.gr στην αρχή.

Αφορά την ενσωμάτωση εικόνας σε ένα σχόλιο ή σε μια απάντηση.

Όταν φτιάχνουμε από την αρχή μια δημοσίευση και θέλουμε να επισυνάψουμε (upload) μια εικόνα ακολουθούμε τις οδηγίες που βρίσκονται εδώ. Αλλά τις περισσότερες φορές χρειάζεται να ενσωματώσουμε στο δημοσίευμά μας ή στο σχόλιό μας ή σε μια απάντησή μας μια εικόνα. Ο λόγος είναι επειδή το σχόλιο δείχνει πιο άμεσο, χωρίς να παραπέμπει σε ένα λινκ που θα μας οδηγήσει εκτός του site.

Για να ενσωματώσουμε μια εικόνα στο σχόλιό μας χρειάζεται αυτή να υπάρχει αποθηκευμένη κάπου στο ιντερνετ και να έχει μια ιντερνετική διεύθυνση (URL). Η διεύθυνση αυτή είναι της μορφής http://URL και ανοίγει την εικόνα στον browser που χρησιμοποιούμε. Εάν η εικόνα βρίσκεται κάπου στο ιντερνετ απλά αντιγράφουμε την διεύθυνση από το πρόγραμμα περιήγησης που χρησιμοποιούμε. Εάν βρίσκεται στον υπολογιστή μας πρέπει να βρούμε κάπου να την μεταφορτώσουμε (upload). Ιστότοποι που είναι διαδεδομένοι και προσφέρονται γι' αυτήν τη δουλειά είναι ο http://imgur.com/ , ο www.picasaweb.com. www.flickr.com και άλλοι.

Σύντομες οδηγίες για αποθήκευση εικόνων στο http://imgur.com/:

Αν και δεν είναι υποχρεωτικό, σας συνιστώ να ανοίξετε ένα λογαριασμό για να μεταφορτώνετε εκεί τις εικόνες σας. Αφού κάνετε εγγραφή και "ανεβάσετε" (μεταφορτώσετε) την εικόνα, κατόπιν πατήστε επάνω της για να μεγαλώσει και θα δείτε τους συνδέσμους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Μας ενδιαφέρει να πατήσετε το COPY (ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ) στον σύνδεσμο που αναφέρεται ως DIRECT LINK όπως μπορείτε να δείτε στην εικόνα που ακολουθεί.

Τώρα έχετε αντιγράψει το URL δηλαδή την διεύθυνση στην οποία βρίσκεται η εικόνα σας και θα πρέπει αυτήν τη διεύθυνση να την αντιγράψετε στο σχόλιό σας. Πατήστε το εικονίδιο που φαίνεται στην εικόνα που ακολουθεί.

Αμέσως μετά θα ανοίξει ένα παράθυρο όπου θα πρέπει να επικολλήσετε την διεύθυνση URL της εικόνας στο πεδίο URL που βλέπετε.

 

Μόλις το κάνετε αυτό και πατησετε ΟΚ αμέσως θα εμφανιστεί η εικόνα σας ενσωματωμένη στο σχόλιό σας.

Δεν είναι ενεργοποιημένη η επιλογή στους χρήστες, μια και συνήθως δεν είναι η σωστή λύση.

Αν διαγραφτείτε από το site και έχετε δημοσιεύσεις θα γυρίσουν όλες σε "ανώνυμες". Συνήθως αν κάποιος δεν επθυμεί να ξαναμπει στο site, διαγράφουμε εμείς το email του από την καρτέλα και αλλάζουμε τον κωδικό του ώστε να μην έχει ξανά πρόσβαση.

Δεν έχει χρειαστεί πολλές φορές αλλά σε κάθε περίπτωση μπορείτε να μου στείλετε ένα pm με τίτλο διαγραφή λογαριασμού και αν προτειμάτε απλά να σβήσω τα στοιχεία αλλά να διατηρήσω το username, ή να κάνω κανονικά διαγραφή (αν δεν έχετε δημοσιεύσεις δεν έχει καμία διαφορά)

Υπάρχουν δύο τρόποι:

  • Αν είσαι στο φόρουμ κάτω από το avatar του (την φωτογραφία δηλαδή που έχει επιλέξει ο χρήστης να φαίνεται στις δημοσιεύσεις του) θα δεις ένα εικονίδιο με ένα ανθρωπάκι και ένα συννεφάκι σαν αυτό στα κόμιξ, αν το πατήσεις σε στέλνει κατευθείαν στη σελίδα ώστε να στείλεις σε αυτό το μέλος ένα μήνυμα.
  • Αν πατήσεις στο κουτί Πλοήγηση Προσωπικά μηνύματα Συγγραφή μηνύματος θα φτάσεις πάλι στην σελίδα. Μόνο που τώρα δεν ξέρει σε ποιον θέλεις να στείλεις οπότε πρέπει να συμπληρώσεις στο Προς τουλάχιστον ένα όνομα χρήστη (μπορείς και περισσότερα), αν δεν το θυμάσαι όλο μην ανυσηχείς, γράψε τα πρώτα γράμματα και το site θα σου προτείνει όσα ταιριάζουν, βεβαιώσου μόνο ότι στέλνεις στο σωστό άτομο, μερικά username μοιάζουν αρκετά.

Εννοείται ότι συμπληρώνεις θέμα και κείμενο μηνύματος και πατάς αποστολή ή προεπισκόπηση και μετά αποστολή ακόμα καλύτερα ώστε να έχεις μια ευκαιρία να το διαβάσεις μια τελευταία φορά πριν το στείλεις.

Οι ποδηλατες επιτρεπεται να ποδηλατουν στην εθνικη οδό;

Αρχικά κανε μια αναγνωριστική βόλτα στις σελίδες. Θα βρείς αρκετά πράγματα που σε ενδιαφέρουν. Ποιοι είμαστε, τι διεκδικούμε, αρχείο με αφισες και φωτογραφίες απο πορείες χαρτες με διαδρομές και φυσικά το δικτυο ποδηλατικών αξόνων (και πολλα πολλά άλλα..) Εχουμε φροντίσει να ειναι ολα πολύ σαφή, αναλυτικά και ευχρηστα και προσπαθούμε για αυτό.
Στα αριστερά της σελίδας των ποδηλατ-ισσ-ων θα δεις ενα μαγικό κουμπι που αναφέρει "Create new account. Πατησέ το!! Επειτα συμπλήρωσε ο,τι πεδία σου ζητάει
Μετά απο αυτο θα μπορέσεις να αναρτήσεις ποστ και να επικοινωνήσεις με τους υπολοίπους.

Αν βρίσκεσαι σε δικό σου υπολογιστή που χειρίζεσαι μόνον εσυ (του σπιτιού σου για παράδειγμα),στην ερώτηση να θυμάται τον κωδικό δώσε ναι. Αυτο διευκολύνει, να σε θυμάται το σύστημα κάθε φορά που ανοιγεις το site και να μην χρειάζεται να δινεις κωδικούς και username.

Έκανα εγγραφη. Μετά;

Αριστερά υπάρχουν επιλογές που μπορείς να κάνεις με τον λογαριασμό σου.(Πλοήγηση)

  • My account: σου δίνεται η δυνατότητα να αλλάξεις τα στοιχεία σου, τον κωδικό σου κλπ.
  • Creat content: προσθέτεις υλικό στο site. Δίπλα απο κάθε κατηγορία υπάρχει αναλυτική περιγραφή
  • Recent posts: Σου παρουσιάζει τα πρόσφατα αναρτημένα posts. Log out: Βαρέθηκες και αποσυνδέεσαι!

Αυτο που θα σε απασχολήσει και θα χρησιμοποιήσεις περισσότερο ειναι το Forum topic, η δημιουργία ενος νεου post δηλαδή ένα καινούργιο θέμα για συζήτηση στο forum. Πατώντας σε αυτο θα πρέπει να ορίσεις το θέμα του post σου (Subject), μη ξεχάσεις επισης να ορίσεις σε ποιά κατηγορία θα αναρτηθεί. Αυτο θα διευκολύνει στο να υπάρχει μια ομοιομορφία στην θεματολογία.

Η επόμενη κατηγορία ειναι τα νεα θέματα Forum. Εκει βρίσκεται ο,τι πιο πρόσφατο post ανεβηκε στο site, ενω στα ενεργά θέματα (πιο κάτω), εμφανίζονται αυτα που απαντήθηκαν ή τροποποιήθηκαν τελευταία.

Τέλος μην ξεχάσουμε τα blogs (γνωστα σε όλους τι ακριβώς είναι..), οπου ο καθένας μπορεί να ανοιξει και εκει να γράφει ο,τι αγαπάει ο,τι τον τυρρανάει, ποιηματα , μυθιστορήματα κλπ. Ειναι ο προσωπικός σου τόπος έκφρασης. Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει ενημέρωσει ποια blogs άλλαξαν.

Επιτρέπονται ποδήλατα στα λεωφορεία?

Επίσημα δεν επιτρέπεται το ποδήλατο στα λεωφορεία.Εδώ τίθεται το θέμα προσαρμογής ειδικής μπάρας στα λεωφορεία για τη δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτου κάτι που κατά καιρούς έχει προταθεί στην ΕΘΕΛ.Η καλύτερη λύση για περιπτώσεις που χρειάζεται να μπεις σε ένα ΜΜΜ είναι το σπαστό. Ειδάλλως,απ το δρόμο ποδηλατώντας.

Ποια είναι η σχέση Ποδηλάτου-Τραμ?

Το ποδήλατο και το τραμ, σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους ως φιλικά προς το περιβάλλον.Η ομαλή προσβασιμότητα των ποδηλάτων στο τραμ εξασφαλίζεται μέσω της ράμπας στη στάση (υπάρχουν ράμπες ανόδου - καθόδου σε όλες τις πλατφόρμες σε όλες τις στάσεις) και της απρόσκοπτης και χωρίς σκαλοπάτι μετάβασης από το επίπεδο της στάσης στο εσωτερικό του οχήματος τραμ. Η εργονομία των οχημάτων τραμ, μήκους 32 μέτρων, επιτρέπει την ομαλή τακτοποίηση των ποδηλάτων στο εσωτερικό τους, κυρίως στο τελευταίο τμήμα του οχήματος που είναι πιο ευρύχωρο.
Το τραμ από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του επιτρέπει την είσοδο στους κατόχους ποδηλάτων για τη διευκόλυνση των μετακινήσεών τους και μάλιστα άνευ περιορισμού ημέρας και ώρας.

Ο ΗΣΑΠ θα ανάψει πράσινο στα ποδήλατα;

Σημείωση: Η τελευταία εξέλιξη είναι ότι ο ΗΣΑΠ επιτρέπει όλες τις ώρες και μέχρι να τελειώσουν τα έργα μπορείτε να επιβιβαστείτε και να αποβιβαστείτε στους σταθμούς Μοναστηράκι και Αττική. Προσοχή μόνο γιατί μέχρι να τελειώσουν τα έργα τα βαγόνια είναι πολύ γεμάτα και μπορεί να μην είναι εφικτή η επιβίβαση.
Τις καθημερινές η μεταφορά ποδηλάτων με τους συρμούς του ΗΣΑΠ επιτρέπεται κατά τις ώρες μειωμένης επιβατικής κίνησης, δηλαδή από την έναρξη της λειτουργίας έως τις 06:15, από τις 09:30 έως τις 12:00 και από τις 18:30 έως τη λήξη της λειτουργίας του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.

Η είσοδος και έξοδος επιβατών με ποδήλατα επιτρέπεται σε όλους τους σταθμούς

Εξάλλου, για την εύρυθμη λειτουργία των σταθμών, οι χρήστες ποδηλάτων θα πρέπει να έχουν υπόψή τους ότι:
- Η μετακίνησή τους στις αποβάθρες και γενικότερα σε όλους τους χώρους των σταθμών θα γίνεται πεζή.
- Δεν επιτρέπεται η μεταφορά των ποδηλάτων με τους ανελκυστήρες ή τις κυλιόμενες κλίμακες των σταθμών.
- Η είσοδος των ποδηλάτων στους συρμούς θα γίνεται από την τελευταία θύρα του τελευταίου οχήματος, ώστε να τοποθετούνται στο διαθέσιμο χώρο, όπου δεν υπάρχουν καθίσματα και θα επιτρέπεται η είσοδος μέχρι 2 ποδηλάτων ανά συρμό.
- Οι ποδηλάτες - επιβάτες οφείλουν να δίνουν προτεραιότητα στα άτομα με κινητικά προβλήματα και τους ηλικιωμένους και να μην παρεμποδίζουν την πρόσβαση αυτών στους σταθμούς και τους συρμούς.
- Κατά τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα πλησίον της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (όπως π.χ. εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, στάδιο Καραϊσκάκη, ΣΕΦ, κ.α.) δεν θα επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς, λόγω της μεγάλης πυκνότητας των επιβατών στους συρμούς και τις αποβάθρες.

Απαγορεύεται πραγματικά η μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό της Αθήνας;

Ούτε ο νόμος που ρυθμίζει τη λειτουργία του μετρό, ούτε ο επικυρωμένος με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών εσωτερικός κανονισμός της ΑΜΕΛ απαγορεύουν τη μεταφορά ποδηλάτων. Το μόνο σχετικό έγγραφο είναι ο Χάρτης Υπηρεσιών προς τους Καταναλωτές του ΟΑΣΑ, που το κομμάτι που αφορά το ΜΕΤΡΟ το έχει στείλει η ΑΜΕΛ.
Θεωρητικά, απαγορεύεται η μεταφορά ποδηλάτων, εκτός από τα σπαστά για τα οποία δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός.

Μπορεί, τεχνικά, το μετρό της Αθήνας να μεταφέρει ποδήλατα;

Το μετρό της Αθήνας είναι υπερσύγχρονο και οι ανελκυστήρες φθάνουν σε όλα τα υπόγεια επίπεδα χωρίς να δημιουργείται το παραμικρό πρόβλημα. Η διαρρύθμιση στο εσωτερικό των βαγονιών δεν διαφέρει από άλλα ευρωπαϊκά μετρό ή και από τους συρμούς του ΗΣΑΠ, που μεταφέρουν ποδήλατα.

Ποιοι είσαστε εσεις οι Ποδηλατ(ισσ)ες;

Σχετικά με τους ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ

Είμαστε μια ανοικτή συνέλευση ποδηλατών και ποδηλατισσών στην Αθήνα που προσπαθεί με ακτιβίστικους και όχι μόνο τρόπους να προωθήσει την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη

Που θα μας βρεις;

Οι ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ μαζεύονται κάθε 1η Τετάρτη του μήνα στο χώρο των "Φίλων του ποδηλάτου" http://www.podilates.gr/node/13719

Οι συνελεύσεις είναι ανοιχτές στους πάντες χωρις ιεραρχίες και αρχηγούς. Ο καθένας εκφέρει ελεύθερα τη γνώμη και τις ιδέες του.
Ολες οι δράσεις που έχουν γίνει ή που έχουν σχεδιαστεί να γίνουν, έχουν ανάγκη απο υποστήριξη

Ελάτε! Ας γίνουμε περισσότεροι!

Τι κάνουμε σε περίπτωση που θέλουμε να αγοράσουμε Ποδήλατο από Αγγελία και ο Πωλήτης δεν είναι η...κολλητή μας?

Υπάρχουν κάποιες ενέργειες που μπορούν να μας βοηθήσουν:

1. Ζητάμε από τον Πωλητή Απόδειξη Αγοράς.

2. Σε περίπτωση που δεν έχει, ζητάμε τουλάχιστον το Βιβλιαράκι Συντήρησης που δίνεται με κάθε ποδήλατο και περιέχει Αριθμό Πλαισίου, Μοντέλο και λοιπά στοιχεία.

3. Κάποιες εταιριές δίνουν τη δυνατότητα στον κάτοχο να καταχωρήσουν τον Αριθμό Πλαισίου του Ποδηλάτου σε συγκεκριμένο Διαδικτιακό τόπο.

4. Αν δεν υπάρχει τίποτα από τα παραπάνω, ρίχνουμε μια ματιά εδώ: http://www.podilates.gr/?q=forum/43 και εδώ: http://www.podilates.gr/?q=klopes/lista ,ελπίζοντας πως δε θα δούμε το υποψήφιο για αγορά ποδήλατο καταχωρημένο (σε περίπτωση βέβαια που είναι, μάλλον θα κάνουμε ευτυχισμένο κάποιον άλλον ποδηλάτη!).

5. Κάποιοι κάτοχοι ποδηλάτων έχουν σε κρυφά σημεία (μέσα στο παλουκόσελο, στο σωλήνα του τιμονιού, μέσα από τα grips και αλλού) πλαστικοποιημένα σημειώματα με τα στοιχεία τους στην περίπτωση που αυτό κλαπεί.

6. Η επαφή τέλος με τον Πωλητή θεωρήται αρκετά κρίσιμη, από την άποψη ότι μπορείς να...ψιλιαστείς ότι κάτι δεν πάει καλά. Αν για παράδειγμα δεν είναι και πολύ άνετος σε ερωτήσεις του στυλ: "πόσο το πήρες", "από πού", "πότε" κτλ. μάλλον πρέπει να αρχίσουν να σε ζώνουν τα φίδια!

Taxonomy upgrade extras: 

Εξαρτάται πάρα πολύ από τη ποδήλατο αγόρασες, πια θα είναι η χρήση του, και τι έχει ήδη πάνω του.

Τρία πράγματα που είναι απαραίτητα είναι μια καλή κλειδαριά και φώτα (συνήθως LED) λευκό για μπροστά και κόκκινο για πίσω.

Οι συνήθεις δικαιολογίες για να μην αγοράσεις είναι ότι δεν το θα το αφήνω ποτέ έξω, δεν θα το χρησιμοποιήσω το βράδυ, αλλά η εμπειρία λέει ότι θα χρειαστεί να το αφήσεις κάπου για κάποιο λόγο (και μπορεί να εξαφανιστεί, έστω και για 20΄) ή θα σε πάρει η νύχτα κάποια στιγμή και δεν θα έχεις φώτα (οπότε θα κυκλοφορείς έτσι, γιατί τι να κάνεις να το αφήσεις).

Μετά από αυτά χρήσιμα (αλλά εξαρτάται από το ποδήλατο και την χρήση είναι:

ένα κράνος που μπορεί να προστατέψει το κεφάλι σου
ένας καθρέφτης για να βλέπεις πίσω, αν είσαι καινούργιος θα σε βοηθήσει πολύ (μην ξεχνάς να τσεκάρεις γυρίζοντας και το κεφάλι.
μια σχάρα για να κουβαλάς πράγματα.
ένα σταντ για να στέκεται όρθιο το ποδήλατο.
ένα κουδούνι για να χαιρετάς του άλλους ποδηλάτες και όχι μόνο.
λασπωτήρες αν μένεις κάπου που βρέχει πολύ και συχνά
τρόμπα για να φουσκώνεις τα λάστιχα και να μπαλώνεις τις σαμπρέλες
μπαλώματα για την σαμπρέλα
μια ανταλλακτική σαμπρέλα
παγούρι και παγουροθήκη

Είναι δύσκολο να προτείνει κάποιος κάτι από αυτά χωρίς να ξέρει λεπτομέρειες πχ. αν το αγοράσεις φθινόπωρο και κάνεις μικρές αποστάσεις το παγούρι θα είναι μάλλον άχρηστο, αν το αγοράσεις καλοκαίρι θα είναι απολύτως απαραίτητο. Πρέπει να αξιολογήσεις τις ανάγκες σου.

Taxonomy upgrade extras: 

Από ότι ξέρουμε η Ελλάδα (θέλει λίγη έρευνα παραπάνω)δεν έχει ενσωματώσει ακόμα τις οδηγίες της Ευρωπαικής ένωσης ώστε τα ποδήλατα που πωλούνται στην χώρα να πληρούν υποχρεωτικά τις προδιαγραφές CEN.
Πολλοί λίγοι κατασκευαστές γράφουν ότι τα ποδήλατα τους πληρούν τις συγκεκριμένες προδιαγραφές. Οι περισσότεροι δεν γράφουν τίποτα, οι υπόλοιποι γράφουν "Ευρωπαικές προδιαγραφές" το οποίο είναι πολύ γενικό γιατί έχουν γίνει μερικές αναθεωρήσεις (σχεδόν κάθε χρόνο).
Υπάρχουν και ειδικές προδιαγραφές για παιδικά ποδήλατα, αλλά δυστυχώς και εκεί ισχύουν τα ίδια.
Οπότε η μόνη λύση προς το παρόν είναι να ρωτήσεις (πχ. με mail) στον κατασκευαστή.

Taxonomy upgrade extras: 

Που να απευθυνθώ για μια σωστή επιλογή;

Σίγουρα όχι σε Super Market ή συναφή καταστήματα.

Μπορείς να πας σε ένα πολυκατάστημα και να βγεις με ένα γυαλιστερό, όμορφο ποδήλατο με λιγότερα από 150 ευρώ. Αλλά αν ξέρεις τι είναι καλό για σένα, μπορεί να αντισταθείς σε αυτή την "προσφορά". Αυτά τα ποδήλατα είναι χάλια! Μια τέτοια αγορά ισως να σε απωθήσει απο το ποδήλατο και να το σιχαθείς. Άλλωστε η πρώτη γνωριμία ειναι το παν σε μια σχέση!

Αν ψάξεις λίγο μέσα στο φορουμ θα βρείς πολλές πληροφορίες για καταστήματα, μάστορες κλπ καθώς και κριτικές. Αν δε βρείς απλά ρώτα!

Taxonomy upgrade extras: 

Ποιο ποδήλατο μου ταιριάζει;

Ειναι μια κλασσική ερώτηση που βασάνισε όλους μας οταν αποφασίσαμε πως η σέλα μας πάει.

Αρχικά όρισε τις ανάγκες σου.
Για τι χρήση το θέλω το ποδήλατο;(Πολη, βουνό και ραχούλες, καφριλες στα σκαλοπάτια, για τα ψώνια μου κλπ)
Τι διαδρομές θα κάνω;(Βουνό, εκδρομές,ανηφόρες κατηφορες κλπ)
Θα το βάζω στο μετρό και θα αναγκάζομαι να το "σπαω" για να το βάζω μέσα;(Σπαστό..)
Ποσα λεφτά διαθέτω;(Βασικό για να δεις που θα κινηθείς).

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία ποδηλάτων στην αγορα ανάλογα με το τι ζητάς και το τι δίνεις.
Πόλης, Mountain, Trekking,Υβριδικό, Σπαστό. Μια αναζήτηση στο ιντερνετ σιγουρα θα βοηθήσει.
Επειτα καλό ειναι μια βόλτα στα ποδηλατάδικα της περιοχής σου , να δεις απο κοντα να καβαλισεις να συζητησεις (Εδω θέλει λίγο προσοχη για να μην σου πουλήσει αυτο που θέλει ο μαγαζάτορας). Δώσε βάρος στο μέγεθος του σκελετού και στο τι "φοράει" το ποδήλατο (Σασμαν. χειριστήρια κλπ). Το μέγεθος του σκελετού υπολογίζεται με βάση το ύψος σου. Γνωστή ποδηλατική μάρκα (ονοματα δε λέμε)έχει στο site της αυτοματο μετατροπέα απο ύψος σε νουμερο σκελετού.Τον λόγο έχει το Google!

Εδώ υπάρχουν αρκετες πληροφορίες που μπορείς να βρεις σχετικά με το θέμα.

Taxonomy upgrade extras: